mboost-dp1
fildeliing/syncronisering af to wintel-maskiner uden at bruge SMB-protokollen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg har et setup med en bærbar og en stationær, ingen af dem er always-ON.
Jeg vil virkeligt gerne undgå at skulle bøvle ved windows indbyggede fildeling også kendt som SMB-protokollen, hvad gør man, altså set bort fra at bruge FTP.
Tidligere har jeg gjort det med via både rsync og kfish for manuel filbrowsing men det virker jo ikke rigtigt med winXP så der skal findes en anden løsning.
Jeg vil virkeligt gerne undgå at skulle bøvle ved windows indbyggede fildeling også kendt som SMB-protokollen, hvad gør man, altså set bort fra at bruge FTP.
Tidligere har jeg gjort det med via både rsync og kfish for manuel filbrowsing men det virker jo ikke rigtigt med winXP så der skal findes en anden løsning.
#2 NFS server og windows betyder næsten services for unix(kræver en pro licens jeg har home) og NFS lugter stadigvæk for meget af SMB og har så problemet med at håndtere hvis serveren slukkes, jeg tænkte lidt på AFS men det er vist stadigvæk i beta.
OG da NFS er envejs server-klient er vi ovre i at jeg ligeså godt kunne bruge FTP.
Det er nogen gange ligefør jeg er villig til at opgradere til Pro bare for at få adgang til MS's port af det traditionelle GNU værktøjer(windows services for unix)
OG da NFS er envejs server-klient er vi ovre i at jeg ligeså godt kunne bruge FTP.
Det er nogen gange ligefør jeg er villig til at opgradere til Pro bare for at få adgang til MS's port af det traditionelle GNU værktøjer(windows services for unix)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.