mboost-dp1

13" macbook pro med 5i processor?

Gå til bund
Gravatar #1 - Kathi
18. aug. 2010 20:22
Jeg overvejer at købe en 13" macbook pro, fordi den har den perfekte størrelse for mit behov, men jeg vil gerne have den nye 5i processor. Tror i det er en chance for at der kommer en ny 13" med den nye processor? Snart? Jeg vil ikke vente alt for længe, men det vil også være ærgeligt hvis der kommer en ny lige efter jeg har købt en...
Gravatar #2 - snesman
18. aug. 2010 20:50
Nej, det gør den formentlig ikke, jf. denne artikel
Gravatar #3 - Listesen
18. aug. 2010 20:54
Ifølge MacRumors købeguide, vil der komme nye macbooks omkring slutningen af året, da vi er ca. halvvejs i dens produktcyklus.

Om der så kommer en i5 processor i de nye macbooks bliver svært at gætte på, da grunden til de ikke gjorde det sidste gang da 15" og 17" fik dem, var at der ikke var plads i den lille 13", hvis der samtidig skulle være et bedre grafikkort i. TUAW har lavet en gennemgang af det her, men essensen af det hele er vidst dette;
http://www.tuaw.com/2010/04/20/why-the-13-macbook-pro-still-uses-core-2-duo-cpus/ skrev:
Ars Technica did a detailed examination of why the 13" MacBook Pro didn't get a Core i5 upgrade, and they discovered that in order to cram an i5 processor onto the 13" MacBook Pro's relatively tiny logic board, Apple would have had to utilize the integrated graphics processor Intel bundles with the i5 processor. This Intel graphics solution would have offered worse performance than the last-gen MacBook Pro's NVIDIA GeForce 9400M integrated graphics, so the only way Apple could have avoided degrading graphical performance was by mounting a discrete GPU on the logic board -- and there's simply no room on the 13" MacBook Pro's logic board to fit yet another large processing unit like a discrete GPU.

Det korte af det lange er, at der ikke var plads til en i5 på det tidspunkt, hvis man ikke skulle gå på kompromis med batterilevetiden eller grafikkortets ydelse.

Men det skal da nok lykkedes dem, så mon ikke den kommer med i næste refresh af Macbook pro'erne, hvilket formentlig bliver i slutningen af året.

Håber det hjælper lidt :)
Gravatar #4 - Kathi
19. aug. 2010 10:33
Tak for hjælpen!
uhhh, gider ikke vente så længe med en ny notebook! Men jeg tror den intel core 2 duo processor er vist fint og hurtigt nok til lidt photoshop og andre adobe programmer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login