mboost-dp1

Access database med reservations system

Gå til bund
Gravatar #1 - milionerking
6. jan. 2010 19:55
Hej alle Newz'ere

Min fætter er med i en virksom hed som har meget udlejningsudstyr og de sidder og skriver alle reservationer i hånden. Jeg mener jeg har læst at man kan lave et reservations system i access og lovede at tjekke op på det. Men med adskillige google søgninger har jeg stadig ikke fundet noget brugbart.
Jeg kan ikke få det til at hænge sammen når jeg prøver det.
Er der nogen der har en god viden indefor Access så ville det være fed.

Håber der sker noget

Milionerking
Gravatar #2 - vandfarve
6. jan. 2010 20:12
#1 Noget lignende er blevet diskuteret før, og jeg anbefaler stadig, at den umiddelbart bedste (samt ubestridt billigste og nemmeste) løsning er at køre det over Microsoft Outlook som en kontaktperson i kalenderen.

Således vil alle med en mail have adgang til, hvad der skal reserveres (mødelokaler velsagtens?) både hjemmefra og fra deres skrivebord. Det kræver ingen reel vedligeholdelse fra IT-afdelingen, og det hele kan sættes op over en fredag eftermiddag.

Og, ja, jeg er tilhænger af KIS(S)-tilgangen! :)
Gravatar #3 - milionerking
6. jan. 2010 20:20
Ved du hvad det indlæg hedder

Gravatar #4 - vandfarve
6. jan. 2010 22:04
milionerking (3) skrev:
Ved du hvad det indlæg hedder

Øhm, hvis jeg forstår dit post, så handler det bare om at oprette personer i ens mailsystem, som hedder fx Mødelokale 1, Mødelokale 2 osv.

Dernæst sætter administratorerne til, at alle kan se og redigere i deres kalendre. Derefter kan alle blot gå ind på disse "personers" (altså, mødelokalernes) kalendre og booke dem efter forgodtbefindende.

Det er ikke en Access-tilgang, men det vil sandsynligvis virke lige så godt og være en del nemmere samt billigere. Bonussen er her, at der også er ekstern adgang, da man bare lokker på webmail via OWA (i Internet Explorer, that is) og derved kan man også booke lokaler derhjemme og på farten.
Gravatar #5 - milionerking
7. jan. 2010 15:05
Det lyder godt men der er priser på hvad tingene koster at leje, og det skal programmet gerne selv regne ud
Gravatar #6 - illishar
7. jan. 2010 15:55
milionerking (1) skrev:
Jeg mener jeg har læst at man kan lave et reservations system i access og lovede at tjekke op på det. Men med adskillige google søgninger har jeg stadig ikke fundet noget brugbart.

Grunden til at du ikke kan finde noget om "reservations-system i Access" er fordi at det er lidt mere fleksibelt end som så. Access er ikke bygget til reservationssystemer, men derimod til database-interaktion. (Og reservations-systemer *er* eller *kan være* en database-interaktion.)

Hvis du finder en Access-tutorial og følger den, så vil den guide dig igennem, hvordan du eks. laver et medarbejder-kartotek og en produkt-database. (Og skærmbilleder til dem.)

(Så søg på "Microsoft Access tutorial")

Men derudover så kan vandfarve's ide, kombineret med et Excel-regneark, nok også udføre jobbet. Og måske endda lidt nemmere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login