mboost-dp1

Adtech + Newz.dk = ?

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
2. sep. 2008 19:15
Jeg fik netop denne advarsel fra mit kære AV-program, der jeg prøvede at forlade en underside på Newz.dk.

Jeg ved godt, at Newz.dk udleverer nogle oplysninger til 3. part (Adtech), men siden det begynder at blive klassificeret som malware af Avast, så begynder jeg at spekulere på, hvad de i virkeligheden foretager sig.

Skal jeg nu være bange, frygte for min IT-sikkerhed og/eller tage min sølvpapirhat på?

EDIT: Når en fra crewet begynder at give dig interessant-ratings, hvad betyder det så? Jeg troede, at crewet var fjenden her! ;)
Gravatar #2 - systemator
3. sep. 2008 07:32
Adtech er en bannerstyringsplatform:

http://www.adtechus.com/helios_iq/

Der gives ikke oplysninger til 3. part, men der gemmes en cookie, så man kan genkende brugeren (så man ikke ser det samme banner 1000 gange m.v.)

Adtech er iøvrigt brugt at næsten alle større medier i Danmark - f.eks. Ekstra Bladet, Tv2, Den Blå Avis m.fl.

:-)
Gravatar #3 - vandfarve
3. sep. 2008 13:39
#2 Jeps, jeg ved godt, hvad Adtech laver, så pointen i mit indlæg består stadig: Hvorfor fortæller Avast mig, at denne cookie er malware?
Gravatar #4 - Pernicious
4. sep. 2008 15:56
vandfarve (3) skrev:
#2 Jeps, jeg ved godt, hvad Adtech laver, så pointen i mit indlæg består stadig: Hvorfor fortæller Avast mig, at denne cookie er malware?

Paranoia?
Gravatar #5 - fidomuh
4. sep. 2008 16:01

Ellers ogsaa kan den bare huske de sidste par gange AdTech har leveret vira og malware til folket og derfor blacklistet dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login