mboost-dp1
Adtech + Newz.dk = ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg fik netop denne advarsel fra mit kære AV-program, der jeg prøvede at forlade en underside på Newz.dk.
Jeg ved godt, at Newz.dk udleverer nogle oplysninger til 3. part (Adtech), men siden det begynder at blive klassificeret som malware af Avast, så begynder jeg at spekulere på, hvad de i virkeligheden foretager sig.
Skal jeg nu være bange, frygte for min IT-sikkerhed og/eller tage min sølvpapirhat på?
EDIT: Når en fra crewet begynder at give dig interessant-ratings, hvad betyder det så? Jeg troede, at crewet var fjenden her! ;)
Jeg ved godt, at Newz.dk udleverer nogle oplysninger til 3. part (Adtech), men siden det begynder at blive klassificeret som malware af Avast, så begynder jeg at spekulere på, hvad de i virkeligheden foretager sig.
Skal jeg nu være bange, frygte for min IT-sikkerhed og/eller tage min sølvpapirhat på?
EDIT: Når en fra crewet begynder at give dig interessant-ratings, hvad betyder det så? Jeg troede, at crewet var fjenden her! ;)
Adtech er en bannerstyringsplatform:
http://www.adtechus.com/helios_iq/
Der gives ikke oplysninger til 3. part, men der gemmes en cookie, så man kan genkende brugeren (så man ikke ser det samme banner 1000 gange m.v.)
Adtech er iøvrigt brugt at næsten alle større medier i Danmark - f.eks. Ekstra Bladet, Tv2, Den Blå Avis m.fl.
:-)
http://www.adtechus.com/helios_iq/
Der gives ikke oplysninger til 3. part, men der gemmes en cookie, så man kan genkende brugeren (så man ikke ser det samme banner 1000 gange m.v.)
Adtech er iøvrigt brugt at næsten alle større medier i Danmark - f.eks. Ekstra Bladet, Tv2, Den Blå Avis m.fl.
:-)
vandfarve (3) skrev:#2 Jeps, jeg ved godt, hvad Adtech laver, så pointen i mit indlæg består stadig: Hvorfor fortæller Avast mig, at denne cookie er malware?
Paranoia?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.