mboost-dp1

Alternativ hjemmeside-ide.

Gå til bund
Gravatar #1 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
2. dec. 2009 22:30
Hej newz.dk (også postet på saforum).

Det snart er blevet en vane at spørge om random ting herinde vil jeg gerne lige hører jeg mening på den her hjemmeside ide:

1) En bruger opretter sig på siden for sjov.
2) Brugeren opretter et væddemål. ( Eksempel: Du tør ikke spise hestepærer og uploade en video med det ) for ... 10$ (penge som brugeren indbetaler til siden).
3) Andre brugere kan nu gå ind og indbetale flere penge på væddemålet.
4) En eller anden gør det så når prisen er gået højt nok op og siden udbetaler pengene, efter at have vurderet om væddemålet er overholdt.
5) Brugerene får noget for deres penge da de nu kan se video'en.

123... vurder!
Gravatar #2 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
2. dec. 2009 22:55
Det er naturligvis jeres mening jeg er ude efter.
Gravatar #3 - Rasmus064
2. dec. 2009 23:02
Det lyder da interessant, men medmindre man spiser en lort kan man jo kun tabe penge?
Gravatar #4 - noramskull
2. dec. 2009 23:06

Jeg tror det ville blive en succes. Men jeg synes du bør spørge dig selv om du virkelig mener at sådan en side vil gavne menneskeheden.
Gravatar #5 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
2. dec. 2009 23:24
Ja, medmindre man ikke selv tager imod udfordringer taber man penge, eller også betaler man for at blive underholdt. Det er vel en del af legen.

Det handler vel basalt set ikke om at gavne menneskeligheden men at underholde folk. Jeg overvejer ikke direkte at bruge måneder at mit liv på at stable sådan en side på benene.
Det jeg prøver på at finde ud af er mere hvor folks grænse egentligt går.

Gravatar #6 - noramskull
2. dec. 2009 23:41

Jeg tror siden vil blive populær, det er netop det som gør det så deprimerende. Hvis siden bliver stor nok og du bare tager 1-5 kr. i gebyr + reklame indtægter skulle du nok også kunne få skrabet nogle penge ind.

Edit: Glemte helt at sige at det største problem nok bliver at der vil ske en opstandelse på et tidspunkt. Det vil helt sikkert komme i nyhederne at der eksisterer en side som opfordrer folk til at gøre farlige og/eller livsfarlige ting.
Gravatar #7 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
3. dec. 2009 00:03
#6 Ja, det er deprimerende at vi er kommet så langt ud.

(til din edit)
Det er jo nemlig noget af det fede ved ideen.
Tænk på alt den gratis medieomtale. Det er først i det sekund at siden kommer i medierne at den bliver rigtig populær.
Gravatar #8 - LinguaIgnota
3. dec. 2009 07:55
Den lille, 15-årige dreng i mig synes, at det er et superfedt koncept - på samme måde som han mente, det var en god idé, at vi så Bumfights. Men skal jeg have min voksne og følsomme side med, så tænker jeg, at det vil gå ud over de forkerte. Man skal være godt presset økonomisk, hvis man tænker, at det virker som en god idé at æde en hests afføring for småpenge.
- Det er vældig usmageligt, at vi, der trods alt ikke er ved at dø af sult - eller skylder Rockerronnie penge for noget narko - skal sidde og more os over desperate menneskers dårlige valg.

Og hvordan vil du overhovedet sikre dig, at der er tale om en rigtig hestefrederik? Uden at være særlig kreativt anlagt tror jeg godt, jeg kunne bikse et lortelignende måltid op ved brug af nogle havregryn, lidt græs og et skud sovsekulør.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [4086686795]
3. dec. 2009 08:57
noramskull (4) skrev:

Jeg tror det ville blive en succes. Men jeg synes du bør spørge dig selv om du virkelig mener at sådan en side vil gavne menneskeheden.

Det vil det :P

"du tør ikke udryde alle bander i DK"
"du tør ikke bombe rockerhusene"

osv
Gravatar #10 - sissy
3. dec. 2009 09:05
"Du tør ikke at skære pikken af dig selv"
"du tør ikke at voldtage en gammel dame"
"du tør ikke at skide en baby i munden"

.. der skal nok være en form for censur for at det ikke går helt galt.....
Gravatar #11 - fidel
3. dec. 2009 09:37
Det lyder interessant.

Super fedt hvis du oven i købet kan gøre så man kan "Stemme" ja/nej med en simpel sms, sådan at betaling går via sms'en.
Gravatar #12 - FeedMe
3. dec. 2009 17:52
Haha. Der går to minutter før der bliver 'væddet' hits på prominente personer.

"Du tør ikke bortføre Villy Søvndal og torturere ham i 48 timer til du kan hjernevaske ham og gøre ham højreorienteret - 25.000kr" :D bliver klart et hit...
Gravatar #13 - noramskull
3. dec. 2009 19:13

Du har en pointe og jeg vil i den forbindelse gerne lige bringe en rettelse til min forrige post.

noramskull (4) skrev:

Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
3. dec. 2009 20:13

Det er åbenlyst ulovligt, hvilket denne sag tydeligt viser.
Gravatar #16 - sissy
3. dec. 2009 20:35
Det er vel bare at skrive i betingelserne at det ikke må gå ud over andre, ikke må have noget med andre mennesker at gøre, eller noget andet i den stil :D.....
Gravatar #17 - FeedMe
3. dec. 2009 22:16
Vil du godt lade være med at kommentere mine indlæg medmindre du har noget at bidrage med?

[quote=noramskull (13)]

Du har en pointe og jeg vil i den forbindelse gerne lige bringe en rettelse til min forrige post.

[quote=noramskull (4)]
Gravatar #18 - FeedMe
3. dec. 2009 22:17

Vil du gerne holde den slags jurafnidder for dig selv? èn ting er loven. Noget andet er retspraksis - det er ulovligt at udføre handlingen i sådan et væddemål og det er ulovligt at udbetale pengene, men det er ikke ulovligt at spørge om nogen tør det. Det er ikke direkte en opfordring.

Hvem tør tørre Jakob Jakobsens næse af for snot? - våde væmmelige fingre ||| up yours

Jakob Jakobsen (15) skrev:

Det er åbenlyst ulovligt, hvilket denne sag tydeligt viser.
Gravatar #19 - Jakob Jakobsen
3. dec. 2009 22:21
Du mener ikke at tilbyde en person penge for at gøre noget, er at opfordre personen til at gøre det?

Det svarer jo til at det er lovligt at bestille og få udført et snigmord, bare man ikke betaler det lovede beløb.
Gravatar #20 - FeedMe
3. dec. 2009 23:04
Hmm. Fik du bly i sutteflasken?

Det er ulovligt at opfordre folk til noget eller at bringe personer i en sindsstemning med henblik på at gøre legembeskadigelse på andre eller anden personfarlig kriminalitet....
....der er dog i forbindelse med sådan et væddemål tale om en vis selvudvælgelse. Det er andre personer der vælger om de synes det er en god ide at gøre det. Og det er andre personer der må vurdere hvorvidt de overhovedet tror på at det ikke bare er pjat.

Hvis jeg stiller mig i en gågade og råber "død over Obama!" Og Obama dør senere - slået ihjel af en person i den by jeg råbte det i....jamen hvis jeg så ingen forbindelse har til dem, men at de har hørt det - det er jeg ikke skyldig i - juridisk set.

Juraen ser ikke strengt på kausale strukturer - gjorde den det skulle alle forældre fængsles for at medvirke til at deres børn dør.....en dag.
Gravatar #21 - Jakob Jakobsen
3. dec. 2009 23:10
Prøv at forklare mig hvad forskellen på at The Voice udlover en præmie til den person der kaster en lagkage i hovedet på en ekspedient og at der er 5-6 personer der giver et beløb for at en person toturerer villy Søvndal? Altså andet end at forbrydelsen er en del større.

The Voice blev jo netop dømt for at opfordre til vold.

http://da.wikipedia.org/wiki/The_Voice skrev:
3 radioværter på The Voice blev i 2006 dømt i Østre Landsret for medvirken til vold. Værterne havde i et radioprogram på The Voice udlovet 10.000 kr. til den lytter, der ville overfalde en bagerjomfru med en kage. Østre Landsret skærpede byrettens dom, så bøden endte med at være 10.000 kr. pr. vært. Overfaldsmanden blev også dømt.
Gravatar #22 - FeedMe
4. dec. 2009 01:31
Jamen synes bestemt der er forskel på væddemål og præmier.

Du skal også tænke på at kagekast og bortførsel af politikere for at omvende dem, nok i de flestes, åbenbart ikke din, verden ligger ret langt fra hinanden.

Ting kan være så grove at det selvsagt er et udtryk for noget helt andet...
...f.eks har denne side fandtes i årevis - og politiet kender den godt

http://www.lejemorder.dk/

er selv kunde derinde og har aldrig oplevet nogle problemer...

Ifølge din logik burde sådan en side også være ulovlig - da den opfordrer til ulovlige fordringer - men det er den altså ikke :) så vi får ikke en lukket stat hvor det er forbudt at åbne munden, men hvor man er ansvarlig for stadig at tænke sig lidt om...

Jakob Jakobsen (21) skrev:
Prøv at forklare mig hvad forskellen på at The Voice udlover en præmie til den person der kaster en lagkage i hovedet på en ekspedient og at der er 5-6 personer der giver et beløb for at en person toturerer villy Søvndal? Altså andet end at forbrydelsen er en del større.

The Voice blev jo netop dømt for at opfordre til vold.
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
4. dec. 2009 10:57

Kan du vise mig en opfordring til ulovligheder på lejemord.dk, for jeg kan ikke finde nogen?
Gravatar #24 - FeedMe
4. dec. 2009 13:16
Du forstår ikke hvad jeg siger til dig. Læs min tekst under linket og se et lys...

Jakob Jakobsen (23) skrev:

Kan du vise mig en opfordring til ulovligheder på lejemord.dk, for jeg kan ikke finde nogen?
Gravatar #25 - Cloud02
4. dec. 2009 13:26
FeedMe (22) skrev:
Jamen synes bestemt der er forskel på væddemål og præmier.

Threadstarters ide går på at udbetale en sum penge til den der tager imod udfordringen og fører den ud i livet.
Gravatar #26 - Jakob Jakobsen
4. dec. 2009 13:41

FeedMe (24) skrev:
Du forstår ikke hvad jeg siger til dig. Læs min tekst under linket og se et lys...

FeedMe (22) skrev:

BS!
Det er en side der er lavet for sjov af Morten Nevado og den har absolut ingen funktion.
Det eneste han bruger domænet til er til mail osv.

Han modtager dog en gang imellem seriøse opfordringer, hvilke han sender videre til politiet.

Gravatar #27 - FeedMe
4. dec. 2009 16:00
Ok. Kan du se det her? Det er et stykke lyserødt pap og dette er en kniv....nej kom tilbage - kniven er til pappet.

Nu skærer jeg det fint ud for dig...
....
Jeg sidder ned og tænker "Der er fandme ikke nogen der vil finde på at kaste med æg på statsministeren.....NEJ DET ER DER SGU IKKE.....jeg er sgu så sikker på det at jeg vil vædde 1.000.000kr på at ingen vil gøre det.....jeg har aldrig været så sikker på noget i´hele mit liv.....jeg vil sige det til alle jeg kender" - [Han siger det til alle han kender]

Er denne person kriminel?

Jeg sidder ned og tænker "Jeg vil sætte penge på statsministerens hoved. 1.000.000kr til den sætter en sort plet maling i hovedet på statsministeren."

Er denne person kriminel?

Der ER en forskel på væddemål og præmieoverrækkelser.

Jakob Jakobsen (26) skrev:
FeedMe (22) skrev:

BS!
Det er en side der er lavet for sjov af Morten Nevado og den har absolut ingen funktion.
Det eneste han bruger domænet til er til mail osv.

Han modtager dog en gang imellem seriøse opfordringer, hvilke han sender videre til politiet.
Gravatar #28 - Jakob Jakobsen
4. dec. 2009 17:12

Har du overhovedet læst hvad denne tråd handler om?!?
Da du tydeligt ikke har dette, citerer jeg nu det første indlæg.

2) Brugeren opretter et væddemål. ( Eksempel: Du tør ikke spise hestepærer og uploade en video med det ) for ... 10$ (penge som brugeren indbetaler til siden).
3) Andre brugere kan nu gå ind og indbetale flere penge på væddemålet.
4) En eller anden gør det så når prisen er gået højt nok op og siden udbetaler pengene, efter at have vurderet om væddemålet er overholdt.
5) Brugerene får noget for deres penge da de nu kan se video'en.

Det har INTET med et "for sjov" væddemål at gøre. Der bliver indbetalt penge til en pulje og hvis der er en person der gør det der bliver spurgt om, får han pengene udbetalt.
Hvis der bliver forspurgt vold eller andre ulovligheder, er opretterne samt dem der betaler, skyldig i opfordring til ulovligheder, samt medvirkende til ulovligheden, hvilket jo er ulovligt.

Desuden må du stadig gerne komme med et svar til #26
Gravatar #29 - BluepaiN
4. dec. 2009 17:15
Ganske fed ide, som helt sikkert ville kunne løbe rundt.

Nu er det heller ikke værre, end at man blot i sine betingelser kan smide et punkt ind ala "du må ikke opfordre til emner/ting/whatever, der bryder dansk lovgivning". Ganske vidst, så vil der altid være nogle klaphatte, der opfordrer til hits på statsministeren, men dem kan man ikke undgå.

Endvidere, så er det en gråzone - kan ejeren af siden holdes ansvarlig for hvad brugerne foretager sig?
Gravatar #30 - FeedMe
4. dec. 2009 17:21
Hmm. Du lider vist af en eller anden form for fortrængning for du projicerer dine egne egenskaber over på andre.

Tror du at JEG ikke har læst tråden? Du er da idiot :D

Du siger at det intet har at gøre med sjov....læs punkt1
Kan du se ordet sjov?
Ja | | Nej | | Måske | |

Skal nok lade være med at udfylde skemaet - skulle jo nødigt få hånlig karakter at jeg gør det let for dig :)

Jakob Jakobsen (28) skrev:

Har du overhovedet læst hvad denne tråd handler om?!?
Da du tydeligt ikke har dette, citerer jeg nu det første indlæg.

.

Det har INTET med et "for sjov" væddemål at gøre. Der bliver indbetalt penge til en pulje og hvis der er en person der gør det der bliver spurgt om, får han pengene udbetalt.
Hvis der bliver forspurgt vold eller andre ulovligheder, er opretterne samt dem der betaler, skyldig i opfordring til ulovligheder, samt medvirkende til ulovligheden, hvilket jo er ulovligt.

Gravatar #31 - Jakob Jakobsen
4. dec. 2009 17:30
@FeedMe

Ok, da du åbenlyst ikke forstår ret meget, laver jeg et meget simpelt spørgsmål der kan svares med nej/ja.

Jeg går ind i en bar, tilbyder de tilstedeværende 100.000kr for at gennembanke en navngiven person.
Der er så en der gør det, får pengene og ryger bagefter i fængsel.
Mener du så at jeg ikke er skyldig i at opfordre til vold?
Gravatar #32 - FeedMe
4. dec. 2009 17:41
NEJ.

Du er ikke skyldig i at opfordre til vold. Men du er skyldig i at have bestilt volden.

Det handler om hvor initiativet ligger. Hvis du går fra person til person for at være sikker på at nogen bider på har du stadig initiativet.

Hvis du åbent siger at du vil vædde din mosters hat på at ingen slår den og den person ihjel, så er det jo øvrigheden der skal udvælge sig selv og derved tage initiativet - så er du IKKE skyldig.

Jakob Jakobsen (31) skrev:
@FeedMe

Ok, da du åbenlyst ikke forstår ret meget, laver jeg et meget simpelt spørgsmål der kan svares med nej/ja.

Jeg går ind i en bar, tilbyder de tilstedeværende 100.000kr for at gennembanke en navngiven person.
Der er så en der gør det, får pengene og ryger bagefter i fængsel.
Mener du så at jeg ikke er skyldig i at opfordre til vold?
Gravatar #33 - holmen
4. dec. 2009 18:51
For at komme det problem til livs, så skal alle væddemålene godkendes. Ligesom nyhederne her på newz.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login