mboost-dp1

Amy Winehouse og James Bond: A Quantum of Solace

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
29. feb. 2008 11:58
For nogle uger siden hørte jeg både i radioen og læste rundt omkring, at Amy Winehouse muligvis skal synge titelmelodien til A Quantum of Solace, den næste bond film i rækken.. dog med den klausul at hun skulle holde sig stof og sprutfri, tror det var til den 1. marts..

Ved godt det her ikke er et filmforum, men er ikke så meget for filmz.dk's forum.. hvad synes i om at hun muligvis får lov at synge titelmelodien?

Personligt synes jeg det er helt hen i hampen.. det kan godt ha noget at gøre med at jeg ikke kan fordrage hendes musik, hendes opførsel og generelt hende som person.. men når jeg lægger alt det væk, og ser på tidligere bond titelsange, så har det været sangere/kunstnere, der ikke har været alt for meget fremme i aviserne og ikke har fået noget stort gennembrud endnu.. Her tænker jeg på bl.a. Garbage, Chris Cornell (som solo og ikke audioslave) og så mange andre.. dog med undtagelse af det, for mit vedkommende, bedste bondnummer til dato - GoldenEye af Tina Turner..

Amy Winehouse er så poppet som nogen kan være efter min mening.. hun er så meget fremme i medierne og oftests for noget negativt, bl.a. hendes opførsel..

Der mangler også noget attraktivt over hende.. Det er jo ingen hemmelighed at bond-babes har noget magisk over sig, de er umulige at kigge nærmere på.. uhadada bliver helt glad bare ved tanken :D men så er det amy winehouse træder ind.. hun har heller ikke den der rå fremtrædende tone, som jeg også synes der skal være ved en titelmelodi, specielt når den kommer efter Chris Cornells skønne titelmelodi You Know My Name..

Er det mig der bare har en anden opfattelse af bond-musik? Som jeg er stor, entusiastisk tilhænger af.. Jeg synes bare det virker SÅ forkert at lade hende lave den...
Gravatar #2 - XERXES
29. feb. 2008 13:41
og ser på tidligere bond titelsange, så har det været sangere/kunstnere, der ikke har været alt for meget fremme i aviserne og ikke har fået noget stort gennembrud endnu..

Du mener altså ikke at Shirley Bassey, Duran Duran, Dionne Warwick, A-Ha, Louis Armstrong, Paul McCartney & Wings, Gladys Knight, Sheryl Crow, Madonna, Nancy Sinatra, Tom Jones m.fl., havde haft nogen store gennembrud før de lavede titelsange til James Bond!? Hmm....

Amy Winehouse er så poppet som nogen kan være efter min mening.. hun er så meget fremme i medierne og oftests for noget negativt, bl.a. hendes opførsel..

Nu laver hun altså kun jazz, soul og R&B, så jeg har svært ved at se det som poppet. Mht. hendes stofmisbrug så er det meget almindeligt for musikere, og jeg synes ikke hun er meget værre end mange af de store navne gennem tiderne. Hun har selvfølgelig fået en masse dækning i sladder pressen, men den tur får alle kendte. Det er jo sådan nu om dage, at hvis kendisser har et problem bliver det dækket 24/7, for at malke så mange penge ud af skandalen som muligt.

Personligt synes jeg hun er en genial sangskriver samt en god stemme, og jeg ser ikke anderledes på hendes end jeg har gjort ved f.eks. The Doors eller Janis Joplin som også fik godt med stoffer og lavede en masse skandaler.
Gravatar #3 - themuss
29. feb. 2008 13:49
#2 Enig.

Det er KÆMPE-navne der har sunget Bond-sange.

#1 Vi kan ikke alle lave/lide kristen rock.

Musikere skal være fucked up på stoffer og krænge deres sjæle ud på noder og gennem sang, slut.
Gravatar #4 - karga
29. feb. 2008 13:54
Jeg kan ikke rigtigt forklare det.. jeg bryder mig virkelig ikke om hendes musik som sagt..

Med poppet, mener jeg det som at hun er hypet.. overpopulær.. nogle folk snakker om hende, fordi hun er lidt fucked og fremme i medierne.. (min opfattelse)

Brød mig heller ikke om madonnas nummer til Die Another Day.. det er efter min mening klart det dårligste.. og det er den samme mening jeg har om hende, dog ikke i så kraftig grad som med Amy Winehouse..

Det kan også ha noget at gøre med, at de gange jeg har hørt om hendes liveoptrædender, så har showet enten været aflyst eller kommentarene hertil utroligt negative.. hvilket giver mig opfattelsen af at hun sælger plader, fordi en computer pudser hendes stemme

Det med at det er kunstnere, der ikke er så gennemtrængende, det var nok ved nærmere eftertanke dårligt formuleret.. Jeg er kun 21 og jeg har først fået interesse for musik indenfor nogle få år.. har Duran Duran, A-Ha og Paul McCartney ikke været fremme meget længere, før de fik lov at lave et bond-nummer, end Amy Winehouse?

#3 jeg har ikke noget imod at hun fylder næsen med pudder.. det er hendes stemme og opførsel jeg ikke synes er særlig fed.. eller for den sags skyld.. sexet.. som jeg synes er et krav for bond film - kald mig sexistisk, men det synes jeg de kvindelige sangere, der laver bond-numre skal være
De mandlige skal være rå, brutale og vilde..

Hun har bare ikke den der Bond-feeling..

Er i egentlig fans af Bond filmene? Ellers er det jo ret svært at diskutere det med jer.. hvis i bare godt ka li Amy Winehouses musik
Gravatar #5 - jl
29. feb. 2008 14:01
what? amy ikke sexet? Jeg synes hun er utroligt sexet........

Men ok, jeg tænder også på det der afdankede dope/coke slutty fucked op look...........
Gravatar #6 - themuss
29. feb. 2008 14:06
Jeg glemte at skrive, at jeg heller ikke er fan af frk. Winehouse, Karga.

Jeg er heller ikke vild efter, hun skal have succes som Bond-sanger.

Der er mange flere langt mere veldisciplinerede kunstnere der burde få den tjans.

Og når jeg mener veldisciplineret mener jeg at kunne gå på scenen ligegyldig hvilken tilstand man så end er i.
Gravatar #7 - jl
29. feb. 2008 14:08
wtf snakker du om themuss?

"Og når jeg mener veldisciplineret mener jeg at kunne gå på scenen ligegyldig hvilken tilstand man så end er i."

Hvis der er noget amy mestrer er det da at komme på scenen uanset hvor meget crack, coke, meth, mdma, lsd, sprut, hash, heroin, morfin, benzo eller amfetamin hun har taget?
Gravatar #8 - themuss
29. feb. 2008 14:14
Hun aflyste da ellers på Skanderborg, eller hvor det var...

Hehehe jeg søgte efter "amy winehouse cancellations" på google og faldt over den her: http://www.brooklynvegan.com/archives/2007/11/more... :)
Gravatar #9 - jl
29. feb. 2008 14:23
ohhh......jeg troede du bogstaveligt mente "gå" på scenen, hvilket jeg har set hende klare utroligt påvirket.
Gravatar #10 - themuss
29. feb. 2008 14:26
Ja :) ... Når hun endelig er der, så kan hun endda formå at få vendt en blaster rundt og få sig en lille en til næsen mellem vers. Det er sgu rutineret.
Gravatar #11 - jl
29. feb. 2008 14:29
har aldrigt set hende bruge en master blaster, dog set hende tage pre udlagte lines ud fra håret........hvordan hun så end bærer sig ad..........

Også et enormt turn on!
Gravatar #12 - themuss
29. feb. 2008 14:46
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login