mboost-dp1
Anbefal en film...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg skal snart til at købe en stak DVD'er, så der er noget til de kommende mørke måneder, og tænkte at det lige var en udfordring for jer :)
Hvad skal man dog købe? Krav:
* SciFi / Fantasy (evt. konspiration)
* Som minimum et par (aner)kendte skuespillere
* Seværdig - også anden gang
* Relativt ny (ikke før 2000)
* God
Jeg er i forvejen glad for film som "The Butterfly Effect", "Time Machine", "Vanilla Sky", "Narnia", "Ringenes Herre", "Serenity", "The Game", "Red Eye", "Final Destination", "Flight Plan", "Panic Room", og mange flere - blot for at spore jer ind på stilen.
Jeg elsker film, hvor man gennem hele filmen er blevet sporet ind på en handling, der viser sig til sidst at blive vendt helt på hovedet, i stil med "The Others" og "Vanilla Sky".
Har I nogle bud?
Hvad skal man dog købe? Krav:
* SciFi / Fantasy (evt. konspiration)
* Som minimum et par (aner)kendte skuespillere
* Seværdig - også anden gang
* Relativt ny (ikke før 2000)
* God
Jeg er i forvejen glad for film som "The Butterfly Effect", "Time Machine", "Vanilla Sky", "Narnia", "Ringenes Herre", "Serenity", "The Game", "Red Eye", "Final Destination", "Flight Plan", "Panic Room", og mange flere - blot for at spore jer ind på stilen.
Jeg elsker film, hvor man gennem hele filmen er blevet sporet ind på en handling, der viser sig til sidst at blive vendt helt på hovedet, i stil med "The Others" og "Vanilla Sky".
Har I nogle bud?
2 skrev:Hva med Click med Adam Sandler... :D
Klasse film! ;D
Så lige The Bank Job igår, ret god film, dog rimelig ligetil. Den er dog vidst ikke kommet på DVD endnu i DK..
Bee movie er faktisk også rigtig sjov, og virkelig vellykket, og du har ikke rigtig nogen idé om, hvilken retning filmen tager, for det hele er så plat (ikke negativt) så du bliver faktisk overrasket over den.
"...Jeg elsker film, hvor man gennem hele filmen er blevet sporet ind på en handling, der viser sig til sidst at blive vendt helt på hovedet,..."
The Illusionist
The Illusionist
#5 Så vil jeg hellere anbefale The Prestige, blev fælt skuffet af The Illusionist.
Hvorfor dog begrænse sig selv med anerkendte skuespillere, som krav? Mange af den slags film du nævner kan findes som indie-perler, uden at det på nogen måde er negativt for filmens kvalitet. Eksempelvis "Primer", nok en af de mest vanvittige tidsrejsefilm der findes. Derudover kan jeg bl.a. anbefale "Living in Oblivion", som har et par kendisser, nemlig Steve Buscemi og Catherine Keener.
Hvorfor dog begrænse sig selv med anerkendte skuespillere, som krav? Mange af den slags film du nævner kan findes som indie-perler, uden at det på nogen måde er negativt for filmens kvalitet. Eksempelvis "Primer", nok en af de mest vanvittige tidsrejsefilm der findes. Derudover kan jeg bl.a. anbefale "Living in Oblivion", som har et par kendisser, nemlig Steve Buscemi og Catherine Keener.
Being John Malkovich (1999)
Big Fish (2003)
Children of Men (2006)
Cloverfield (2008)
Confessions of a Dangerous Mind (2002)
Crash (2004)
Donnie Darko (2001)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Fight Club (1999) (Det er en dødssynd ikke at have set den)
Frequency (2000)
Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Memento (2000)
Michael Clayton (2007)
Next (2007)
No Country for Old Men (2007)
Pan's Labyrinth (2006)
Requiem for a Dream (2000)
Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street (2007)
The Bank Job (2008)
The Machinist (2004)
The Mist (2007)
WALL·E (2008)
Zodiac (2007)
Big Fish (2003)
Children of Men (2006)
Cloverfield (2008)
Confessions of a Dangerous Mind (2002)
Crash (2004)
Donnie Darko (2001)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Fight Club (1999) (Det er en dødssynd ikke at have set den)
Frequency (2000)
Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Memento (2000)
Michael Clayton (2007)
Next (2007)
No Country for Old Men (2007)
Pan's Labyrinth (2006)
Requiem for a Dream (2000)
Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street (2007)
The Bank Job (2008)
The Machinist (2004)
The Mist (2007)
WALL·E (2008)
Zodiac (2007)
Jamen så smider jeg da lige nogle på listen også:
Resevoir Dogs
Pulp Fiction
Taxi
Transporter (2'eren er lort, desværre. Men 1'eren er sej nok)
Som nævnt tidligere, så er Donnie Darko i hvert fald også en aften værd (flere endda, tror jeg har set den 20 gange)
Super High Me (som navnet antyder, en pænt stoned film)
Juno
Stop Loss
Resevoir Dogs
Pulp Fiction
Taxi
Transporter (2'eren er lort, desværre. Men 1'eren er sej nok)
Som nævnt tidligere, så er Donnie Darko i hvert fald også en aften værd (flere endda, tror jeg har set den 20 gange)
Super High Me (som navnet antyder, en pænt stoned film)
Juno
Stop Loss
#8 Seriøse film du har der - i like.
#9 Transporter defently - de er ved at lave en 3'er.
Er du til kampsport, og kan som undertegnede bruge lang tid på at nyde koreografien, så kan jeg anbefale Ong Bak.
Ingen stuntmen, ingen wires, inge CGI.
Nåehja - der er heller ikke nogen særlig god historie, men det er heller ikke derfor man skal se den.
#9 Transporter defently - de er ved at lave en 3'er.
Er du til kampsport, og kan som undertegnede bruge lang tid på at nyde koreografien, så kan jeg anbefale Ong Bak.
Ingen stuntmen, ingen wires, inge CGI.
Nåehja - der er heller ikke nogen særlig god historie, men det er heller ikke derfor man skal se den.
Hvis du har ikke set memento og fight club, kan jeg ligesom så mange andre i tråden varmt anbefale dem, det er virkelig to af de bedste film som nogensinde er lavet.
Nå ja og så selvfølgelig Jesus Christ vampire hunter :P
Hvis du har ikke set memento og fight club, kan jeg ligesom så mange andre i tråden varmt anbefale dem, det er virkelig to af de bedste film som nogensinde er lavet.
Nå ja og så selvfølgelig Jesus Christ vampire hunter :P
#12 Skal man kaste sig over serier, og være lidt hip er Sex and the city da det eneste rigtige valg....*fnis*
Okay, det emner jeg måske så ikke rigtigt.
Serier der skal ses er:
Red Dwarf (SciFi)
Battlestar Galactica (SciFi)
Prison Break (fængselsfilm (-:)
Bones (Endnu en Science-mordopklaringsSerie)
Ramsay's Kitchen Nightmares (Dokumentar - du lærer nogle flotte engelske gloser - meget farverige)
Heroes (SuperEvne-serie)
House (Læge-serie - og ja, jeg mener det)
The Unit (US Special Forces - den er faktisk god)
The Simpsons! (No introduction is needed...I guess)
Når du er i bund med ovenstående serier komme du bare tilbage, så skal jeg gerne hoste op med noget mere.
Det fede er, at du kan starte nu - og når du er færdig, så er det med garanti sommer igen..! :o)
Okay, det emner jeg måske så ikke rigtigt.
Serier der skal ses er:
Red Dwarf (SciFi)
Battlestar Galactica (SciFi)
Prison Break (fængselsfilm (-:)
Bones (Endnu en Science-mordopklaringsSerie)
Ramsay's Kitchen Nightmares (Dokumentar - du lærer nogle flotte engelske gloser - meget farverige)
Heroes (SuperEvne-serie)
House (Læge-serie - og ja, jeg mener det)
The Unit (US Special Forces - den er faktisk god)
The Simpsons! (No introduction is needed...I guess)
Når du er i bund med ovenstående serier komme du bare tilbage, så skal jeg gerne hoste op med noget mere.
Det fede er, at du kan starte nu - og når du er færdig, så er det med garanti sommer igen..! :o)
#12 Memento :S
Nyere, ikke så pisse overhypede og kræver at man gider;
In Bruges
In the wild
This is England
The Man From Earth
The Bands Visit
Oldboy - den er fantastisk...
The Fountain er mega trippet og underlig, i hvert fald ikke en slutning man regner med. Den kræver også at man har mere end en 3-årigs opmærksomhed.
Andet
The Quiet Earth
(fantastisk sci fi, ret gammel, men super fed, minimalistisk og et smæk i fjæst på vamle hollywood, der ikke kan uden ti tusinde ekslosioner hvert sekund)
Unforgiven
Blade Runner
The proposition
Fear and loathing in las vegas
Southland Tales
Lost in translation
Children of Men
Charlie Wilsons War
Dr. Strangelove
Groundhog Day
Dark City
Og så videre. Yderligere synes jeg du lukker en helvedes masse ude med ikkeældreend2000 kriteriet.
Tjek serier:
Californication
Studio 60
Sopranos (så bliver det ikke bedre)
Six Feet Under
Ellers er der Mystery Science Theatre 3000 - min favorit af alle serier, det jeg har set mest og jeg bliver aldrig træt af det.
Top Gear... Der er 11 sæsoner.
Ellers kan jeg på det varmeste anbefale mere eller mindre alt hvad BBC har lavet. Og du risikerer at lære noget.
BBC - The Planets
BBC - Planet Earth
BBC - The secret Life of plants (var totalt wasted da jeg så det første gang, men det tåler gensyn og produktionskvaliteten er vanvittigt høj)
Well, og så videre. Det er alt sammen godt.
Ellers er det en generelt god idé at droppe det lort fra USA og tjekke hvad der bliver lavet i Europa. Ja, jeg ved det, det er forfærdeligt, når de ikke taler engelsk, men det er sgu en nydelse at tjekke film, der ikke er skrevet til mennesker med en IQ på omkring 32.
Nyere, ikke så pisse overhypede og kræver at man gider;
In Bruges
In the wild
This is England
The Man From Earth
The Bands Visit
Oldboy - den er fantastisk...
The Fountain er mega trippet og underlig, i hvert fald ikke en slutning man regner med. Den kræver også at man har mere end en 3-årigs opmærksomhed.
Andet
The Quiet Earth
(fantastisk sci fi, ret gammel, men super fed, minimalistisk og et smæk i fjæst på vamle hollywood, der ikke kan uden ti tusinde ekslosioner hvert sekund)
Unforgiven
Blade Runner
The proposition
Fear and loathing in las vegas
Southland Tales
Lost in translation
Children of Men
Charlie Wilsons War
Dr. Strangelove
Groundhog Day
Dark City
Og så videre. Yderligere synes jeg du lukker en helvedes masse ude med ikkeældreend2000 kriteriet.
Tjek serier:
Californication
Studio 60
Sopranos (så bliver det ikke bedre)
Six Feet Under
Ellers er der Mystery Science Theatre 3000 - min favorit af alle serier, det jeg har set mest og jeg bliver aldrig træt af det.
Top Gear... Der er 11 sæsoner.
Ellers kan jeg på det varmeste anbefale mere eller mindre alt hvad BBC har lavet. Og du risikerer at lære noget.
BBC - The Planets
BBC - Planet Earth
BBC - The secret Life of plants (var totalt wasted da jeg så det første gang, men det tåler gensyn og produktionskvaliteten er vanvittigt høj)
Well, og så videre. Det er alt sammen godt.
Ellers er det en generelt god idé at droppe det lort fra USA og tjekke hvad der bliver lavet i Europa. Ja, jeg ved det, det er forfærdeligt, når de ikke taler engelsk, men det er sgu en nydelse at tjekke film, der ikke er skrevet til mennesker med en IQ på omkring 32.
Hvis serier skal med, så skal du helt klart se Dexter.
Ellers hvis du kunne lide X-files, så kan du prøve at se Supernatural, det er faktisk en rigtig god serie, fra samme skaber.
Ellers hvis du kunne lide X-files, så kan du prøve at se Supernatural, det er faktisk en rigtig god serie, fra samme skaber.
var så lige inde at se trailer til Dexter. hver gang jeg har set nogen snakke om den har jeg tænkt "lille dreng med stor hjerne"
men fuck den ser syg ud den serie, den bliver jeg nok nødt til at have et nærmere kig på.
var så lige inde at se trailer til Dexter. hver gang jeg har set nogen snakke om den har jeg tænkt "lille dreng med stor hjerne"
men fuck den ser syg ud den serie, den bliver jeg nok nødt til at have et nærmere kig på.
Ka lige komme med en top 10 over serier :) lavet af brugerne selv på en stor serie-hjemmeside:
Dexter
The Wire
House, M.D.
How I Met Your Mother
Stargate SG-1
Entourage
Firefly
Weeds
Doctor Who
Life
#7 i second that! The Prestige ikke bare kan ses igen, den SKAL ses igen - og igen
Man fatter ikke heeelt hvad der sker, indtil man har set den 2-3 gange :)
Dexter
The Wire
House, M.D.
How I Met Your Mother
Stargate SG-1
Entourage
Firefly
Weeds
Doctor Who
Life
#7 i second that! The Prestige ikke bare kan ses igen, den SKAL ses igen - og igen
Man fatter ikke heeelt hvad der sker, indtil man har set den 2-3 gange :)
The fountain er virkelig virkelig virkelig virkelig virkelig kedelig, altsaa saadan, sindsyg kedelig :) men vil foreslaa, : 'The Life Before Her Eyes' mener jeg den hedder, ikke super spaendende men hold da kaeft et filmvaerk der vil noget. ellers saa se top listerne paa IMDB..
Gjorde jeg også i starten, men det er helt klart en af de bedste serier som nogensinde er lavet, bare husk at starte med sæson 1 og se dem kronologisk, ellers bliver det bare ikke helt det samme.
Supernatural er også klart anbefalelses værdig hvis man har været fan af x-files på noget tidspunkt, det er fuldstændig det samme præmis, dog er serien lidt mere historie dreven.
Gjorde jeg også i starten, men det er helt klart en af de bedste serier som nogensinde er lavet, bare husk at starte med sæson 1 og se dem kronologisk, ellers bliver det bare ikke helt det samme.
Supernatural er også klart anbefalelses værdig hvis man har været fan af x-files på noget tidspunkt, det er fuldstændig det samme præmis, dog er serien lidt mere historie dreven.
hvis man skal have et godt grin, mener jeg at "The IT Crowd" er alt for sjov. jeg sidder med tårer i øjnene nogle gange.
Nu vi snakker serier vil jeg da lige anbefale Lost. Serien er, med fire sæsoner på bagen, en af de mest gennemførte jeg har set. Det er ikke unormalt at serier bliver nødt til at forny sig selv efter så lang tid på skærmen, og det gør Lost på en formidabel måde, da den skifter genre fra sæson til sæson. Fjerde sæson var fx mest af alt sci-fi. Glæder mig helt sindssygt til sæson 5, som starter til foråret.
Dexter er dog også fantastisk, og den nye sæson af Heroes ser vældig interessant ud (i modsætning til sæson 2, som var noget møg).
Dexter er dog også fantastisk, og den nye sæson af Heroes ser vældig interessant ud (i modsætning til sæson 2, som var noget møg).
Alle episoder af House kan summeres således
Og ja, det er lidt mørkt, men se det alligevel hvis i har set house før.
Alle episoder af House kan summeres således
Og ja, det er lidt mørkt, men se det alligevel hvis i har set house før.
Weeds er også en ret fed serie. De er lige gået i gang med 4rde sæson, så der er rigeligt at se....
Derudover vil jeg lige anbefale "The Lost Room", som vistnok bliver vist på en dansk kanal for tiden... Jeg vil ikke afsløre noget af handlingen og du bør heller ikke læse noget om den, bare få fat i den og se den.
Rettelse: The Lost Room er en miniserie fra Scifi Channel
Derudover vil jeg lige anbefale "The Lost Room", som vistnok bliver vist på en dansk kanal for tiden... Jeg vil ikke afsløre noget af handlingen og du bør heller ikke læse noget om den, bare få fat i den og se den.
Rettelse: The Lost Room er en miniserie fra Scifi Channel
Hvis du er til retro SciFi, så kan Space: 1999 anbefales. Første halvdel (12 afsnit) er ude på DVD, og anden halvdel (også 12 afsnit) skulle gerne komme i starten af det nye år.
Filmen "The Island" er da også en, hvor handlingen bliver vendt på hovedet, og er vidst ikke blevet nævnt her..
Jeg ville ønske at jeg kunne anbefale "Twin Peaks", men den falder både ud for tidsfristen og genren. Jeg fik den selv anbefalet fordi jeg kunne lide X-files, og har ikke fortrudt at se den. Den er imo den bedste serie der nogensinde er blevet lavet. Anyway. Du kan jo give dig i kast med den, når du har fået set alt det andet der er blevet foreslået i din tråd ;D..
Jeg ville ønske at jeg kunne anbefale "Twin Peaks", men den falder både ud for tidsfristen og genren. Jeg fik den selv anbefalet fordi jeg kunne lide X-files, og har ikke fortrudt at se den. Den er imo den bedste serie der nogensinde er blevet lavet. Anyway. Du kan jo give dig i kast med den, når du har fået set alt det andet der er blevet foreslået i din tråd ;D..
#35 tjek Mulholland Drive, Blue Velvet og evt. Eraserhead, Lost Highway og Inland Empire.
Memento, irreversible hvis du kan lide the butterfly effect, final destiny
jeg skrev oprindeligt alle fire film, men så så jeg du nævnte de to sidste
http://www.imdb.com/title/tt0290673/
http://www.imdb.com/title/tt0209144/
Btw. du skal ikke komme til at se "memento . in chronological order"
Der er en slags edited version som har fucked storylinjen op.
jeg skrev oprindeligt alle fire film, men så så jeg du nævnte de to sidste
http://www.imdb.com/title/tt0290673/
http://www.imdb.com/title/tt0209144/
Btw. du skal ikke komme til at se "memento . in chronological order"
Der er en slags edited version som har fucked storylinjen op.
#36 Stort "evt." til Inland Empire, hold kæft den er hård at komme igennem.
#1 - hvis du kan li' Vanilla Sky, burde du se originalen Abes Los Ojos. Den minder selvfølgelig rigtig meget om Vanilla Sky, men har en lidt anden stil. Jeg synes selv den er en smule bedre end den ellers fantastiske Vanilla Sky.
http://www.imdb.com/title/tt0125659/
http://www.imdb.com/title/tt0125659/
Efter at have læst de mange gode forslag, så tror jeg i hvert fald at inspirationen er på plads :)
Lidt kommentarer:
#40 har set den originale spanske version - fantastisk!
#37 Memento er bestemt ikke min stil - har faktisk ledt efter en version, hvor de har spillet filmen i "den rigtige rækkefølge" - hvad hedder den?
#35 Twin Peaks har jeg givet en chance - min kæreste elsker den, og jeg hader den :P
#2 "Click" ser bestemt spændende ud!
#7 Jeg har set både "The Prestige" og "The Illusionist" - kan ikke huske, hvilken der var bedst, men en af dem var fantastisk.
#alle langt de fleste serier nævnt i denne tråd har jeg set - men tak for buddene :) Til gengæld er der så mange gode forslag generelt i denne tråd, at jeg næsten ikke kan overskue dem.
Jeg glemte vist at begrænse sprog til engelsk eller dansk - jeg kan simpelthen ikke holde ud at se film på andre sprog.
(Ved nærmere efterlæsning går det op for mig at dette indlæg kan virke utaknemmeligt - det er bestemt ikke meningen. Jeg forsøger blot at "rydde op" i forslagene)
Lidt kommentarer:
#40 har set den originale spanske version - fantastisk!
#37 Memento er bestemt ikke min stil - har faktisk ledt efter en version, hvor de har spillet filmen i "den rigtige rækkefølge" - hvad hedder den?
#35 Twin Peaks har jeg givet en chance - min kæreste elsker den, og jeg hader den :P
#2 "Click" ser bestemt spændende ud!
#7 Jeg har set både "The Prestige" og "The Illusionist" - kan ikke huske, hvilken der var bedst, men en af dem var fantastisk.
#alle langt de fleste serier nævnt i denne tråd har jeg set - men tak for buddene :) Til gengæld er der så mange gode forslag generelt i denne tråd, at jeg næsten ikke kan overskue dem.
Jeg glemte vist at begrænse sprog til engelsk eller dansk - jeg kan simpelthen ikke holde ud at se film på andre sprog.
(Ved nærmere efterlæsning går det op for mig at dette indlæg kan virke utaknemmeligt - det er bestemt ikke meningen. Jeg forsøger blot at "rydde op" i forslagene)
#41 det ødelægger lidt meningen med filmen at spille den i "rigtig rækkefølge"
Jeg mener bare den hed "memento - chronological order"
noget andet jeg fandt.
Memento - Chronological Order (in Limited Edition)
--Insert Disc two from the Limited Edition set, then select the clock.
--Select answer "c" 5 times (The actual answers have nothing to do with the navigation)
--When you reach the question where you put the pictures in order of the woman fixing her tire, put them in REVERSE order (3, 4, 1, 2), rather than the correct order, and you will be taken to the Chronological version of the film, complete with backwards credits and the opening scene in forward motion.
***Note: This feature worked on my laptop, my Sony DVD, and my Pioneer DVD, however it did NOT work on my Toshiba for some reason...It just played the credits backwards, then the movie in the original order....so I'd be interested to hear from others with Toshiba's to see if this feature worked on their players...***
Jeg mener bare den hed "memento - chronological order"
noget andet jeg fandt.
Memento - Chronological Order (in Limited Edition)
--Insert Disc two from the Limited Edition set, then select the clock.
--Select answer "c" 5 times (The actual answers have nothing to do with the navigation)
--When you reach the question where you put the pictures in order of the woman fixing her tire, put them in REVERSE order (3, 4, 1, 2), rather than the correct order, and you will be taken to the Chronological version of the film, complete with backwards credits and the opening scene in forward motion.
***Note: This feature worked on my laptop, my Sony DVD, and my Pioneer DVD, however it did NOT work on my Toshiba for some reason...It just played the credits backwards, then the movie in the original order....so I'd be interested to hear from others with Toshiba's to see if this feature worked on their players...***
Kan varmt anbefale en Koreansk (subbed) Sci-Fi
Returner
http://www.dvdasian.com/_e/Japan/product/18770/Ret...
Virkelig god film.
Returner
http://www.dvdasian.com/_e/Japan/product/18770/Ret...
Virkelig god film.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.