mboost-dp1
anbefaling af bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Søger en fornuftig lappie til udelukende office/surfing brug - portable workstation brug. Konen skal lave ph.d projekt færdigt på den.
ca 15'', god processor, fornuftigt kabinet, SSD er et must!, lagerplads er sekundært. behøver ikke at være ultrabook agtig.
anbefal gerne nogle mærker.
håber i gider :/
på forhånd tak.
Pikkuk
ca 15'', god processor, fornuftigt kabinet, SSD er et must!, lagerplads er sekundært. behøver ikke at være ultrabook agtig.
anbefal gerne nogle mærker.
håber i gider :/
på forhånd tak.
Pikkuk
THINKPAD!!!!!111
...
Når du skriver "Portable workstation", hvad mener du så? Krævende CAD software, computersimuleringer etc? Eller bare Word og Excel (eller LaTeX forhåbentlig, når det er PhD)?
Hvad er vigtigst - god ydelse, lav vægt, lang batteritid?
Hvilket prisniveau?
Den ultimative "portable workstation" i min verden er en ThinkPad W530, men regn med at punge ud for den. En MacBook Pro Retina kunne også være en mulighed bare pga. displayet, men igen: Den koster klejner.
Uanset hvad du vælger, så er det nok billigst hvis du kan købe den uden SSD og så selv sætter en i bagefter. Ligesådan med RAM: Køb den med så lidt som muligt og opgrader selv. Det er næsten altid billigere.
...
Når du skriver "Portable workstation", hvad mener du så? Krævende CAD software, computersimuleringer etc? Eller bare Word og Excel (eller LaTeX forhåbentlig, når det er PhD)?
Hvad er vigtigst - god ydelse, lav vægt, lang batteritid?
Hvilket prisniveau?
Den ultimative "portable workstation" i min verden er en ThinkPad W530, men regn med at punge ud for den. En MacBook Pro Retina kunne også være en mulighed bare pga. displayet, men igen: Den koster klejner.
Uanset hvad du vælger, så er det nok billigst hvis du kan købe den uden SSD og så selv sætter en i bagefter. Ligesådan med RAM: Køb den med så lidt som muligt og opgrader selv. Det er næsten altid billigere.
Hvis du alligevel vil ofre op til 8000,- på en bærbar ville jeg nok overveje en 17" model. Man bliver hurtig træt af at kikke på en 15" skærm, hvis man skal sidde ved skærmen i længere tid og en ph.d lyder til at tage en vis tid. Ulempen er så, at man ofre lidt af det bærbare og at du så nok må opgive SSD harddisken.
15" Bærbar med SSD: http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?nf=i...
17" Bærbar uden SSD:
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?nf=i...
Men i bund og grund er det en smagssag.
15" Bærbar med SSD: http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?nf=i...
17" Bærbar uden SSD:
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?nf=i...
Men i bund og grund er det en smagssag.
Det er da noget vås!...
Man bliver ikke træt af at se på en 15" skærm, man bliver træt af at se på en dårlig skærm :)
Chefen har en 13", og den er hun tilfreds med - må også sige at den er fin hvis man kun browser/tekstbehandling ...
Jeg har selv en 15", og skal aldrig nogensinde have en større bærbar, da den imho bliver for klodset ...
Det er da noget vås!...
Man bliver ikke træt af at se på en 15" skærm, man bliver træt af at se på en dårlig skærm :)
Chefen har en 13", og den er hun tilfreds med - må også sige at den er fin hvis man kun browser/tekstbehandling ...
Jeg har selv en 15", og skal aldrig nogensinde have en større bærbar, da den imho bliver for klodset ...
Max 15,6"
i3 / i5
SSD
Min. 1600x900
De er dyere end jeg havde regnet med. De starter ved 6855,- og slutter nærmere 16k.
ThinkPad's starter ved 10639,- :P
i3 / i5
SSD
Min. 1600x900
De er dyere end jeg havde regnet med. De starter ved 6855,- og slutter nærmere 16k.
ThinkPad's starter ved 10639,- :P
Jeg må være enig med #8, jeg sidder primært med en 11,6" computer og det genere mig ikke. Det handler selvfølgelig om smag og behag, det er individuelt, men man skal ikke bare sige at alle bliver træt af en computer på under x", specielt ikke 17". Nøøøøøøøj, jeg ville skyde mig selv hvis jeg konstant skulle bære rundt på en 17", stadig, smag og behag.
Jeg må være enig med #8, jeg sidder primært med en 11,6" computer og det genere mig ikke. Det handler selvfølgelig om smag og behag, det er individuelt, men man skal ikke bare sige at alle bliver træt af en computer på under x", specielt ikke 17". Nøøøøøøøj, jeg ville skyde mig selv hvis jeg konstant skulle bære rundt på en 17", stadig, smag og behag.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.