mboost-dp1
Andre der fornyligt har fået spam på deres newz.dk-mail?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Heysa....
Bruger altid såkaldte engangs-mail-adresser (sneakemail.com) når jeg opretter konti på hjemmesider. Her i går modtog jeg så en dansk spam-mail på den e-mail jeg kun har brugt et sted, demlig på newz.dk.
Ville lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, eller ved noget om at bruger-databasen skulle være sluppet ud på nettet?
Den mail jeg fik starter sådan her:
-----
From: Majliis Frandsen [email protected] |www.newz.dk|
Sent: 27. november 2009 16:37
Subject: Kan du bruge 40.000 ekstra kroner til jul?
Hvis du vil forkæles lidt ekstra til jul, så skynd dig at læse videre.
Din mening er værdifuld for mange virksomheder og de betaler dig for at bruge 5 minutter af din tid. Nu har du muligheden for at teste produkter gratis og samtidig blive belønnet for det.
...
-----
Bruger altid såkaldte engangs-mail-adresser (sneakemail.com) når jeg opretter konti på hjemmesider. Her i går modtog jeg så en dansk spam-mail på den e-mail jeg kun har brugt et sted, demlig på newz.dk.
Ville lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, eller ved noget om at bruger-databasen skulle være sluppet ud på nettet?
Den mail jeg fik starter sådan her:
-----
From: Majliis Frandsen [email protected] |www.newz.dk|
Sent: 27. november 2009 16:37
Subject: Kan du bruge 40.000 ekstra kroner til jul?
Din mening er værdifuld for mange virksomheder og de betaler dig for at bruge 5 minutter af din tid. Nu har du muligheden for at teste produkter gratis og samtidig blive belønnet for det.
...
-----
Det kunne jo også tænkes at være fordi at spam bare af skudt afsted imod alle diverse adresse i håb om nogle af dem er rigtige?
Prøv at lave et domain og sæt en konto op der fanger alle mails skudt af sted,så vil du se at lars@, bent@, altmuligt@ spam bliver skudt imod det domæne.
Så derfor kan du ikke udfra en spam mail konkludere noget som helst.
Derudover så har bruger databasen været sluppet ud tidligere, så vidt jeg husker.
Prøv at lave et domain og sæt en konto op der fanger alle mails skudt af sted,så vil du se at lars@, bent@, altmuligt@ spam bliver skudt imod det domæne.
Så derfor kan du ikke udfra en spam mail konkludere noget som helst.
Derudover så har bruger databasen været sluppet ud tidligere, så vidt jeg husker.
Jeg er med på at der er masser af spam der bare bliver skudt afsted, især mod adresser som john@, hans@ og niels@... - Men nu er der tale om tilfældigt genererede adresser i stil med [email protected]. - Så dét, kombineret med at det er en dansk spam-mail, tyder på at oplysningerne kommer fra newz.dk. Ellers kunne afsenderen ikke vide at der er tale om en dansk modtager.
Så hvis der nu var flere brugere herinde der havde fået samme mail, kunne noget måske tyde på det skyldes af mail-adresserne var sluppet ud.
Mener også at kunne huske at der var noget med en bruger-database der slap ud, men kan ikke huske om det kun var brugernavne og password-hash'es, eller om der også var mail-adresser.
Så hvis der nu var flere brugere herinde der havde fået samme mail, kunne noget måske tyde på det skyldes af mail-adresserne var sluppet ud.
Mener også at kunne huske at der var noget med en bruger-database der slap ud, men kan ikke huske om det kun var brugernavne og password-hash'es, eller om der også var mail-adresser.
I 2006 opdaterede jeg email adressen for min newz.dk account. Den pågældende email adresse har jeg ikke brugt nogen andre steder. Den eneste email jeg nogensinde har modtaget på den adresse var 27. december 2007, hvor jeg fik at vide at bruger databasen var blevet kompromiteret.
Jeg holder lige ekstra øje med den de næste 14 dage, hvis jeg også begynder at modtage spam på den, så opdaterer jeg tråden her.
Jeg holder lige ekstra øje med den de næste 14 dage, hvis jeg også begynder at modtage spam på den, så opdaterer jeg tråden her.
marts (3) skrev:Mener også at kunne huske at der var noget med en bruger-database der slap ud, men kan ikke huske om det kun var brugernavne og password-hash'es, eller om der også var mail-adresser.
Email-adresserne kom med ud. Jeg gik var præcist nul til ca. 10 spammails om dagen på den email adresse efter den historie.
Har ikke haft problemer med mails, men det lander også i en stor postkasse altsammen :D
Spam behøves vel ikke kun at være fra newz's side af? Det kan vel også tænkes den anden vej rundt, altså at der sidder en medarbejder i det firma man har eMail ved, som 'sælger' adresser..?
Dog oplevede jeg,for nogle uger siden (2 dage i træk), med min browser åben på newz (og havde ikke været andre steder henne på nettet den dag), at en trojaner prøvede at komme ind i mit system. De blev stoppet af AVG, men synes det var lidt mystisk, da jeg ellers ikke har haft noget snavs de sidste to-tre ÅR.
Spam behøves vel ikke kun at være fra newz's side af? Det kan vel også tænkes den anden vej rundt, altså at der sidder en medarbejder i det firma man har eMail ved, som 'sælger' adresser..?
Dog oplevede jeg,for nogle uger siden (2 dage i træk), med min browser åben på newz (og havde ikke været andre steder henne på nettet den dag), at en trojaner prøvede at komme ind i mit system. De blev stoppet af AVG, men synes det var lidt mystisk, da jeg ellers ikke har haft noget snavs de sidste to-tre ÅR.
Var det en PDF-fil? For i så fald fik jeg den også (NOD32 åd den)
Var det en PDF-fil? For i så fald fik jeg den også (NOD32 åd den)
#9:
Tror jeg ikke. Jeg tømte Virus Vault, da opdateringen til AVG Free v9 udkom, så den er desværre (heldigvis!) væk.
Jeg havde lige skrevet et indlæg, og var gået ud for at lave kaffe - 3 min. senere var jeg inde ved maskinen igen, og AVG stod med en fin meddelelse om at en trojaner var fundet, så jeg sagde bare heal, og væk var den.
Det skete så næste dag også (samme mønster): ude at lave kaffe....
Jeg overvejede kraftigt at droppe kaffen, men der har ikke været noget siden, så koffein-rationen er sikret lidt endnu :)
Tror jeg ikke. Jeg tømte Virus Vault, da opdateringen til AVG Free v9 udkom, så den er desværre (heldigvis!) væk.
Jeg havde lige skrevet et indlæg, og var gået ud for at lave kaffe - 3 min. senere var jeg inde ved maskinen igen, og AVG stod med en fin meddelelse om at en trojaner var fundet, så jeg sagde bare heal, og væk var den.
Det skete så næste dag også (samme mønster): ude at lave kaffe....
Jeg overvejede kraftigt at droppe kaffen, men der har ikke været noget siden, så koffein-rationen er sikret lidt endnu :)
Jeg kunne nøjedes med at klikke på kommentarer, hvilket den tænke lidt for meget over. Jeg åbnede så process explorer og kunne se at chrome havde åbnet acrobat reader, lukkede det selvfølgelig, men der var det for sent. Dagen efter skete det igen (samme mønster) og siden da har jeg ikke set skyggen af det.
Jeg kunne nøjedes med at klikke på kommentarer, hvilket den tænke lidt for meget over. Jeg åbnede så process explorer og kunne se at chrome havde åbnet acrobat reader, lukkede det selvfølgelig, men der var det for sent. Dagen efter skete det igen (samme mønster) og siden da har jeg ikke set skyggen af det.
Super... umiddelbart lyder det ikke til at der er andre der har fået noget lige for nyligt, så kan jo være "tilfældig" spam. Undrer mig bare at det er på dansk!
Lyder godt.
Okay... ærgeligt.... jeg har så tilgengæld ikke fået noget før, men måske det ikke var alle adresser der slap ud.
Jeg regner bestemt heller ikke med at det er newz.dk der sender mailene, men blot at adressen måske kommer derfra. - Ved ikke helt hvad du mener med "det firma man har eMail ved"? Nu er der jo netop tale om en engangs mail-adresse. - Hvis du mener at nogen fra SneakEmail har "solgt" min mail-adresse, kunne de jo ligesågodt sælge min rigtige e-mail-adresse, i stedet for en jeg bare kan blokere.
Super... umiddelbart lyder det ikke til at der er andre der har fået noget lige for nyligt, så kan jo være "tilfældig" spam. Undrer mig bare at det er på dansk!
Lyder godt.
Okay... ærgeligt.... jeg har så tilgengæld ikke fået noget før, men måske det ikke var alle adresser der slap ud.
Jeg regner bestemt heller ikke med at det er newz.dk der sender mailene, men blot at adressen måske kommer derfra. - Ved ikke helt hvad du mener med "det firma man har eMail ved"? Nu er der jo netop tale om en engangs mail-adresse. - Hvis du mener at nogen fra SneakEmail har "solgt" min mail-adresse, kunne de jo ligesågodt sælge min rigtige e-mail-adresse, i stedet for en jeg bare kan blokere.
#12:
Ah, SneakMail, som du skriver i OP. Nåja, så er det jo ikke et kæmpe problem at lukke af, kan jeg godt se.
Jeg har haft mail ved goowy.com i mange(>5 år). De blev så købt af AOL, der dog viderfører goowy.com sideløbende med AOL.com. Og jeg må sige, at det fungere supergodt. De er gode til at filtrere spam, så det er ret begrænset hvad jeg får, selv med min ene mailadresse..
Ah, SneakMail, som du skriver i OP. Nåja, så er det jo ikke et kæmpe problem at lukke af, kan jeg godt se.
Jeg har haft mail ved goowy.com i mange(>5 år). De blev så købt af AOL, der dog viderfører goowy.com sideløbende med AOL.com. Og jeg må sige, at det fungere supergodt. De er gode til at filtrere spam, så det er ret begrænset hvad jeg får, selv med min ene mailadresse..
Jeg har modtaget en fra lockerz.com. Jeg ved ikke om det er gennem newz.dk at vedkommende har fået fat i min mail, men der har været en del tråde herinde med det.
Jeg har modtaget samme mail, det som er underligt er at det kommer fra domænet miklos.dk. Hvis jeg ikke husker forkert, så var der en admin som hed Miklos herinde, kan dette hænge sammen?
Jeg har fået samme e-mail den 27. november, men den havnede i min spam mappe, så jeg opdagede den ikke lige.
Jeg bruger dog min e-mail til meget andet end newz.dk.
E-mailen ser helt præcis sådan ud:
Jeg bruger dog min e-mail til meget andet end newz.dk.
E-mailen ser helt præcis sådan ud:
fra Bartolin Mathiasen <[email protected]>
til
dato 27. nov. 2009 20.37
emne Kan du bruge 40.000 ekstra kroner til jul?
Hver gang du udfylder et spørgeskema i en af de mange undersøgelser, optjener du point, som du kan indløse til gavekort. Samtidig deltager du automatisk i den månedlige lodtrækning om 40.000 skattefrie kroner. Næste vinder findes allerede om 3 dage og du deltager automatisk bare ved at tilmelde dig.
Tilmeldingen er nem, hurtig og gratis, men skynd dig, der er kun brug for 1000 fra Danmark.
Så hvis du vil have indflydelse på fremtidens produkter og samtidig forsøde julen lidt ekstra, så skynd dig ind på http://savechat.net for at læse mere!
Med venlig hilsen
SaveChat
Hvis du ikke ønsker at modtage flere nyhedsbreve, kan du afmlede dig her: http://savechat.net/unsubscribe
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.