mboost-dp1
Android applikationer man ikke kan leve foruden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Eftersom jeg forhåbenligt modtager en HTC desire med posten en af de kommende dage ville jeg da lige spørge hvilke applikationer jeg bare ikke kan være foruden..
Er der desuden nogle der ved om kan lave et PAN netværk via bluetooth og dermed bruge sin android telefon som mobilbredbånds modem?
Er der desuden nogle der ved om kan lave et PAN netværk via bluetooth og dermed bruge sin android telefon som mobilbredbånds modem?
Det kan man, jeg har dog ikke prøvet det endnu. PDAnet kan gøre det, og der er en anden app også. Desværre, så skal man betale for skidtet, men sådan må det vel være.
Er der flere jeg bare ikke KAN undvære ... eller nogen som kan undværes men er nice?
(Ikke flere buddha programmer.. Jeg ligger ikke på en bambus måtte og ber' til buddha mand!)
(Ikke flere buddha programmer.. Jeg ligger ikke på en bambus måtte og ber' til buddha mand!)
Det virker via. USBreefermadness (1) skrev:Er der desuden nogle der ved om kan lave et PAN netværk via bluetooth og dermed bruge sin android telefon som mobilbredbånds modem?
Bluetooth kan jeg ikke sige noget om, da HTC stadigvæk ikke har opgraderet telefonen til Android 2.1 :p
Windcape (7) skrev:Det virker via. USB
Bluetooth kan jeg ikke sige noget om, da HTC stadigvæk ikke har opgraderet telefonen til Android 2.1 :p
HTC Desire er med Android 2.1?
mcnasty (8) skrev:Windcape (7) skrev:Det virker via. USB
HTC Desire er med Android 2.1?
yes, men de har ikke opdateret eksisterende
Det har MotoFuckingRola heller ikke -.- er ved at være træt af 2,0... alle de programmer der crasher... især vækkeuret
SlettetBruger (9) skrev:yes, men de har ikke opdateret eksisterende
Alle Desire er da blevet shippet med 2.1? Tænker du på Hero? Så ja, lorte HTC, jeg ville hade dem helt vildt hvis jeg ikke elskede Android så meget
Forresten nogle der har et bud på hvornår SCUMMVM udkommer til android 2.1? (Det var en af grundende til jeg overhovedet købte en smartphone, tænkte så ikke lige over at scummvm pt. kun findes til 1.5)
Windcape (7) skrev:Det virker via. USB
Så det du prøver på at sige er at man ikke skal købe et program for at bruge telefonen som modem?
Eller at det bare ikke findes til BT?
Jeps... de har ikke engang fixet at den indbyggede support af Flickr ikke virker, og ikke har virket de sidste 8 måneder. Jeg ville ønske jeg havde købt en iPhone Touch i stedet.mcnasty (10) skrev:Tænker du på Hero? Så ja, lorte HTC, jeg ville hade dem helt vildt hvis jeg ikke elskede Android så meget
Korrekt, du kan bare slutte den til din PC via. USB, og installere driverne hvis nødvendigt (de ligger på telefonen, mount som usb-drev).reefermadness (13) skrev:Så det du prøver på at sige er at man ikke skal købe et program for at bruge telefonen som modem?
Hvad jeg siger er at det ikke er understøttet som Bluetooth på Android 1.5. Jeg ved ikke med 2.1
Det er ikke nødevendigt med hacks eller dyrt software for at "tether" en Android.
Jeg er meget glad for
- Advanced Task Killer Free (Frigør hukommelse på telefonen med et enkelt tryk på en widget)
- APK Manager til at holde styr på de apk filer jeg henter fra nettet. Jeg kan ikke få lov til at betale for noget på Android Market, så jeg må gå den anden vej
- Meebo IM chat klient (fx MSN, yahoo, ICQ og MANGE andre)
Jeg bruger også digital clock widget, da jeg godt kan lide et stort digitalur.
Sjove spil:
2 player reactor er et sjovt multiplayerspil.
Papastacker er også meget sjovt.
Længere er jeg ikke nået endnu.
En anden god idé er, at have en strømstyringswidget til at slukke for alle mulige devices, GPS, Wi-Fi og mobilt netværk sluger meget. Slå dem fra, når du ikke bruger dem.
- Advanced Task Killer Free (Frigør hukommelse på telefonen med et enkelt tryk på en widget)
- APK Manager til at holde styr på de apk filer jeg henter fra nettet. Jeg kan ikke få lov til at betale for noget på Android Market, så jeg må gå den anden vej
- Meebo IM chat klient (fx MSN, yahoo, ICQ og MANGE andre)
Jeg bruger også digital clock widget, da jeg godt kan lide et stort digitalur.
Sjove spil:
2 player reactor er et sjovt multiplayerspil.
Papastacker er også meget sjovt.
Længere er jeg ikke nået endnu.
En anden god idé er, at have en strømstyringswidget til at slukke for alle mulige devices, GPS, Wi-Fi og mobilt netværk sluger meget. Slå dem fra, når du ikke bruger dem.
#16 - Altså hvis man 'dræber' en Senese UI process eller hva?
jeldtoft (15) skrev:- Advanced Task Killer Free (Frigør hukommelse på telefonen med et enkelt tryk på en widget)
Android frigør selv den hukommelse der skal bruges. Den eneste fordel ved at frigøre hukommelse med ATK er, at du ser et tal blive større.
Ulemper er der masser af. Typisk større batteriforbrug og længere ventetid (de lukkede programmer skal jo åbnes igen oftere), og man kan risikere at ødelægge noget ved at lukke noget der ikke skulle have været lukket. Fx. har nogle fået smadret sit SD-kort. (Det fysiske kort kunne nok reformateres, men jeg har set flere på nettet sige at de måtte købe nyt SD-kort.)
Jeg vil gerne understrege at PDAnet kan lave en bluetooth forbindelse, således at du kan bruge telefonen som trådløst modem. Det kræver dog at du har en telefon med Android 2.1 eller 2.0.
#18 Havde ellers hørt at man kunne spare lidt strøm ved at lukke apps man ikke bruger, men det er måske en and eller hva?
Som udgangspunkt, ja.
Det sker at et program står og kører i baggrunden, og det har én af to årsager:
1) Den gør noget du gerne vil have den til at gøre. Hvis du afbryder den, kommer du altså til at mangle noget.
2) Det er et dårligt program, som ikke kan finde ud af at stoppe når den skal. Så kan man slå den ned for at kompensere, eller afinstallere programmet. Forhåbentligt sker det så sjældent, at du kan bruge den indbyggede funktion til at dræbe programmer med. (Settings -> Applications -> Manage Applications)
Som udgangspunkt, ja.
Det sker at et program står og kører i baggrunden, og det har én af to årsager:
1) Den gør noget du gerne vil have den til at gøre. Hvis du afbryder den, kommer du altså til at mangle noget.
2) Det er et dårligt program, som ikke kan finde ud af at stoppe når den skal. Så kan man slå den ned for at kompensere, eller afinstallere programmet. Forhåbentligt sker det så sjældent, at du kan bruge den indbyggede funktion til at dræbe programmer med. (Settings -> Applications -> Manage Applications)
Jeg bruger "TaskPanel" istedet...
Den lukker ikke noget selv. medmindre man vælger det.. eller medmindre man gør den klar over at denne process skal lukkes automatisk når skærmen går i standby :)
det er vældig smart. der er også en "kill all" knap. men den kan give småproblemer hvis telefonen fx er ved at opdatere, eller søger efter opdateringer... for vi ved jo godt at de er FUCKING SLØVE MED UPDATES TIL ANDROID... Tihi
Den lukker ikke noget selv. medmindre man vælger det.. eller medmindre man gør den klar over at denne process skal lukkes automatisk når skærmen går i standby :)
det er vældig smart. der er også en "kill all" knap. men den kan give småproblemer hvis telefonen fx er ved at opdatere, eller søger efter opdateringer... for vi ved jo godt at de er FUCKING SLØVE MED UPDATES TIL ANDROID... Tihi
XorpiZ (22) skrev:To af de apps jeg bruger allermest (SuperYatzy og WordSearch.. perfekt underholdning når man skider) kan ikke lukke sig selv, så jeg bliver nødt til at bruge Taskiller.
...og hvad er problemet i det? Ikke at det aldrig giver problemer, men i denne diskussion synes jeg det er relevant om der er et reelt problem. :)
myplacedk (24) skrev:...og hvad er problemet i det? Ikke at det aldrig giver problemer, men i denne diskussion synes jeg det er relevant om der er et reelt problem. :)
Absolut intet problem - det er bare lidt irriterende, at de ikke kan finde ud af at lukke. Især når det ene program har en decideret "Quit"-knap :(
Jeg mener der er flere apps med samme fejl, men jeg kan ikke lige komme i tanke om dem pt.
XorpiZ (25) skrev:Absolut intet problem - det er bare lidt irriterende, at de ikke kan finde ud af at lukke.
Det lyder som ren vanetænkning. Jeg har også lidt svært ved at æde den, men jeg har kun brugt Android i nogle få dage.
Der er to programmer, hvor jeg savner en quit-funktion:
1) Et eller andet program som viser netværksaktivitet i notification-baren. Der er et ikon i baren, så det generer altså når jeg ikke skal bruge det. (Der er altså ikke meget plads det, plus det generer visuelt.) Det program har jeg fjernet igen.
2) Browseren. Jeg gider ikke at den sidste hjemmeside jeg var på, kommer frem igen. Det har jeg ikke lige en praktisk løsning på lige nu. (Ud over at bruge en ande browser.)
myplacedk (26) skrev:2) Browseren. Jeg gider ikke at den sidste hjemmeside jeg var på, kommer frem igen. Det har jeg ikke lige en praktisk løsning på lige nu. (Ud over at bruge en ande browser.)
Hvis det irriterer voldsomt kan du åbne et nyt browservindue før du begynder at browse, og lukke det igen når du er færdig.
Nu har jeg sku fået min telefon ind af døren :)
Skriver fra den pt. Og det går jo hurtigt nok... takket være intelligent ordbog for jeg rammer da virkeligt af helvedes til :)
Kunne forstå at taskiller er en dum idé .. installerede det alligevel men det er slettet igen for det virkede da godt nok som noget uoverskueligt lort og det virkede som om at det var lidt for let at komme til at lukke den forkerte applikation..
Nogle der kan anbefale et klaver eller guitar program? Det skal man jo næsten have når man har en touchscreen telefon :)
Skriver fra den pt. Og det går jo hurtigt nok... takket være intelligent ordbog for jeg rammer da virkeligt af helvedes til :)
Kunne forstå at taskiller er en dum idé .. installerede det alligevel men det er slettet igen for det virkede da godt nok som noget uoverskueligt lort og det virkede som om at det var lidt for let at komme til at lukke den forkerte applikation..
Nogle der kan anbefale et klaver eller guitar program? Det skal man jo næsten have når man har en touchscreen telefon :)
Det kunne jo være...
Mindes at en af mine kammarater havde det på hans Hero.. Men det er jo selvfølgelig ikke lig med at den også findes til android 2.1 (ligesom med SCUMMVM :( )
Mindes at en af mine kammarater havde det på hans Hero.. Men det er jo selvfølgelig ikke lig med at den også findes til android 2.1 (ligesom med SCUMMVM :( )
Battery Widget
Astro File Manager
ConnectBot
Handcent SMS
Opera Mini Browser
TaskPanel
Uninstaller
ColorFlashlight
Det er de apps jeg har installeret, udover diverse underholdningsapps, så som spil, comics og lignende.
Astro File Manager
ConnectBot
Handcent SMS
Opera Mini Browser
TaskPanel
Uninstaller
ColorFlashlight
Det er de apps jeg har installeret, udover diverse underholdningsapps, så som spil, comics og lignende.
#33 - Hvorfor opera mini ?
Der er vel ikke den store grund til det hvis man har data abonnement.. Desuden synes jeg browseren på min HTC desire er udemærket
Der er vel ikke den store grund til det hvis man har data abonnement.. Desuden synes jeg browseren på min HTC desire er udemærket
#34 - Fordi Chrome stadig ikke er blevet færdiggjort til Android :) Det er vel egentlig hovedsageligt pga startsiden at jeg skiftede browser. En simpel ting, der gør at jeg ikke skal ind under Bookmarks hver gang jeg starter min browser.
#35 - Jeg bruger bare den standard alarm app der ligger på. Den kan sættes til at ringe 5 ud af 7 dage om ugen og jeg kan sætte flere alarmer. Så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle bruge.
#35 - Jeg bruger bare den standard alarm app der ligger på. Den kan sættes til at ringe 5 ud af 7 dage om ugen og jeg kan sætte flere alarmer. Så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle bruge.
Både mig og min storebror har oplevet at den mange gange ikke ringer... Brugte den som vækkeur til at starte med, men det blev arbejdet hurtigt trætte af :PconFen (36) skrev:Jeg bruger bare den standard alarm app der ligger på. Den kan sættes til at ringe 5 ud af 7 dage om ugen og jeg kan sætte flere alarmer. Så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle bruge.
Det er ikke det, har jeg tjekket for at være sikker.
Fandt ud af at det er et kendt problem: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=... :)
Fandt ud af at det er et kendt problem: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=... :)
Magten (40) skrev:#39
Jeg har gjort det til en vane lige at tjekke lydstyrken på min alarm, inden jeg går i seng.
Pisseirriterende egentlig :<
Hvordan står det egentlig til med malware på market? Kan man roligt hente det hele, eller skal man tænke sig om inden man henter noget ?
Synes bare at det er mystisk når feks et klaver app skal have adgang til lokations bestemmelse.. specielt når udvikleren er kinesisk :)
@42
Jeg er endnu ikke stødt på noget der er desideret malware. Men det kan dog betale sig at læse beskrivelsen af programmer og ligeledes kommentarene inden man downloader.
Tag f.eks. programmet WaveSecure, som også tidligere er blevet anbefalet.
Kort beskrevet er det et "sikkerheds" program der hjælper dig med at finde ud af hvor din telefon er hvis den bliver stjålet.
Det gør den ved at sende nogle kommando SMS'er der så får telefonen til f.eks. at sende gps koordinater tilbage.
I sig selv er der intet desideret "maliciuos" over programmet.
Man skal bare være opmærksom på at disse kommando SMS'er bliver sendt til og fra Singapore...
Det betyder så at det meget hurtigt kan blive en meget dyr affære at få stjålet sin telefon...
Jeg er endnu ikke stødt på noget der er desideret malware. Men det kan dog betale sig at læse beskrivelsen af programmer og ligeledes kommentarene inden man downloader.
Tag f.eks. programmet WaveSecure, som også tidligere er blevet anbefalet.
Kort beskrevet er det et "sikkerheds" program der hjælper dig med at finde ud af hvor din telefon er hvis den bliver stjålet.
Det gør den ved at sende nogle kommando SMS'er der så får telefonen til f.eks. at sende gps koordinater tilbage.
I sig selv er der intet desideret "maliciuos" over programmet.
Man skal bare være opmærksom på at disse kommando SMS'er bliver sendt til og fra Singapore...
Det betyder så at det meget hurtigt kan blive en meget dyr affære at få stjålet sin telefon...
#47 Læs kommentarerne til applikationerne blev der sagt. Jeg har stødt på et par programmer hvor der i kommentarne stod "MaLWaRE DoNT DoWnLoaD!!!1111"
#48 - Men at lotte/heino 14år tror at noget er malware er jo ikke nødvendigvis ligmed at det er det..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.