mboost-dp1
Apple´s markedsføring!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Goddag!
(Jeg var meget i tvivl om hvor denne tråd skulle ligge, så jeg håber dette er det rigtig sted)
En ven og jeg har om Apple i vores projekt opgave.
Vi har et område om Apple´s markedsføring, vi har søgt og søgt og kan ikke rigtig finde noget.
- så hvis der er nogle af jer der kender noget til Apple´s markedsføring eller andre nyttige ting, vil i så ikke skrive det herunder?
på forhånd tak!
- Hilsen Jonas - 9.b
(Jeg var meget i tvivl om hvor denne tråd skulle ligge, så jeg håber dette er det rigtig sted)
En ven og jeg har om Apple i vores projekt opgave.
Vi har et område om Apple´s markedsføring, vi har søgt og søgt og kan ikke rigtig finde noget.
- så hvis der er nogle af jer der kender noget til Apple´s markedsføring eller andre nyttige ting, vil i så ikke skrive det herunder?
på forhånd tak!
- Hilsen Jonas - 9.b
http://macrecon.com/a-brief-history-of-apples-comm... her er i hvert fald en list over Apple reklamer gennem tiden.
#4 Som jeg skrev har vi søgt helt vildt meget, men der er virkelig lidt at finde :o ..
Grunden til at jeg spurgte her var jo at det kunne jo være der var nogle her på Newz der vidste noget om det.:)
Nu er det nok ikke ligefrem noget, Apple selv 100% står for, men de formåer altid at få skabt sindssygt meget hype om deres produkter, inden de overhovedet er blevet announcet. Der kommer næsten altid nogle slørede billeder af et eller andet produkt, som så kommer ud et par måneder efter.
Det er selvfølgelig slet ikke særlig fagligt, men min opfattelse er, at Apple har mindst 1 finger med i spillet mht. slørede billeder og hype - De får skabt utrolig meget opmærksomhed om sig selv, uden at sige noget
Det er selvfølgelig slet ikke særlig fagligt, men min opfattelse er, at Apple har mindst 1 finger med i spillet mht. slørede billeder og hype - De får skabt utrolig meget opmærksomhed om sig selv, uden at sige noget
#9 Apple får jo også meget hjælp fra dem, der skider i bukserne, hver gang der er rygter om en i-dit eller i-dat og hvad ved jeg. Yderligere får de hjælp fra dem, der flamer Apple, det får fans til at knytte sig endnu mere til Apple. Hehe, jaja.
Op: Jeg synes du skal tage en kik på keynotes fra de sidste 25 år - det er præcist det sammen, Jobs siger hver gang. Det er ret interessant.
Op: Jeg synes du skal tage en kik på keynotes fra de sidste 25 år - det er præcist det sammen, Jobs siger hver gang. Det er ret interessant.
Som Tanghaar siger, så er det værd at kigge på Keynotes af Steve Jobs.
Selv vil jeg anbefale at især kigge på hans præsentation af den første iPhone:
Læg især mærke til 1:30 - 3:00 i Part1
og 0:25 - 2:15 i part2.
Apples success er 90% pga. Steve Jobs, så det er en god idé at se hvad han siger når han står oppe på scenen og holder en Keynote. ;)
Selv vil jeg anbefale at især kigge på hans præsentation af den første iPhone:
Læg især mærke til 1:30 - 3:00 i Part1
og 0:25 - 2:15 i part2.
Apples success er 90% pga. Steve Jobs, så det er en god idé at se hvad han siger når han står oppe på scenen og holder en Keynote. ;)
Ellers hvis i har nogle konkrekte spørgsmål er jeg da sikker på der er flere herinde som er villig til hjælpe jer - om i så får helt ´neutrale´ svar er en anden sag :-)
For Apple er en stor mundfuld! Der er mange aspekter både når der gælder software/hardware, men ikke mindst branding af deres mærke og produkter. Ja de er da muligvis nogle af de bedste i verden til det?
For Apple er en stor mundfuld! Der er mange aspekter både når der gælder software/hardware, men ikke mindst branding af deres mærke og produkter. Ja de er da muligvis nogle af de bedste i verden til det?
Når man snakker om Apple og markedsføring er det vigtigt at se på brand as experience og brand as belief.
Brand as experience er den stærkeste af de to, og udover Apple, så er Coca Cola kendt for at anvende samme strategi. Der bliver i den grad anvendt en brandingstrategi der kommunikerer følelser, sammenhæng og erindringer. Coca Cola kan ikke bare omskrives til en ingrediensliste, for brandet er smagen, flasken, logoet og og de følelsesmæssige og visuelle konnotationer der er opbygget igennem en voldsom mængde markedsføring fordelt over en masse år.
Apple er også markedsført som mere end bare en MP3-afspiller, mere end bare en computer, en bærbar og en telefon. Det kan godt ske, at produktet ikke kan mere end tilsvarende produkter på markedet, men det er ikke "ingredienslisten" der er den vigtige i den her sammenhæng - det er hele pakken, også den følelse man får ved at bruge produktet.
Brand as experience er den stærkeste af de to, og udover Apple, så er Coca Cola kendt for at anvende samme strategi. Der bliver i den grad anvendt en brandingstrategi der kommunikerer følelser, sammenhæng og erindringer. Coca Cola kan ikke bare omskrives til en ingrediensliste, for brandet er smagen, flasken, logoet og og de følelsesmæssige og visuelle konnotationer der er opbygget igennem en voldsom mængde markedsføring fordelt over en masse år.
Apple er også markedsført som mere end bare en MP3-afspiller, mere end bare en computer, en bærbar og en telefon. Det kan godt ske, at produktet ikke kan mere end tilsvarende produkter på markedet, men det er ikke "ingredienslisten" der er den vigtige i den her sammenhæng - det er hele pakken, også den følelse man får ved at bruge produktet.
Tusind tak for alle jeres svar! og alt hvad i har skrevet om, vi har kunne bruge meget af det.
Vores fremlæggelse var sidste fredag, vi fik top karakter (12), for hele projektet og indholdet vi havde.
det er jeg helt vildt glad for, præcis det projekt vil hjælpe mig meget fremover.
mange mange tak! :--)
Vores fremlæggelse var sidste fredag, vi fik top karakter (12), for hele projektet og indholdet vi havde.
det er jeg helt vildt glad for, præcis det projekt vil hjælpe mig meget fremover.
mange mange tak! :--)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.