mboost-dp1
Artikel ang. Interstellar Marines
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Jeg har lige læst om dette forehavende på Railgun, og jeg er mildest talt skeptisk overfor idéen.
For mig lyder det rent ud sagt som at de vil leve fedt på at franarre bumsede teenagedrenge deres lommepenge. Jeg kunne selvfølgelig tage fejl, men det vil kræve lidt opsøgende journalistik at afgøre.
Derfor tænkte jeg på at skrive en artikel til Railgun om emnet. Kunne nogen være interesseret i at 1) læse om det, 2) evt. deltage i udfærdigelsen af artiklen?
Jeg forestiller mig at vi som minimum interviewer dem per e-mail (el. lign.), hvis ikke ligefrem møder op på deres adresse og spørger om vi må se hvad de laver.
Hvis det hele viser sig at være tilforladeligt er worst-case scenario vel at vi skaber lidt opmærksomhed om en god idé.
Any takers?
Jeg har lige læst om dette forehavende på Railgun, og jeg er mildest talt skeptisk overfor idéen.
For mig lyder det rent ud sagt som at de vil leve fedt på at franarre bumsede teenagedrenge deres lommepenge. Jeg kunne selvfølgelig tage fejl, men det vil kræve lidt opsøgende journalistik at afgøre.
Derfor tænkte jeg på at skrive en artikel til Railgun om emnet. Kunne nogen være interesseret i at 1) læse om det, 2) evt. deltage i udfærdigelsen af artiklen?
Jeg forestiller mig at vi som minimum interviewer dem per e-mail (el. lign.), hvis ikke ligefrem møder op på deres adresse og spørger om vi må se hvad de laver.
Hvis det hele viser sig at være tilforladeligt er worst-case scenario vel at vi skaber lidt opmærksomhed om en god idé.
Any takers?
Lader ikke til at folk er interesserede i at vide hvad de betaler for, men nu har jeg sendt virksomheden nedenstående mail, så må vi se hvor langt deres "love for the game" rækker...
Mail til Zero Point Software skrev:Hej,
Jeg har netop i dag læst om jeres spilprojekt og jeg er interesseret i
at skrive en artikel om det til community-sitet Railgun.
Min indgangsvinkel er at jeg er interesseret i idéen, men (meget) skeptisk overfor realismen i jeres konkrete implementering.
Ville I være interesserede i at deltage i et lille interview?
Ser frem til at høre nærmere. På forhånd tak.
Med venlig hilsen,
Anders Feder
#4 Jeg vil nødvendigvis ikke have været så kritisk (relativt!) i mailen og måske have stryget dem lidt mere med hårene, men ellers er det fint nok.
Jeg glæder mig til at høre svaret, for der er i mine øjne enten grobund for et dansk eventyr a la DNF eller Hitman, og begge ting sælger lige godt! :)
Jeg glæder mig til at høre svaret, for der er i mine øjne enten grobund for et dansk eventyr a la DNF eller Hitman, og begge ting sælger lige godt! :)
Halløjsa folkens!
Lad mig med det samme sige at jeg arbejder som programmør hos Zero Point Software og dermed også på Interstellar Marines samt det nyeligt launchet website. Jeg skriver dog her på vegne af mig selv, og ikke min arbejdsgiver.
Når det så er sagt, vil jeg med det samme sige at jeg fuldt ud forstår den tvivl som der vil være, og er, nu hvor ZPS prøver at ændre kursen for hvordan spil kan (og forhåbentligt vil) blive finansieret. Jeg skal være den første til at indrømme at jeg er blandt tvivlerne!
Men den egentlige grund til at jeg skriver, er at der er blevet insinueret hist og her at ZPS måske har urent mel i posen, at de bare er ude efter folks penge og intet andet. Dette er efter min bedste overbevisning, slet og ret forkert. Så vidt jeg ved, så går alle penge fra community'et ubeskåret til udviklingen af spillet, det skulle da også fremgå af websitet (måske er det ikke tydeligt nok?)
Iøvrigt så vil jeg gerne aflive skrønen om at ZPS lever i sus og dus. ZPS er en lille, men utrolig ambitiøs, spiludvikler der kæmper for at lave et kickass produkt som kan konkurrere med de helt store (dem som har budgetterne til det..). Dette er blandt andet en af årsagerne til "AAA Indie" strategien.
Jeg tror jeg taler for alle fra ZPS når jeg siger at vi har glædet os til at få skabt en kontakt til fans og gamers derude - det vil helt sikkert skabe et bedre produkt som gavner alle. Det skal være op til den enkelte person om han/hun har lyst til at støtte ZPS, hvad enten det er med kommentarer, ris/ros eller penge, men vi tager gladeligt imod alt og ser oprigtigt talt frem til at skabe en helt speciel interaktiv oplevelse på baggrund af den community support.
@Anders: ZPS spiller med åbne kort, alt andet ville være en fallit-erklæring, så jeg tror roligt du kan regne med et svar inden længe. Hvis du ikke har hørt fra ZPS inden onsdag, så skriv lige til mig og så kan jeg prøve at trække i nogen tråde.
PS: Dette er som sagt udelukkende mine egne holdninger/meninger. For et officielt svar må i kontakte ZPS direkte :)
Lad mig med det samme sige at jeg arbejder som programmør hos Zero Point Software og dermed også på Interstellar Marines samt det nyeligt launchet website. Jeg skriver dog her på vegne af mig selv, og ikke min arbejdsgiver.
Når det så er sagt, vil jeg med det samme sige at jeg fuldt ud forstår den tvivl som der vil være, og er, nu hvor ZPS prøver at ændre kursen for hvordan spil kan (og forhåbentligt vil) blive finansieret. Jeg skal være den første til at indrømme at jeg er blandt tvivlerne!
Men den egentlige grund til at jeg skriver, er at der er blevet insinueret hist og her at ZPS måske har urent mel i posen, at de bare er ude efter folks penge og intet andet. Dette er efter min bedste overbevisning, slet og ret forkert. Så vidt jeg ved, så går alle penge fra community'et ubeskåret til udviklingen af spillet, det skulle da også fremgå af websitet (måske er det ikke tydeligt nok?)
Iøvrigt så vil jeg gerne aflive skrønen om at ZPS lever i sus og dus. ZPS er en lille, men utrolig ambitiøs, spiludvikler der kæmper for at lave et kickass produkt som kan konkurrere med de helt store (dem som har budgetterne til det..). Dette er blandt andet en af årsagerne til "AAA Indie" strategien.
Jeg tror jeg taler for alle fra ZPS når jeg siger at vi har glædet os til at få skabt en kontakt til fans og gamers derude - det vil helt sikkert skabe et bedre produkt som gavner alle. Det skal være op til den enkelte person om han/hun har lyst til at støtte ZPS, hvad enten det er med kommentarer, ris/ros eller penge, men vi tager gladeligt imod alt og ser oprigtigt talt frem til at skabe en helt speciel interaktiv oplevelse på baggrund af den community support.
@Anders: ZPS spiller med åbne kort, alt andet ville være en fallit-erklæring, så jeg tror roligt du kan regne med et svar inden længe. Hvis du ikke har hørt fra ZPS inden onsdag, så skriv lige til mig og så kan jeg prøve at trække i nogen tråde.
PS: Dette er som sagt udelukkende mine egne holdninger/meninger. For et officielt svar må i kontakte ZPS direkte :)
Som skribent på Railgun har jeg faktisk selv taget kontakt til ZPS vedrørende et interview om projektet og håber meget på, at de vil være med til dette.
Jeg kan sagtens forstå, at der kan opstå en vis skepsis omkring projektet, men indtil videre ser jeg positivt på ideen, da det i mine øjne ligner et hold af primært drenge, der virkelig brænder for deres projekt.
Worst case er umiddelbart, at de simpelthen ikke får nok penge i kassen til at kunne udvikle spille,t som de gerne vil, og så må vi jo se, hvad der så sker.
Som jeg også nævnte i mailen til dig Anders, (men egentlig bare vil understrege for andre også) så tager vi gladeligt imod brugerskrevet materiale, så længe det er skrevet med saglig maner og en så objektiv linje som muligt.
Jeg kan sagtens forstå, at der kan opstå en vis skepsis omkring projektet, men indtil videre ser jeg positivt på ideen, da det i mine øjne ligner et hold af primært drenge, der virkelig brænder for deres projekt.
Worst case er umiddelbart, at de simpelthen ikke får nok penge i kassen til at kunne udvikle spille,t som de gerne vil, og så må vi jo se, hvad der så sker.
Som jeg også nævnte i mailen til dig Anders, (men egentlig bare vil understrege for andre også) så tager vi gladeligt imod brugerskrevet materiale, så længe det er skrevet med saglig maner og en så objektiv linje som muligt.
#6 Mange tak for tilbagemeldingen (omend uofficiel) - jeg giver lyd hvis ikke jeg hører tilbage.
heks (6) skrev:Hvis du ikke har hørt fra ZPS inden onsdag, så skriv lige til mig og så kan jeg prøve at trække i nogen tråde.
Jeg har ikke hørt noget fra dem. Hvis du gider poke'e til relevante medarbejder vil jeg være taknemmelig. (Sender også denne besked per IM for en sikkerheds skyld.)
#3
20 udviklere er altså ikke ret meget. Faktisk, så er det utroligt få, når det kommer til spilfirmaer.
Når det så er sagt, så er det forståeligt at der er brugt 6 år på det, hvis det blot er en håndfuld gutter der har arbejdet med det on/off.
Først skal man have ideen, der skal laves koncepter, udkast til hvordan systermerne skal fungere/features, musik, osv. Der er enormt meget arbejde med det.
Hvis det var nemt at lave et kvalitetsspil, så ville det jo heller ikke tage Blizzard mere end 1 år at spytte et godt spil ud.
20 udviklere er altså ikke ret meget. Faktisk, så er det utroligt få, når det kommer til spilfirmaer.
Når det så er sagt, så er det forståeligt at der er brugt 6 år på det, hvis det blot er en håndfuld gutter der har arbejdet med det on/off.
Først skal man have ideen, der skal laves koncepter, udkast til hvordan systermerne skal fungere/features, musik, osv. Der er enormt meget arbejde med det.
Hvis det var nemt at lave et kvalitetsspil, så ville det jo heller ikke tage Blizzard mere end 1 år at spytte et godt spil ud.
Come on, det tager sku tid at skulle bygge en engine op, før man overhovedet kan komme i gang med rigtig modeling og leveldesign (hvilket begge indbærer mange underliggende opgaver/udvikling).
Da det hele naturligvis kan afhænge af engine'en og teknologi.
For ikke at sige de nok delvis har lagt ud men skulle lære sig igennem, hvilket medfører ændringer undervejs og det koster.
Jeg ærger mig bare ved ikke at kende til dem før nu.
Fuld støtte herfra og godt interaktiv.
Da det hele naturligvis kan afhænge af engine'en og teknologi.
For ikke at sige de nok delvis har lagt ud men skulle lære sig igennem, hvilket medfører ændringer undervejs og det koster.
Jeg ærger mig bare ved ikke at kende til dem før nu.
Fuld støtte herfra og godt interaktiv.
Husk nu Anders Feder hvis de viser sig at være reelle, burde du være en stor man og erkende at du tog dig selv i "r ø v e n" og at du må enten også må være det som du kalder os i den anden tråd #22 eller det var uheldigt udtrykt samt acceptere den næse det giver. ;-)
heks (11) skrev:Ok, jeg prøver lige at rykke på mandag :)
Hej heks. Jeg har ikke hørt yderligere - har du nogen idé om om der er nogen der arbejder på sagen?
Et lille heads-up til alle fanbois'ne fra jeres 'guder':
Sååe, ikke for at gå Terracide på jer, men: pis af, og lær hvordan online communities fungerer.
http://www.interstellarmarines.com/indie/why-join-the-spearhead-unit/ skrev:Frenzel:
...
If theres any chance you need help on anything, there's a growing strong community following this project all the way! and I'm glad to be one of them... so just shout out and I'm sure we'll respond! :D
gert (Zero Point Software):
@Frenzel The best you can do is keep spreading your honest opinion...
Sååe, ikke for at gå Terracide på jer, men: pis af, og lær hvordan online communities fungerer.
"honest opinion" Er vel ikke inkluderet at du hovedrystende skal løbe rundt i cirkel og kalde folk for idioter fordi de ikke vil tro din naive konspirationsteori.
Nu plejer jeg ikke at være en af dem, der se ned på konspirationsteori'er. Men forskellen på din og andre konspirationsteori'er var at din havde/har ingen hold på nogen undersøgelse eller dokumention, hvilket er en af de fede ting ved en konspirationsteori.
Da en konspirationsteori uden en reel gennemtænkt teori falder til jorden så hurtigt man fatter det er løgn, ala som din.
Nu plejer jeg ikke at være en af dem, der se ned på konspirationsteori'er. Men forskellen på din og andre konspirationsteori'er var at din havde/har ingen hold på nogen undersøgelse eller dokumention, hvilket er en af de fede ting ved en konspirationsteori.
Da en konspirationsteori uden en reel gennemtænkt teori falder til jorden så hurtigt man fatter det er løgn, ala som din.
mat (20) skrev:Det ved jeg godt, men jeg forstod bare ikke hvorfor der var noget fordækt i det citat, og så spurgte jeg?
Fint, du lød bare truffet - beklager misforståelsen. Der er ikke noget fordækt i citatet, men ZPF opfordrer i citatet fans til at sprede deres ærlige mening, hvilket jeg netop gjorde i den anden tråd hvor en af fanbois'ne bad mig "holde mine pessimistiske holdninger for mig selv". Det er udfra citatet tydeligvis ikke ånden i projektet, hvorfor jeg mener at hjernedøde fanbois som #22 "can go f*ck themselves".
Faktisk meget sjovt nu du siger det.
Du kommer med et indlæg da nogle syntes du skulle lukke i, mens du nu selv siger det samme til alle. Ja jeg mener alle da du ikke har henvendt dig direkte til hvem det nu måtte være.. Ja også lige mig, som tja, ikke mig bekendt har nogensinde forsøgt at give dig mundkurv på..
Du er sku en særlig fisk, no? ;-)
Du kommer med et indlæg da nogle syntes du skulle lukke i, mens du nu selv siger det samme til alle. Ja jeg mener alle da du ikke har henvendt dig direkte til hvem det nu måtte være.. Ja også lige mig, som tja, ikke mig bekendt har nogensinde forsøgt at give dig mundkurv på..
Du er sku en særlig fisk, no? ;-)
Det er ikke mig der har lagt op til misforståelsen (om du vil)..
Du har med ikke andet end ordet, "fanbois" ment de skulle "pis af"..
Nu er problemet hvem er de så kaldte "fanbois"?
Dem der ikke tror på din naive konspirationsteori? blev det til i min verden og derved pga. du ikke havde specificeret hvad der var ment med "fanbois".
Så gerne til næste gang, smid lige en forklaring på efter din one liners.
Du har med ikke andet end ordet, "fanbois" ment de skulle "pis af"..
Nu er problemet hvem er de så kaldte "fanbois"?
Dem der ikke tror på din naive konspirationsteori? blev det til i min verden og derved pga. du ikke havde specificeret hvad der var ment med "fanbois".
Så gerne til næste gang, smid lige en forklaring på efter din one liners.
Nextnx (26) skrev:Så gerne til næste gang, smid lige en forklaring på efter din one liners.
I lige måde, mester.
Nextnx (28) skrev:Jeg lader din fire ords forklaring stå og simre, da de vist både taler for din argumentation i #17 og videre frem.
Det gør du bare.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.