mboost-dp1

ASP.NET Tabel!?

Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
6. aug. 2008 08:33
Jeg kunne godt tænke mig at lave en tabel med noget database udtræk, hvor at den hiver 4 resultater ud per række og så hopper ned på næste række og hiver 4 ud der osv osv. Nogen der hvordan man kunne lave det på en relativ simpel måde. Koden skriver jeg i VB.NET.

Har prøvet at kigge lidt på nettet men ærligt så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal søge efter!
Gravatar #2 - karga
6. aug. 2008 08:48
Selvom jeg godt ved jeg bliver havlet ned for det her, så kunne du jo bare lave det i asp.classic..
Gravatar #3 - slemmebirk
6. aug. 2008 08:51
Vil jeg helst undgå
Gravatar #4 - klh
6. aug. 2008 09:39
En metode jeg lige er kommet på, som er temmelig skalerbar, er at indsætte en ASP:Table på din side, og så fylde den fra din codebehind ved hjælp af TableRow og TableCell i nogle løkker.

Se evt. denne tutorial.
Gravatar #5 - slemmebirk
6. aug. 2008 09:47
#4 Jeg prøver at rode lidt med det igen :) tak for hjælpen
Gravatar #6 - klh
6. aug. 2008 09:59
Så lidt da :)
Gravatar #7 - milandt
6. aug. 2008 11:11
Uhmm.. Et GridView?

Alternativt en Repeater, så kan du selv definere opbygningen af din tabel.
Gravatar #8 - karga
6. aug. 2008 11:21
#7 Milandt, hvordan kan du se mit indlæg som flamebait?
http://en.wikipedia.org/wiki/Flamebait
Jeg skrev det ikke i nogen som helst ond tro mod asp.net, ej heller for at provokere - tænk dig lige om ikke?
Gravatar #9 - milandt
6. aug. 2008 11:25
#8 karga, Det var simpelthen for oplagt :) Et indlæg der foreslåt classic asp i en tråd der handler om ASP.NET er bare nødt til at blive framebait ratet. Det var intet personligt, nærmest lidt ironisk eller endda måske for sjov. Du kan se det som du vil, men jeg står ved det! .. gør jeg
Gravatar #10 - karga
6. aug. 2008 11:40
#9 nu snakker jeg som en der bruger asp.classic og har lært de grundliggende principper i asp.net, så jeg ved udemærket godt der er nogle fordele i asp.net, hvis man starter fra bunden, men min mening er stadig at asp.net er for nybegynderne og at man kan lige så meget (stort set) i asp, hvis bare man har evnerne

ASP.net er sikkert udemærket til gigantiske portaler, men til små simple scripts er det totalt overkill og jeg vil nærmest garantere, at scriptet bliver længere og mere uoverskueligt end classic

At du så rater et indlæg flamebait som sjov, det siger jo det meste om dig..
Gravatar #11 - gnаrfsan
6. aug. 2008 11:54
#Helt offtopic

Du har fået en sympatirelevant fra min side.
Gravatar #12 - klh
6. aug. 2008 11:57
#10 - karga
10 skrev:
ASP.net er sikkert udemærket til gigantiske portaler, men til små simple scripts er det totalt overkill og jeg vil nærmest garantere, at scriptet bliver længere og mere uoverskueligt end classic

Undskyld jeg lige blander mig, men den sætning bed jeg lige mærke i. Enig, .NET er rigtig godt til portaler, og slår ASP Classic med flere længder. Til små sites og småscripts er jeg dog uenig med dig. ASP.NET er IMHO ikke overkill på nogen måde - det er ikke sværere at lave scriptet i en codebehind (eller direkte i aspx-filen) end at lave et script i en asp-fil.

En metode til det, som #1 vil lave vil jeg skyde på kan fylde omkring 15 kodelinjer - tror ikke det ville kunne laves meget kortere i ASP Classic.
Gravatar #13 - karga
6. aug. 2008 12:13
#12 jeg er enig med dig i at man med asp.net kan få så meget mere kode ud af så meget færre linier, men jeg føler at jeg mister finjusteringen ved asp.net

Man kan hurtigt få enorme mængder af kode, der egentlig ikke gør noget, i classic, men med lidt snilde, kan det sagtens koges ned til kun det mest nødvendige

Men ja, asp.net er jo nok desværre fremtiden, jeg holder mig bare til asp classic lidt endnu - ihvertfald til det professionelle
Gravatar #14 - milandt
6. aug. 2008 12:22
13 skrev:
Men ja, asp.net er jo nok desværre fremtiden, jeg holder mig bare til asp classic lidt endnu - ihvertfald til det professionelle
Ja, når internettet rigtig slår igennem, er det måske værd at tage op og kigge nærmere på ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login