mboost-dp1

Avanceret Nigeria-brev?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
27. okt. 2009 14:24
Elena fra Rusland skrev:
Hello,

My name is Elena, I have 32 years and I write from Russian province. I work in library and I can use computer after work when possible. I find your address in internet and decided to write you this letter in despair.

I have daughter Angelina, she have 8 years, his father has abandoned us and we live with my mother.

Due to recent financial crisis my mother lost job and our situation became very difficult.

Prices for gas and electricity is very high in our region and we can not use it to heat our home anymore.

Winter is coming and weather becoming colder every day. We very afraid and we do not know what to do.

The only available possibility for us to heat our home is to use portable wood burning oven. We have enough wood in our region and this oven will heat our home all winter for minimal cost.

Unfortunately, we can not buy this oven in our town because it's price 8190 Russian roubles (equivalent of 191 Euro) and very costly for us.

If you have an old portable oven and if you do not use it more, we'll be very grateful if you can donate it for us and organize transport of this oven to our address (200km from Moscow). This ovens are different, they made from cast-iron and weight 100-150kg.

I'll wait your answer.

Elena and my family.
Russia

wtf...?
Gravatar #2 - Norrah
27. okt. 2009 14:33
#1 Send da en ovn.
Gravatar #3 - 3214N
27. okt. 2009 14:35
Ja, jeg tænkte også WTF da jeg fik den.
Gravatar #4 - Magten
27. okt. 2009 14:37
Alternativt kan du få en russisk kone (inkl. afkom formentlig) over vinteren? Det passer vel ca med hvor lang tid man kan holde ud at bo sammen med en man ikke kan kommunikere med.
Gravatar #5 - Kris
27. okt. 2009 15:10
Kan godt li der fail på simpel grammatik, men ord som "equivalent" er stavet rigtigt.
Gravatar #6 - shantri
27. okt. 2009 15:22
http://russianbrides.com/ sådan.. money well spent. So Ive heard xD
Gravatar #7 - NioBe
27. okt. 2009 15:25
Sjovt... Den fik min mors kæreste også... Bad ham om at sende hende en ny ovn...
Gravatar #8 - noramskull
27. okt. 2009 15:55

For at besvare dit spørgsmål, tror jeg ikke det er et avanceret Nigeria brev, medmindre Nigeria ligger meget tætter på Moskva end jeg hidtil har troet :P

At det er et scam-brev er meget muligt, men tror der er mere effektive måder at scamme folk på, end at bede om brændeovne.

Men siden at brevet har specificeret en vægt på ovnen, er det måske sådan en Postdanmark scam for at kickstartet økonomien?
Gravatar #9 - milandt
27. okt. 2009 16:07
Den slap rent faktisk igennem gmail spam filteret. Imponerende :)
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
27. okt. 2009 16:09
Google translate kontrollerer ikke grammatikken.
Gravatar #11 - gnаrfsan
27. okt. 2009 16:17
Det gør det altså ikke nemmere at sende en ovn, når der ikke er en adresse... Ærgeligt, for jeg har et halvt dusin stående i min kælder.
Gravatar #12 - illishar
27. okt. 2009 16:25
Scammet kommer nok når man spørger til adressen. En ovn på 200kg koster sikkert 10k at transportere, med det udpegede selskab ^^

Eller også er det bare for, at få etableret den første kontakt. Hvis du svarer på mailen så har de dig!!! (Ovnen er ligegyldig)
Gravatar #13 - noramskull
27. okt. 2009 17:16

Men i det mindste får du da nogle tilnærmelsesvis ordentlige breve. Jeg fik den her for to dage siden

S S til brianbrillo
Vis detaljer 25. okt. (2 dage siden)
hallo:
hvordan laver du for nylig? Jeg har fundet en god lokalitet for at sælge electornic
produts, såsom såsom digitale kameraer, mobil, LCD-tv, bærbare computere og så videre.
Jeg har købt fra dem, føler det meget godt. deres produkter har lavere
pris og god kvalitet, er jeg meget tilfreds med deres service, jeg har købt af mig, så jeg præsentere dig for at købe, skal du dont miss this god chance, skal du kontakte dem snarest possilbe:
MSN: [email protected]
Mail: [email protected]
Site: http://www.sharajoy.com/index1.asp

Det lyder lidt som om at marketingsafdelingen har fanget Yoda, fået en af nisserne fra "The Julekalender" til at lære ham dansk, og yderligere får ham til at gøre nar ad mig, ved at referere til mig som brianbrillo.
Gravatar #14 - Nerq
27. okt. 2009 18:02
#13 - Jeg tror altså bare at det er Chris McDonald der har mailet til dig.!
Gravatar #15 - Thalion
27. okt. 2009 18:07
Søgte lige på email adressen, fandt http://antifraudintl.org/showthread.php?t=18855 så de mangler åbenbart også soveposer. Jeg kan dog virkeligt ikke se hvordan de kan få noget ud af denne scam?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login