mboost-dp1

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
19. dec. 2009 09:45
HEp! Så Avatar i går 18.12 i cinemaxx i 3d.

min vurdering:
Fantstisk fed film. Jeg var virkelig underhold i alle 3 timer! James Cameron kan det der med episke fortællinger! Filmen har en god historie, og nogle helt spektakulære effekter - der ikke bliver ringere i 3d! Selv min kærreste (som jeg faktisk er gift med) synes filmen var helt i top, og hun er normalt ikke til action.

3d effekterne var meget overvældende i starten, men efterhånden vændede man sig til dem, og man holt op med at tænke over det, og bare opfattede det som naturligt. Derimod var det mærkeligt at se på andre biografgæster, de lignede alle sammen Jake and Elwood Blues med de briller.

9/10 stjerner herfra!!!

Har andre set den? tilkendegiv jeres mening!
Gravatar #2 - MiniatureZeus
19. dec. 2009 10:03
Har ikke fået set den.. Kæresten (som jeg ikke er gift med) ville ikke bruge årsdagen i biffen her den 17. selvom jeg havde fået reserveret gode billetter til Cinemaxx... Men regner med at skal se den mellem jul og nytår, hvis jeg får tid. Men uden tvivl, så skal den ses i 3D og i Cinemaxx!
Gravatar #3 - noramskull
19. dec. 2009 10:24
Udfra traileren at dømme synes jeg at der går for meget night elf i den. Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at Cameron havde brugt de sidste mange år på at spille wow, istedet for at arbejde med filmen :P
Gravatar #4 - Woller
19. dec. 2009 10:55
skal se den i Klovborg :D
Gravatar #5 - Dreadnought
19. dec. 2009 11:04
Jeg var inde og se den i 3D i Cinemaxx i går. Virkelig fed film og utrolig flot lavet. Der gik dog 5-10 minutter før jeg havde vendet mig til, hvad jeg vil beskrive som 15fps. Jeg kunne dog ikke helt vende mig til at kun fokusere der hvor billedet var i fokus.

Og ja, brillerne kunne man godt arbejde lidt på. Jeg sad på anden bagerste række. Jeg kunne nok kun rykke to rækker længere frem, før billedet ikke kunne være der i sin fulde størrelse.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
19. dec. 2009 11:13
Jeg skal se den mandag d. 21nde i Cinemaxx i 3D i Kbh. Jeg glæder mig nu endnu mere. :D
Gravatar #7 - Fjolle
19. dec. 2009 12:18
Var inde og se den i torsdags.

Fantastisk film. Utroligt flot.

Dreadnought (5) skrev:
. Der gik dog 5-10 minutter før jeg havde vendet mig til, hvad jeg vil beskrive som 15fps

Hmm. Er ikke helt inde i hvordan realD systemet som Cinemaxx bruger virker, men i NF biografer hvor de bruger dolby 3d kører det med 144 fps :)
Gravatar #8 - Bornslippy
19. dec. 2009 12:42
Skal ind og se 3D versionen i morgen. Glæder mig allerede!
Gravatar #9 - doh09
19. dec. 2009 16:12
#5 Så den i bio-city i esbjerg og der fungerede filmen og 3d effekten fantastisk godt.

Det var lettere underligt i starten at se på en 3d skærm men det vænnede man sig hurtigt til.
Gravatar #10 - kimx
19. dec. 2009 20:55
Nok lidt off topic men er der nogen der ved om de 3d briller man for udleveret er til at have på hvis man har briller i forevejen? Og en anden ting, virker 3d effekten hvis man primært kun ser på det ene øje?
Gravatar #11 - Daniel-Dane
19. dec. 2009 21:02
De fleste (hvis ikke alle) 3D-effekter opnås ved at vise to forskellige billeder for hvert øje (som kan lade sig gøre ved at benytte to forskellige brilleglas), hvilket snyder hjernen. Så jeg vil mene, at det kun kan lade sig gøre, når begge øjne er intakte.

M.hensyn.t. briller, så tror jeg ikke, at er er problem, da 3D-brillerne er store i forvejen.
Gravatar #12 - Daniel-Dane
19. dec. 2009 21:45
Nu ved jeg ikke meget om emnet, men der findes et par metoder:
[list][li]Farvefiltrering: Hvert øje har hvert sit farvefilter, hvor kun nogle farver slippes igennem. Denne metode er vist den simpleste. Ellers kan man også filtrere polariseret lys.[/li][li]Filtrere frekvenser: Fx sende et billede 120 Hz. Hvert øje åbner så og lukker med 60 Hz modsat hinanden. Derfor kommer kun hvert andet billede ind.[/li][/list]

Effekten opnås ved at udnytte, at vi får vores stereotypiske syn ("3D-syn" som bl.a. giver dybdefornemmelse) ved at øjnene har hver sin indgangsvinkel, som hjernen så samler. Derfor kan vi bare præsentere to forskellige billeder på en 2D-skærm (altså et for hvert øje). Så samler hjernen den for os.
Gravatar #13 - Dreadnought
20. dec. 2009 00:39
#7 Det er samme metode 144Hz. 24fps per øje med triple-flash.

Forskellen mellem de to teknologier.
RealD 3D
Cirkulær polarisering af lys. Højre øje er polariseret med uret og venstre øje mod uret.
Polariserings filtret foran projekteren sluger 50% af lysstyrken, så lærredet skal kunne reflektere lyset meget bedre.
Dyrt lærred, men billige briller.

Dolby 3D
Forskudt lysspektrum mellem højre og venstre øjne. Så projektoren benytter faktisk 6 farver. 2 x rød, 2 x grøn og 2 x blå. Brillens filtre lader så kun et sæt farver til hvert øje.
Almindeligt lærred, men dyre briller.

*EDIT: Ved begge teknologier kan man tilte hovedet uden at miste 3D effekten.
Gravatar #14 - cyandk
20. dec. 2009 00:40
Skal se den på mandag klokken 12 :)

i am so excited \o/
Gravatar #15 - Dr.pikkuk
20. dec. 2009 10:11
noramskull (3) skrev:
Udfra traileren at dømme synes jeg at der går for meget night elf i den. Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at Cameron havde brugt de sidste mange år på at spille wow, istedet for at arbejde med filmen :P

for en som aldrig har spillet WoW, kan jeg kun sige at jeg synes James Cameron har skabt nogen meget originale figurer ;)

Dreadnought (5) skrev:
Jeg var inde og se den i 3D i Cinemaxx i går. Virkelig fed film og utrolig flot lavet. Der gik dog 5-10 minutter før jeg havde vendet mig til, hvad jeg vil beskrive som 15fps. Jeg kunne dog ikke helt vende mig til at kun fokusere der hvor billedet var i fokus.

Ja, det var ret mærkeligt, man prøvede virkeligt at fokusere på det uskarpe, men jeg vænnede mig til det efterhånden. Det er et spørgsmål om at slappe af i øjnene...
Gravatar #16 - Coney
20. dec. 2009 11:54
Pikkuk (15) skrev:
for en som aldrig har spillet WoW, kan jeg kun sige at jeg synes James Cameron har skabt nogen meget originale figurer ;)

Dreadnought (5) skrev:

Ja, det var ret mærkeligt, man prøvede virkeligt at fokusere på det uskarpe, men jeg vænnede mig til det efterhånden. Det er et spørgsmål om at slappe af i øjnene...

Også mit største problem... Blev ved med at prøve at fokusere på alt det man ikke skulle fokusere på... Tog lidt tid før jeg fandt ud af at det var meningen at det skulle være sløret:) Derfra blev effekten meget bedre:)
Gravatar #17 - markjensen
21. dec. 2009 00:00
(Minispoiler) og spørgsmål:

Se rettelser
Gravatar #18 - Dreadnought
21. dec. 2009 01:13
Spoiler:

Se rettelser.
Gravatar #19 - markjensen
21. dec. 2009 01:52

Se rettelser
Gravatar #20 - Fjolle
21. dec. 2009 09:02
lalala spoiler
Gravatar #21 - Norrah
21. dec. 2009 10:10
#17-20 I tager kun brudstykker af det. I skal samle det hele før det giver mening.

Der er mere til det end det.

[spoiler] - Helt seriøst, læs ikke videre hvis du ikke har set filmen
Det er korrekt vi har forholdet til deres gudinde, som tvinger dem til at skabe en forbindelse via de såkaldte tegn. De bliver dog kun vidst i forbindelse med Kvinden og JAke Sully's forhold og er derfor kun en forbindelse mellem dem.

Vi har det faktum at han er en kriger, hvilket er tættere på deres folkefærd, hvilket skaber et forhold på noget man har tilfældes.

Men vigtigst af alt, så har de haft problemer med at alle dem de har mødt har været forskere, som alle er kommet med hovedet fuldt. Forskerene har jo vidst at de har ret, og de forsøger jo derfor at videregive den rigtige viden, og de rigtige traditioner og kulturforhold. De lære dem engelsk, de prøver at give dem tøj på.. so on.

Jake sully havde intet, og han står derfor som en mulighed for dem, om at de kan vidergive deres kultur.

Læg mærke til at selvom Sigourney Weaver er totalt besat af deres kultur, og vildt facineret, så er hun en forsker og hun er aldrig et sekund i tvivl om at deres gudinde blot er et koncept, hvor det jo viser sig at hun faktisk eksistere.

Jake sully er derfor den oplagte mulighed til at vidergive deres kultur. Det er en test. Kan deres kultur vinde!
[/spoiler]
Gravatar #22 - cyandk
21. dec. 2009 14:51
Så fik jeg den set og jeg var imponeret. Jeg ville dog ønske den var længere. 45-60 minutter mere ville ikke skade, og da slet ikke med den CGI.
Gravatar #23 - Daniel-Dane
21. dec. 2009 18:21
Den var fantastisk. Desværre var den bare ikke lavet til 3D. Det smule 3D, der var, var buske og ildfluer. Ikke noget med helikoptere, der fløj lige i hovedet på en.
Gravatar #24 - Josso
21. dec. 2009 19:38
Så fik jeg den også set, og jeg må sige at jeg nu er imponeret.

Omend 3D-effekterne ikke var de helt vilde, så gav de nu alligevel et ekstra + i min bog. :)
Jeg synes dog at det er ærgeligt at man ikke [se rettelse/mini-spoiler]. Det kan ses at det kun er en mand der har skrevet manuskript+produceret, og ikke et helt hold.

Jeg vil helt klart anbefale at se den, hvis man har en dag ledig i juleferien. =)
Gravatar #25 - Cloud02
21. dec. 2009 21:06
noramskull (3) skrev:
Hvis jeg ikke vidste bedre havde jeg troet at helikopter-flyverne og hans gunship var taget direkte ud af Halo:

Gunship: http://halo.wikia.com/wiki/Vulture
Hornet: http://halo.wikia.com/wiki/Hornet
Gravatar #26 - Rufo
21. dec. 2009 22:22
Så den i lørdags i Sønderborg 3D

fantastisk :) synes det var et godt eventyr han havde fået skruet sammen :)
og så var jeg helt forbløffet over hvor godt 3D og animeret filmen var :)
det var slet ikke dårligt så kan klart anbefales :D
Gravatar #27 - Zombie Steve Jobs
22. dec. 2009 00:53
så den i dag også 3D

Lækkert CGI men IMO slet ikke på højde med The Terminator. Men sgu meget lækkert fundet på i al almindelighed.
En god film men ikke mere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login