mboost-dp1

Barnevogne i busser...

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
6. okt. 2008 19:33
Hvordan fanden kan det være, at man må medtage sin barnevogn i bussen om morgenen i myldretiden og endda gratis? Og så de der, ja undskyld, emsige kællinger, som flipper helt skråt hvis man kommer til at skubbe til deres barnevogn, for så vågner lille adolf jo...!

/Rant.

Men forstår ikke hvorfor en cykel kræver en ekstra billet, da den fylder en del mindre end en barnevogn? Nogen buschauffører vil endda have ekstra betaling for cykler som kan foldes sammen og reelt set går under håndbagage...
Gravatar #2 - Makey
6. okt. 2008 19:41
Cykel = Konkurrende transportmiddel, du skal altså betale for det de kunne have tjent på at du tog en tur mere.

Barnevogn = potentiel ny kunde, forfordeling og bonusordninger.
Gravatar #3 - madeinrussia
6. okt. 2008 20:14
#1 Se den lille whiner der, nej hvor er han sød, han hader små børn og resten af jordens kloood'e.

Ej okay er elendig til at synge :P men lyder som om du tuder over en enkeltgangs oplevelse, da det ikke er noget jeg nogensinde har "set" lagt mærke til.. og kører sku bus x6 om dagen alle gange i myldretid
Gravatar #4 - XERXES
7. okt. 2008 04:37
MiniatureZeus (1) skrev:
Hvordan fanden kan det være, at man må medtage sin barnevogn i bussen om morgenen i myldretiden og endda gratis? Og så de der, ja undskyld, emsige kællinger, som flipper helt skråt hvis man kommer til at skubbe til deres barnevogn, for så vågner lille adolf jo...!

/Rant.

Men forstår ikke hvorfor en cykel kræver en ekstra billet, da den fylder en del mindre end en barnevogn? Nogen buschauffører vil endda have ekstra betaling for cykler som kan foldes sammen og reelt set går under håndbagage...

Gratis og gratis, du betaler jo stadigvæk for barnet. Så at sige at barnevognen er gratis kan man jo så diskutere. Ligesom medbragte hunde, som ikke kan være en i en håndtaske koster en barnebillet. På nær førerhunde, som er gratis.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
7. okt. 2008 05:26
#4 Nej, børn under 16 år er gratis i følge en voksen. Tvivler på at barnet selv er hoppet ind i bussen med barnevogn, men selvfølgelig, børn nu om dage bliver jo hurtigt voksne :P

Jeg har oplevet det i hvert fald 4-5 gange den sidste måned, navnligt i 350S mod Ballerrup ved 8.15-tiden, men også i 3A.
Men det der undre mig mest er, at de ikke betaler for en barnevogn...
Gravatar #6 - XorpiZ
7. okt. 2008 05:43

Det hænger nok sammen med, at folk ser mere positivt på folk, der har en barnevogn med i bussen, end folk, der kører i bus med deres cykel (hvorfor ikke bare tage cyklen i første omgang?!).

Synes det er ganske fair.

Og offtopic; godt nok en træls signatur du har.. referral-links burde forbydes.
Gravatar #7 - Mort
7. okt. 2008 06:03
Livet er bare ikke retfærdigt, sådan er det bare.

Hvis lille Adolf skriger højlydt i en time, på bussen, mens forældrerne sidder fuldstændigt upåvirket og ignorerer ungen, så får de også lov til det. Men har du en hund med i bussen som sætter sig til at hyle, så bliver du smidt af lige med det samme.

Forældre har bare en fælles forståelse overfor andre forældre, det er nok noget man skal være forælder for at forstå.
Gravatar #8 - madeinrussia
7. okt. 2008 09:06
#5 lol ja okay min bus er 500S mod Ballerup, præcis samme tidspunkt.. som så undgår barnevogne.. :P
Gravatar #9 - AO
7. okt. 2008 09:14
Selvfølgelig skal forældre have lov til at tage barnevognen med i bussen. De skal jo også have mulighed for at komme frem og tilbage. Og hvis man forbød den slags, er jeg rimelig sikker på, at ikke bare nybagte forældre, men også nogle unge og ældre passagere, ville begynde at protestere, og så ville kundeantallet falde, hvilket ville gå ud over busselskabet. Så fordi man støder på en barnevogn engang i mellem i bussen.. Så tror jeg nu nok, at man overlever. Også selvom barnet græder ;-)
Gravatar #10 - holmen
7. okt. 2008 11:59
Så skulle punkterede cykler, eller cykler der af andre grunde ikke er mulige at køre på, være gratis.

Det er da elendig forretning at lade en person fylde for 3, når han/hun kun betaler for en.

Jeg oplever tit (alt er relativt) at 1A'eren ikke samler folk op fordi den er fuld, og ofte er der en med en barnevogn eller en klapvogn derinde.

Jeg synes at man skulle skære over en kam og lade cykler, klapvogne, trækvogne osv betale det samme.
Gravatar #11 - NioBe
7. okt. 2008 12:21
Jeg er enig med #9
Desuden... Hvis det ligepludselig skete for jer og I fik et barn og ikke havde nogen bil... Så er den eneste måde at blive transporteret på er offentlig. Det er hverken sjovt eller behageligt for nogen parter, så jeg synes kun at det er fint at det er gratis.

Tag jer nu sammen, prøv at se jer selv i den situation. Hvad fanden skulle I gøre hvis I havde et barn med, og havde hverken bil, eller måtte tage bussen pga klynkemåse som jer havde sat en stopper for det? Det er fandeme ikke fedt at man har et barn og man ikke kan tage nogen steder hen... Ikke engang vuggestuen!
Gravatar #12 - holmen
7. okt. 2008 12:37
Hvis det ligepludselig skete for jer og I fik et barn...
Hvis det skal være lige pludseligt at man fik et barn, så skal det sgu være en seriøs brændert...
Gravatar #13 - NioBe
7. okt. 2008 12:39
Hvem ved... kan være at der er en herinde der har humpet en i en kæmpe brændert, og at hun kommer i morgen og siger at hun vil beholde barnet.

ELLER at det er lige gået op for kæresten at hun er gravid og er nogle måneder henne allerede.
Gravatar #14 - holmen
7. okt. 2008 12:45
#11 Jeg tror ikke der er nogen her der vil forbyde det. MZ stiller sig bare spørgende for hvorfor det skal være gratis at slæbe en barnevogn med, når det koster penge at have en cykel med.

Jeg synes heller ikke det skulle forbydes.

#13, #12 var en joke.
Gravatar #15 - NioBe
7. okt. 2008 12:52
Vil sige (hvis det var mig) at en barnevogn er mere vigtig, (med mindre du er sådan en der kun slæber rundt med plastik poser i den..), end en cykel er. Grunden til at jeg synes det... er så noget jeg har glemt...(doh). Måske fordi moderen/faderen har brug for den ekstra hjælp, og et barn er lidt mere prioriteret end en cykel... ?

Jeg kan huske jeg havde en meget bedre forklaring.. men den røg...
Gravatar #16 - myplacedk
7. okt. 2008 13:01
NioBe (15) skrev:
Vil sige (hvis det var mig) at en barnevogn er mere vigtig,

Hmm... Jeg kan tænke på én grund til at tage en cykel med i bussen:

Hvis der er for langt til at cykle hele vejen, og busstoppestedet er for langt væk til at gå resten af vejen. Så må cyklen vel være nødvendig for at komme på arbejde. Og at passe et arbejde er noget ALLE (raske ikke-rige) mennesker er nødt til.

Sat på en spids er børn vel en luksus man må fravælge, hvis man ikke har råd.

Nej, selvfølgelig er børn vigtige, men jeg synes ikke man kan sige at et barn i bussen er vigtigere end en cykel i bussen.

Men børns larm og dårlig opførsel er ikke vigtigt. Den ansvarlige må sgu da i det mindste PRØVE at holde styr på snot-maskinen.
Gravatar #17 - NioBe
7. okt. 2008 13:05
Nu skal det lige siges, at det ikke er selve barnevognen der bliver prioriteret, men altså barnet selv.

Desuden... Bor du i hovedstadsområdet skal du fandeme ud hvor mågerne vender for at skulle gå langt til busstoppestedet. Der er jo ikke andet end næsten max 200 m. fra hvert bus stoppested for samme bus i kbh.
Gravatar #18 - myplacedk
7. okt. 2008 13:15
Vældig off-topic:
NioBe (17) skrev:
Bor du i hovedstadsområdet skal du fandeme ud hvor mågerne vender for at skulle gå langt til busstoppestedet.

Jeg bor omkring 30 minutters gang fra nærmeste bus-stoppested.

Og er der fanme mange måger, når der lige er blevet pløjet. ;-)

(Dog ingen problemer med deres støj, som jeg da jeg boede inde i byen lidt for tæt på en havn.)
Gravatar #19 - MiniatureZeus
7. okt. 2008 14:03
I misforstår lidt min pointe. Jeg har som sådan ikke noget med, at mødre har deres barnevogn med i bussen, selvom det dog er yderst belastende at de absolut skal tage den med i myldretiden, når du nu ikke har andet at lave end at sove eller se morgenquiz på kanal 5 :)

Det der undre mig, er at det er gratis at tage sin barnevogn med i bussen, i myldretiden, når en barnevogn fylder for i hvertfald 3 siddene mennesker og 6-7 stående. Og når man så skal betale 10 kr (?) ekstra for at have sin cykel med, som maksimum kan fylde 1 stående person! Samtidig med at nogle buschaufføre ikke vil have cykler med...

Det skal dog siges, at jeg har set at buschaufføren afviser at der kommer en barnevogn med, selvom bussen ikke var stopfyldt..
Gravatar #20 - mindzero
7. okt. 2008 14:26
Det skal nok ses som en ekstra service for forældre og ikke som et regnestykke over hvor meget det koster og hvor meget de fylder.

Kan da oplyse at her hvor jeg bor, er det gratis at tage bussen for folk med barnevogne (dvs. den voksne betaler heller ikke noget) og for folk i kørestol (+ den person der skubber).
Gravatar #21 - XERXES
8. okt. 2008 05:33
MiniatureZeus (19) skrev:
I misforstår lidt min pointe. Jeg har som sådan ikke noget med, at mødre har deres barnevogn med i bussen, selvom det dog er yderst belastende at de absolut skal tage den med i myldretiden, når du nu ikke har andet at lave end at sove eller se morgenquiz på kanal 5 :)

Kunne det tænkes at disse mødre/fædre var på vej til vuggestuen med barnet, og derefter på vej på arbejdet!?
Gravatar #22 - avlanden
8. okt. 2008 20:23
Kunne det tænkes at det var et krav i udliciteringsaftalen?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login