mboost-dp1
Beboelse efter arv...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Når man arver et hus fra sine forældre, så er der noget med, at man fysisk skal have beboet huset før salg for at slippe for at betale skat af en eventuel værdistigning. Jeg er ikke helt klar på reglerne, og søger svar på følgende:
1. hvor længe skal man have beboet huset?
2. hvilken del af værdien bliver beskattet ved slag, hvis man ikke har beboet huset længe nok?
(Har også spurgt i et andet forum, men newz-folket plejer at være gode til at finde links :P)
1. hvor længe skal man have beboet huset?
2. hvilken del af værdien bliver beskattet ved slag, hvis man ikke har beboet huset længe nok?
(Har også spurgt i et andet forum, men newz-folket plejer at være gode til at finde links :P)
Fandt lige et bindende svar fra SKAT, hvor de skriver følgende:
Mon det ikke betyder, at man blot skal bevise, at der rent faktisk er tale om beboelse uden at tage hensyn til en tidsfaktor?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1745220&vId=0&search=ejendomsavance skrev:Da det er anvendelsen af ejerboligen og ikke længden af ejertiden, der er afgørende for den skattemæssige behandling af salget...
Mon det ikke betyder, at man blot skal bevise, at der rent faktisk er tale om beboelse uden at tage hensyn til en tidsfaktor?
Og endnu et godt link: http://www.boligadvokaterne.dk/artikel35.html
Hmm... det ser ud til at newz-folket er gode til at finde links alligevel :P
Hmm... det ser ud til at newz-folket er gode til at finde links alligevel :P
Og endnu et - endda mere uddybende: http://www.de.dk/Bladet/November+2005/Parcelhusreg...
#5 Godt er vi newz.dk med lidt særegne interesser, men der står dog endnu ikke dødsboz.dk i URL'en... Indtil videre!
Men bemærk venligst tidspunkterne, hvor han har indsendt beskederne. Han har tydeligvis skrevet indlægget, slukket for computeren for at hygge med kæresten, kattene samt tv'et, kommet tilbage igen 3 timer senere og ærget sig over, at ingen turde (?) skrive i tråden. Dernæst er han selv gået til værks, for man er vel en selfmade-man herinde, og fundet svarene selv.
Altså, det er bare et gæt. Så meget stalker jeg heller ikke Rackbox.
Men bemærk venligst tidspunkterne, hvor han har indsendt beskederne. Han har tydeligvis skrevet indlægget, slukket for computeren for at hygge med kæresten, kattene samt tv'et, kommet tilbage igen 3 timer senere og ærget sig over, at ingen turde (?) skrive i tråden. Dernæst er han selv gået til værks, for man er vel en selfmade-man herinde, og fundet svarene selv.
Altså, det er bare et gæt. Så meget stalker jeg heller ikke Rackbox.
#6 kender du det, at du i timevis søger, åbenlyst, efter det forkerte, men på side 1337 på Google dukker et link op, der er i nærheden af et eller andet, du engang har hørt om skulle være en smule parallelt til din faktiske og oprindeligt tiltænkte søgning, hvori der står netop det unikke nøgleord, der gør at du nu via dette kan finde utallige resultater der mere eller mindre besvarer det spørgsmål, du havde som udgangspunkt?
Sådan skete det for mig i denne tråd :P Det var ordet "Paracelhusreglen", som jeg ikke kendte, og derfor søgte jeg i stedet først på "dødsbo arv beskatning overskud salg". Efter et stykke tid fandt jeg ordet "ejendomsavancebeskatningsreglen", der fik mig til at tænke på, at det jo slet ikke kun omhandler dødsboer, men alle ejendomshandler generelt. Ved at følge linket videre dukkede endnu et clue op. Og endnu et. Til sidst sad jeg med utallige svar på rede hånd :)
Længe leve associationsrækker og tilstrækkelig intelligens til at håndtere dem :)
Sådan skete det for mig i denne tråd :P Det var ordet "Paracelhusreglen", som jeg ikke kendte, og derfor søgte jeg i stedet først på "dødsbo arv beskatning overskud salg". Efter et stykke tid fandt jeg ordet "ejendomsavancebeskatningsreglen", der fik mig til at tænke på, at det jo slet ikke kun omhandler dødsboer, men alle ejendomshandler generelt. Ved at følge linket videre dukkede endnu et clue op. Og endnu et. Til sidst sad jeg med utallige svar på rede hånd :)
Længe leve associationsrækker og tilstrækkelig intelligens til at håndtere dem :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.