mboost-dp1
Betjent på blog: "Fucking perkere"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26747187.ht...
Det er naturligvis en klassisk TYPO - der skulle have stået "Fucking perler".
Nu er betjenten truet af fyring, som troede at kun en 5-6 venner som hun havde fortalt domænenavnet til kunne læse med på bloggen.. nemlig. Hun havde nemlig ikke regnet ud at blogs som regel kan læses af de fleste mennesker med adgang til internettet.
Politiet protesterer mod den forestående fyrring:
Fuldstændig rigtigt at det har noget med hendes arbejde at gøre. Nogen bør gøre vicepolitikommissæren opmærksom på at, TYPO eller ej, så bør politibetjente gå foran med et godt eksempel, og at det ikke går at se igennem fingre med at betjente bryder loven.
Det er naturligvis en klassisk TYPO - der skulle have stået "Fucking perler".
Nu er betjenten truet af fyring, som troede at kun en 5-6 venner som hun havde fortalt domænenavnet til kunne læse med på bloggen.. nemlig. Hun havde nemlig ikke regnet ud at blogs som regel kan læses af de fleste mennesker med adgang til internettet.
Politiet protesterer mod den forestående fyrring:
vicepolitikommissæren skrev:Den sag var aldrig blevet rejst, hvis hun ikke var politimand. Den har i høj grad noget med hendes arbejde at gøre
Fuldstændig rigtigt at det har noget med hendes arbejde at gøre. Nogen bør gøre vicepolitikommissæren opmærksom på at, TYPO eller ej, så bør politibetjente gå foran med et godt eksempel, og at det ikke går at se igennem fingre med at betjente bryder loven.
Er det lovbrud at brokke sig over de fucking perkere på internettet?milandt (1) skrev:så bør politibetjente gå foran med et godt eksempel, og at det ikke går at se igennem fingre med at betjente bryder loven.
Hvis man ikke kan diffentiere mellem arbejde og privatliv, bare fordi man arbejder i det offenlige, så er der altså noget galt.
Og politiet har da i den grad brug for at lukke lidt luft ud engang imellem.
Vi må hellere undlade at få konteksten med, for så lyder det pludselig ikke længere helt så slemt:
Jeg ville også være lidt bitter, hvis jeg ikke kunne holde fri, fordi en flok fucking perkere* ikke magter at opføre sig som civiliserede mennesker.
*Jeg mener selvfølgelig "stakkels misforståede sønner af indvandrere, som det brutale borgerlige regime holder nede og forfølger, på trods af deres enorme bidrag til det danske samfund". Det er bare så langt at skrive.
Hun blev tidligere i år straffet efter racismeparagraffen for på sin private blog - en slags internetdagbog - at skrive "funcking perkere".
Det skete i frustration over få inddraget adskillige friweekender i forbindelse med omfattende ildspåsættelser og hærværk i februar 2008.
Jeg ville også være lidt bitter, hvis jeg ikke kunne holde fri, fordi en flok fucking perkere* ikke magter at opføre sig som civiliserede mennesker.
*Jeg mener selvfølgelig "stakkels misforståede sønner af indvandrere, som det brutale borgerlige regime holder nede og forfølger, på trods af deres enorme bidrag til det danske samfund". Det er bare så langt at skrive.
Jeg kan ikke engang se det racistiske i det.
"Perker" er ikke racistisk i sig selv, de steder jeg hører det. Jeg kender flere indvandrer (vist alle 2. generation) som kalder sig selv perkere. Måske er det en regional ting, ifølge ordbogen er det åbenbart nedsættende.
"Fucking" er der et ganske passende skældsord, gerne kædet sammen med "perker" (på den nedsættende måde), om indvandrere som laver hærværk i så stor grad, at politiet kommer på overarbejde.
Hun siger jo intet om at de er "fucking" fordi de er indvandrere. DET ville have været racistisk.
Og ja, der er altså forskel på at være på arbejde, og at være hjemme. Godt nok er man under ansvar i sin fritid, men man må da for pokker have lov til at formulere sig frit.
"Perker" er ikke racistisk i sig selv, de steder jeg hører det. Jeg kender flere indvandrer (vist alle 2. generation) som kalder sig selv perkere. Måske er det en regional ting, ifølge ordbogen er det åbenbart nedsættende.
"Fucking" er der et ganske passende skældsord, gerne kædet sammen med "perker" (på den nedsættende måde), om indvandrere som laver hærværk i så stor grad, at politiet kommer på overarbejde.
Hun siger jo intet om at de er "fucking" fordi de er indvandrere. DET ville have været racistisk.
Og ja, der er altså forskel på at være på arbejde, og at være hjemme. Godt nok er man under ansvar i sin fritid, men man må da for pokker have lov til at formulere sig frit.
Windcape (2) skrev:Er det lovbrud at brokke sig over de fucking perkere på internettet?
Hun er blevet dømt for det, så ja.
myplacedk (4) skrev:"Perker" er ikke racistisk i sig selv, de steder jeg hører det. Jeg kender flere indvandrer (vist alle 2. generation) som kalder sig selv perkere. Måske er det en regional ting, ifølge ordbogen er det åbenbart nedsættende.
Det er nedsættelse. Jeg tror, at det meget er i mangel af bedre ord for betegnelse af folk med mellemøstelig baggrund.
Sku intet racisme der :) men måske skal politiet alligevel bare nøjes med at snakke pænt ^^ de skal jo være gode eksempler
Skrev manden som selv opererer med grøntsagslingoen. agurk. lol. fail.
Skrev manden som selv opererer med grøntsagslingoen. agurk. lol. fail.
Jeg evner ikke at dechifrere rasmusv's indlæg, men da det lader til at være rettet imod mig, så er jeg svagt interesseret i, hvad manden forsøger at sige. Kan nogen være behjælpelig med en oversættelse?
Jeg synes også at det er en langt bedre ide at afskedige hende end at erkende at vi står med en minoritet, som rent faktisk forvolder problemer i samfundet.
LinguaIgnota (8) skrev:Jeg evner ikke at dechifrere rasmusv's indlæg, men da det lader til at være rettet imod mig, så er jeg svagt interesseret i, hvad manden forsøger at sige. Kan nogen være behjælpelig med en oversættelse?
Jeg tror, at han finder dit sprogbrug interessant (= upassende), når du kommenterer på sådanne indlæg.
Nothing much.
Nu er det jo sådan at et arbejde for politiet naturligvis betyder at man som person skal passe ind med og kunne stå ind for dels det arbejde politiet og dels de værdier politiet skal vise.
Den anklagede deler tilsynladende ikke det samme værdigrundlag som sin arbejdsgiver, og så mener jeg ikke at en fyring er urimelig.
Jeg mener ikke at det er ulig Arek Onyzsko som blev fyret fra FC Midtjylland for at have luftet sine negative holdninger omkring homoseksualitet offentligt, eller Khalid Amin som blev fyret fra Københavns Kommune fordi han var medlem af Hizb-ut-tahrir.
Den anklagede deler tilsynladende ikke det samme værdigrundlag som sin arbejdsgiver, og så mener jeg ikke at en fyring er urimelig.
Jeg mener ikke at det er ulig Arek Onyzsko som blev fyret fra FC Midtjylland for at have luftet sine negative holdninger omkring homoseksualitet offentligt, eller Khalid Amin som blev fyret fra Københavns Kommune fordi han var medlem af Hizb-ut-tahrir.
Cloud02 (11) skrev:Nu er det jo sådan at et arbejde for politiet naturligvis betyder at man som person skal passe ind med og kunne stå ind for dels det arbejde politiet og dels de værdier politiet skal vise.
Hvordan kan du vurdere kvindens værdigrundlag, når alt hvad du har at forholde dig til er en enkelt sætning, ytret i frustration?
Jeg synes, at en reprimande ville være på sin plads, da man som repræsentant for etaten må forventes at tale pænt i det offentlige rum, men afskedigelse er da udtryk for en absurd proportionsforvrængning.
Forskellen på Khalid Amin og Diana Brälye er, at Diana såvidt vides ikke bekender sig til en diskriminerende, hadefuld og voldelig ideologi. Og forskellen på Diana og Onyzsko er, at Dianas udtalelse var uovervejet og spontan, hvor Onyzskos var alt andet.
Skulle det komme frem, at Diana ynder at gå strækmarch sammen med Johnny fra Greve, så forholder situationen sig selvfølgelig anderledes, men så længe det ikke er påvist, at hun er en frådende fremmedhader, der ønsker alle de "fucking perkere" en tur i gaskammeret, så er der tale om en politisk korrekt storm i et glas vand.
Det er jeg så uenig i, i kraft af at hun har skulle sammenfatte et blogindlæg. Det er jo ikke blot noget hun råber ud på det lokale værtshus fordi der er en der bringer emnet op.LinguaIgnota (14) skrev:Og forskellen på Diana og Onyzsko er, at Dianas udtalelse var uovervejet og spontan, hvor Onyzskos var alt andet.
Ja det er muligivs skrevet i frustration.
Resten er jeg enig i.
Tilsynladende har du ikke de grundlæggende fakta på plads.holmen (15) skrev:#13, Tænk, man skulle nærmest tro at jeg spurgte hvad man tilbad i islam.
Du er da velkommen til at omformulere dit spørgsmål så det giver mening i konteksten. Eller lade være hvis du vil holde det retorisk.
#18 nu snakker jeg ikke om muslimer, for jeg dømmer ikke folk på de eventyrer de tilbeder, men gentagelse fremmer forståelsen?:
#11 Burde man blive fyret fra politiet hvis man ytrer at man tilbeder en profet der blev gift med en 6-årig? Og man specifikt gør det fordi han fik sin en nærmest spæd kone?
Og han gjorde hende til kvinde da hun var 11. Eller 9...
Og kunne vi så ikke blive enige om, at selvom ordet "perker" er nedsættende, så bruges det ikke længere som i gamle dage, hvor en perker var en hvilken som helst indvandrer eller efterkommer deraf. Hvor det før blev brugt til at håne en befolkningsgruppe på baggrund af deres kultur eller kulør, bliver det nu brugt om den minoritet af anden- og trediegenerationsindvandrere, der synes det er frygtelig sjovt at sætte ild til andre menneskers ting, begå gaderøverier og umotiverede overfald på sagesløse. Ligesom "sigøjnere" bliver brugt om den gruppe af romaer, der sælger falsk guld ud af baggagerummet på en bil, snyder folk i behændighedsspil og stjæler mørbrad i Irma.
Selvom kællingen skal tale pænt, så har hun teknisk set ret i at de er en flok fucking perkere.
Mjaeh, nu bevæger vi os mod en regulær omgang flueknepning, men det er vel ikke sværere at offentliggøre et blogindlæg, end det er at poste en kommentar på Newz. Og når man ser på mængden af uovervejede indlæg på Newz, så vil jeg stadig mene, at jeg har en pointe. :p
Selvom kællingen skal tale pænt, så har hun teknisk set ret i at de er en flok fucking perkere.
Cloud02 (16) skrev:Det er jeg så uenig i, i kraft af at hun har skulle sammenfatte et blogindlæg. Det er jo ikke blot noget hun råber ud på det lokale værtshus fordi der er en der bringer emnet op.
Mjaeh, nu bevæger vi os mod en regulær omgang flueknepning, men det er vel ikke sværere at offentliggøre et blogindlæg, end det er at poste en kommentar på Newz. Og når man ser på mængden af uovervejede indlæg på Newz, så vil jeg stadig mene, at jeg har en pointe. :p
#holmen
Det er ellers en udbredt misforståelse at muslimer tilbeder profeten, hvorfor jeg fejlagtigt rettede dig.
For at svare på det spørgsmål som du så reelt stiller
Ja. Fordi jeg mener at det er i strid med politiets værdigrundlag.
Det er ellers en udbredt misforståelse at muslimer tilbeder profeten, hvorfor jeg fejlagtigt rettede dig.
For at svare på det spørgsmål som du så reelt stiller
holmen (12) skrev:#11 Burde man blive fyret fra politiet hvis man ytrer at man tilbeder en profet der blev gift med en 6-årig? Og man specifikt gør det fordi han fik sin en nærmest spæd kone?
Og han gjorde hende til kvinde da hun var 11. Eller 9...
Ja. Fordi jeg mener at det er i strid med politiets værdigrundlag.
Det er i øvrigt ikke kun en enkelt sætning jeg har at forholde mig til.LinguaIgnota (14) skrev:Hvordan kan du vurdere kvindens værdigrundlag, når alt hvad du har at forholde dig til er en enkelt sætning, ytret i frustration?
Uddrag fra bloggen som bragt i tv2 artiklen skrev:København er i forhøjet beredskab IGEN!!!. Så siger jeg bare, hvordan kan man have et realistisk forhold til begrebet tolerance...? Hvordan kan man have noget som helst til overs for minoriteter, når de fucker SÅ meget op...??? Så ta´da hjem..I fucking perkere...dette er min blog...så dette er min personlige mening...og JEG ER SUR.....skrid for helvede ud af vores by og vores land... Jeg hader Jer...først de autonome...og nu indvandrerne...
Cloud02 (23) skrev:Uddrag fra bloggen som bragt i tv2 artiklen skrev:København er i forhøjet beredskab IGEN!!!. Så siger jeg bare, hvordan kan man have et realistisk forhold til begrebet tolerance...? Hvordan kan man have noget som helst til overs for minoriteter, når de fucker SÅ meget op...??? Så ta´da hjem..I fucking perkere...dette er min blog...så dette er min personlige mening...og JEG ER SUR.....skrid for helvede ud af vores by og vores land... Jeg hader Jer...først de autonome...og nu indvandrerne...
Ja, det virker selvfølgelig lidt mere voldsomt. Og det er overraskende, at nogen har gidet at læse hendes blog - damens tegnsætning giver mig migræne.
Men igen, hun var frustreret. Jeg mener stadig ikke, at en afskedigelse er retfærdig, men et par ugers ferie uden løn havde måske ikke været af vejen. Hun giver formentlig udtryk for hvad de fleste betjente tænker, så det er nok meget smart at sende en påmindelse om, at de skal holde det for dem selv.
om muligt. Men nu er hun dømt af retten for racisme. Så spørgsmålet som reelt bør stilles er: Kan politiet have racister ansat?LinguaIgnota (25) skrev:Men igen, hun var frustreret. Jeg mener stadig ikke, at en afskedigelse er retfærdig, men et par ugers ferie uden løn havde måske ikke været af vejen. Hun giver formentlig udtryk for hvad de fleste betjente tænker, så det er nok meget smart at sende en påmindelse om, at de skal holde det for dem selv.
Det skal altså være et spørgsmål om Politiets ansættelsespolitik og ikke gøres til et personrelateret emne.
Cloud02 (11) skrev:Jeg mener ikke at det er ulig Arek Onyzsko som blev fyret fra FC Midtjylland for at have luftet sine negative holdninger omkring homoseksualitet offentligt, eller Khalid Amin som blev fyret fra Københavns Kommune fordi han var medlem af Hizb-ut-tahrir.
Nu er der så den forskel at man som politibetjent måske ikke kan bruge sin uddannelse til helt så meget andre steder end hos politiet. Hvis de ikke vil have hende på gaden, kan hun altid sættes bag et skrivebord.
Desuden... et upassende blog-indlæg er jo ikke verdens undergang. Arek Onyszko har jo udgivet en bog der beskrives som:
http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2009-2010/derfor-blev-arek-fyret skrev:...et veritabelt fyrværkeri af kontroversielle holdninger.
Han er jo bare generelt et dårligt menneske. Han er også tidligere dømt for vold mod sin kone.
Mht Khalid Amin, så er det måske ikke optimalt at have en ekstremistisk religiøs til at vejlede unge om hvordan de skal leve deres liv.
Det handler jo netop ikke blot om blog-indlægget.KILLA (27) skrev:Desuden... et upassende blog-indlæg er jo ikke verdens undergang.
Hun er dømt af retten for overtrædelse af Straffelovens §266b, populært kaldet racisme-paragraffen.
Skal politiet have kriminelle ansat?
Så du mener at det er ok at politiet har ansat folk som har overtrådt straffelovgivning og derved har vist at de ikke tidligere har været i stand til selv at overholde de love de skal opretholde.KILLA (29) skrev:#28
Fordi folk er ansat hos politiet, er de jo ikke perfekte. Alle laver fuck ups og så længe det ikke er mere alvorligt kan jeg ikke se det store problem i det.
Hun er jo ikke dømt for at siger "perker"Windcape (30) skrev:Det handler jo mere om at man kan blive dømt for at være racistisk, hvis man skriver ét bestemt ord på internettet.
Det er lidt grotesk!
Der er et uddrag af hendes indlæg, som jeg også bringer i #23.
Cloud02 (28) skrev:Skal politiet have kriminelle ansat?
Man kan blive fanget og *straffet* hvis man kører 55 km/t, i et område der er defineret som byzone.
For at afgøre om man kører 50 eller 55, skal de fleste studere speedometeret ret intenst, hvilket fjerner fokus fra vejen, hvilket man sikkert også kan blive *straffet* for.
Hvis politiet ikke måtte have lovovertrædere ansat, så ville der nok hurtigt blive tømt ud i korpset ;)
Hele ideen i at blive *straffet* er jo forøvrigt også (bl.a.) at man skal rehabiliteres, så man kan *forsætte* sin virke.
Straffelovens § 266b burde afskaffes. Den er blevet voldtaget så meget, at den er en hån mod alle der tør mane sig op og sige sandheden.
Den klinger fuldstændig hult.
Jamen terra, dog... du er da ikke racist, er du det? Ej vi kan altså ikke have en racist til at være her. Det er simpelthen ikke politisk korrekt. Det hører altså ikke hjemme i år 2009...
Din bruger skal slettes under § 266b.
Og gå så ud og brænd nogen biler af og slå nogen folk til blods så du kan få dit eget ungdomshus.
Den klinger fuldstændig hult.
Jamen terra, dog... du er da ikke racist, er du det? Ej vi kan altså ikke have en racist til at være her. Det er simpelthen ikke politisk korrekt. Det hører altså ikke hjemme i år 2009...
Din bruger skal slettes under § 266b.
Og gå så ud og brænd nogen biler af og slå nogen folk til blods så du kan få dit eget ungdomshus.
#35:
Jeg er ikke racist, jeg har et problem med alle religiøse.....ergo "hættemåger" der hentyder til deres hjernedøde religøse påklædning...
Punkterere din bil og du har et kors på...får du ikke min hjælp.
Brænder dit hus og du har tørklædepå...får du ikke min hjælp.
Er du væltet og har brækket dit ben med din kalot på...får du ikke min hjælp.
Er du faret vild i din munkekutte...så får du ikke min hjælp
Ikke min opgave at hjælpe religiøse kegler...de kan få deres nisse til at hjælpe dem.
Jeg er ikke racist, jeg har et problem med alle religiøse.....ergo "hættemåger" der hentyder til deres hjernedøde religøse påklædning...
Punkterere din bil og du har et kors på...får du ikke min hjælp.
Brænder dit hus og du har tørklædepå...får du ikke min hjælp.
Er du væltet og har brækket dit ben med din kalot på...får du ikke min hjælp.
Er du faret vild i din munkekutte...så får du ikke min hjælp
Ikke min opgave at hjælpe religiøse kegler...de kan få deres nisse til at hjælpe dem.
#37 - Det viser jo meget godt at det slet ikke er racistisk at sige "perker". Det er nok nærmere diskriminerende, men ikke direkte race diskriminerende. Og deri ligger den helt stor forskel altså. Derudover kan man også sige at beskeden nu engang ikke var ment som værende offentlig tilgængelig, og Diana har jo derfor postet den i "god tro". At en af hendes venner så viser det til en chef eller whatever. Det burde hun ikke kunne blive holdt ansvarlig for. Hvor i ligger forskellen mellem at poste på en blog, som man tror det kun er ens venner der kan læse, også poste på facebook?
Desuden er det da helt forkert at fyre hende på baggrund af det her. Hun bliver jo ikke en dårligere betjent af at have fået det forkerte ben ud af sengen en enkelt morgen.
Den her sag er 100% typisk dansk.
Desuden er det da helt forkert at fyre hende på baggrund af det her. Hun bliver jo ikke en dårligere betjent af at have fået det forkerte ben ud af sengen en enkelt morgen.
Den her sag er 100% typisk dansk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.