mboost-dp1

Billig ergonomisk indstillelig kontorstol...

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
21. okt. 2011 10:30
IMO skrev:
Hay, Ville have brugt dumme spørgsmål tråden, men jeg kunne godt tænke mig en tråd dedikeret til spørgsmålet da jeg gætter på at 99% af brugerskaren på Newz.dk sidder længe foran en skærm hver dag..
.

Sagen er at jeg skal have en kontorstol til derhjemme. Har indtil nu brugt en gymnastikbold for ryggens skyld, men da en bold er rigtig dårlig for blodomløbet i mine ben, skal jeg have en stol, og derfor er der nogle kriterier.

Billig: 0 - 3000,-
Ergonomisk.
Rygvenlig.
Åndbar.
Indstillelig i sædet.
Må gerne have høj ryg. (ikke et krav)
må gerne have armstøtter.. (ikke et krav)

Ved godt man kan købe nogle billige nogen i Bilka/Ikea/Harald Skrald/ ect. men er de noget værd for en med rygproblemer when sitting??

P.S Skal vi ikke se om vi kan holde snakken omkring stolene og lade diverse meninger om rygproblemer og løsningen på disse finde sted i en anden tråd?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
21. okt. 2011 10:38
Ked af at sige det, men du kan godt glemme at få en god ergonomisk kontorstol til de penge.
Du kan måske være heldig at finde en fra et nedlagt firma eller lign. på DBA, Ebay osv.

Hvis du får problemer med blodomløbet på sådan en bold, kan det være at den er for stor eller lille, eller at trykket i den ikke er rigtigt.
Gravatar #3 - Qw_freak
21. okt. 2011 10:41
Måske vi skal se bort fra de 1000,- max og holde os til at den skal være til at betale for folk der ikke har råd til at koste det vilde på den....!??
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. okt. 2011 10:58
Købte min på tilbud i Jysk for ca 700 kr (1200 uden tilbud) ...

Høj ryg, armlæn, "læder" og memory-skum i hele stolen

Kan mindes at den måske hedder Markus?

Jeg er ihvertfald glad for den, har ikke haft ondt i ryggen siden je købte den :)
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. okt. 2011 11:00
Den hedder Mark, 1.299 - dog har jeg set den i butikken på tilbud et par gange

link
Gravatar #6 - Mnc
21. okt. 2011 11:03
Gravatar #7 - Qw_freak
21. okt. 2011 16:28
Thoroughbreed (5) skrev:

link

kan den justeres i sædets hældning?
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. okt. 2011 17:04
Qw_freak (7) skrev:
Thoroughbreed (5) skrev:

link

kan den justeres i sædets hældning?

Ja og nej, den kan være låst vandret, men tilte lidt frem og tilbage, dog kan den ikke være 100% låst, men du kan stramme "tilt tension" så den er 95% låst :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login