mboost-dp1

børne progam til diskution

Gå til bund
Gravatar #1 - punctilio
26. feb. 2008 12:18
hej allesammen
Jeg faldt lige over det her på eb.dk.

Kan ikk lige finde ud af om det er latterligt eller hva det er...

I plejer at være så gode til at diskutere tingene igennem..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article9785...

mvh punctilio

ps. ved ikk om det høre til her.
Gravatar #2 - Genzo
26. feb. 2008 12:26
gad vide hvornår bamse og kylling begynder.

bamse: muhammed er ond
kylling: tihvertifald
aske: lad os synge en sang om det
Gravatar #3 - karga
26. feb. 2008 12:45
Jeg synes det er noget perverst noget at fodre børnene med.. men det viser jo endnu en gang, at de ikke er til at snakke med desværre.. hvor meget vi end går ind for at vi alle skal kunne være her, så vil de ikke tillade vi er her og hvorfor skal vi så åbne armene overfor dem?

Om end de bare har nogle andre moralstandarder og forestillinger om hvad børn skal lære, så er det altså sygt at klistre deres religiøse holdninger ned over børn.. HVIS oversættelsen er korrekt, så er det jo direkte propaganda..

Jeg ville faktisk ha billiget det hvis de snakkede om det, som et debatoplæg.. altså hvor de her børnefigurer fortæller børnene hvad der er sket, hvorfor det vækker vrede og hvad man kunne gøre ved det.. i stedet for at snakke om at dræbe :S det er jo bare sygeligt, undskyld mig.. og flame mig gerne, ved godt folk kalder det her for racisistisk, selvom det intet har med afstammelse at gøre
Gravatar #4 - melac
26. feb. 2008 20:32
3 skrev:
HVIS oversættelsen er korrekt, så er det jo direkte propaganda..

Jeg har fået bekræftet af en der kan arabisk at oversættelsen er rigtig.

Jeg synes også at det er forfærdeligt at de gør sådan noget, børnene kommer jo til at tro at det er normalt. Derfra og så til at komme til at tro værre ting er rigtigt er ikke så lang, her tænker jeg på at man kommer i paradis osv. ved hellig krig.
Gravatar #5 - cazotaro
26. feb. 2008 21:08
At medierne for en så snæversynet vinkel med gør det jo umuligt at se det bare lidt fra vores side, og dermed kan man jo ikke ligefrem påstå at vi får en retfærdig mulighed for at forsvarer os selv. Der må vel side nogle overhoveder et eller andet sted (i den TV-station eller en eller anden regering) og dikterer at vesten bare er grim og ond. Og så indsprøjte den holdning gennem børne-TV. Effektivt, men moralsk forkasteligt.

Vi havde en vikar i skolen i dag som tog det her op.

Han fortalte blandt andet om diktaturstaten Oman, (tror jeg det var). Hvor den tidligere diktator havde haft et ganske typisk diktatur, af den dårlige slags. Hans søn derimod var blevet sendt til England for at studere, da han så kom hjem overtog han magten ved et ikke blodigt kup.
Han vendte landet fra at være et slemt diktatur med undertrykkelse, til et land med en god infrastruktur, gode sygehuse osv. med oliemidlerne. Landet er dog stadig et diktatur. Friheden er mindre, men hvis diktatoren er god og leder for folkets bedste er det jo et godt og mere effektivt samfund.
Da den her muhammedkrise så kom og folk blev vrede, gik han ud og sagde at dem der så meget som krummer et hår på en af de her hvides hoveder, ville få med ham at bestille. Der arbejdede en del eksperter fra vesten i forbindelse med denne oprustning af samfundet.

Hvor meget af dette der er helt korrekt ved jeg ikke, men det var hvad den her lærer stoppede i hovedet på os.

Så hvis man kan få en magtful mand, til at forstå og måske endda respekterer vores kultur, kan han vel vende det her. Uden at 'deres' kultur skal ændres.

Så i stedet for at indtage lande som berøver befolkningens frihed, hvilket er imod USA's forfatning, skulle de og vi, måske bruge nogle af midlerne, for det er dyrt at føre krig, på at informerer og sprede budskab, for at få deres forståelse. Samtidig med at vi naturligvis skal prøve at forstå dem og have lidt respekt i forhold til vores ytringsfrihed.

- For bare fordi du må behøver du vil ikke svine min familie til, for det er jo nok det de føler ved at vi har brudt deres 'lov'.

Ikke at jeg på nogen måde sympatiserer med terrorister og fanatikere (der er syge nok til at bruge børn til propaganda), men det kunne måske undgås med lidt respekt.
Gravatar #6 - KaW
27. feb. 2008 12:56
#5 >
Hvorfor skulle de acceptere vores kultur når vi ikke accepterer deres?

Det eneste vi har bevist er at vi i vores kultur er bedøvende ligeglade med folks følelser og holdninger, bare vi kan få noget proof-of-concept gjort. Og jeg bruger tit den samme frase som du selv har nævnt:
- For bare fordi du må behøver du vil ikke svine min familie til, for det er jo nok det de føler ved at vi har brudt deres 'lov'.

Mange glemmer det hedder frihed under ansvar. Men de har vel også frihed til at poste fundamentalistiske tegnefilm med hjernevaskende effekt, det er jo bare humor vi ikke forstår. De ser vel et eller andet sted også vores tegninger som respektløst propaganda fra vesten.

Jeg synes det er en meget kompliceret sag.
Gravatar #7 - NioBe
27. feb. 2008 13:59
No wonder hvorfor selv børnene dernede også er syge i hovederne!

De hjerner vasker dem jo fuldstændigt... De snakker åbenbart meget om at slå ihjel dernede, som vi danskere snakker med hinanden om hvordan dagen er gået!? OMG det er jo SYGT!

Jeg ved godt at det er racistisk, men jeg synes ikke at de på nogen måder skal have hjælp fra danmark af. Så kan de sQ sejle i deres sø. De skal ikke forvente at få penge fra mig fordi... ihh vi har så hårdt brug for jeres hjælp...! Nå, so freaking what?! Før var jeg flink imod sådan nogle, nu vil jeg skide dem et langt stykke!!

Dem der er i danmark og er glade for at være her, lad dem endelig blive. Dem der hader danmark, kan bare skride kan de!

/Flamebait mig endelig, jeg er ligeglad, jeg sir hvad jeg mener!
Gravatar #8 - cazotaro
27. feb. 2008 15:28

Så skulle midlerne vel bruges til at få os selv til at accepterer dem lidt.. Synes nu selv jeg accepterer dem, men så igen, hvad vil det sige?

Humor, tror de skulle bruge lidt dåselatter så. Men Jo vi tegner deres profet med en bombe i hatten og de griner af at de vil slå os alle ihjel, hmm.

Og ja, det er helt sikkert en kompliceret sag, som nok stammer helt tilbage fra at kirken ville indtage Jerusalem.. Så det er jo bare den moderne religionskrig, hvordan man så får den ene guds tilhængere til at accepterer den anden, er lidt af en mundfuld.

Lad os alle tro på Thor og Odin, og så ellers indtage verdenshavene osv. :p
Gravatar #9 - arne_v
27. feb. 2008 18:00

Hvis det var humor (kulsort humor) tror jeg at danskere generelt ville tage det mere afslappet (nogle ville blive småforargede, nogle ville synes at det var overfedt, de fleste ville være liggeglade).

Problemet er vel at det ikke er humor.
Gravatar #10 - olmekjoe
27. feb. 2008 18:56
I kan se hele klippet her:

I Danmark har/havde man Snurre Snups Søndags Klub, i Gaza har de Hamas-Kaninen der underviser den næste generations af Palæstinensere i at elske jihad og hade vesten og israel.

Før kaninen havde islam en mus der underviste Gaza´s børn i at elske jihad:

Hamas så hvor meget Børnene elskede Disneys Mickey Mouse, så de kopierede ham bare. Og da Hamas Mickey Mouse var mest populær blandt børnene så blev han selvfølgelig martyr, dræbt af israelerne:

Hamas underviser børnene i at hade israel og vesten lige fra når de kan gå.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login