mboost-dp1
BoxerTV vs. YouSee
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Pt. er jeg hoppet på BoxerTV vognen, og jeg er ikke imponeret. På de MPEG4-kanaler som de sender ud kan man af og til se en bivirkning af for lav båndbredde.
I går ringede jeg til BoxerTVs support, som fattede ikke en bjælde af hvad jeg sagde og endte med at beskylde mig for at have et usupporteret CA-modul i mit TV. Selvom at jeg flere gange understregede at det er et boxer-godkendt modul fra Expert. :D
I dag ringede jeg så igen og fik fat i en tekniker. De sender 9 kanaler samt en EPG ud på den ene MUX, som de har tilrådighed frem til November hvor de får to mere. MUXen har en kapacitet på 20-25Mbit, hvilket svarer til 2-2,5Mbit per kanal. Til sammenligning har Blu-Ray 48Mbit.
Jeg fik også fat i en YouSee tekniker, som kunne fortælle at typisk sender de kun 6 kanaler per mux hvilket giver 4Mbit per kanal. Deres HD-kanaler har 6Mbit.
I går ringede jeg til BoxerTVs support, som fattede ikke en bjælde af hvad jeg sagde og endte med at beskylde mig for at have et usupporteret CA-modul i mit TV. Selvom at jeg flere gange understregede at det er et boxer-godkendt modul fra Expert. :D
I dag ringede jeg så igen og fik fat i en tekniker. De sender 9 kanaler samt en EPG ud på den ene MUX, som de har tilrådighed frem til November hvor de får to mere. MUXen har en kapacitet på 20-25Mbit, hvilket svarer til 2-2,5Mbit per kanal. Til sammenligning har Blu-Ray 48Mbit.
Jeg fik også fat i en YouSee tekniker, som kunne fortælle at typisk sender de kun 6 kanaler per mux hvilket giver 4Mbit per kanal. Deres HD-kanaler har 6Mbit.
Hvis de kun har 3 MUX til rådighed, så bliver det da næppe meget bedre til november, da de jo vil have en del flere SD kanaler og en del HD kanaler... Surt, havde set meget op til dem og næsten glædet mig til november allerede nu så man fik noget mere valgfrihed...
Boxer har slet ikke planlagt HD endnu, så der går et stykke tid. Skal den ene af deres ekstra mux'er ikke bruges på dvb-h?
#1: Betaler du månedsvis eller har du bundet dig til 12 måneder?
/me lavede en boxer-oprettelse i dag.
Hvorfor fatter folk ikke at vil de bruge PBS så skal vi også bruge kontonr?
#1: Betaler du månedsvis eller har du bundet dig til 12 måneder?
/me lavede en boxer-oprettelse i dag.
Hvorfor fatter folk ikke at vil de bruge PBS så skal vi også bruge kontonr?
Månedsvis uden binding. Så de får en opsigelse på mandag.
Og når vi nu er ved det. Jeg har et Boxer CA-modul til salg. 499,- De havde lige fået modulerne ind af døren så han vidste vist ikke hvad de kostede. Så vi blev enige om at 499,- ikke var helt ved siden af. Rimelig god pris taget i betragtning at de sælger dem for 799,- :D
Og når vi nu er ved det. Jeg har et Boxer CA-modul til salg. 499,- De havde lige fået modulerne ind af døren så han vidste vist ikke hvad de kostede. Så vi blev enige om at 499,- ikke var helt ved siden af. Rimelig god pris taget i betragtning at de sælger dem for 799,- :D
YouSee sender SD-kanaler i MPEG2, så de bliver nød til at bruge mere båndbrede pr. kanal for at holde samme kvalitet.
Har selv YouSee digitalt, og der kan man tydeligt se at nogle af kanalerne er komprimeret lidt for hårdt. Tror ikke at du vil få et bedre signal ved at skifte til en anden udbyder, men har dog aldrig set et signal fra Boxer.
Har selv YouSee digitalt, og der kan man tydeligt se at nogle af kanalerne er komprimeret lidt for hårdt. Tror ikke at du vil få et bedre signal ved at skifte til en anden udbyder, men har dog aldrig set et signal fra Boxer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.