mboost-dp1

Bredbåndshastigheder

Gå til bund
Gravatar #1 - Skobbolop
21. maj 2010 16:07
Hej, Jeg håber i kan hjælpe mig med et lille problem.

jeg er netop flyttet til Kokkedal i Nordsjælland og har derfor været på udkig efter noget godt bredbånd. Valget faldt på 10mbit Fullrate, men sammen med udstyret fik jeg desværre et brev, hvor i der stod at det kun var muligt at få max 2mbit på min adresse.

Jeg har 14 dages returret, så jeg har muligheden for at skifte udbyder. Problemet er bare at jeg ikke aner om det kan betale sig. Så vidt jeg ved så kører Fullrate på TDC's net (samme gør TDC selv og Telmore, andre?), så jeg ved ikke om det vile hjælpe at finde en udbyder der ikke benytter sig af TDC's net? Nogen anbefalinger?

Fullrate udbyder kun 2 og 10 mbit, så spørgsmålet er vel også om 2 mbit er grænsen, eller om 4, 5 eller 6 mbit ville være en mulighed, selv på TDC's net?

Et andet problem er at det åbenbart kun er muligt at finde max download hastighed ved rent faktisk at bestille en given hastighed ved en udbyder. Havde håbet det kunne gøres lettere?

Kort sagt: Nogen der kender en hurtig og stabil internetudbyder i Nordsjælland? (5 mbit eller derover) Kan man tjekke sin max hastighed uden først at skulle bestille?

Håber i kan hjælpe mig.
Gravatar #2 - Dr.pikkuk
21. maj 2010 16:37
de benytter sig af dtc's kobber. Centralernes placering betyder meget for hastigheden, så det kan sagtens være at tdc kan tilbyde en bedre hastighed, hvis de har en central der er tættere placeret på dig.
Gravatar #3 - terracide
21. maj 2010 16:55
#1:
Giv lige supporten et kald (32154500 indenfor åbningstid) eller en mail ( [email protected] ), sidder du på en Rå Kobber-central er det muligt den kan omlægges til et eBSA-teknikhus tættere på dig, og derved højere båndbredde.
Gravatar #4 - Nerq
21. maj 2010 17:22
#3 - Ville Fullrate ikke selv have tilbudt ham det? ellers er det satme en ringe service/en dårlig forretning (eftersom jeg antager at 2mbit er billigere end 10 mbit).
Gravatar #5 - Skobbolop
21. maj 2010 17:36
#3. Jeg ringer til dem på mandag.

#2. Men spørgsmålet er bare om TDC kan oplyse mig max hastighed uden at jeg først bestiller bredbånd hos dem...

Edit:

#4 Det virker ret besynderligt, ja.

jeg tror måske jeg har vænnet mig for meget til at bo i storbyen. Er virkelig overrasket over at der skulle være problemer med at levere 10 mbit.
Gravatar #6 - Nerq
21. maj 2010 19:22
#5 - Hvis de ikke kan det, så er deres supportere åbenbart ligeså ringe som Fullrates (kan du jo bare hilse at sige til dem).
Gravatar #7 - Dreadnought
23. maj 2010 01:35
Fullrates supportere kan kun se maks hastighed på den nuværende konfiguration ud til brugeren. Der skal nok en tekniker ud for at skifte til et nyere teknikhus.
Gravatar #8 - terracide
23. maj 2010 08:02
Dreadnought (7) skrev:
Fullrates supportere kan kun se maks hastighed på den nuværende konfiguration ud til brugeren.

Forkert.

Der skal nok en tekniker ud for at skifte til et nyere teknikhus.

Korrekt, men kun på centralen, ikke ved slutbruger.
Gravatar #9 - Skobbolop
31. maj 2010 15:24
Jeg ville bare lige sige tak for hjælpen. Jeg ringede til Fullrate og det jeg fik dem til at opgradere min linje til 6mbit.

Jeg skal betale det samme som hvis jeg havde 10mbit, men det gør mig ikke så meget. Jeg er bare glad for at jeg ikke skal hænge på 2 mbit.

Jeg fik desuden også en tilsendt en trådløs router - god service!

Men tak for hjælpen!

et nyt spørgsmål: Netværkskort til Linux? Anbefalinger? Jeg har det bedst med PCI-kort, men det er nok bare mig der er gammeldags :D

Jeg har kigget på følgende:

http://www.pricerunner.dk/pl/117-740649/Netvaerksk...

og

Edimax

Routeren understøtter kun op til g-netværk, så jeg kan ikke bruge Draft-N på kortene (endnu), men spørgsmålet er om de generelt er af bedre kvalitet end andre billigere kort, eller om jeg blot skal anskaffe mig et billigt g-kort?

Anyone?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login