mboost-dp1

Brug af nødspor i trafikken

Gå til bund
Gravatar #1 - madeinrussia
25. jun. 2008 07:08
Hejsa, har tænkt på noget, nødsporet på motorvejen, må dette bruges hvis man fx. skal af på næste afkørsel? skal man kunne se afkørslen? eller skal man sidde og kukkelure selvom man kan gøre køen så meget kortere så nemt? hvad er lovgivningen her?
Gravatar #2 - Evade
25. jun. 2008 07:11
#1 Det må du ikke.
Gravatar #3 - engfeh
25. jun. 2008 07:12
Nødsporet er til nødstilfælde - 'nuff said...
Gravatar #4 - inzane
25. jun. 2008 07:13
kommer vel an på hvor nødvendigt du mener dit kørekort er...
Gravatar #5 - myplacedk
25. jun. 2008 07:14
Du må ABSOLUT IKKE KØRE I NØDSPORET medmindre det er en NØDSITUATION, dvs. enten at du ikke KAN køre til næste afkørsel (pga. af tekniske eller helbredsmæssige problemer), eller du er på vej til hospitalet med én der er ved at forbløde el. lign.

Hvis der er tale om 2 meter går det nok.

Men forestil dig hvad der naturligt vil ske før eller siden, når folk kører i nødsporet: du har 2 køer i stedet for 3. Hvad sker der så når udrykningskøretøjer skal rydde op efter uheldet så folk kan køre, eller måske skal redde liv? Ja så sker der det at dit liv også er i fare, pga. vrede trafikanter.
Gravatar #6 - myplacedk
25. jun. 2008 07:16
Jeg hørte om et af de tilfælde, hvor folk begyndte at køre i nødsporet. Men lige inden afkørslen holdt der en politi-motorcykel på tvært. Han kunne så gå hele vejen ned langs den ny kø, og give dem en bøde én efter én.

Det skulle de f*nme gøre noget oftere!

(Når der ikke er flere udrykningskøretøjer der skal frem.)
Gravatar #7 - Jensen
25. jun. 2008 07:42
#1 - Det giver i øvrigt et klip hvis man bliver taget i det..
Gravatar #8 - thomash
25. jun. 2008 08:06
#1, Er det fordi du ikke har kørekort du spørg, eller fordi du ikke hørte efter i teoritimerne?

Jeg vil lige sammenligne dette spørgsmål her, med om hvor vidt man må køre over for rødt lys. :/
Gravatar #9 - madeinrussia
25. jun. 2008 08:13
#8 næh men tænkte bare på det, når man kan se afkørslen og der måske er 20 meter hen til den, du kan sagtens orientere dig om der kommer noget udrykning også køre ind, har også hørt noget med at når der var kø kunne det blive lovligt ( et forslag der var oppe? ) at bruge nødsporet som et alm. spor.. altså HVIS der er kø, hvad er chancen for et uheld der?

self skal der ikke komme kø i nødsporet, men man kunne jo løsne en del op ved at tage de biler der skal fra, væk fra køen..
Gravatar #10 - zin
25. jun. 2008 08:17
#9: Og imens at de der 600 biler lige snegler sig rundt om så sker der lige et uheld og en ambulance skal igennem.. Hvor skal han køre?
Til venstre er der kø (og længere til venstre er hegnet mellem denne bane og modkørende) - til højre er nødsporet og bakken for at forhindre luft..
Nej. Nødsporet skal bruges til nøds og ikke i andre tilfælde - hvilket betyder hvis du ikke har andet valg - f.eks. hvis du er ved at miste kontrollen over din bil eller lign..
Gravatar #11 - karga
25. jun. 2008 08:52
#9 der er faktisk store chancer for uheld ved kødannelser.. "heldigvis" er det tit i bunden af køen det sker, fordi folk kører op i røven af de stillestående biler..

Men hvad nu hvis den nærmeste ambulance f.eks. kommer netop fra den afkørsel du vil køre op af.. så skal ambulancen bruge nødsporet til at køre til bunden af køen..
Gravatar #12 - madeinrussia
25. jun. 2008 09:21
# mærkeligt at hvis det er så farligt osv osv. at der har været et lovforslag om det som jeg mener bliver gjort gyldigt..
Gravatar #13 - holmen
25. jun. 2008 09:31
#12 var det ikke det der gik på at busser skulle have lov til at benytte nødsporet?

Venstre, Soc.Dem. og SF er for forslaget, men jeg ved ikke hvor langt processen er nået.
Gravatar #14 - milandt
25. jun. 2008 09:40
13 skrev:
#12 var det ikke det der gik på at busser skulle have lov til at benytte nødsporet?

Jeg synes man burde inddrage hele den yderste kørebane på motorvejen til busser.
Gravatar #15 - noramskull
25. jun. 2008 09:40
Nødsporet er til hvis du skal pisse eller sådan noget, og hvis der kommer en ambulance med fuld udrykning, så er det fordi at den udfordrer dig til at køre ræs.
Gravatar #16 - holmen
25. jun. 2008 09:56
Jeg synes egentlig det er et latterligt forslag, kan ikke se hvorfor offentlig transport skal fotfordeles.

#15 præcis.
Gravatar #17 - gnаrfsan
25. jun. 2008 09:59
#16: Jeg giver dig ret. Jeg kan heller ikke se ideen. Mange steder er de også i dårligere stand end vejen, så kan de i det hele taget holde til det?
Gravatar #18 - buch
25. jun. 2008 10:37
Nu ved jeg ikke hvor seriøst den første del af dit indlæg er, men det betegnes ikke som en nød situation når du skal pisse efter indtagelsen af 2 liter cola og du må derfor ikke bruge nød sporet til dette.
Gravatar #19 - Kolthor
25. jun. 2008 10:53
Jeg har hørt at reglerne omkring nødsporet er så stramme, at man ikke engang må bruge det, selvom man bliver standset af politiet.. Jeg ved ikke om det er en skrøne, men det kunne nu være grineren at have en æggeskal i bakspejlet i en 8-10 KM til man når en afkørsel :P

Det ville i hvert fald være nederen at trække ind, og så få en bøde for det..
Gravatar #20 - natterjack
25. jun. 2008 12:15
Mht. busserne, det er meningen det kun skal være omkring storkøbenhavn, for at opfordre folk til at tage bussen i stedet for bilen.
Gravatar #21 - myplacedk
25. jun. 2008 14:08
9 skrev:
altså HVIS der er kø, hvad er chancen for et uheld der?

Ret stor. Ud fra de meldinger jeg hører i trafikradioen, sker der typisk 1-2 uheld hver gang der er stor kø.
Desuden, hvis køen står stille (som den jo må gøre hvis du overveje at tage nødsporet 20 meter), så er det jo nok fordi der er et uheld lige i starten af køen.

Så jeg vil sige at chancen er ret tæt på 100%.

9 skrev:
self skal der ikke komme kø i nødsporet, men man kunne jo løsne en del op ved at tage de biler der skal fra, væk fra køen..

Jeg kunne godt tænke mig at der ved alvorlige uheld ville være nogen (dvs. politiet el. lign.) sørger for at trafikken kommer af motorvejen. Dvs. stille og roligt skal folk på vej til afkørslen verfes væk den vej i stedet for at køre forbi, og dem der allerede er kommet forbi skal vende om og tage afkørslen.

Det ser så utroligt åndssvagt ud at folk kan holde nærmest i flere timer, og kigge på en helt ubenyttet afkørsel.
Gravatar #22 - myplacedk
25. jun. 2008 14:10
12 skrev:
# mærkeligt at hvis det er så farligt osv osv. at der har været et lovforslag om det som jeg mener bliver gjort gyldigt..

Der er masser af todsede lovforslag. Det er en del af systemet. Effekten er at det bliver overvejet seriøst, selv om der er nogen der mener det lyder todset. Det betyder også at det bliver overvejet seriøst, selv om nogen synes det er skide smart og uundværligt.

Om systemet fungerer er så en anden ting. ;-)

Men der var vist et lovforslag om at computere skulle registreres lidt i stil med biler, så man kunne holde øje med om folk havde styr på antivirus osv.
LIDT mening giver det: Tjek om maskinen er til fare for andre. Hvis ja, nægt adgang til vejen/internettet.
Men godt at det ikke blev til noget. :)
Gravatar #23 - myplacedk
25. jun. 2008 14:13
19 skrev:
Jeg har hørt at reglerne omkring nødsporet er så stramme, at man ikke engang må bruge det, selvom man bliver standset af politiet.

Hvis en betjent beordrer dig til at gøre noget, for derefter at give dig en bøde for at adlyde, så er du ikke i Danmark.

(Eller også er der virkeligt noget galt med betjenten.)

Men bortset fra det, så plejer de vist bruge en afkørsel. Jeg har i hvert fald kun set politiet snakke med folk i nødsporet på en afkørsel, eller på en rasteplads. Aldrig nødsporet på selve motorvejen, medmindre situationen virkelig påkræver det.
Gravatar #24 - Fjolle
25. jun. 2008 14:16
Det med computere virker allerede en smule. Hvis en ISP opdager at en computer spammer eller sender virus ud lukker de forbindelsen.

Og ja, et er at et par uvidende politikere foreslår noget, noget andet er at få det igennem systemet og godkendt.

Når man i aalborg ingengang kan finde ud af at lave alm. veje der kan holde til busserne tvivler jeg på at nødsporene kan. Desuden er de for smalle til busser.
Gravatar #25 - Kolthor
25. jun. 2008 14:24
23 skrev:
Jeg har i hvert fald kun set politiet snakke med folk i nødsporet på en afkørsel, eller på en rasteplads. Aldrig nødsporet på selve motorvejen, medmindre situationen virkelig påkræver det.

Jeg pendler til København hver dag, og det sker jævnligt at politiet holder i nødsporet på Køge bugt motorvejen og skriver bøder ud.. (Jeg så det så sent som i formiddags, da to æggeskaller jeg havde set tidligere, var ved at skrive en bøde til en motorcyklist) Faktisk vil jeg påstå at det sker ca. hver anden gang jeg spotter dem kørende længere oppe.. Der er altid nogen der ikke forstår et vink med en vognstang, som når de ser medtrafikanter der kører hurtigere end én selv, for derefter pludselig at bremse op, og trække ind i midtersporet mellem to langsommere biler.. I stedet gasser de op, og nyder et fuldstændig blotlagt overhalingsspor, lige indtil de overhaler en æggeskal..
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
27. jun. 2008 17:10
Jeg har set en del idioter på det seneste holdende i nødsporet, de sidder i deres biler og ævler i telefon - bilen kan være brudt sammen, selvfølgelig, :S, har sågar set en ekstra enormt retarderet stå og pisse og et eller andet par have et skænderi.

Sæt hastighedsgrænserne efter bilens 0-100 og 100-0 egneskaber (med vægt på 100-0) i stedet for en eller anden forkvaklet middelalderlig opfattelse af køretøjer. Så slipper vi for alle de uheld. Og så skal folk have særlig tilladelse for at køre på motorvej, danskere kan jo ikke finde ud af det.

"lalalal, jeg kører 90, lalala, nu trækker jeg ud, lalalla, i øverigt uden at se mig for, for jeg er den eneste i verden, lalala, i min latterlige gulplade helvedes suv fra malaysia, lalala, og jeg kan i øvrigt ikke finde ud af at accelerere lalala, fordi jeg er i 6 nu, lalalala, og jeg kan da ikke geare ned, lalalal, fordi jeg har cirka 78 heste i den her dejlige møgspand fra møgland, lalalalal"

Og så skulle bilerne udstyres med sprænglegemer så de ekstra langsomme kunne fjernes fra vejene. For evigt. Sammen med deres ejere.

Eller bare 4 spor på alle motorveje, yderste kun beregnet til biler, der rent faktisk kan køre.
For hvorfor insisterer så mange billister på at køre 103 km/t i ydersporet? Hvorfor nægter folk at trække ind? Man laver jo ikke andet end langtlys-langtlys-langtlys-langtlys-langtlys-langtlys når man kører motorvej i DK, det bliver ret trist i længden. Ydersporet er beregnet til overhaling for guds skyld.
Gravatar #27 - Trogdor
27. jun. 2008 21:27
Når jeg er sidst i køen på motorvejen holder jeg altid lang afstand til den foran indtil jeg har set at dem der er bag mig også har set at folk holder stille. Så er der i det mindste lidt længere afstand før man bliver til midten af en sandwich.

Oplevede for nyligt at jeg kom kørende i midter sporet og så tæt meget trafik langt fremme(det var lidt op af bakke). Jeg kunne ikke helt se om de var stoppet, så jeg satte hastigheden ned(fjernede foden fra speederen) fordi det så mistænkeligt ud og kort tid efter var der en masse dækrøg en lille km fremme og så bremsede jeg stille og roligt, men ham bagved var vist utilfreds så han blinkede af mig og ræsede udenom. Og så var der mere dækrøg i yderbanen(ved dog ikke om det var den bil). Så selvom man selv har set problemet forude, er det ikke sikkert andre har det. Men jeg kunne bremse i ro og orden.

#26 ja jeg ved det heller ikke. Når der er 3 spor, er det inderste sommetider tomt i flere kilometer.

Nå jo, har i prøvet at køre med cruise control over længere afstande? Jeg syntes det er sjovt hvordan man overhaler og bliver overhalet af de samme biler flere gange selvom ens hastighed er nøjagtig den samme.
Gravatar #28 - rackbox
27. jun. 2008 21:28
9 skrev:
...næh men tænkte bare på det, når man kan se afkørslen og der måske er 20 meter hen til den, du kan sagtens orientere dig om der kommer noget udrykning også køre ind...

Hvis det var meningen, at du måtte benytte nødsporet 20 meter før en afkørsel, så havde de sandsynligvis lavet afkørselen de 20 meter længere, så du ikke behøvede at bruge nødsporet.
Gravatar #29 - myplacedk
27. jun. 2008 21:42
27 skrev:
men ham bagved var vist utilfreds så han blinkede af mig og ræsede udenom. Og så var der mere dækrøg i yderbanen(ved dog ikke om det var den bil).

Folk opfører sig sgu underligt, når trafikken ikke lige glider.

Jeg brugte engang et par dage på at styre trafikken uden om noget vejarbejde. Det var en helt almindelig landevej, hvor der kom ny belægning i den ene side, og så måtte bilerne skiftes til at køre den ene eller anden vej, i den anden side af vejen.

I dag bruger man vist altid trafiklys, men af en eller anden årsag brugte man to mand med hver sin walkie-talkie til det ved det vejarbejde.

Fuck hvor reagerer folk underligt! En af de mærkeligste, vil jeg lige beskrive fra førerens synsvinkel.

Han kommer kørende af en vej han nok at vant til at køre på. Det går i hvert fald pænt stærkt. Så kører han forbi et vejarbejde-skilt. Han ser det måske ikke. Faktisk er der tre skilte med mellemrum, som fortæller at nu sker der ting. Vist noget med indsnævring, vigepligt eller hvad ved jeg.

Men efter 3 skilte ser han at der holder mindst tre biler efter hinanden, midt i højre spor. Uden at sætte farten ned, skifter han til venstre spor. (Det til modkørende.) Så dukker jeg op foran bilen, iført keddeldragt med så mange reflekser at jeg ikke kan overses. Først hugger han bremsen i, så det er lige før bilens front rører asfalten. Så går det nok op for ham, at jeg kan nå at springe væk. I hvert fald gasser han op igen, og jeg når søreme også lige at springe væk.

Så opdager han formentlig hvorfor de andre holder stille. Jeg kan ikke præcist hvad der sker længere fremme, men jeg ved der er adskillige biler på vej, som ikke kan give ham plads.

Han har formentlig fået sådan noget "asfalt-lim" på lakken. Altså det der de bruger til at lime den nye asfalt fast på den gamle med. Det skulle være en af de få ting, som er sværere at få af lakken, end rustbeskyttelse.

Og det er næsten "best-case-scenario", med den fart kunne han nemt have overset flere ting, end bare skilte i vejkanten.

Folk er idioter. :-/
Gravatar #30 - rackbox
27. jun. 2008 21:57
#29 det er altid sjovt at snakke om idiotiske bilister :) Og jeg tror ikke at der mangler eksempler. Jeg vil da gerne supplere med et eksempel fra min egen samling:

Jeg kører på motorvej. 110 km/t. Der er ikke så mange biler på vejen, men skæbnen ville dog, at jeg netop skulle blive overhalet præcis som der kom en bil fra en tilkørselsrampe.

Jeg tager beskik af situationen og vurderer, at jeg bør holde min hastighed, for bilen, der kommer fra rampen er endnu ikke nået så langt. Derudover gælder jo reglen for vognbaneskift indtil flettereglen tager over, når striberne ved tilkørslen ophører.

Bilisten på tilkørslen sætter nu farten op - langt over 150 km/t og kommer med nød og næppe ud på motorvejen foran mig (jeg bremser for at undgå et uheld), hvorefter han sætter sin fart ned til ca. 100 km/t.

Lettere småirriteret (og ikke længere ved at blive overhalet) trækker jeg ud i venstre bane for at overhale denne lettere utilregnelige bilist. MEN!

Han lader mig ikke overhale. Han trækker selv ud uden at skifte fart. Måske føler han sig provokeret af at en lille skiderik af en Suzuki Alto er i færd med at overhale hans egen Mercedes. Jeg kan i hvert fald ikke finde andre forklaringer.

Jeg trækker ind igen og må pænt vente til han enten sætter farten op eller trækker ind.

Der kommer nu en anden bil bagfra, og Merceren ligger stadigvæk i overhalingsbanen med 100 km/t. Den bagfrakommende er ikke lige så tålmodig som jeg, og kører helt op i r*ven på Merceren og begynder at presse.

Nu kommer så den f*cked up del af historien: Merceren sætter farten voldsomt op i et par sekunder - netop nok til at den bagfrakommende også sætter sin fart op. Men pludselig klodser han bremserne!

Den bagfrakommende er meget tæt på at banke op i ham, og jeg bliver naturligvis en smule bekymret for hvad det næste, der måtte ske, ville blive, så jeg trækker bagud.

Merceren slutter med at gasse hurtigt op til noget, der ligner 200+ km/t og forsvinder i horisonten.
Gravatar #31 - myplacedk
27. jun. 2008 22:05
Jaja, hvis der ikke er ballade kan man jo altid skabe noget. :-/
Gravatar #32 - madeinrussia
28. jun. 2008 09:45
#all jeg har de 2 år jeg har haft kørekort set så mange idioter at man skulle tro det var løgn, men den ene af de gange hvor jeg fik lyst til bare at stoppe bilen hoppe ud og smadre hele hans fjæs var i et stort kryds :P ( brøndby/rødovre mcd ) hvor jeg så kører for grønt over med en masse andre biler og skal svinge til venstre, her skifter lyset og dem foran sover lidt.. fair nok, så når dem der skal ligeud fra højre side til venstre begynder at køre, er jeg først på vej ud af krydset, så idioten kører næsten ind i siden på mig før han knaldre bremsen i og holder hornet i bund..

Gal hvad tror han jeg kan gøre? man holder skuda til krydset er tomt :@
Gravatar #33 - Zombie Steve Jobs
28. jun. 2008 10:04
#29 Jeg har oplevet noget næste identisk.

Kører på motorvejen, så dukker der en 100, 90, 70, 50 km/t vejarbejdezone op, jeg er ved at overhale en lastbil da det først skilt dukker op, så slipper speederen og lader bilen gå ned i hastighed. Bagfra kommer en gigantisk volvo, han bliknker og der er ikke noget, han ikke gør.
Endnu et par skilte cruiser forbi med "maks 50 Km/t" på og en "to spor fletter til et spor"-skilt. Han er ligeglad, fuck det tænker jeg, jeg trække ind bag lastbilen, idioten trykker på speederen og efterlader sin klamme, blå turbodieselsky og tæver afsted i cirka 50 meter indtil han hamrer bremserne, trækker direkte ind foran lastbilen (der som resultat hugger bremserne) for at undgå at køre ind i det vejarbejde, der har været skiltet for mindst to kilometer, altså, hvad ind i helvede, hvordan kan man undgå at se det?
Det er det største roadrage jeg nogensinde har haft, råbte og skreg alt muligt lort, desværre til ingen verdens nytte. Men hvad.

Han har overset:
1: en masse skilte der siger 100, 90, 70, 50
2: skilte der fortæller, at 2 vognbaner bliver til 1
3: vejarbejde med gule blink på
4: hvordan har han undladt at undre sig over, at alle andre end ham køre 50-60 Km/t?

Latterlige idiot.

Synes sgu jeg er en rar og venlig billist, jeg kører nogenlunde hurtigt og hårdt på bremser og speeder - sådan kan jeg lide at køre, og jeg vil sgu forbi de sløve pader, men der er ingen grund til at være et uopmærksomt dumt svin overfor de andre trafikanter. Jeg vil påstå, at hvis danskerne så sig for i trafikken - ikke læste avis, skrev sms, talte i telefon, skændtes, så efter inden de trak ud, så kunne vi alle samme køre 160 km/t på motorvejen uden problemer (mindst).
Gravatar #34 - XorpiZ
28. jun. 2008 10:37

Ikke for at være et svin, men det er rent faktisk dit ansvar, at du kan nå over krydset, inden det bliver rødt. Ellers må du pænt holde og vente til næste gang det skifter.
Gravatar #35 - myplacedk
28. jun. 2008 10:55
34 skrev:
Ikke for at være et svin, men det er rent faktisk dit ansvar, at du kan nå over krydset, inden det bliver rødt. Ellers må du pænt holde og vente til næste gang det skifter.

Når først man er ude i krydset (han kørte jo ud for grønt), så betyder farverne intet. Du holder stille til der er plads, og så kører du. Før kan man jo ikke køre.

Sådan fungere venstresving jo. Når der er grønt kører du ud i krydset, og så holder du stille til der er plads til at komme videre.
Gravatar #36 - XorpiZ
28. jun. 2008 10:57

Det er korrekt, men man skal tage bestik af situationen. Kan man ikke nå over (dvs., der holder mange biler og venter og trafikken er voldsom), så skal man blive holdende bag spærrelinjen. Man må ikke holde i krydset, når der er rødt for ens køreretning og grøn i modsat.
Gravatar #37 - myplacedk
28. jun. 2008 11:03
Ja, hvis der er så fyldt på den anden side af krydset, at man ikke er sikker på at man kan komme ud af krydset igen, så skal man ikke køre ind i krydset.

Men det var jo ikke hans problem. Det var den forreste der skulle mod venstre, der ikke kørte da han kunne. Det kan man ikke gardere sig imod.
Gravatar #38 - XorpiZ
28. jun. 2008 11:04

Man kan ikke udlade ud fra hans indlæg, at dem foran ham ikke kørte, udover "de sov lidt". Jeg tror ikke, den holder i byretten hehe.

Generelt kan man sige, at kan man ikke nå over, så skal man blive holdende. Og det er vel så uanset, om folk foran holder og sover eller ej.
Gravatar #39 - madeinrussia
28. jun. 2008 16:42
#38 der var slet ikke meget trafik, "de sov lidt" betyder jo sådan set at de ikke kørte da de kunne, jeg kunne ikke blive holdene for grønt før svinget jo :D og efter det kunne jeg jo ikke holde midt i krydset, så ville trafikken stoppe, reglerne siger klart og tydeligt krydset SKAL være tomt før man kører.
Gravatar #40 - rackbox
28. jun. 2008 16:45
#39 var krydset da tomt, før du selv kørte ud i det? Det kan det ikke have været, siden du måtte vente bag andre bilister, der også var kørt over i krydset :) (Seriøst - sådan er reglerne!)
Gravatar #41 - madeinrussia
28. jun. 2008 16:52
#40 "tomt" i "halvtomt" forstand :) tskssssstsk
Gravatar #42 - rackbox
28. jun. 2008 16:54
#41 jeg mente bare, at det var lidt pudsigt, at du netop brugte reglen "det skal være tomt, før du kører" til at understrege din "modstanders" fejl, når selvsamme regel påpeger din egen fejl :)
Gravatar #43 - madeinrussia
28. jun. 2008 16:58
#42 Ja, der skal være tomt i krydset før dem der skal ligeover må begynde at køre, også dem foran skal sådan set være kørt før jeg KAN køre :P ?
Han brød reglen jeg gjorde ikke, forstår ikke det komplekse i det..

kort fortalt, han var dum! :D
Gravatar #44 - rackbox
28. jun. 2008 17:05
32 skrev:
...hvor jeg så kører for grønt over med en masse andre biler og skal svinge til venstre, her skifter lyset og dem foran sover lidt...

#43 Du kørte ud i krydset uden at vente til det var frit. Du nåede ikke over, og idioterne foran begik samme fejl - de nåede heller ikke over.

Det betyder, at du holder midt i et kryds og spærrer for tværgående trafik, fordi du ikke ventede til krydset var frit selv.

Det giver dog ikke den anden bilist ret til at skide på sikkerheden og opføre sig, som han gør, men du må tage din egen del af ansvaret: du skulle slet ikke have holdt i krydset, mens det var rødt i din retning.
Gravatar #45 - madeinrussia
28. jun. 2008 17:57
#44 altså, jeg kørte for grønt ind i krydset, men nåede ikke ud pga. ham foran, så da dem der sku over begyndte at køre var jeg ikke over endnu :) jeg gjorde det rigtige! :D
Gravatar #46 - engfeh
28. jun. 2008 18:01

Enig! Ifølge min kørelærer skal man køre ud i krydset hvis der kun holder 1-2 foran en der skal til venstre - hvis lyset lige har skiftet til grønt selvfølgelig.
Gravatar #47 - Zombie Steve Jobs
28. jun. 2008 19:55
De situationer opstår kun fordi folk ikke fatter at accelerere... "Uhh nej! Ikke over 1500 omdrejninger i minuttet, uh ha da!"
Kan drive mig til vanvid, man skal sgu op på maks tilladte hastighed så hurtigt som overhovedet muligt.
Gravatar #48 - Norrah
28. jun. 2008 23:08
#47 hehe, enig. Men jeg har dog lige pt prøvet at kørte 70 et lille stykke ind, nogle gange med frustrede folk bagved, for efter at smide den i 3rd. og så bare trykke den af. Det skyldes at bilen lige pt accelerere fra 80-130 hurtigere end en Porsche 911 Turbo.

Det er en "meget" kort fornøjelse. :)

og så lidt mere ontopi, så har jeg en gang fundet mig nødsaget til at tage nødsporet da der var så mange biler, på motorvejen. Og der var kø ved afdrejer sporet, helt ud over grænsen til vejen. Og jeg ville ærligt talt ikke være den første på motorvejen der bremser op i højrespor og venter ved afdrejeren, så jeg valgte nødsporet og kørte op bag alle de andre.
Gravatar #49 - myplacedk
29. jun. 2008 09:02
Se det er så en ting jeg også har spekuleret over. Når afkørselsrampen er fuld, skal køen så fortsætte ad nødsporet, eller ad første spor?

Og hvis svaret er første spor, hvad gør man så når køen allerede er i nødsporet?
Gravatar #50 - Saxov
29. jun. 2008 09:44
#49, teknisk set skal du brug kørebanen - og hvis der holder folk i nødsportet, må du antage at de holder der fordi de er i stykker. Så derfor kører du frem og holder i kørerbanen, lige der hvor afkørselssporet starter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login