mboost-dp1

Budapest

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
4. sep. 2012 13:09
Jeg er i den heldige position, at mig og gutterne skal til Budapest en weekend om et par måneder.

Vi skal bo forholdsvis centralt (tæt på http://en.wikipedia.org/wiki/Doh%C3%A1ny_Street_Sy... hvis det siger nogen noget) og mangler anbefalinger til følgende:

1. Gode restauranter i omegnen - pris er ikke så vigtigt, vi vil hellere give lidt mere og få bedre mad

2. Gode værtshuse og klubber i omegnen

3. Ting man _skal_ se i Budapest, når man kun har fra fredag morgen til søndag formiddag.

Tak. :D
Gravatar #2 - Brugernavn
4. sep. 2012 13:24
Badeanstalten skulle være et kig værd, selvom man har et ulige personnummer...
https://www.google.dk/search?q=budapest+badeanstal...
Gravatar #3 - snesman
4. sep. 2012 14:37
Gågaden, parlamentet og kæmpekirken. Kan ikke lige huske navnene.
Gravatar #4 - fjols
4. sep. 2012 14:51
Strippere. Man bør ikke tage til Østeuropa uden at tage på stripbar.

Og gør jer selv den tjeneste at smage noget lokal mad og prøve en lokal bar, hvor der ikke er fyldt med turister. Det plejer altid at være sjovest.
Gravatar #5 - snesman
4. sep. 2012 14:57
Enig, men lokal mad i Budapest = gulaschsuppe. Og ikke rigtig andet. Jeg fandt en gade da jeg var der med masser af barer billig drikkelse og få turister. Skal lige se om jeg kan finde navnet senere.
Gravatar #6 - XorpiZ
4. sep. 2012 15:35
fjols (4) skrev:
Strippere. Man bør ikke tage til Østeuropa uden at tage på stripbar.

Og gør jer selv den tjeneste at smage noget lokal mad og prøve en lokal bar, hvor der ikke er fyldt med turister. Det plejer altid at være sjovest.

Naturligvis. Gode tips er også velkomne i denne kategori!
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. sep. 2012 15:53
Gullaschsuppe kan faktisk være en rigtig stor delikatesse! Omend lidt bondsk, så kan smagen være OMFGAWSUM1!!!!11!eleven
Gravatar #8 - Magten
4. sep. 2012 16:03
Af ren interesse, hvad koster sådan en tur?
Gravatar #9 - XorpiZ
4. sep. 2012 16:06
Så vidt jeg husker, så giver vi omkring 4400 for flybilletter og to overnatninger for fem personer.

Dvs ca. 900 pr. mand.
Gravatar #10 - snesman
4. sep. 2012 16:45
snesman (5) skrev:
Enig, men lokal mad i Budapest = gulaschsuppe. Og ikke rigtig andet. Jeg fandt en gade da jeg var der med masser af barer billig drikkelse og få turister. Skal lige se om jeg kan finde navnet senere.

Ráday utca, 1092 Budapest, Ungarn. Det er en gade der er værd at prøve af en aften, hvis man vil drikke billigt, i hyggelige omgivelser og primært med lokale. Jeg husker priserne som ca. halvdelen af de gængse turiststeder, men noget mere sjovt.

Jeg kan også godt lide gulasch, men det er vitterligt hvad jeg fandt af lokal mad. Til gengæld er de helt tossede med italiensk.
Gravatar #11 - XorpiZ
4. sep. 2012 17:55
Fedt tip! Det er kun 1,5 km fra vores lejlighed, så det skriver jeg mig lige bag øret. :D

Men ja, italiensk er de glade for. De gange vi har været i Siofok har det også været nærmest umuligt at finde andet end pizza
Gravatar #12 - snesman
5. sep. 2012 13:15
Vi spiste på noget der hed Trattoria Mamma. Det var rigtig godt. Generelt var det okay let at finde god mad, og de dyre steder er ikke så vildt dyre.
Gravatar #13 - XorpiZ
5. sep. 2012 13:19

Ok priser - ca halvpris af herhjemme, ser det ud til :)
Gravatar #14 - 1000tusind
5. sep. 2012 13:31
På strøget findes der en Jules Vernes restaurant, som er indrettet som en ubåd, så hvis du er til Steam Punk så er det et oplagt sted at spise. Maden er OK - især pandekagerne.

http://www.tripadvisor.dk/Restaurant_Review-g27488...
Gravatar #15 - Manofsciencemanoffaith
5. sep. 2012 13:45
Hvis du ikke har kigget på http://www.tripadvisor.com/Tourism-g274887-Budapes... endnu, så gør det, der burde du kunne få lidt inspiration.

Derudover kan du hente Budapest City Guide: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.... hvis du har en Android telefon.
Gravatar #16 - XorpiZ
5. sep. 2012 13:45
Er godt nok træt af tripadvisor. Det er pisseirriterende, at de insisterer på at oversætte alle anmeldelser til dansk. Man forstår jo intet af hvad der står :<
Gravatar #17 - XorpiZ
5. sep. 2012 13:46

Jeps, har luret lidt derinde. Problemet er bare, at vi kun har et par dage dernede og fraregnet den tid vi bruger på druk, så er der ikke mange timer til overs :) og ofte er personlige erfaringer bedre synes jeg.

Men ja, TA er fantastisk på det punkt.
Gravatar #18 - OxxY
6. sep. 2012 09:52
Jeg vil som #2 sige badeanstalten. Men det skal være den offentlige der ligger oppe på en bakke lidt ude for byen i en park(der går sporvogn/bus derop). Det er fantastisk at ligge udenfor og boble lidt i noget 37 grader varmt vand. Og så er de lokale der sidder og spiller skak i vandet jo lidt af at østblok ikon :P

Jeg kan iøvrigt anbefale vildsvin, det var de gode til at lave sidst jeg var dernede. Kan dog virkelig ikke huske hvor :p
Gravatar #19 - snesman
6. sep. 2012 11:14
Min ven påstår at det er sjovt at tage en segway-tur med eller uden guide. Det er også vældig nørdet.
Gravatar #20 - snesman
10. sep. 2012 19:18
Hvordan gik turen så?
Gravatar #21 - XorpiZ
10. sep. 2012 19:21
XorpiZ (1) skrev:
Jeg er i den heldige position, at mig og gutterne skal til Budapest en weekend om et par måneder.

:)

Vi skal først afsted sidst i oktober.
Gravatar #22 - snesman
10. sep. 2012 19:26
Nå for søren, så læste jeg forkert.
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
10. sep. 2012 20:58
Pas på luftballoner!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login