mboost-dp1

Buydomains

Gå til bund
Gravatar #1 - Expat2Expat
27. mar. 2008 19:02
Her er en lille historie fra det virkelige liv, som viser at en billig service ikke altid er den bedste :-)

Jeg har i flere år anvendt Buydomains til domain hosting og forwarding af mine domains og alting har gået gnidningsløst indtil vi besluttede os for at opgraderes vores service med et webhotel til et af vore domains.

Efter vi opgraderede har vi ikke haft andet end problemer og da vi gik dem rigtig hårdt på kniven suspenderede de vores konto. Vi ser os nu nødsaget til at tage de nødvendige skridt til at stoppe denne form for dårlig forretningsskik.

Her er en lille opstilling af hvad der er sket (kopi af mail sendt til deres support cc deres system administrator):

22.03.2008 Vi køber en opgradering af vores firma domain da vores nuværende hosting firma ikke understøtter ASP

22.03.2008 Jeg skriver til jer om det er muligt at oprette det hele hurtigt og svaret er, at det skulle være klar i løbet af dagen. Den 24.03.2008 er hotellet stadig ikke oppe at køre.

24.03.2008 Jeg skriver til jer, da der er problemet med DNS. Jeg får besked på, at det er min nuværende hosting firma, der skal forwarde DNS på deres servere, hvilket viser sig at være forkert. Her igen et bevis på, at deres ansatte ikke har været omhyggelige nok. Et simpelt opslag på vores konto, ville have vist, at vi hoster vores domaine hos jer og ikke en anden host.

25.03.2008 Jeg skriver til jeg angående en af de essentielle komponenter til ASP/Access og får at vide, at jeg skal requeste den via min virtuelle admin. Jeg sender denne request omgående sammen med nedenstående mail, dog uden at høre noget som helst fra jer eller jeres system administratør.

27.03.2008 Vores hjemmeside fungerer stadig ikke, da ADO til access 2007 ikke er blevet installeret.

27.03.2008 Vi ringer til support nummeret, som har en telefonsvarer med besked om der ikke er support før begyndelsen af april. Telefon nummeret er registreret til en privatperson!

27.03.2008 Vi ringer til moderselskabet i USA, hvor der ligeledes er en telefonsvarer, som ikke kan gemme flere beskeder!

27.03.2008 Jeg sender en besked via support systemet of får nøjagtig det samme svar jeg har modtaget tidligere. Dette viser, at de ikke går igennem de tidligere support tickets inden de svarer. De lukker ligeledes deres tickets med det samme!

27.03.2008 Jeg sender en meget flabet besked via support systemet, det lader til at fungere, da jeg fåe en mail fra deres system admin at min konto bliver suspenderet. Vi hoster i øjeblikket en webside der hjælper med at samle penge ind til fattige børn i Kina (det er sikkert noget der gør dem populære)

Alt i alt en meget skuffende udvikling taget i betragtning af et samarbejde der har fungeret i 3 år kan ødelægges p.g.a. dårlig support og manglende forståelse for vigtigheden af at en firma hjemmeside fungerer perfekt.

Jeg har selv arbejdet som system administratør og ved hvor vigtigt det er, at alle komponenter er installeret og den komponent jeg mangler tager mindre end 5 min at installere.

Hvis der er andre der har samme problem hører jeg meget gerne fra jer, da jeg påtænker at køre denne sag helt ud i hjørnet, hvor den faktisk hører hjemme.

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke anbefale at anvende denne service til trods for at deres priser er utroligt konkurrencedygtige.
Gravatar #2 - hgul
27. mar. 2008 19:12
Øhh - det er vel almen viden, at lav pris ikke ligefrem fordrer høj kvalitet?

Kvaliteten er jo netop et af de parametre der der nemt kan risikere at udvikle sig i en negativ retning når man skruer ned for prisen ;-)
Gravatar #3 - Expat2Expat
27. mar. 2008 19:31
Jo, det har du fuldstændig ret i. Jeg har dog gode erfaringer med andre services der er endnu billigere, hvor servicen er helt i top :-)

Problemet er nok bare, at dem der arbejder i deres support ikke er særligt kundeorienterede, hvilket før eller siden kommer til at gøre ondt :-)
Gravatar #4 - jeldtoft
27. mar. 2008 19:45
Jeg har selv haft et domæne hos buydomains/hostzero. De fattede simpelthen IKKE EN SKID. Jeg ville annulere mit domæne, det kunne da sagtens gøres og de ville straks tage sig af det... Yeah right.. Desuden kørte min hjemmeside af lort. Hoster ALDRIG hos dem igen.
Gravatar #5 - Expat2Expat
27. mar. 2008 19:55
Hej Jeldtoft, mange tak for bekræftelsen af min mistanke. Tidligere havde jeg ikke problemer, det er kun efter opgraderingen af service, som de selvfølgelig tager sig betalt for :-)
Gravatar #6 - travelmate
28. mar. 2008 10:20
Jeg kan kun bekraefte begge udsagn, da jeg har varet udsat for noejagtig det samme. Nu arbejder jeg i USA og har faet betydelig bedre service til en billigere penge lokalt.

Det med en Class Action Law Suit er jeg helt sikkert med pa, da jeg ved hvordan det foregaar herovre. Det er som regel erstatninger i million klassen, vel og maerket i Dollars!
Gravatar #7 - Expat2Expat
7. apr. 2008 14:27
Jeg ville bare lige holde jer opdateret.

Jeg har i dag indgivet politianmeldelse imod Buydomains, da de ikke svarer på mine henvendelser angående overførsel af mine domains.

Nu bliver det spændende at se hvad der sker de næste par dage.
Gravatar #8 - jeldtoft
7. apr. 2008 17:50
#7 Det lyder spændende.

Har der slet ikke været nogen udvikling i sagen siden d. 27?

De er fandme nogle fjolser!
Gravatar #9 - Expat2Expat
12. apr. 2008 05:47
Jeg har ikke fået nogen respons fra Buydomains, men derimod fra deres hosting partner (jep, de hoster ikke selv, firmaet videresælger bare hosting services etc.)

Jeg slås stadig for at få mine domains frigivet, så jeg er i stand til at flytte dem til min nye udbyder.

Lidt underligt, at de vil risikere den form for negativ omtale. Jeg har desuden videregivet historien til Ekstra Bladet, og det kunne være lidt sjovt, hvis de nu valgte at skrive om sagen.
Gravatar #10 - TullejR
12. apr. 2008 08:42
Så i fremtiden bruger du gratisdns.dk eller lignende kan jeg forestille mig? :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login