mboost-dp1

Computer død igen. problemer med reklamation

Gå til bund
Gravatar #1 - Useful
13. jun. 2010 08:49
Hej dav.

Min Bærbar MSI G700 Ex er brudt sammen.
Jeg havde lige fået den tilbage fra en reparation under garrentien, men nu er garrentien på selve computeren udløbet.

Fejlen er samme som første gang så vidt jeg vidste ville fejlen stadig være under garrentien. Men ved henveldelse får jeg afvide at jeg skal forvente et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis jeg ikke vil betale for de nye dele.

Min bærbar døde på den måde af skærmen gik i sort (dog med mild bagrundsbelysning) Computeren reagere stadig på Ctrl-alt-del, altså man kan høre den genstarte.

Skal jeg smide den på lossepladsen, eller kan de betale sig at smide penge i den... Eller burde jeg ikke kunne få den fisket pro bono siden, fejlen skulle have været lavet under garrentien?

er på bar bund her
Gravatar #2 - trylleklovn
13. jun. 2010 08:57
Du har jo 6 måneders garanti på fejlrettelsen. De skal selv betale hvis de ikke kan finde ud af at lave det rigtigt første gang.
Gravatar #3 - Useful
13. jun. 2010 08:58
trylleklovn (2) skrev:
Du har jo 6 måneders garanti på fejlrettelsen. De skal selv betale hvis de ikke kan finde ud af at lave det rigtigt første gang.

Super. Så smider jeg den ud i midt data igen og nægter en nej som svar. :P

Hvor mange gange er det de har til at lave fejlen? skal den byttes efter 2.gang eller efter 3.gang de ikke kan lave fejlen?

Tak for svaret klovn
Gravatar #4 - jeldtoft
13. jun. 2010 09:23
Har man garanti på fejlrettelser?
Gravatar #5 - trylleklovn
13. jun. 2010 10:40
#4 Ja, såfremt en del er blevet skiftet ud så er der 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret på den udskiftede del.
Gravatar #6 - Cloud02
13. jun. 2010 10:55
#trylleklovn
Købeloven giver dig ikke 6 måneders garanti.
Den giver dig 2 års reklamationsret, hvor de første 6 måneder er med omvendt bevisbyrde. Det er sælgeren der skal godtgøre om du har forårsaget fejlen eller ikke, men formodningen er, at det er en produktionsfejl.
Garanti er noget som sælgeren giver ud over loven.

Trylleklovn har ret i sit svar, lige bortset fra brugen af ordet garanti.
Gravatar #7 - Cloud02
13. jun. 2010 11:00
Useful (3) skrev:
skal den byttes efter 2.gang eller efter 3.gang de ikke kan lave fejlen?

Forbrugerstyrelsen siger typisk 2-3 forsøg alt efter hvor velbegrundet det er.

Du kan lige kigge lidt rundt her selv:
Undersøgelsesgebyr
Reklmationsret
Reparation eller omlevering
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login