mboost-dp1
Cybercity + dårlig linie = Bras!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min bror har i længe haft en meget dårlig linie. Der er lange udfald på op til flere dage. Og hver gang den fejlmeldes til Cybercity laver de noget hokuspokus og linien virker igen inden længe. De har bedt om flere gange at få en tekniker ud og kigge på linien uden at de har set vedkommende. En enkelt gang fik de et opkald fra teknikeren, som meddelte at linien virkede nu og at det ikke var nødvendigt at han kom. De har fået at vide af kundeservice når de har ringet og rykkede efter teknikeren at linien var blevet målt igennem og den intet fejlede.
Hvis modemmet slukkes går der typisk 8 timer før linien er oppe.
De bor ude på landet, så kobberet har nok set bedre dage. De 8Mbit som de har bestilt kan ikke levere ret meget mere end 2Mbit, når linien er oppe.
I dag var jeg nede hos dem og min lille nevø på godt et år, fik slukket for hele udstyret. Modemmet kunne herefter ikke få ordenligt forbindelse ud af huset. Modemmet er en Zyxel 2000 et eller andet med VoIP, som de benytter. Det er den samme som jeg selv benytter i min lejlighed. Den tog rigtig lang tid om at få ADSL linien til at være klar, og VoIP som normalt lyser konstant, når der er forbindelse, kom der slet ikke gang i.
De har fået skiftet modemmet en gang, som et forsøg på at løse problemet. I starten havde de TDC, og der var der også problemer, hvilket var årsagen til skiftet til Cybercity.
Efter en laaang samtale med Cybercitys kundeservice, var deres konklusion at linien var i orden, og de kunne derfor ikke gøre mere, da problemet var vores udstyr. VoIP var af underlige årsager afhængig af at der sad en computer på modemmet som virkede. Heldigvis for ham supportmedarbejderen, var det ikke mig der snakkede med ham.
Kan det virkelig passe at de er så arogante overfor deres kunder, at de ikke kan indse at der tydeligvis enten er noget galt med kobberet enten fra centralen og boksen eller boksen til modemmet?
Hvis modemmet slukkes går der typisk 8 timer før linien er oppe.
De bor ude på landet, så kobberet har nok set bedre dage. De 8Mbit som de har bestilt kan ikke levere ret meget mere end 2Mbit, når linien er oppe.
I dag var jeg nede hos dem og min lille nevø på godt et år, fik slukket for hele udstyret. Modemmet kunne herefter ikke få ordenligt forbindelse ud af huset. Modemmet er en Zyxel 2000 et eller andet med VoIP, som de benytter. Det er den samme som jeg selv benytter i min lejlighed. Den tog rigtig lang tid om at få ADSL linien til at være klar, og VoIP som normalt lyser konstant, når der er forbindelse, kom der slet ikke gang i.
De har fået skiftet modemmet en gang, som et forsøg på at løse problemet. I starten havde de TDC, og der var der også problemer, hvilket var årsagen til skiftet til Cybercity.
Efter en laaang samtale med Cybercitys kundeservice, var deres konklusion at linien var i orden, og de kunne derfor ikke gøre mere, da problemet var vores udstyr. VoIP var af underlige årsager afhængig af at der sad en computer på modemmet som virkede. Heldigvis for ham supportmedarbejderen, var det ikke mig der snakkede med ham.
Kan det virkelig passe at de er så arogante overfor deres kunder, at de ikke kan indse at der tydeligvis enten er noget galt med kobberet enten fra centralen og boksen eller boksen til modemmet?
Problemet er at det stadig er TDC's kobber som CC benytter.
Så CC skal have TDC ud for at kontrollere forbindelsen, og TDC har en tendens til at sylte sådanne sager. Det har jeg ihvertfald været ude for hos flere kammerater.
Så CC skal have TDC ud for at kontrollere forbindelsen, og TDC har en tendens til at sylte sådanne sager. Det har jeg ihvertfald været ude for hos flere kammerater.
Ja, det er nøjagtig samme tanke jeg har. Hvordan vrider man armen om på dem så de rent faktisk kommer ud og måler der problemet er? Vi kan vel ikke ringe direkte til TDC?
Du kan ikke gøre noget... Det er ikke en menneskeret i DK at få 8 mbit. Hvis kobberet ikke kan levere mere end 2 mbit, er det ærgeligt...
Du kan godt ringe direkte til TDC, men du vil ikke få noget ud af det. Du er ikke kunde hos dem, så de er jo hamrende ligeglade.
Leje af kobberet koster det samme for CyberCity om du har 2 mbit eller 100... Så jo højere hastighed CyberCity kan give dig jo flere penge tjener de. Det korte af det lange er at hvis de kunne gøre forbindelse bedre ville de gøre det.
Det værste i din sag er at linjen åbenbart nogle gange fungerer. Gør det næsten umuligt at fejlsøge når man ikke kan fremprovokere problemet når man fejlsøger.
Mit bedste forslag må være at nedgradere til en 2 mbit, hvis linjen ikke kan bære mere alligevel. Jo lavere hastighed, jo mere stabil.
Du kan selvfølgelig forsøge en anden kobberudbyder, men hvis både TDC og CC har problemer med at levere et stabilt produkt, tvivler jeg på at andre kan gøre det bedre.
Du kan godt ringe direkte til TDC, men du vil ikke få noget ud af det. Du er ikke kunde hos dem, så de er jo hamrende ligeglade.
Leje af kobberet koster det samme for CyberCity om du har 2 mbit eller 100... Så jo højere hastighed CyberCity kan give dig jo flere penge tjener de. Det korte af det lange er at hvis de kunne gøre forbindelse bedre ville de gøre det.
Det værste i din sag er at linjen åbenbart nogle gange fungerer. Gør det næsten umuligt at fejlsøge når man ikke kan fremprovokere problemet når man fejlsøger.
Mit bedste forslag må være at nedgradere til en 2 mbit, hvis linjen ikke kan bære mere alligevel. Jo lavere hastighed, jo mere stabil.
Du kan selvfølgelig forsøge en anden kobberudbyder, men hvis både TDC og CC har problemer med at levere et stabilt produkt, tvivler jeg på at andre kan gøre det bedre.
Prøv at spørge dem om du skal have nyt modem.
Min kammerat havde samme problem for et par måneder siden, der var det hans modem der kun kunne trække 2Mb, efter han fik tilsendt et nyt, kunne han trække omkring 7Mb.
Min kammerat havde samme problem for et par måneder siden, der var det hans modem der kun kunne trække 2Mb, efter han fik tilsendt et nyt, kunne han trække omkring 7Mb.
Jeg kan heller ikke få mere end 4 megabit og nogle udbydere vil ikke love mere end 2 på deres hjemmeside. Enkelte naboer har haft 6 megabit men det har sommetider været ustabilt for nogle.
Måske en TDC Bredbånd professionel kan få dem til at kaste mere energi efter det? men de koster vist noget mere. Jeg tror min 4 megabit koster 450kr om måneden.
Måske en TDC Bredbånd professionel kan få dem til at kaste mere energi efter det? men de koster vist noget mere. Jeg tror min 4 megabit koster 450kr om måneden.
Jeg tror vi ringer til Cybercity og forlanger at en tekniker kommer ud. Så trækker jeg et nyt cat6 kabel ude fra boksen ved huset og ind til modemmet. Hvis det ikke kommer til at virke ordenligt der, hvad kan man så gøre? Har man ikke krav på en stabil kobberlinie?
Nu kan jeg ikke helt se om i har forsøgt at få sat hastigheden ned på linjen? Mindes at en af mine kammerater forsøgte at få 10mbit hos cybercity, hvilke kobberet ikke kunne trække og forbindelsen derfor var ret ustabil. Da han fik sat hastigheden ned igen mener jeg dog at stabiliteten vendte tilbage..
Du skal sætte din forbindelse ned... men held og lykke med det... Det tog mig kun et år at få CC til de... Fem gange har jeg forsøgt at få kundeservice og teknikerne til det og alle gange har de sagt at det gør de lige... Aldrig har det virket... Sidst jeg ringede sagde de at de ingen logs havde over at jeg nogensinde har haft ringet til dem og at jeg altså skal lade være med at bestille så stor en linje....
Det var først da det gik op for dem at de altså selv havde givet mig den kæmpe forbindelse og at jeg aldrig havde bedt om den at de var til at snakke med:S Det endte med at jeg fik udbetalt differencen af det jeg havde betalt og det jeg havde modtaget... Og nu har jeg så fullrate istedet!
Det var først da det gik op for dem at de altså selv havde givet mig den kæmpe forbindelse og at jeg aldrig havde bedt om den at de var til at snakke med:S Det endte med at jeg fik udbetalt differencen af det jeg havde betalt og det jeg havde modtaget... Og nu har jeg så fullrate istedet!
Hvis det er kobberet der er problemer med, så kunne i evt. undersøge om der er 3G dækning, og så skifte til mobilt bredbånd.
Det kunne godt tænkes at være både hurtigere, og mere stabilt, og 3 ser ud til at have god dækning, de fleste steder. Man kunne evt. starte med at teste det med en lidt billigere forbindelse fra OiSTER, der også bruger 3's net.
Det kunne godt tænkes at være både hurtigere, og mere stabilt, og 3 ser ud til at have god dækning, de fleste steder. Man kunne evt. starte med at teste det med en lidt billigere forbindelse fra OiSTER, der også bruger 3's net.
Efter nærmere diskussion, (Jep, sådan kører det her i familien.) så har de 10/1Mbit. Så er vi blevet enige om at der skrues helt ned til 2Mbit. Og så tager vi kampen med Cybercity derfra. Ellers er det nok 3 vi prøver med.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.