mboost-dp1

cybercity hjemmesider

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
7. jul. 2005 17:18
indlæg er slettet, da problemet er løst
Gravatar #2 - Viperaberus
7. jul. 2005 17:19
Virker da fint - Er selv hos CC
Gravatar #3 - hundeboll
7. jul. 2005 17:22
Jeg kan godt se den :)
Men glæder mig til du har læst nogle guides på html.dk ;)

God fornøjelse med php og css!
Gravatar #4 - buch
7. jul. 2005 17:31
#3 jaah rejser på ferie lørdag, håber der er netcafé så jeg kan komme på newz.dk;)

Pointen var at da jeg er på ferie kan jeg ikke komme over til min gode ven, og lære noget mere webdesign før jeg kommer hjem.
Gravatar #5 - Jake_the_Snake
8. jul. 2005 07:41
Tjekkede den også hjemmefra i går (også cybercity-kunde)- og den virkede! Men total steneren side, det var som en rejse 10 år tilbage i tiden til de første private websider jeg så - Fedt! :-)
Gravatar #6 - Kisbye
8. jul. 2005 09:13
Hvor det ligefrem nødvendigt at slette indlæget?
Nu blev jeg rimlig nysgerig, hvad er det for en webside?
Gravatar #7 - hundeboll
8. jul. 2005 11:18
#6 Kisbye:
Det kan vist ikke skade meget:
http://pokana.homepage.dk/
Gravatar #8 - amokk
8. jul. 2005 19:39
det lyder som om buch/pokana er glad for hende camilla:

"camilla har stadig ikke besøgt mig og jeg er begyndt at tænke på om hun stadig existere, hvis ikke så er der fest :)"
Gravatar #9 - SKREWZ
8. jul. 2005 20:53
#8 -- Eller var det, at han ikke kunne lide hende?
[...]og jeg er begyndt at tænke på om hun stadig existere, hvis ikke [hun eksisterer] så er der fest :)
Gravatar #10 - buch
8. jul. 2005 21:17
amokk og skrewz det er fordi hun er ret svær at lave en aftale med, så bliver jo nødt til at informere om at der er fest hvis hun ikke er på besøg.
Gravatar #11 - amokk
8. jul. 2005 22:24
#10 du skrev det bare som om du ville fejre det, hvis hun forsvandt helt ud af dit liv :-)
Gravatar #12 - buch
8. jul. 2005 23:05
#11 nej hvis du boede i skørping, ville du vide at fest hos mig betyder bare at der er et sted med tag over hovedet hvor der kan drikkes:)

vil skam gerne ha hun kommer, hun har bare aldrig tid:(
Gravatar #13 - amokk
8. jul. 2005 23:29
sikke herligt som vi efterhånden kender til halvdelen af buch's privatliv :-)
Gravatar #14 - SKREWZ
8. jul. 2005 23:32
#13 -- Mm.
*nørd-gnæg*
Skal vi ikke slå os sammen om at ddos'e eb.dk for evigt, og i stedet bede folk besøge denne tråd? :)
Gravatar #15 - buch
13. jul. 2005 11:44
nu har jeg så lavet nyt design men.

jeg har lavet designet i openoffice, det ser også meget fint ud, bortset fra at mine undersider ikke fungere fordi de er lavet som dokumenter for sig selv. Hvordan får jeg sat mine dokumenter sammen til et dokument, på siden?

http://pokana.homepage.dk
Gravatar #16 - amokk
13. jul. 2005 11:48
#15 du burde måske sidde og kigge på selve HTML koden i stedet for at bruge en WYSIWYG editor... så ville du med det samme kunne se hvorfor dine links ikke virker.

prøv at læse en tutorial på www.html.dk
Gravatar #17 - buch
13. jul. 2005 11:59
#16 jeg ved godt hvorfor mine links ikke virker, men er mere intreseret i at bruge en html editor.

så er der en måde man kan få det til at fungere på?
Gravatar #18 - amokk
13. jul. 2005 12:15
#17 ja åbn HTML siden i notepad eller en anden tekst editor og ret dine links så de linker det rigtige sted hen
Gravatar #19 - buch
13. jul. 2005 12:24
#18 hvad skal jeg skrive for at den linker til den rigtige side?
mit html ser sådan her ud.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="CONTENT-TYPE" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<TITLE>jonas</TITLE>
<META NAME="GENERATOR" CONTENT="OpenOffice.org 1.1.4 (Win32)">
<META NAME="CREATED" CONTENT="20050713;12023428">
<META NAME="CHANGED" CONTENT="20050713;13175214">
<STYLE>
<!--
@page { size: 21cm 29.7cm }
-->
</STYLE>
</HEAD>
<BODY LANG="da-DK" DIR="LTR">
<P ALIGN=CENTER><FONT COLOR="#2323dc"><FONT FACE="Tahoma, sans-serif"><FONT SIZE=6><B><A HREF="ftp://@62.66.183.91/"><FONT COLOR="#2300dc">Ftp
server</FONT></A></B></FONT></FONT></FONT></P>
<P ALIGN=CENTER><FONT COLOR="#ff0000"><FONT FACE="Tahoma, sans-serif"><FONT SIZE=6><B><A HREF="../Dokumenter/fest kalender.html"><FONT COLOR="#ff0000">fest
dage og kalender</FONT></A></B></FONT></FONT></FONT></P>
<P ALIGN=CENTER><FONT COLOR="#ffff00"><FONT FACE="Tahoma, sans-serif"><FONT SIZE=6><B><A HREF="../Dokumenter/louise st&oslash;vring.html"><FONT COLOR="#ffff00">louise
st&oslash;vring</FONT></A></B></FONT></FONT></FONT></P>
<P ALIGN=CENTER><FONT COLOR="#b3b3b3"><FONT FACE="Tahoma, sans-serif"><FONT SIZE=6><B><A HREF="mailto:[email protected]?subject=hjemmeside, mail."><FONT COLOR="#23ff23">send
mig en mail</FONT></A></B></FONT></FONT></FONT></P>
<P ALIGN=CENTER><FONT COLOR="#b3b3b3"><FONT FACE="Tahoma, sans-serif"><FONT SIZE=6><B>Det
l&oslash;se</B></FONT></FONT></FONT></P>
<P ALIGN=CENTER><BR><BR>
</P>
</BODY>
</HTML>
Gravatar #20 - elite
13. jul. 2005 12:26
Hehe, fuck en gyselig side OG tilhørende kode!

Jeg er enig med amokk om at du skal skrotte den der OpenOffice-wannabe-Frontpage-ting og lære HTML, hvis det er noget du vil beskæftige dig med - det der holder bare ikke....
Gravatar #21 - Viperaberus
13. jul. 2005 12:27
Hvis du vil ha' en WYSIAWYG editor så prøv http://www.nvu.com/
(A'et står for Almost. Rigtig WYSIWYG er ekstremt sjælden. Personligt har jeg ikke findet det endnu...)

Mener dog også at direkte HTML programmering gi'r et langt bedre resultat (evt. CSS, men det kan du jo ta' senere...)
Gravatar #22 - buch
13. jul. 2005 12:42
#20 det er muligt den er gyselig, den skal bare virke, hvilket den ikke gør.

kan det lade sig gøre hvis jeg uploader mine dokumenter, og så får mine links til at pege på de dokumenter der ligger på min side?
hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man så?
Gravatar #23 - elite
13. jul. 2005 12:50
#22: Jeg er ikke meget for at hjælpe sådan en sides eksistens på nettet, but here we go....

Du skal uploade 3 filer i samme mappe: index.html, "fest kalender.html" og "louise støvring.html" (btw. det er dårlig stil at have mellemrum og andre mærkelige tegn i filnavne - f.eks. "ø").

Så ændrer du
'<A HREF="../Dokumenter/fest kalender.html">'
til
'<A HREF="fest kalender.html">'
og
'<A HREF="../Dokumenter/louise st&oslash;vring.html">'
til
'<A HREF="louise st&oslash;vring.html">'

Så virker de to links - var det det du ville?

"Det løse" er ikke noget link, men fremgangsmåden er den samme hvis det heller ikke virker...
Gravatar #24 - buch
13. jul. 2005 13:30
så nu virker det også :)

tak for hjælpen elite
Gravatar #25 - amokk
13. jul. 2005 16:33
hvis du nu ville noget seriøst med din webside i stedet for bare at skrive "jeg er gril mester"

så kunne du da f.eks. bruge den til at fortælle om hvorfor fona skylder dig 8000 kr, og hvad der nu sker løbende i den sag
Gravatar #26 - buch
13. jul. 2005 18:57
#25 du siger da noget, synes ellers det var en meget vigtig info med at jeg er gril mester?

jeg vil straks gå ind og lave en side om fona.
Gravatar #27 - BurningShadow
13. jul. 2005 23:38
http://pokana.homepage.dk >> louise støvring

Du skal selv finde på noget der kan stå her.

Uhh, jeg er god til at finde på, men jeg behøver vel ikke delagtiggøre jer andre i min kreative opfinsomhed, vel?
};-)
Gravatar #28 - buch
14. jul. 2005 07:41
#27 hvis du hedder louise, må du da godt skrive noget der ;)
Gravatar #29 - BurningShadow
14. jul. 2005 09:06

Du mener altså ikke at vi, som besøgende, selv skal finde på noget der kunne have stået der? Øv ;-(

:-D
Gravatar #30 - buch
14. jul. 2005 09:42
#29 nej desværre ikke:(

jeg har nu lavet en side om fona http://pokana.homepage.dk/fona.html

sig lige til hvis der er nogen fejl og mangler, stedet for at brokke jer :)
Gravatar #31 - Kisbye
14. jul. 2005 09:59
Jeg bruger selv Dreamweaver MX 2004

Man kan downloade en trial der virker i 30 dage her
http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?p...

Der er indbygget FTP i, så man kan arbejde direkte på serveren, samt autofuldførsel.
Men skal bare huske at vælge "Coder Style", ellers er man ikke meget vidre end frontpage/openoffice
Gravatar #32 - The-Lone-Gunman
14. jul. 2005 12:05
Ang. den Fona sag, så tror jeg ikke du er stædig nok :)

Du skulle blot have ringet til butikken hver dag, gerne to gange om dagen, og fortælle dine synspunkter. I fremtiden er det smart at ringe når de har rigtig travlt eller lige før lukketid.

Men at møde op og råbe i butikken slår heller aldrig fejl.

Jeg fik alle mine penge tilbage for en bærbare computer, købt i et supermarked, efter jeg havde haft den et år, men uden jeg gad sende den til reparation. Der var 10 andre i min klasse med samme computer, som alle måtte sende den ind til reparation 3 til 4 gange.

Også den ultimative ting, som butiksfolk hader, print købeloven ud og send den til dem hele tiden.

Find flere gode tips på http://haderkunder.dk/ :)

Denne fidus virker i de fleste brancher, men man skal ikke have et problem med at fremstå som en nar røv :)

Det er dog nok lidt for sent at gøre noget i din sag.
Gravatar #33 - buch
14. jul. 2005 12:14
#32 jeg har faktisk prøvet med at printe købeloven ud, gjorde det her sidst da jeg forsøgte at hæve købet, og der blev han pisse sur og sagde jeg ikke skulle stå og lære ham om købeloven.

men vi har snakket med forbrugerklagenævnet og de siger vi har en meget god sag. Den dag jeg skal hente mine penge, bliver det rigtig træls at være medarbejder inde i butikken, det er sikkert.
Gravatar #34 - The-Lone-Gunman
14. jul. 2005 12:33

Well, at gøre de ansatte pisse sure er kun en god start :)

Så skal man bare blive ved, og gerne så mange i butikken som muligt.

Jeg ved godt det er synd for de ansatte, og at det ikke er deres skyld, men når der er blevet solgt et produkt der ikke virker, så skal det jo gå ud over nogen - og det bliver helt sikkert ikke mig.

Men det virker, har fx fået pengene tilbage for et par sko der var 1½ år gamle, fordi der var gået et lille hul i. Sådan kan man blive ved.
Gravatar #35 - buch
14. jul. 2005 12:45
postede mit link inde på edbpriser´s forum og nu er det væk, godt det ikke er dem bag siden der er vores regering. Det ville være sørgeligt hvis de var, og man ikke måtte sige noget.
Gravatar #36 - buch
16. jul. 2005 14:45
opfølgelse til mit indlæg #35

Jeg har flyttet din tråd om fona. Du må opfordres til at læse stedets regler. Der skal ikke nævnes forhandlere hverken for det gode eller det onde. Beklageligt at du har haft en kedelig erfaring men forums regler kan ikke diskuteres.

Venligst
Karsten
Gravatar #37 - amokk
16. jul. 2005 20:23
IMHO står du da ikke specielt godt, hvis du i 2005 begynder at kræve penge tilbage for en computer købt i 2002...

reklamationsretten sikrer dig mod fejl og mangler ved produktet i 24 mdr, og at du efter 3 år kommer og melder en fejl, er jo svært at bruge til noget, selv om du siger den har været der i et år.

umiddelbart lyder det som om der har været dårlig udluftning i kabinettet, et par 80mm blæsere havde nok klaret problemet, men det siger jo lidt om at fona ik ved så meget om de maskiner de sælger
Gravatar #38 - buch
16. jul. 2005 20:30
#37 jeg får jo en ny garanti på de nye ting de sætter i.

jeg prøvede lige inden den gik ned at sætte en 120*120 mm blæser i, uden resultat.
Gravatar #39 - amokk
16. jul. 2005 20:42
#38 hvor i købeloven ser du, at du får ny garanti på reparationer? så vidt jeg har forstået, plejer der at være 3 måneders garanti på en reparation, ud over din reklamationsret. dvs. hvis din CPU bliver skiftet og brænder af efter 2 mdr bliver den skiftet igen, men hvis din HD brænder af i denne periode, bliver den kun skiftet hvis du er inden for de 24 mdrs reklamationsret.

men ok jeg vil da gerne se hvad forbrugerstyrelsen finder ud af, og hvad deres begrundelse er...
Gravatar #40 - buch
16. jul. 2005 21:39
#39 du har da en helt ny garanti på de nye dele der bliver skiftet, hvis en motor i en bil ryger inden for garantiperioden, har din nye motor da en helt ny garanti.
Gravatar #41 - amokk
16. jul. 2005 21:41
du skal nok ikke regne med at få 2 års reklamationsret mere, hvis produkt X går i stykker efter 23 mdr og repareres.

ifølge købeloven skal sælgeren sørge for at du har et produkt som fungerer i de 2 år du har reklamationsret, hvilket sælgeren opfylder ved at skifte/reperarere maskinen inden for rimelig tid
Gravatar #42 - buch
16. jul. 2005 22:01
#41 ja men sælger har ikke udbedret fejlen, og bare på det grundlag er det nok til at hæve købet.
Gravatar #43 - buch
16. jul. 2005 22:46
Gravatar #44 - amokk
16. jul. 2005 22:59
#43 well det lyder godt nok vildt men fedt nok da :-)
Gravatar #45 - The-Lone-Gunman
16. jul. 2005 23:04
Dit problem er så stadig at du ikke sagde noget til dem i 12 måneder.

Dog står der ikke direkte i købeloven at man skal gøre det inden for 2 måneder. Der står der i mod at inden for 2 måneder altid er rettidigt.

Købeloven er jo også ret vag, og egentligt mere nogen retningslinjer, hvilket virksomhederne udnytter på det groveste. Hvis man altså giver dem lov.

Problmet er, at selvom Forbrugerrådet giver dig medhold, så er det slet ikke sikkert at Fona giver dig dine penge.
Gravatar #46 - buch
17. jul. 2005 09:07
#45 fona har haft flere sager med forbrugerklagenævnet (søg på fona derinde), og så derefter går man ind og ser under hvilke forhandlere der ikke retter sig efter det, der er fona ikke i blandt. Så jeg går ud fra at hvis sagen falder til min side, får jeg mine penge.

mit bedste skyts for at det hele falder til min side, er at de har aldrig klaret at udbedre fejlen, og at reprationerne har taget meget lang tid + fejlen er blevet meget værre nu
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login