mboost-dp1
Dankort pinkoder
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nogen har lagt en liste med pinkoderne til alle dankort på pastebin: http://pastebin.com/2qbRKh3R
Dog fremgår det ikke, hvem pinkoderne tilhører. Nu kan spekulationerne så begynde om hvorvidt dem der postede listen ligger inde med oplysninger om, hvem pinkoderne tilhører.
Dog fremgår det ikke, hvem pinkoderne tilhører. Nu kan spekulationerne så begynde om hvorvidt dem der postede listen ligger inde med oplysninger om, hvem pinkoderne tilhører.
Jeg synes det er et sjovt og egentlig også lidt tankevækkende påfund. Hvis det havde været en komplet liste af passwords for et eller andet kendt men ikke specielt vigtigt site, så havde det resulteret i overskrifter i diverse medier. Men alle pinkoder gør ikke. Så kan man spørge sig selv hvorfor, svaret på det spørgsmål er åbenlys. Men hvad siger det om sikkerheden af pinkoder?
Du har et dankort med en pinkode, som ikke er på den liste?Spuce (4) skrev:Min pinkode er ikke engang der
fjols (7) skrev:Min kode er heller ikke på listen, fordi:Hånter (5) skrev:
Hvis du har et almindeligt VISA/Mastercard, så er din kode der. Alle tal er der fra 0000-9999 = ALLE pinkoder.
Nej.
Mit Visa kort har en pinkode på 6 tal (HSBC UAE).
Min kones kinesiske Visakort har også 6 tal.
Tsk :p Kinesere tæller ikke. De gør jo alt anderledes :p Vi siger i den vestlige verden så ^^
Jeg har haft et Master Card med en sekscifret pinkode siden 2006. Det var lidt upraktisk i starten, fordi de fleste terminaler i Danmark kun ville lade mig indtaste de første fire cifre. Det er heldigvis ikke længere noget problem. Men Dankort har mig bekendt stadigvæk kun fire cifre.
Der er andre måder at snyde sig til pinkoder!!!
Nu er i advaret: http://m.youtube.com/watch?v=0ULK7h77zjQ
Nu er i advaret: http://m.youtube.com/watch?v=0ULK7h77zjQ
Jeg har sådan på fornemmelsen det er en joke, og der ikke er nogen der er så dumme i virkeligheden. Eller ved nærmere eftertanke, så er der måske personer, som er så dumme i virkeligheden, men jeg tror stadig det er en joke.snesman (26) skrev:Jeg samler pinkoder ind til sultende børn i Afrika
Så længe PIN koderne genereres automatisk opnår man jo den bedste sikkerhed ved at bruge alle 10000 muligheder. Der er altså intet sikkerhedsmæssigt problem ved at tillade 0000, og man ville forringe sikkerheden en anelse ved at undgå den kode.wc4 (28) skrev:Har nemlig i et stykke tid gået og tænkt over om 0000 også var en valid PIN-kode.
Jeg spekulerer til gengæld på hvordan fordelingen af koderne ser ud. Den er nok ikke helt uniform. Nogle personer glemmer deres kode og må have en ny, og det er nok ikke alle koder, som er lige nemme at glemme. Så hvis man uddeler dem uniformt, så vil dem der er nemme at huske med tiden opnå større hyppighed end dem som folk glemmer.
Kender en der havde 6666 en gang. Såå, man må godt gentage tallene. Ved dog ikke hvilken bank han havde.
I starten af året passede jeg en Taiwanesisk tekniker, han havde ingen pin kode (så han kunne ikke bruge hans VISA kort her. De bruger underskrift, også i automaterne)...
Hos UBS kan man gøre det gratis. Det kræver dog at man gør det i en af deres egne automater. Der gik 3 måneder fra jeg fik mit kort før jeg befandt mig i samme land som en af deres automater.fjols (40) skrev:På mine UAE kort kan man selv ændre koden i automaterne for hvad der svarer til 1½ krone.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.