mboost-dp1

Danmark til it-direktør: Du må ikke være her i landet

Gå til bund
Gravatar #2 - Daniel-Dane
13. dec. 2011 17:05
Danmark er kun for danskere.

mvh
Udlændingeservice
Gravatar #3 - snesman
13. dec. 2011 17:31
Til grin.
Gravatar #4 - Alrekr
13. dec. 2011 17:35
Det bliver rart når regeringen får ryddet op efter Dansk Folkepartis rumsteren rundt.
Gravatar #5 - Daniel-Dane
13. dec. 2011 17:36
Alrekr (4) skrev:
Det bliver rart når regeringen får ryddet op efter Dansk Folkepartis rumsteren rundt.

inb4 Lingus rant.
Gravatar #6 - Mnc
13. dec. 2011 18:34
Mark Turner har også underskrevet erklæringen om integration og aktivt medborgerskab, og har således skriftligt bekræftet, at han ved, "at det i Danmark er strafbart at udøve vold mod og ulovlig tvang over ægtefælle og andre".

Og han ved også, "at omskæring af piger samt brug af tvang ved ægteskabsindgåelse er strafbare handlinger i Danmark."

"Den erklæring får mig til at føle mig som en uvelkommen kriminel," siger Mark Turner.

Så "Ikke dansk statsborger" er nu lig med "perkerpsykopat". Åbenbart.
Gravatar #7 - Geekalot
13. dec. 2011 18:41
Alrekr (4) skrev:

når der er noget galt så bare gi Dansk folkeparti skylden for det ik ?

Taber SF´er
Gravatar #8 - Windcape
13. dec. 2011 18:42
Godt man snart flytter til Sverige :p
Gravatar #9 - Danish Dude
13. dec. 2011 18:49
Geekalot (7) skrev:

Taber SF´er

Nu er det vel ikke en hemmelighed, at situationer som denne er et resultat af en meget stram udlændingepolitik - og hvem går ind for det?!

Gravatar #10 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 18:51
Jeg ville ønske at det ikke var så fyfy at vurdere om man er noget for Danmark udfra ens økonomi.
Jeg synes det er ret simpelt:
Kan du tjene penge?
Kan du føre Danmarks økonomi videre?
Kan du overholde Danmarks love?

Hvis du svarer ja til de tre ting er du en god dansker.....
En salafist, en uengareret muslim, en person med ar på sjælen der gør dig uarbejdsdygtig, en kriminel etc. kan ikke overholde de ting.

Men de røde gør det til noget humanistisk pis, lad den gode kapitalisme styre de ting- så ordner de andre ting sig automatisk.

Danmark er ikke en gavebod- folk skal bidrage til samfundet- uanset race.
Gravatar #11 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 18:53
Windcape (8) skrev:
Godt man snart flytter til Sverige :p

Til fucking lykke...........
Hvor længe tror du det bliver ved med at gå godt?

http://balder.org/articles/Sverige-Fattigt-Land-pg...
Gravatar #12 - Geekalot
13. dec. 2011 18:56
så hver gang der er noget med udlændinge er det self dansk folke partis skyld..... godt at se tingene på den måde da .....
Gravatar #13 - Windcape
13. dec. 2011 18:56

Jeg flytter til Stockholm, ikke Malmø. Og jeg er sådan set hamrende ligeglad :p

Forskellen er bare at Sverige ikke har en ligeså latterlig politik på en lang række områder.
Gravatar #14 - mbw2001
13. dec. 2011 18:57
Mnc (6) skrev:
Mark Turner har også underskrevet erklæringen om integration og aktivt medborgerskab, og har således skriftligt bekræftet, at han ved, "at det i Danmark er strafbart at udøve vold mod og ulovlig tvang over ægtefælle og andre".

Og han ved også, "at omskæring af piger samt brug af tvang ved ægteskabsindgåelse er strafbare handlinger i Danmark."

"Den erklæring får mig til at føle mig som en uvelkommen kriminel," siger Mark Turner.

Så "Ikke dansk statsborger" er nu lig med "perkerpsykopat". Åbenbart.

Sjovt du fremhæver lige den del. Synes netop den del tager lidt af seriøsiteten ud af artiklen.
Jeg skal også bekræfte når jeg installerer iTunes at jeg ikke vil bruge programmet til at producere masseødelæggelsesvåben. Det gør ikke at jeg tror at Apple mener jeg er en terrorist.

Den her situation er selvfølgelig helt ude i hampen, men synes faktisk det er helt fint at hvis folk skal have permanent opholdtilladelse skal de acceptere at de vil overholde dansk lovgivning uanset hvad der er normal praksis hvor de kommer fra.

Det her viser jo netop at vi behandler alle lige. Om du er amerikaner eller Somalier.
Gravatar #15 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 18:58
Windcape (13) skrev:
Jeg flytter til Stockholm, ikke Malmø. Og jeg er sådan set hamrende ligeglad :p

Så du er ligeglad?

Hvorfor blander du dig så?

Gravatar #16 - Windcape
13. dec. 2011 19:02
Mamad (moveax1ret) (15) skrev:
Hvorfor blander du dig så?
Fordi enhver der forsøger at tage de sidste 10 års politik på udlændigeområdet seriøst, er gakkelak.

DFs stramninger er jo tydeligvis fuldstændig ude i hampen, og vil kun skade Danmark på lang sigt.

Derudover er det mit indtryk at invandrer i Sverige er meget bedre integeret end de er i Danmark. Bare de 24 timer jeg var i Stockholm gav det indtryk.

Altså når "araberne" snakker fucking Svensk, uden accent, så er vi altså langt fra Danmark hvor de jo dårligt nok snakker Dansk endnu.

... nå ja, og det er lavere skat.
Gravatar #17 - Alrekr
13. dec. 2011 19:06
Geekalot (7) skrev:

Det skal jeg nok. Tak for tippet. Men lige den her gang kan jeg ikke se et problem; med Nyrups indvandrepolitik havde der aldrig været en sag om at Mark Turner ikke kunne få lov til at blive i Danmark. Efter VK kom til magten med DF som støtteparti ændrede det sig betragteligt, så selv ærlige mennesker ikke kan få opholds- og arbejdstilladelse - selvom de netto gør Danmark rigere. Så jeg kan helt ærligt ikke se et problem i at give DF skylden her. Beviselige tre ud af fire (lige nu) mener det samme.

Hvis jeg nu stemte SF, så ville du jo have fornærmet mig - men nu gik min stemme ikke til SF ved valget. Men hey, i det mindste kan jeg finde ud af at ytre mig på skrift. Jeg vil næsten gå ud fra, Stefan, at du stemmer DF når du tager sådan på vej. Gør det noget hvis jeg så minder dig om, at DF var det parti fra den tidligere regeringsfløj som var mest ked af situationen, og var de første til at skyde skylden videre? Det er jo aldrig mor Pias skyld, det er alle andres. Altid. Klart.
Gravatar #18 - Fjolle
13. dec. 2011 19:07
Manden kunne da bare have sat sig ind i systemet og meldt sig ind i en "bestyrelse" der tæller eller tage en prøve i stedet.
Gravatar #19 - arne_v
13. dec. 2011 19:08
Windcape (16) skrev:
Derudover er det mit indtryk at invandrer i Sverige er meget bedre integeret end de er i Danmark. Bare de 24 timer jeg var i Stockholm gav det indtryk.

Så vidt jeg ved har de nu også deres problemer.

Bl.a. i Malmø.
Gravatar #20 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 19:09
Windcape (16) skrev:
Fordi enhver der forsøger at tage de sidste 10 års politik på udlændigeområdet seriøst, er gakkelak.

Jeg er ej heller fan af Dansk Folkeparti.... men jeg er ligeså lidt fan af de rødes tendens til at se fuldstændigt bort fra problemerne.

Der er en fobi for at vurdere folk udfra deres økonomi, og det pisser mig af- for det altså ret vigtigt.

Stod det til mig blev folk vurderet udfra deres økonomi og uddanelse- ikke deres religion, race, hudfarve eller politiske overbevisning.

Gravatar #21 - Windcape
13. dec. 2011 19:13
arne_v (19) skrev:
Så vidt jeg ved har de nu også deres problemer.

Bl.a. i Malmø.
Sådan ligesom vi har problemer i Danmark

... i Odense, Brøndby Strand og Gellerup.

Fordi det repræsentere også 100% af Danmark, ja.
Gravatar #22 - arne_v
13. dec. 2011 19:14

På langt sigt kommer Danmark til at vælge mellem:

Østblok modellen - meget stramme regler for hvem der kan komme ind og en stor mængde politi og soldater langs alle grænser, kyster etc. for at håndhæve reglerne.

Ulands modellen - ingen regler, alle kan komme ind, men de får ikke en krone i hjælp, dem der kan forsørge sig selv kan gøre det, resten kan ligge i gaderne og dø af sult.

Gravatar #23 - arne_v
13. dec. 2011 19:17

Præcis:

Windcape (21) skrev:
ligesom vi har problemer i Danmark

De har slet ikke haft den samme udlændige debat i Sverige eller de samme stramninger i lovgivningen.

Men fordi man ikke snakker så meget om problemerne, så forsvinder problemerne ikke.
Gravatar #24 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 19:17
arne_v (22) skrev:

På langt sigt kommer Danmark til at vælge mellem:

Østblok modellen - meget stramme regler for hvem der kan komme ind og en stor mængde politi og soldater langs alle grænser, kyster etc. for at håndhæve reglerne.

Ulands modellen - ingen regler, alle kan komme ind, men de får ikke en krone i hjælp, dem der kan forsørge sig selv kan gøre det, resten kan ligge i gaderne og dø af sult.

Well.......nu stemte jeg Liberal Alliance- så kan du nok gætte hvordan jeg har det angående det.
Gravatar #25 - arne_v
13. dec. 2011 19:18
Fjolle (18) skrev:
Manden kunne da bare have sat sig ind i systemet og meldt sig ind i en "bestyrelse" der tæller eller tage en prøve i stedet.

Nu er vi nogen som mener at lovene skal tilpasses den sunde fornuft fremfor at der sund fornuft at tilpasse sig mystisk lovgivning.
Gravatar #26 - Chewy
13. dec. 2011 19:21
@ #10
Men de røde gør det til noget humanistisk pis, lad den gode kapitalisme styre de ting- så ordner de andre ting sig automatisk.

Ok, I'll bite....

Har du et eksempel på hvad du tænker på når du siger kapitalisme?
Gravatar #27 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 19:23
Chewy (26) skrev:
Har du et eksempel på hvad du tænker på når du siger kapitalisme?

http://www.ft.dk/Demokrati/Partier/PartiOversigt/L...

Men udover det.....alt der ikke er "multikulturelt" og generelt rødt.....
Gravatar #28 - Fjolle
13. dec. 2011 19:24
arne_v (25) skrev:
Nu er vi nogen som mener at lovene skal tilpasses den sunde fornuft fremfor at der sund fornuft at tilpasse sig mystisk lovgivning.

Det er rigtigt nok. Det er helt sikkert nogen dumme regler.

Men når der nu er nogen fastsatte regler og du ved du ikke overholder dem, så kan du, i min verden, ikke rigtigt brokke sig når du får at vide at du ikke overholder dem.
Gravatar #29 - Windcape
13. dec. 2011 19:27
arne_v (23) skrev:
Men fordi man ikke snakker så meget om problemerne, så forsvinder problemerne ikke.
Det hjælper tit at man løser problemerne, frem for at snakke om dem.

Derudover har Sverige jo valgt en anden kurs, når det kommer til flytninge -- hvilket jo reelt set er dem vi har problemer med (Somalierne).
Gravatar #30 - mbw2001
13. dec. 2011 19:28
Så alle regler er skrevet i sten og vi skal ikke stille spørgsmål til tåbelig lovgivning, men bare lukke røven og acceptere at verden er som den er?
Det var da en "fjollet" holdning....
Gravatar #31 - Fjolle
13. dec. 2011 19:31
mbw2001 (30) skrev:
Så alle regler er skrevet i sten og vi skal ikke stille spørgsmål til tåbelig lovgivning, men bare lukke røven og acceptere at verden er som den er?
Det var da en "fjollet" holdning....

HAHAHAHAH. Jeg tror at du er den første der har gjort grin med mit navn. Det var skarpt af en 10-årig.

Manden kunne sagtens have kommet med sin historie om at hans bestyrelsesarbejde ikke var "rigtigt" nok og han var blevet tvunget til at tage en dum test med et pensum på 100 sider (som han nok vidste i forvejen) for at på sin opholdstilladelse.

Når han brokker sig over at han blev afvist virker han enten pisse arrogant, eller retarderet når han ikke er i stand til at dekode de ellers ret klare regler.
Gravatar #32 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 19:33
Fjolle (31) skrev:
Når han brokker sig over at han blev afvist virker han enten pisse arrogant, eller retarderet når han ikke er i stand til at dekode de ellers ret klare regler.

Eller også er hans stolthed blevet såret- og det pisser ham af.......
Gravatar #33 - arne_v
13. dec. 2011 19:34
Fjolle (28) skrev:
Men når der nu er nogen fastsatte regler og du ved du ikke overholder dem, så kan du, i min verden, ikke rigtigt brokke sig når du får at vide at du ikke overholder dem.

Det var dog den mest vattede holdning.

Man skal naturligvis overholde reglerne, men hvis man mener at reglerne er forkerte er man da i sin gode ret til at gøre opmærksom på det. Jeg vil nærmest mene at det er hans pligt.
Gravatar #34 - Fjolle
13. dec. 2011 19:36
arne_v (33) skrev:
Man skal naturligvis overholde reglerne, men hvis man mener at reglerne er forkerte er man da i sin gode ret til at gøre opmærksom på det. Jeg vil nærmest mene at det er hans pligt.

..Hvilket han sagtens kunne klare uden at få afslag på opholdstilladelse.

Hvis han ikke kan gennemskue det er jeg lidt i tvivl om om han faktisk fortjener den.
Gravatar #35 - arne_v
13. dec. 2011 19:37
Fjolle (31) skrev:

Ret klare regler?

Kan du lige opsummere de komplette regler?

Gravatar #36 - Fjolle
13. dec. 2011 19:40
For at få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse skal man have 100 point, som man opnår ved at opfylde en række krav, som er opdelt i 3 kategorier: Grundlæggende betingelser (70 point), aktivt medborgerskab (15 point) og supplerende betingelser (15 point).

Man opnår 70 point ved at opfylde de grundlæggende betingelser, som alle skal være opfyldt:

Man skal have boet lovligt i Danmark i mindst 4 år.

Man må ikke have begået kriminalitet af en vis grovhed (alvorlig kriminalitet).

Man må som udgangspunkt ikke have forfalden gæld til det offentlige.

Man må ikke i de seneste 3 år forud for indgivelsen af ansøgning om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, og indtil man vil kunne gives tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, have modtaget visse typer af offentlig hjælp.

Man skal som udgangspunkt have underskrevet en erklæring om integration og aktivt medborgerskab i det danske samfund.

Man skal have bestået Prøve i Dansk 2 eller en danskprøve på et tilsvarende eller højere niveau.

Man skal have arbejdet i Danmark i mindst 2½ år inden for de seneste 3 år forud for det tidspunkt, hvor man indgiver ansøgning om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, og man skal fortsat være i arbejde på det tidspunkt, hvor tilladelsen vil kunne gives.

Man opnår 15 point ved at have udvist medborgerskab i Danmark.

Det kan man gøre på to måder:

Man kan have udvist aktivt medborgerskab i Danmark gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.

Det kan også være ved at bestå en medborgerskabsprøve. Den første medborgerskabsprøve afholdes juni 2011.

Man opnår 15 point ved at opfylde én af følgende supplerende betingelser:

Man kan have haft ordinær fuldtidsbeskæftigelse i Danmark i mindst 4 år inden for de seneste 4½ år forud for det tidspunkt, hvor man indgiver ansøgning om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, og man skal stadig være i arbejde på det tidspunkt, hvor tilladelsen vil kunne gives, eller

Man kan have gennemført en lang videregående uddannelse, en professionsbacheloruddannelse, en erhvervsakademiuddannelse eller en erhvervsrettet ungdomsuddannelse i Danmark, eller

Man kan have bestået Prøve i Dansk 3 eller en danskprøve på et tilsvarende eller højere niveau
Gravatar #37 - arne_v
13. dec. 2011 19:48

Vær glad for at du ikke skal have opholdstilladelse, da du tilsyneladende heller ikke kan finde ud af reglerne.

arne_v (35) skrev:
komplette regler

Fjolle (36) skrev:
Man kan have udvist aktivt medborgerskab i Danmark gennem mindst 1 års deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.

CW skrev:

Mark Turner har ganske vist været aktivt medlem af bestyrelsen hos Scandinavian International Management Institute (SIMI),

Så du vil med andre ord mene at han opfylder kravene.

Desværre er reglerne ikke helt sådan:

CW skrev:

men det bestyrelsesarbejde godkendes ikke af Udlændingeservice som integrationsfremmende.
Gravatar #38 - Fjolle
13. dec. 2011 19:51
Come on Arne...

arne_v (35) skrev:
opsummere

Altså. Hvis man virkeligt vil have det (not a problem for me...) kan kan jo sætte sig yderligt ind i reglerne. Så ville man (efter måske 2 minutter) finde frem til:

NyIDanmark skrev:
Bestyrelsesarbejde i et kommercielt selskab vil ikke indebære, at kravet vedrørende aktivt medborgerskab anses for opfyldt.
Gravatar #39 - Fjolle
13. dec. 2011 19:53
Desuden er det ikke "Du må ikke være her i landet", men "Før du må være her i landet ubegrænset skal du lige tage en dum test".
Gravatar #40 - mbw2001
13. dec. 2011 19:53
Nu skal du stoppe med at stille spørgsmåltegn ved ting arne. Reglerne er som de er, og vi skal rette os efter dem. Også selvom de er fjollede.
Vi kan jo ikke gå rundt og ændre på lovgivning bare fordi lovgivningen er direkte dum.

Det er jo ikke relevant om et menneske er fornuftigt integreret og skaber økonomisk vækst for et samfund i økonomisk krise.
Det vigtige er at han følger reglerne.

I stedet for at spilde sin tid på relevante bestyrelser som styrker den danske økonomi burde han i stedet have brugt sin tid på at læse regler og paragraffer og i stedet have brugt hans tid på irrelevant arbejde som Udlændingeservice godkender.
Gravatar #41 - Alrekr
13. dec. 2011 20:01
Windcape (21) skrev:

Udover de episoder som du hører om i fjernsynet, så sker der ikke specielt meget i Vollsmose. Bare som info.
Gravatar #42 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 20:05
Alrekr (41) skrev:
Udover de episoder som du hører om i fjernsynet, så sker der ikke specielt meget i Vollsmose. Bare som info.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/402789:Da...
Gravatar #43 - Alrekr
13. dec. 2011 20:15
Mamad (moveax1ret) (42) skrev:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/402789:Danmark--Kristen-praest-flygter-fra-chikane-i-Vollsmose

Og det kan jeg slet ikke huske fra fjernsynet, nejnej.
Gravatar #44 - Mamad (moveax1ret)
13. dec. 2011 20:19
Alrekr (43) skrev:

Sandt, dårligt eksempel....problemet er måske ikke så meget kriminalitet- men mere uvilje til at bidrage til samfundet.
Gravatar #45 - Windcape
13. dec. 2011 20:25
Alrekr (41) skrev:
Gør der heller ikke i Gellerup. Jeg har selv boet der.

Vores problemer er så overdramatiserede af medierne og politikere som Özlem Cekic.
Gravatar #46 - snesman
13. dec. 2011 20:26
Mamad (moveax1ret) (44) skrev:
Alrekr (43) skrev:

Sandt, dårligt eksempel....problemet er måske ikke så meget kriminalitet- men mere uvilje til at bidrage til samfundet.

Men det er stadig overdrevent.

Gravatar #47 - Windcape
13. dec. 2011 20:29
Hvorfor skulle man også bidrage til et samfund, der ikke kræver det? (Og det er her vi skal finde det oprindelige problem).

Faktisk tror jeg at hvis vi betragtede "madsteder" som "startups" så ville invandrer stå for den største mængde startups og arbejdsskabende virksomheder her i landet, de sidste 10-20 år.

De forsøger i det mindste, hvad man ikke kan sige om Danskerne på overførselsindkomst.
Gravatar #48 - Alrekr
13. dec. 2011 20:57
Det er helt klart et problem at så mange går på overførselsindkomst og nyder det. Havde jeg mulighed for ikke at tage SU, så gjorde jeg det (altså - jeg tog ikke SU hvis jeg havde penge nok). Jeg ser virkelig overførselsindkomst og førtidspension som nødspor - noget som man kun skal gøre hvis man virkelig ikke kan andet. Her tæller det så også ind hvis man ikke kan få et arbejde.

Jeg mener så ikke at man skal sænke overførselsindkomsterne, men i stedet (som statsministeren o.a. er inde på) gøre op med moralen. Den tidligere regering har, i mine øjne, sænket overførselsindkomsterne tilpas. De "fattige" der er tilbage er kun fattige fordi de bor for dyrt eller har for dyre vaner. Ikke fordi deres understøttelse ikke er høj nok.

Dog er kontanthjælp for unge under 25 for lav; omvendt er den på samme niveau som SU'en, og den er vi mange der kan leve af takket være ungdomsboliger og kollegier.

TL;DR: Samme understøttelse som nu, men moralen skal gå fra "Jeg burde måske yde for at nyde, men sofaen er så rar" til "Jeg skal yde før jeg kan nyde".
Gravatar #49 - LinguaIgnota
13. dec. 2011 21:07
Windcape (21) skrev:
Sådan ligesom vi har problemer i Danmark

Og Ringsted, Roskilde, Køge, Ishøj, Århus, Valby og vel stort set enhver anden dansk by af en rimelig størrelse. Det kommer så i mange tilfælde ikke længere end til lokalaviserne - eller som f.eks. i Ringsted og Roskilde, hvor problemerne vokser sig større og større, imens man ignorerer dem (sådan lidt ala den svenske model).

Det' skægt, for hvis der ikke havde været åbenlyse problemer, som hele den borgerlige fløj kan få øje på, så var der aldrig blevet indført stramninger. Jeg undrer mig til stadighed over, hvordan nogle mennesker kan mene, at man fra VKO's side, fuldstændig umotiveret, har valgt at kaste sig over en ellers velfungerende og velintegreret befolkningsgruppe.
Men altså, der var jo ikke problemer, før VKO kom til magten, vel? Det er VKO, der selv har skabt problemerne, ikk'?

Det går jo f.eks. pissemeget bedre i Sverige, hvor man ikke har et Dansk Folkeparti:
http://jp.dk/udland/article773847.ece skrev:
Den mest omfattende undersøgelse blev foretaget af statistikchef Jan Ahlberg fra det kriminalpræventive råd og publiceret i 1996. Den konkluderede, efter argumentation frem og tilbage, at indvandrere var 4,5 gange så tilbøjelige som svenskere til at begå voldtægt. Samt at indvandrere og deres efterkommere i 1985-89 begik 51 pct. af alle voldtægter i Sverige, mens deres andel af befolkningen udgjorde 18 pct.

En undersøgelse foretaget af Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi ved Stockholms Universitet, viste, at af 871 anmeldte voldtægter i Stockholms amt 1986-90 førte 116 til domsfældelse, og af disse gerningsmænd havde 68 pct. udenlandsk baggrund. I 1990 cirka 25 pct. af befolkningen i Stockholms amt indvandrere i første eller anden generation.

Kriminalpolitiet i Stockholms amt konstaterede i en undersøgelse af perioden 1994-97, at 42 pct. af ofrene for overfalds-voldtægter havde udpeget gerningsmanden som udlænding, 27 pct. som svensk, mens 31 procent af ofrene var i tvivl.

Videre har kriminalpolitiet i Stockholm, år for år, analyseret de anmeldte tilfælde af gruppevoldtægter. I fjor registreredes 35 gruppevoldtægter i amtet, hvoraf 14 med udenlandske gerningsmænd, 6 med svenske gerningsmænd, 3 med både-og samt 12, hvor ofrene ikke kunne afgøre gerningsmændenes baggrund. I 1998 registreredes 40 tilfælde, deraf 18 med kun udenlandske gerningsmænd, 10 med kun svenske, 6 med både-og og 10 ved-ikke.

Efter citatet følger en bemærkning fra en apologist, som gør opmærksom på, at der selvfølgelig ikke nødvendigvis er tale om flere voldtægter begået af "udlændinge", men at voldtægter begået af "udlændinge" sikkert anmeldes oftere end voldtægter begået af svenskere. Skide racistiske voldtægtsofre, amirite?
Gravatar #50 - Alrekr
13. dec. 2011 21:10
LinguaIgnota (49) skrev:
Men altså, der var jo ikke problemer, før VKO kom til magten, vel? Det er VKO, der selv har skabt problemerne, ikk'?

Jo, der var problemer. Men hvad vil du helst: Have for mange "problemer" ind, eller slet ikke have konstruktive individer ind?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login