mboost-dp1
DBA.dk - latterlig markedsføring?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg sad lige på dba.dk, da jeg bemærkede følgende reklame:
"Vanvittig billigt!
Spar lige nu kr. 100,- på VIP
og få 1 års adgang til
under kr. 1,- om dagen!
Nu kun kr. 368,-
Normalpris kr. 468,- "
I kan se reklamen her:
http://peecee.dk/upload/view/109792/full
Det første jeg tænkte var "Jamen 368kr, det er da ikke under 1kr om dagen?", men så lægger jeg mærke til hvad der står med småt:
"Bemærk: 1 år er 12x31 dage = 372 dage"
Hvordan kan det overhovedet være lovligt? Der har aldrig nogensinde været 372 dage i et år, det er da en latterlig måde at snyde på. Bare fordi omkring halvdelen af månederne i året har 31 dage, runder de resten op.
Man kan måske argumentere for at det er okay, fordi "Jamen det er jo kun 5-10 dage vi snakker om", men hvor går grænsen så? Jeg tror ikke den var gået, hvis Microsoft havde lavet et tilbud på et års licens af en software, men så havde gjort det omvendt og sagt "NB: 1 år er 12*27 dage = 324 dage"
"Vanvittig billigt!
Spar lige nu kr. 100,- på VIP
og få 1 års adgang til
under kr. 1,- om dagen!
Nu kun kr. 368,-
Normalpris kr. 468,- "
I kan se reklamen her:
http://peecee.dk/upload/view/109792/full
Det første jeg tænkte var "Jamen 368kr, det er da ikke under 1kr om dagen?", men så lægger jeg mærke til hvad der står med småt:
"Bemærk: 1 år er 12x31 dage = 372 dage"
Hvordan kan det overhovedet være lovligt? Der har aldrig nogensinde været 372 dage i et år, det er da en latterlig måde at snyde på. Bare fordi omkring halvdelen af månederne i året har 31 dage, runder de resten op.
Man kan måske argumentere for at det er okay, fordi "Jamen det er jo kun 5-10 dage vi snakker om", men hvor går grænsen så? Jeg tror ikke den var gået, hvis Microsoft havde lavet et tilbud på et års licens af en software, men så havde gjort det omvendt og sagt "NB: 1 år er 12*27 dage = 324 dage"
Spørgsmålet er om man får 372 dages abonnement eller 365 abonnement.
For hvis du får 372 dages abonnement for 368 kroner, så giver du under 1 krone om dagen. Får du derimod 365 dage for dine 368 kroner, så giver du over 1 krone om dagen.
Uanset hvad, så vil reklamen være misvisende for i det første scenarie er der jo ikke tale om "1 års adgang", men derimod "1 år og 7 dages adgang". I det andet scenarie er 1 års betegnelsen rigtig, men prisen pr. dag bliver mere end 1 krone.
Uanset hvad så er der jammerlig markedsføring, ja.
Sælg dog lortet for 349,- eller 299,- med en løbetid på præcis 365 dage, med mindre der er skudår.
For hvis du får 372 dages abonnement for 368 kroner, så giver du under 1 krone om dagen. Får du derimod 365 dage for dine 368 kroner, så giver du over 1 krone om dagen.
Uanset hvad, så vil reklamen være misvisende for i det første scenarie er der jo ikke tale om "1 års adgang", men derimod "1 år og 7 dages adgang". I det andet scenarie er 1 års betegnelsen rigtig, men prisen pr. dag bliver mere end 1 krone.
Uanset hvad så er der jammerlig markedsføring, ja.
Sælg dog lortet for 349,- eller 299,- med en løbetid på præcis 365 dage, med mindre der er skudår.
#1:
Mon ikke de mener at du for 368 kr. får VIP i 372 dage?
For så er det under 1 kr. om dagen og så kan jeg altså ikke se noget galt i det.
Jeg tror ikke det er fordi de prøver at overbevise dig om at der er 372 dage på et år :p
#2:
Det tænke jeg også over da jeg så at man kunne få et "coin offer" for 15 kr., for vi har da så vidt jeg ved ikke nogen 15 kr.-mønter.
Og hvis det bare skal betyre at man kan betale med mønter, så kan man vel også kalde en bil til 300.000 kr. for et "coin offer".
Mon ikke de mener at du for 368 kr. får VIP i 372 dage?
For så er det under 1 kr. om dagen og så kan jeg altså ikke se noget galt i det.
Jeg tror ikke det er fordi de prøver at overbevise dig om at der er 372 dage på et år :p
#2:
Det tænke jeg også over da jeg så at man kunne få et "coin offer" for 15 kr., for vi har da så vidt jeg ved ikke nogen 15 kr.-mønter.
Og hvis det bare skal betyre at man kan betale med mønter, så kan man vel også kalde en bil til 300.000 kr. for et "coin offer".
#4, måske kan du ikke finde en 15 kr mønt, men der findes IMO en 20 kr mønt... ;) og smider du den sidste femmer efter tøsen bag skranken, så har din 15 kroners burger brugt en hel mønt - hvis man ikke vil acceptere byttepenge på et coin offer.
Derimod kan du ikke betale 300K med én mønt.
Derimod kan du ikke betale 300K med én mønt.
2 skrev:Wow...
Det der er jeg 100% sikker på er ulovligt. Lidt lige som de der satans coin offers, hvor de i starten sagde man kunne få det hele for en mønt, men så lavede de tilbud til 15kr.
Det her er bare meget være, Det skal de ændre :D
Siden hvornår er 20 kr mønten blevet afskaffet? Nej det der er en omgang dårlig argumentation!
Men hvem går da også på mac nasty, når man kan gå på burger king og købe nice price burgere?
8 skrev:nice price er lige så misvisende som at et år skulle være 372 dage, når det koster et sted mellem 10 og 50 kr og en halv time af ens dyrebare tid at komme til nærmeste burger knægt... de ligger jo satme så langt fra hinanden
Hvorfor skulle nice price være misvisende? Det er jo bare burgere der køres kampagne på, det er jo ikke ens betydende med at de alle har samme pris hvis det er det der hentydes til?
Hvis du nu spiste noget mere Burger King mad, så de fik en endnu bedre økonomi og flere ville åbne- så igang med at spise noget mere ;)
Det jeg mener er at man skal bruge tid og penge på at valfarte til burger king
http://www.burgerkingdanmark.dk/images/kort2.gif
Bor 'heldigvis' ikke mere end måske 15 km fra en, men det er også ca. 10 km for meget til det på nogen måde kan kaldes bekvemt.. Hvad hjælper det om det (måske) er bedre mad, hvis man skal tage på 2 ugers bilferie for at æde der.
http://www.burgerkingdanmark.dk/images/kort2.gif
Bor 'heldigvis' ikke mere end måske 15 km fra en, men det er også ca. 10 km for meget til det på nogen måde kan kaldes bekvemt.. Hvad hjælper det om det (måske) er bedre mad, hvis man skal tage på 2 ugers bilferie for at æde der.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.