mboost-dp1

Defekt telefonoptagelse.

Gå til bund
Gravatar #1 - prinshardcore
14. apr. 2010 19:36
Jeg optog verdens mest uber film på min telefon.. pludselig vælger den at genstarte, og derved kan jeg ikke se filmen.. jeg har dog en fil der fylder 78 mb.

Jeg har overført filen til min computer, og forsøgt at åbne den med forskellige programmer, og omkonvertere filen, men uden gevinst.

Er det muligt bare at få noget af filmen synlig?? Det er en legendarisk hændelse der må genses!
Gravatar #2 - Daniel-Dane
14. apr. 2010 19:47
Hvilken filtype er det? VLC kan i hvert fald genskabe noget af en .avi-fil. Ellers lyder det "bare" som om der mangler en header eller et par afsluttende bytes.
Gravatar #3 - prinshardcore
14. apr. 2010 19:54
Det er en 3GP-fil. Det er desværre ikke muligt at konvertere den til en AVI-fil - hvilket jeg har prøvet..

hmm.. er det muligt at skaffe "headeren" eller de afsluttende bytes på en eller anden måde?
Gravatar #4 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:01
Normalt, hvis du kigger på en videos detaljer står der noget om dens længde, bithastighed, billedhastighed osv.. Men der står absolut ingenting i det her tilfælde.
Gravatar #5 - Windcape
14. apr. 2010 20:03

Hardcore forslag: Check specifikationerne for 3GP, og check med en hex editor hvor fejlen ligger.

Det lyder sandsynligt at headeren er beskadiget, hvis telefonen genstartede under optagelsen. Dvs. du har en række nulværdier som skal repræsentere længden af filmen.

Jeg ved desværre ikke om der er software til at fixe det.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
14. apr. 2010 20:04
Windcape (5) skrev:
Jeg ved desværre ikke om der er software til at fixe det.

En hex-editor! :D
Gravatar #7 - Windcape
14. apr. 2010 20:05
3GP er åbenbart et superset af MPEG-4, så prøv at se om du kan finde recovery software til MPEG-4. Har du prøvet med VLC?

Best tool of the 90s!
Gravatar #8 - Atom
14. apr. 2010 20:14
Jeg har tidligere brugt VirtualDub til at reparere beskadiget MPEG filer. Måske kan den hjælpe med 3GP også.
Gravatar #9 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:17

jeg har prøvet at åbne filen i VLC, ja - men der skete ikke rigtigt noget. Ved ikke om jeg på en eller anden smart måde kan få den til at prøve at reparere det?

Jeg har nu kørt filen igennem Hex-editor, og jeg kan se at filen udelukkende har nulværdier i de to første rækker - så det må vel være headeren der er beskadiget?
Gravatar #10 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:23

Jeg har nu prøvet med virtualdub, men den kan desværre ikke tage 3GP filer. :(
Gravatar #11 - Windcape
14. apr. 2010 20:24
prinshardcore (9) skrev:
og jeg kan se at filen udelukkende har nulværdier i de to første rækker - så det må vel være headeren der er beskadiget?
Så absolut.

Det kan godt blive meget svært at fikse.
Gravatar #12 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:29

Pis..!

hvis der er en der har tid og lyst til at bøvle lidt med det, vil jeg gerne overføre 100 kr. til den der kan tilbagesende mig en funktionel fil .. ;D
Gravatar #13 - Windcape
14. apr. 2010 20:36
Ide (husk backup!)

Optag et klip af cirka samme længde. Herefter åbner du det nye (valide) klip med din hex editor, og kopiere de første rækker af data over i det invalide klip.

Og så prøver at åbne med VLC eller lign.

Det er vel et forsøg værd. (Og husk backup!)
Gravatar #14 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:37
Jeg prøver!
Gravatar #15 - prinshardcore
14. apr. 2010 20:41
Jeg er på nuværende tidspunkt også i gang med at køre filen igennem et program der hedder "NewLive All Media Fixer Pro".

Det ser umiddelbart ud til at tage vanvittigt lang tid for den at scanne filen.. Er det noget I kender til?
Gravatar #16 - myplacedk
15. apr. 2010 06:34
Jeg ville foreslå mplayer, men med nullbytes i starten nytter det nok ikke.

Jeg ville i stedet tage de første bytes fra en anden 3GP-fil lavet med samme telefon og med samme indstillinger. (Som #13 foreslår.)

Jeg ville nok lave et script som først tager 1 bytes fra den fungerende fil, så 2 bytes, så 3 osv. op til hvad det nu ser fornuftigt ud ifølge hexeditoren. (Dvs. et stykke mere, end der er nullbytes.)
Resultatet skal selvfølgelig gemmes i hver sin fil.

De resulterende filer vil jeg så gøre igennem hvad jeg nu lige har af analyse-værktøjer, som hurtigt kan se om det er en brugbar fil. (Først og fremmest et lille script jeg selv har flikket sammen, som decoder én frame for at få mere info end hvad der fremgår af containeren.)

De filer som består denne test, vil jeg så afprøve i diverse afspillere til jeg finder noget der kan afspilles.

Du må gerne maile de to 3gp-filer til mig, så skal jeg gøre forsøget. (Og du skal ikke betale for det.)
Gravatar #17 - jeldtoft
15. apr. 2010 11:25
Jeg har leget med hans videofil, samt fået en anden videofil fra ham. Jeg har erstattet den første del af filen, som umiddelbart så korrupt ud. (Stykket var ens, ud over, at de første 2 linjer var 0'er).

Det virkede ikke.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2056214863]
15. apr. 2010 11:27
Sad... Forklar lige hvad videoen indeholdte :)
Gravatar #19 - Daniel-Dane
15. apr. 2010 12:41
Jeg vil lege med! Gimme filer.
Gravatar #20 - plazm
15. apr. 2010 12:57
Os mig!
Gravatar #21 - Frandsen
15. apr. 2010 13:28
Jeg springer over.
Har ikke behov for at se prinshardcore spille kiks sammen med fem venner.
Gravatar #22 - LinguaIgnota
15. apr. 2010 13:30
Lav en torrent, så kan vi allesammen være med.
Gravatar #23 - Barkane
15. apr. 2010 14:08
Han laver gas med jer. Det er en optagelse af hans dikkedar mens han leger med det.
Det blev korrupt da han begyndte ryste så meget at telefonen blev nødt til at slukke sig selv.

Han vil så gerne have den video-fil at at fungere at han gøre det interessant ved at skrive:
prinshardcore (1) skrev:
Jeg optog verdens mest uber film

Så hvis nogen løser problemet... Så er du advaret. :P
Gravatar #24 - milandt
15. apr. 2010 14:14
Gravatar #25 - jeldtoft
15. apr. 2010 18:21
Videoen inderholder en lort, der bliver skudt med et luftgevær. Og så er det ikke løgn. Jeg prøver #24, men andre online converters failede.
Gravatar #26 - Strauss
15. apr. 2010 18:51
Kunne du ikke gøre det igen? :P
Gravatar #27 - Imperial
15. apr. 2010 19:16
jeldtoft (25) skrev:
Videoen inderholder en lort, der bliver skudt med et luftgevær. Og så er det ikke løgn. Jeg prøver #24, men andre online converters failede.

Hvorfor fanden er jeg ikke kommet på den idé før /:
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login