mboost-dp1

Den ultimative medieafspiller

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
11. apr. 2010 13:47
Jeg leder efter den ultimative medieafspiller, så her er en udfordring, hvis nogen tør! Programmet skal bruges på Windows.

Jeg skal kunne afspille musik, video og netradio i eet program:

musik formater: MP3, MP4, FLAC, OGG, og gerne AAC
video formater: DivX, MKV
netradio: ASX/WMP

Foobar2000 har support for alt musikken og kan afspille netradio. Men jeg kan ikke gemme netradio som playlists, hvilket er fusterende.

VLC eller MPC kan supporte videoen. Men jeg synes det er fjollet at lave alting i forskellige programmer.

Jeg er ret imponeret af Zune som afspiller, men der mangler support for meget af mit musik, og der opstår tit problemer med de forskellige slags tagging af mine mp3 filer. Og den supportere ikke divx og mkv.

Et andet problem er tagging af mp3 med covers. Covers bliver næsten konstant slettet af diverse afspillere som er uenige i hvordan tags skal håndteres, så den ultimative afspiller heller ikke lave fejl der.

Og den ultimative afspiller har selvfølgelig en form for library view :-)

Nogen bud? Eller skal jeg kode min egen :p
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
11. apr. 2010 13:53
jeg synes du skal kode din egen i java :p
Gravatar #3 - Chewy
11. apr. 2010 13:56
Hva mæ Winamp?
Gravatar #4 - Colapusheren
11. apr. 2010 14:36
Nu har jeg ikke brugt Winamp i lang tid, men mener da ikke den supporterer .mkv filer?
Gravatar #5 - Chewy
11. apr. 2010 14:40
Gravatar #7 - Windcape
11. apr. 2010 15:00
Chewy (3) skrev:
Hva mæ Winamp?
Har ikke brugt Winamp i lang tid, synes det var blevet så tung og langsom på det sidste.
Gravatar #8 - Mamad (moveax1ret)
11. apr. 2010 15:04
prøv at læse det her i dit hovede uden at det lyder som stemmen fra programmet:

winamp skrev:
Winamp, Winamp, Winamp- it really whips the llamas ass

Gravatar #9 - Windcape
11. apr. 2010 15:10
moveax1ret (2) skrev:
jeg synes du skal kode din egen i java :p
Been there, done that.

JNI er noget bras. Så det er ikke besværet værd.
Gravatar #10 - Mamad (moveax1ret)
11. apr. 2010 15:11
For en gangs skyld er jeg 100% enig med dig :D

Det troede jeg ikke skulle ske.
Gravatar #11 - Daniel-Dane
11. apr. 2010 15:18
Windows Media Player 12? Det er faktisk herre dejligt at bruge. Det kan være, at du skal kombinere den med CCCP eller K-Lite (har ikke selv prøvet sidstnævnte).
Gravatar #12 - Windcape
11. apr. 2010 15:43

WMP12 har ikke support for IDv2 (filerne bliver betragtet som invalide), fucker generelt meget op i sortering og navngivning, har ikke support for dobbeltalbums, og kan desværre ikke spille videoerne af, selv med CCCP installeret.

Specielt manglede support af IDv2, og FLAC, er et stort problem.
Gravatar #13 - KC
11. apr. 2010 20:12
Windcape (7) skrev:
Har ikke brugt Winamp i lang tid, synes det var blevet så tung og langsom på det sidste.

Bruger stadig winamp 2.91 - den er hurtig, men ærligt talt nok ikke det du leder efter, den er ikk så avanceret. Så kan du udelukke den...
Gravatar #14 - Kris
12. apr. 2010 08:06
Har selv haft samme problem og har ledt længe efter noget brugbart.
Jeg kom frem til at jeg desværre måtte dele det op i to kategorier for ikke at miste kvalitet og alle de funktioner jeg ville have.
Derfor blev det til Rhythmbox og VLC.
Om det er noget du kan bruge til noget, kommer nok an på hvor kræsen du er i forhold til at have det hele i et program. :)
Gravatar #15 - Slettet Bruger [1091615974]
12. apr. 2010 08:27
XBMC ser ud til at være pænt stærk på den liste. og den er også gratis :) men nok ikke lige det du søger xD
Gravatar #16 - Windcape
12. apr. 2010 09:20

Mediacenter som musikafspiller på ens pc giver ikke mening. Og derudover er XBMC filsystem baseret, frem for at bygge dit index på IDv2 tags. Lidt et problem...
Gravatar #17 - Plimmer
15. apr. 2010 21:19
Du får ikke de samme funktionaliteter som Foobar har via en "kombi-afspiller".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login