mboost-dp1
Derailed
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Denne tråd er til for at stille det åbenlyse brugerbehov for at deraile næsten alle tråde på newz.dk. Reglerne er simple: start en debat - eller deltag i en debat, og hold det hele samlet i denne tråd. Der er således ingen krav til at topic overholdes. Jeg starter med noget om skatteudspillet, og forventer derfor at tråden ender med 10+ forskellige debatter om vidt og bredt og i sidste ende slet ikke handler om hvad jeg lægger ud med.
Jeg lægger ud med min holdning til Politikens holdning til skatteudspillet:
Politiken skriver i sin leder idag, at de mener at skatteudspillet er et flop, og at de hellere så et udspil, der i højere grad beskattede formuer.
Jeg kan så ikke forstå rimeligheden i at folk, der vælger at spare op og disponere ansvarligt over sin økonomi skal straffes i forhold til folk, der med rette burde være deltagere i "luksusfælden".
Det kan da ikke være mit ansvar, at andre vælger ikke at spare op, mens jeg gør.
Off you go! Derail denne tråd!
Jeg lægger ud med min holdning til Politikens holdning til skatteudspillet:
Politiken skriver i sin leder idag, at de mener at skatteudspillet er et flop, og at de hellere så et udspil, der i højere grad beskattede formuer.
Jeg kan så ikke forstå rimeligheden i at folk, der vælger at spare op og disponere ansvarligt over sin økonomi skal straffes i forhold til folk, der med rette burde være deltagere i "luksusfælden".
Det kan da ikke være mit ansvar, at andre vælger ikke at spare op, mens jeg gør.
Off you go! Derail denne tråd!
Jeg så et eksempel på hvad skattepakken viælle betyde for 2 forskellige familier (på dr1 eller tv2).
Jeg kan ikke huske hvordan det var med renter til huslån for dem hver især, men familien der sammenlagt tjente 1,1 mio kr. / år fik ~40.000 kr mere til rådighed om året og familien der sammenlagt tjente 700.000 kr. / år ville få ~3.600 mere om året.
Det synes jeg er virkelig fucked.
Jeg kan ikke huske hvordan det var med renter til huslån for dem hver især, men familien der sammenlagt tjente 1,1 mio kr. / år fik ~40.000 kr mere til rådighed om året og familien der sammenlagt tjente 700.000 kr. / år ville få ~3.600 mere om året.
Det synes jeg er virkelig fucked.
#4 Spørgsmålet er så, om Bjørne Bryg er en analogi for Gyldendals eller Politiken.
Dernæst, så skal vi overveje, om vi ikke hellere skal sammenligne Skattekommisionens forslag med en analog om biler, hvor de, der har været fornuftige og købt en BMW 335i, kun må køre 110 km/t på motorvejen, mens de ufornuftige, der har brugt pengene på aktier i IT Factory og kører i noget lort, må få gratis benzin. Ja, se, det er væsentligt mere relevant...
Dernæst, så skal vi overveje, om vi ikke hellere skal sammenligne Skattekommisionens forslag med en analog om biler, hvor de, der har været fornuftige og købt en BMW 335i, kun må køre 110 km/t på motorvejen, mens de ufornuftige, der har brugt pengene på aktier i IT Factory og kører i noget lort, må få gratis benzin. Ja, se, det er væsentligt mere relevant...
#5 Du kan faktisk købe en Chevrolet (altså en Daewoooooooo) med næsten gratis benzin i (vidst nok) 1 helt år... Altså du køber bilen, og så betaler Chevrolet (igen, Daewoooooooo) alt over 2 kr. for den benzin du køber... Da en meget god deal, når man tænker på hvor billig bilen faktisk er (vidst nok omkring de 120.000 kr) og hvor langt den kører på literen (ca. 17-20 km/l)...
Det er totalt latterligt at starte en sådan tråd.
Hvad er formålet ?
Det bliver jo totalt rodet.
Man burde blive skudt for at skrive off-topic indlæg i en tråd.
Hvad er formålet ?
Det bliver jo totalt rodet.
Man burde blive skudt for at skrive off-topic indlæg i en tråd.
Med hensyn til skratteforslaget så må jeg sige, at det kan simpelthen ikke være rigtigt at man ikke kan købe en Thinkpad uden at skulle betale for Vista.
Hvem fanden gider at eje det crap.
Ubuntu og andre linux distroer er mile langt foran Vista.
Det værste er de brugere der er så inkarneret Windows brugere at de ikke tør/kan opgive det og prøve noget andet for alvor.
MS > /dev/null.
Hvem fanden gider at eje det crap.
Ubuntu og andre linux distroer er mile langt foran Vista.
Det værste er de brugere der er så inkarneret Windows brugere at de ikke tør/kan opgive det og prøve noget andet for alvor.
MS > /dev/null.
#1 Hvorfor findes der ikke internationalt anerkendte Happy Hour-regler, der i klare, men stadig juridisk/højsprogstermer forklarer, at der kun er tale om Happy Hour ved opnåelse af en rabat eller anden form for nedslag i prisen, der modsvarer 50% af prisen for en eller flere genstande?
#8 Hvorfor indfører IBM/Lenovo ikke Happy Hour lidt oftere?
#8 Hvorfor indfører IBM/Lenovo ikke Happy Hour lidt oftere?
vandfarve (10) skrev:Hvorfor indfører IBM/Lenovo ikke Happy Hour lidt oftere?
Det er længe siden jeg har kigget på barbare, og jeg synes Lenovo er en del billigere end jeg troede.
Er der pt. Lenovo happy hour ?
Det kan godt være at Vista er noget crap på mange punkter, men hvis man er en gamer er der ingen anden løsning. Men ja med ubuntu og deres repository med programmer er jo guddommeligt, man kan finde det man vil have og så bliver der sørget for at det holdes opdateret. Heldigvis spiller jeg WoW, så skal snart ud og have kigget efter en macbook pro.
Mht. Skatteudspillet er det jo klart det kommer til at være en fordel for de "rige" vi har en liberal regering, så derfor skal man jo have flere penge når man tjener flere penge. Men så længe de ikke rører ved SU'en er jeg en glad mand...
Det kan godt være at Vista er noget crap på mange punkter, men hvis man er en gamer er der ingen anden løsning. Men ja med ubuntu og deres repository med programmer er jo guddommeligt, man kan finde det man vil have og så bliver der sørget for at det holdes opdateret. Heldigvis spiller jeg WoW, så skal snart ud og have kigget efter en macbook pro.
Mht. Skatteudspillet er det jo klart det kommer til at være en fordel for de "rige" vi har en liberal regering, så derfor skal man jo have flere penge når man tjener flere penge. Men så længe de ikke rører ved SU'en er jeg en glad mand...
Kan fuldt tilslutte ovenstående indlæg, men vil lige tilføje at nøfnoffen skal loddes fast på smøreladen inden påsætning på afgangsstudsen, da en ikke fuld forbænding medfører en øget miljø-risiko og dermed højere miljø-afgift.
Alkoholen tilsættes så i små mængder og billedet kan hænges på den tiloversblevne vægplads. Der iøvrigt bedst belyses med en lyseslukker.
Alkoholen tilsættes så i små mængder og billedet kan hænges på den tiloversblevne vægplads. Der iøvrigt bedst belyses med en lyseslukker.
Altså normalt når folk bruger "pics or it didn't happen"-memet, så kommer der ingen billeder. Men okay, så snakkes der vist typisk om patter.
Men jeg vil da prøve igen, næste gang der snakkes om dine patter. ;-) (Det må da være et spørgsmål om tid, med så mange knejter pr. tøs.)
Altså normalt når folk bruger "pics or it didn't happen"-memet, så kommer der ingen billeder. Men okay, så snakkes der vist typisk om patter.
Men jeg vil da prøve igen, næste gang der snakkes om dine patter. ;-) (Det må da være et spørgsmål om tid, med så mange knejter pr. tøs.)
Skriver det her på tordentronen.
Jeg vil heller have en 335i end en Chervolet/Dawooooooooooeeeeeee.
#5 Man må faktisk køre 130. Og der er tyskland. Og der er acceleration og køreglæde og "må" er den nye "når det passer mig".
Jeg vil heller have en 335i end en Chervolet/Dawooooooooooeeeeeee.
#5 Man må faktisk køre 130. Og der er tyskland. Og der er acceleration og køreglæde og "må" er den nye "når det passer mig".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.