mboost-dp1

Derfor taber du spillet om at skifte password hver 90. dag

Gå til bund
Gravatar #2 - VonDoom
17. okt. 2012 12:58
Så ville det jo være langt bedre at vi allesammen også benyttede biometrisk data når vi logger på. Så har man jo to-komponent sikkerhed; noget man har og noget man ved...
Gravatar #3 - Hubert
17. okt. 2012 13:13
VonDoom (2) skrev:
Så ville det jo være langt bedre at vi allesammen også benyttede biometrisk data når vi logger på. Så har man jo to-komponent sikkerhed; noget man har og noget man ved...

Du har da ret i at 2 faktor er vejen frem men biometri er ikke velegnet. Grunden har været nævnt et hav af gange her på newz.dk
Gravatar #4 - VonDoom
22. okt. 2012 13:40
Genopfrisk min hukommelse: Så vidt jeg ved er biometri blevet meget bedre på det sidste. Den tid hvor fingertryk aflæsere havde en fejl-rate på 1:2000 er jo ved at være forbi...
Gravatar #5 - Hubert
22. okt. 2012 13:44
VonDoom (4) skrev:
Genopfrisk min hukommelse: Så vidt jeg ved er biometri blevet meget bedre på det sidste. Den tid hvor fingertryk aflæsere havde en fejl-rate på 1:2000 er jo ved at være forbi...

Og når dit login bliver kompromitteret? Det er ikke sådan lige at få et nyt sæt fingeraftryk. :)
Gravatar #6 - Mort
23. okt. 2012 06:20
En af de ting folk ofte glemmer, når man snakker om mere sikre authentication løsninger, er at det også skal være praktisk at indføre - Ellers sker det simpelthen ikke.

Det er lade brugeren lave et password, som han skal huske, er meget praktisk at indføre. Det er også grunden til at det er den mest benyttede metode overalt.

Lige så snart man snakker om biometriske data eller lignende, er man afhængig af at alle brugerne har et bestemt stykke hardware tilgængeligt, at hardwaren passer til alle de platforme som alle brugerne benytter og at alle systemer godtager hardwaren som en godkendelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login