mboost-dp1

Design af web, logo etc..

Gå til bund
Gravatar #1 - DiZaster
26. feb. 2009 22:24
Ville blot høre om nogle af jer ligger inde med kendskab til grafiske bureauer, som man bliver nødt til at tjekke ud, såfremt man har en design opgave?

Det er i denne omgang webbaseret design, udarbejdelse af logo, visitkort etc... Prislejet er i denne forespørgsel underordnet og lokaliteten af bureauet er også underordnet (næsten). Bare de kan levere varen, har en solid portfolio og taler engelsk :-)
Gravatar #2 - 3214N
26. feb. 2009 23:12
Jeg vil da gerne byde ind på opgaven.

Jeg er freelance leverandør til private og mindre virksomheder, uddannet grafiker på reklamebureau.

Produkter og services: CMS- og hjemmesideløsninger, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling.

Du får en PM med kontaktoplysninger.

Mvh
Brian
Gravatar #3 - Bornslippy
27. feb. 2009 06:37
Der er mange:

Par No1
Digital XPress
Buchs
Makers
Bureau Graphite
enVision
LoweFriends
CZoo

Bare lige nogen af dem jeg lige kan huske lige nu...
Er også selv grafiker "in the making"
Gravatar #4 - BluepaiN
27. feb. 2009 08:38
2Advanced Studios

Så bliver det vidst ikke ret meget bedre. :)
Gravatar #5 - 3214N
28. feb. 2009 00:18
Ellers er der dem her:

Saatchi & Saatchi
Uncle Grey
Robert/Boisen
& Co
BBDO
WDP
Grey
DDB

Gravatar #6 - Bornslippy
28. feb. 2009 13:54
Saatchi Saatchi
Det er bare genialt!

edit: nvm mind what i said! below
Gravatar #7 - Bornslippy
28. feb. 2009 14:00
Brian du kender vel ikke nogen firmaer i Jylland som mangler en grafiker elev?
Gravatar #8 - 3214N
28. feb. 2009 14:59
Jeg holder selv til i København, så nej - jeg kender ikke til situationen i Jylland. Du kan jo overveje at tage uddannelsen i Kbh.
I mit tilfælde, blev jeg spurgt af bureauet om jeg ville have en plads hos dem.

Der er jo forskellige muligheder for en uddannelse, i forhold til hvad du ønsker - rentegner, AD'er, digital etc. - men det er lidt off topic.
Gravatar #9 - Bornslippy
28. feb. 2009 16:38
Er i gang med min uddannelse som Mediegrafiker.
Mangler bare en elevplads til resten af mit forløb...

Men ja en smule off topic, men man kan jo ligeså godt prøve, det kunne jo være man var heldig.
Gravatar #10 - 3214N
28. feb. 2009 17:05
Jeg blev selv udlært mediegrafiker for 6 år siden, så hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med, skriver du bare en PM.
Gravatar #11 - Simm
28. feb. 2009 18:17
Hvordan ser situationen ud med lærepladser i øjeblikket inden for mediegrafikerfaget? Det er vel ikke bare skidt, men rigtig skidt pga. den økonomiske situation?

Da jeg selv blev uddannet som det, var det meget svært at få en læreplads. Jeg var heldig fordi jeg havde en inden jeg startede, men sådan er det langt fra for alle. Det er lidt paradoksalt at virksomhederne skriger på kvalificeret arbejdskraft, men når det kommer til at skulle have folk i lære, så får piben en anden lyd...
Gravatar #12 - Bornslippy
28. feb. 2009 21:22
Simm (11) skrev:
Hvordan ser situationen ud med lærepladser i øjeblikket inden for mediegrafikerfaget? Det er vel ikke bare skidt, men rigtig skidt pga. den økonomiske situation?

Da jeg selv blev uddannet som det, var det meget svært at få en læreplads. Jeg var heldig fordi jeg havde en inden jeg startede, men sådan er det langt fra for alle. Det er lidt paradoksalt at virksomhederne skriger på kvalificeret arbejdskraft, men når det kommer til at skulle have folk i lære, så får piben en anden lyd...
Ja indtil videre har jeg været i kontakt med 5 grafiske bureauer de havde enten ikke penge til det, eller også var de elevbesat.

Så jo, det er da lidt svært, men jeg har en del jeg lige skal have sendt ud til endnu.
Så jeg håber da det ikke er fuldstændig umuligt.
Gravatar #13 - Windcape
1. mar. 2009 03:38
Simm (11) skrev:
men når det kommer til at skulle have folk i lære, så får piben en anden lyd...
Kvalificeret arbejdskraft er vel heller ikke folk som bare har lært at tegne i Adobe pakken.

De skriger på højtuddanede folk, ikke dem som teknisk skole masseproducerer hver år af tvivlsom karakter.

Alt under det som svarer til en batchelorgrad er der nok af i verden (globalisering er jo hvad der sker i dag).

Ikke for at være negativ, men det er det samme hvert år. 8/10 fra de forskellige korte multimedie uddannelser kan ikke finde jobs. Det burde vel snart være muligt at se grunden?
Gravatar #14 - DiZaster
2. mar. 2009 18:07
Takker for alle bidrag. Der var en del interessante firmaer iblandt, som jeg ikke havde stiftet bekendtskab med før :-)
Gravatar #15 - 3214N
2. mar. 2009 18:28
Lad os høre hvem der løber med opgaven, OK?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login