mboost-dp1

Det dummeste jeg har mistet hos Post Danmark

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
28. mar. 2009 19:46
Hej,

Jeg vi lige dele en sjov historie med jer ;)

Havde bestilt nogen visitkort til mit firma med mit navn på selvfølgelig. Jeg skulle have modtaget dem i onsdags, da jeg ikke havde modtaget dem i dag, kontaktede jeg firmaet jeg havde fået dem lavet ved hvorefter de fik kontaktet postdk som kunne bekræfte at dem havde de mistet.

Hvem kan dog være så dum, at se værdi i en pakke med en omgang papir med mit navn på?

Jeg kunne forstå hvis personen havde stjålet noget let omsættelig eller noget man kunne bruge selv. Men come on post danmark, hvorfor stjæler jeres ansatte papir, papir med farve på uden nogen værdi for den der stjæler det?

Kan man rejse erstatning, hvis jeg mener at jeg er gået glip af omsætning fordi jeg ikke har fået mine visitkort?

Mvh
Jonas
Gravatar #2 - Nextnx
28. mar. 2009 19:53
buch (1) skrev:
Kan man rejse erstatning, hvis jeg mener at jeg er gået glip af omsætning fordi jeg ikke har fået mine visitkort?
Kommer vist an på om det var sendt via brev eller pakker og selvom det er en pakker der vist op til en grænse. Dog kan du godt starte en sag men tror den bliver tvivlsom.

Hvis man vender dem kan de bruges som notes. 20 kroner lige der på det sorte markede. ;)
Forudsat at de er blanke på bagsiden
Gravatar #3 - Nextnx
28. mar. 2009 19:55
Nextnx (2) skrev:
Kommer vist an på om det var sendt via brev eller pakker og selvom det er en pakke, er der vist et loft på 500kr eller noget ved henvendelse ved postdk.
Dog kan du godt starte en sag men tror den bliver tvivlsom.

Hvis man vender dem kan de bruges som notes. 20 kroner lige der på det sorte markede. ;)
Forudsat at de er blanke på bagsiden
Gravatar #4 - Nextnx
28. mar. 2009 19:57
ehh, lol, den rettelse blev til en ny post.
Gravatar #5 - holmen
28. mar. 2009 21:07
Det kunne måske tænkes at pakken/brevet bare var gået tabt eller leveret forkert? Kan ikke lige se hvorfor nogen skulle have interesse i at stjæle visitkort...
Gravatar #6 - Acro
28. mar. 2009 22:08
Nu har jeg ingen idé om, hvordan lønreguleringen hos Post Danmark finder sted, men jeg antager, at folk stjæler noget, de har en formodning om udgør en værdi.
Hvis det er sandt, så tager de nok pakken som helhed med væk fra, hvor man nu kan tage den med væk fra, og så opdager de altså først senere, om den rent faktisk har en værdi.
Hvis den ikke har det, er det nok en anelse dumdristigt at forsøge at tage den med tilbage til Post Danmark igen, ligesom det ville være et moralsk træk hos en amoralsk person.

I det mindste er mindst en person nu blevet opmærksomhed på din forretning...
Gravatar #7 - noramskull
29. mar. 2009 09:35

Ja, så han kan røve den.
Gravatar #8 - gentox
29. mar. 2009 09:43
I det hele taget er det en risikabel affære, da der er stikprøve visitationer på de store postcentre, hvor al post går igennem.
Og udover en politianmeldelse betyder tyveri også en fyreseddel.
Gravatar #9 - trylleklovn
29. mar. 2009 13:11
Kære newz, jeg så i dag min postmand komme et brev i min brevsprække og jeg blev meget overrasket da han ikke havde en kanyle stukket i armen. Alle ved jo at de stikker sig med narko, ikke betaler skat og ofte er egentlige inkarnationer af selveste satan.

Mit store plasma TV dukkede dog op, sammen med den splinter nye PC jeg havde bestilt, men dog havde han selvfølgelig franarret mig en regning så jeg fik jeg rykker for noget jeg selvfølgelig havde betalt på forhånd. PRIVATISER LORTET.. eller, hov det var en anden debat.
Gravatar #10 - buch
29. mar. 2009 14:03
Det er bare ikke første gang, jeg har mistet nogen pakker igennem postdk.

Har mistet 8 pakker og 3 vigtige breve gennem tidens løb.

Jeg vil lige advare, det kan ikke anbefales at sende slik med i pakken. Alle de gange jeg har forsøgt det, har brevet godt nok nået frem, men uden slik. (det var de 3 vigtige breve)
Gravatar #11 - Magten
29. mar. 2009 15:04
Vigtige breve med slik i? Wtf? :D
Gravatar #12 - buch
29. mar. 2009 16:09
Magten (11) skrev:
Vigtige breve med slik i? Wtf? :D

Det var min fødselsdagsgave fra Norge?

Den betegner jeg da som yderst vigtig.
Gravatar #13 - BurningShadow
30. mar. 2009 10:57
Enhver pakke/brev med slik i, er da yderst vigtig...

Hvad er det du render rundt og har gang i, det er da ikke så længe siden du skulle have lavet flyers, eller sådan noget?
Gravatar #14 - buch
30. mar. 2009 22:59
BurningShadow (13) skrev:
Enhver pakke/brev med slik i, er da yderst vigtig...

Hvad er det du render rundt og har gang i, det er da ikke så længe siden du skulle have lavet flyers, eller sådan noget?

Jeg har gang i en del projekter, et af dem er bla. at sende slik til afrika.

Angående flyers, så skal jeg faktisk have trykt nogen igen til mit firma www.lejenspand.dk :)
Gravatar #15 - Coney
31. mar. 2009 05:26
Jeg tvivler sq godt nok meget på at de skulle være blevet stjålet... Derimod er det på ingen måde utænkeligt at de blot er blevet væk på vej igennem systemet.. Det sker da dagligt at enkelte breve forsvinder... Synes det er lige harsk nok at antage at folk i postvæsenet bare stjæler med arme og ben..
Gravatar #16 - Acro
31. mar. 2009 06:54
Coney (15) skrev:
Jeg tvivler sq godt nok meget på at de skulle være blevet stjålet... Derimod er det på ingen måde utænkeligt at de blot er blevet væk på vej igennem systemet.. Det sker da dagligt at enkelte breve forsvinder... Synes det er lige harsk nok at antage at folk i postvæsenet bare stjæler med arme og ben..

Det er selvfølgelig kun en minoritet, der gør det, men langt de fleste virksomheder oplever at miste pakker på den konto. Pakker bliver ikke bare væk. De vil altid dukke op igen, medmindre de er stjålet.
Gravatar #17 - Coney
31. mar. 2009 11:21
#16 not true... JEg har da selv arbejdet hos posten, og i den forbindelse mistet post der aldrig dukkede op igen... Og jeg må jo nok lige pointere at jeg altså udemærket kan huske at jeg aldrig har stjålet noget... Der er bare meget lort der skal bringes ud og det kan godt lade sig gøre at lave en fuckup... Vi er kun mennesker allessammen jo...
Gravatar #18 - Acro
31. mar. 2009 12:07
Coney (17) skrev:
#16 not true... JEg har da selv arbejdet hos posten, og i den forbindelse mistet post der aldrig dukkede op igen... Og jeg må jo nok lige pointere at jeg altså udemærket kan huske at jeg aldrig har stjålet noget... Der er bare meget lort der skal bringes ud og det kan godt lade sig gøre at lave en fuckup... Vi er kun mennesker allessammen jo...

Tingene må jo altså forsvinde et sted hen. De ophører ikke bare med at eksistere uden videre. Selvfølgelig kan det ske, at en pakke ryger på et forkert postkontor og ikke leveres rettidigt, eller at den ligger i et hjørne og først bliver fundet måneder senere, men jeg har svært ved at se, hvordan noget skulle forsvinde for bestandigt.
Gravatar #19 - BurningShadow
31. mar. 2009 12:17

Jeg vil også arbejde for PostDanmark, for jeg er ikke sikker på at min boss ville synes at det var cool, hvis jeg kom og sagde noget i retningen af: "Hej boss, skiverne kan godt nok ikke afspilles, men der var fanen gale mig også mange der skulle laves, så det bliver (den betalende!) kunde vel ikke sur over?"

Med de priser vi skal betale for at få bragt "meget lort" ud, så burde vi vel kunne forvente at det havnede det rigtige sted...?
Gravatar #20 - BluepaiN
31. mar. 2009 14:32
Et godt råd - brug altid track and trace, når det drejer sig om postdanmark.
Har lidt på fornemmelsen, at jeg har mistet en del pakker igennem tiden (vundet igennem boomtown, som blot sender pakkerne, istedet for at give besked).

Selvfølgelig sker der fejl, men det er ikke undskyldning nok, for at pakker forsvinder hele tiden og igen. Der er virkelig nogle, der har lange fingre, inden for postdanmark.
Gravatar #21 - reefermadness  
31. mar. 2009 14:56
havde lige problemer med post danmark i dag... de var sørme kommet til at sende min pakke til et forkert posthus, de var enda så flinke at sige at jeg "bare selv kunne hente den"... ja goddaw, den telefon dame skulle da vidst selv lige prøve at slæbe et 18kg tv med i bussen.. Ydermere er der ikke meget idé i at købe noget billigt på nettet hvis man skal betale en taxa for at få lortet i sidste ende alligeveel.
Gravatar #22 - jeldtoft
31. mar. 2009 14:58
Jeg sendte et PS3 spil med posten i sidste uge. Papiret var gennemsigtigt, så man kunne sagtens se, hvad indholdet var.. Men brevet kom frem! Det er jo heldigvis ikke alle, der stjæler.
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
31. mar. 2009 15:08
Det dummeste jeg har mistet ved Pest Danmark er helt klart mine penge.
Jeg gør i dag alt for at bruge andre fragtselskaber, og bruger kun PestDK hvis andet ikke kan lade sig gøre.

Jeg har mistet flere pakker, modtaget endnu flere pakker (Incl. forsigtig-sendte) der har været totalt smadret, hvordan kommer man til at bukke en stegpande under forsendelse?

Jeg har været glad for efterkrav, men i dag koster det minimum 100Kr, pakken bliver ikke bragt ud, og så skal man fandeme også betale gebyr for at få lov til at betale sin pakke, når den endelig i en uge i PestDK's varetægt er blevet fragtet de 150Km fra afsendelses stedet.

Så nej jeg er ikke glad for PestDK
Gravatar #24 - Coney
31. mar. 2009 15:17
#17 Komplet enig.. Det er også derfor de har givet folk muligheden for track and trace hvor der er erstatningspligt hvis pakken forsvinder... OG at uduelige medarbejdere også bliver fyret præcis som andre steder.... Man kan ikke forvente at alting bare virker top dollar hele tiden jo..
Gravatar #25 - myplacedk
31. mar. 2009 16:15
Jakob Jakobsen (23) skrev:
Jeg gør i dag alt for at bruge andre fragtselskaber, og bruger kun PestDK hvis andet ikke kan lade sig gøre.

Samme her. Jeg har sendt et SD-kort som pakke, udelukkende fordir PostDK har monopol på breve.
Jeg har kørt fra Horsens til Århus (en tur på omkring 100 km) flere gange, bare for at slippe for at skulle igennem pakke-bøvlet.
Gravatar #26 - MiniatureZeus
31. mar. 2009 17:39
reefermadness (21) skrev:
havde lige problemer med post danmark i dag... de var sørme kommet til at sende min pakke til et forkert posthus, de var enda så flinke at sige at jeg "bare selv kunne hente den"... ja goddaw, den telefon dame skulle da vidst selv lige prøve at slæbe et 18kg tv med i bussen.. Ydermere er der ikke meget idé i at købe noget billigt på nettet hvis man skal betale en taxa for at få lortet i sidste ende alligeveel.

Du skal da være glad for, at du har fik muligheden for at hente pakken selv.. Jeg kunne ikke hente min pakke som var blevet leveret til Østerbro posthus (v. trianglen), men at jeg skulle vente 3 dage på at en postmand hentede pakken, kørte den de 200-300 meter til Strandblvd.'s posthus, og at en jeg så fik en seddel på, at jeg kunne hente pakken dagen efter?!
Gravatar #27 - reefermadness  
1. apr. 2009 06:33
Idag er min pakke så forsinket istedet for... det er da dejligt at post danmark ikke kan finde ud af en skid.. Hvor mange dage vil de lige have at en pakke skal være undervejs >:(
Gravatar #28 - gentox
9. apr. 2009 22:40
Har bestilt et par solbriller fra en forhandler i Italien, som sender med FedEx, og de har fremsendt en mail med tracking oplysninger, med at de forventer at levere tirsdag den 14, kl 18...

Jeg må indrømme at det er første gang at jeg har set sådan en præcisering, og hvis det passer, er det jo nok FedEx jeg vil benytte mig af i fremtiden, da det umiddelbart lyder ekstremt professionelt.
Gravatar #29 - Thalion
10. apr. 2009 03:15
Hmm... Jeg har aldrig mistet noget i postdanmark, og har alligevel bestilt en del ting. Men de ting jeg bestiller er altid med track and trace og de er blevet leveret dagen efter. Selv fra play.com som bliver bragt ud med postdanmark har det aldrig været et problem.

Så kan ikke genkende til de problemer folk har haft. Har aldrig fået smadret pakker eller lign, eller bare nogle der har set ud som om de har lidt overlast. Et par af mine pakker fra play.com har der været et cover der er i stykker, men det behøver ikke være postdanmarks skyld.

Men hvis i har mistet ting sendt som breve behøver det ikke direkte at være postdanmarks skyld. De kan være blevet fejl leveret, og så har personen som har modtaget den tænkt den beholder jeg da.

Men i forhold til fragtfirmaer foretrækker jeg da helt klart postdk, da der er aftenuddeling der hvor jeg bor. Så er næsten altid hjemme når de kommer. Og det er mellem 16-21 de bringer ud, så det er altså noget lettere at klare. Mens da jeg skulle have min macbook pro blev den leveret med UPS, der var leveringstidpunktet fra 9-22. Så der var jeg noget mere forhindret i at bevæge mig væk fra min lejlighed, og da det nærmeste UPS depot ligger i Kolding og jeg bor i Odense er det ikke bare lige sådan at hente den der. Så må sige at jeg altid hellere vil benytte postdk fremfor meget andet.
Gravatar #30 - Norrah
10. apr. 2009 15:20
Gravatar #31 - myplacedk
12. apr. 2009 07:00
Thalion (29) skrev:
Jeg har aldrig mistet noget i postdanmark

Tilfredse kunder er ikke interessante. Hvis ikke der er bare en enkelt tilfreds kunde, så er det da virkeligt slemt.

Det interessante er de tilfælde, hvor noget er gået galt. Så kan man fx. danne sig en mening om hvorvidt det er hændeligt uheld, og om Post Danmark har håndteret sagen fornuftigt efterfølgende.

Thalion (29) skrev:
Men hvis i har mistet ting sendt som breve behøver det ikke direkte at være postdanmarks skyld. De kan være blevet fejl leveret

Og det er ikke Post Danmarks skyld? Så kan jeg da godt forstå du er tilfreds.

"Jamen jeg har da lavet mine lektier! Det kan da godt være jeg kom til at give dem til en alkoholiker i stedet for dig, men det er jo ikke direkte min skyld, hvis du ikke har modtaget min stil."
Gravatar #32 - Thalion
12. apr. 2009 08:53

myplacedk (31) skrev:

Det interessante er de tilfælde, hvor noget er gået galt. Så kan man fx. danne sig en mening om hvorvidt det er hændeligt uheld, og om Post Danmark har håndteret sagen fornuftigt efterfølgende.

"Jamen jeg har da lavet mine lektier! Det kan da godt være jeg kom til at give dem til en alkoholiker i stedet for dig, men det er jo ikke direkte min skyld, hvis du ikke har modtaget min stil."

Jo... Det er da et problem for postdanmark at de fejlleverer, men dette er nok ikke bevidst at det sker. Med den mængde post ville det da være utroligt at nogle breve ikke forsvandt.

Men ja det er da et problem, men grunden til jeg skriver mine gode oplevelser er at man næsten aldrig hører når det er gået godt. Så jeg synes også det er vigtigt nok for debatten at man hører den anden side af sagen.
Gravatar #33 - myplacedk
12. apr. 2009 10:16
Thalion (32) skrev:
Det er da et problem for postdanmark at de fejlleverer, men dette er nok ikke bevidst at det sker.

Jeg tror da ikke de kigger på et brev, og tænker "den tager jeg da lige ud af stakken, og smider ind til samme husnummer på en anden gade".

Men jeg tror det er helt bevidst, at de sjusker. Eller sagt på en anden måde: At de sparer på en måde, som går ud over kvaliteten.

Hvornår det så er ledelsen, og hvornår det er det enkelte postbud aner jeg ikke. Men når der sker fejl i leveringen ugentligt (min post mangler eller jeg får andres post), så er der altså noget helt galt, ud over hændeligt uheld.

Eller når pakkeposten smækker en seddel i postkassen uden at tjekke om der er nogen hjemme (modtagerens observation, ikke gætteri), så er det altså heller ikke hændeligt uheld eller menneskelig fejl. Det er dovenskab. Det er et røvhul, som burde være meget meget flov.

Jeg fik forresten et brev her forleden. Så det er ikke 100% fail. ;-)
Gravatar #34 - gentox
12. apr. 2009 10:39
Tror du har fat i noget væsentligt, selvom jeg ikke selv har prøvet det du skriver, da jeg stort set aldrig får fejlafleveringer.
Er vist sket 1 gang på 10 år, med et brev til en anden i opgangen med samme efternavn.

Der hvor det begyndte at knibe med kvaliteten for Post Danmark, var da de lige pludselig også skulle til at være en rentabel forretning, som selvfølgelig betød at der var nogle ting der skulle være meget anderledes, for at det kunne være økonomisk.

Før kørte de hvert år med dundrende underskud, men kvaliteten var i top.

Man skulle mene at begge dele kan lade sig gøre, økonomisk rentabel og kvalitet i top.
Men så betyder det nok endnu dyrere porto, og mindre ruter til budende, som de har en chance for at kunne klare, uden at skulle løbe afsted som sindsyge.

Men tror ikke helt på at vi er klar til at betale for den service.
Jeg tror faktisk at langt de fleste i dag får en god service, også selvom budende har travlt.
Men det ændrer jo ikke på at budet du har, nok ikke fatter så meget, eller måske har alt for travlt.

Min erfaring er dog at hvis man gør positivt opmærksom på sig selv, så stiger kvaliteten også :)
Gravatar #35 - hgul
12. apr. 2009 11:39
Debatten omkring fejlleverancer har også kørt her hvor et postbud giver sit besyv med. Personen skriver lidt om hvordan det kan ske, og det er egentlig en smule interessant.
Gravatar #36 - gentox
12. apr. 2009 15:08
Personen når dog også at komme med lidt misinformation, nemlig nummeret på stangposten/maskinesorteret(OCR) post.
Det første tal er rigtigt nok rutenummeret, mens det andet er husstandens nummer på turen.

Dvs. 071/256 ville være rute 71, og husstand nr. 256 på den pågældende tur.
Har intet med selve husnummeret at gøre.

Har selv ageret post for nogle år tilbage :)
Gravatar #37 - Magten
13. apr. 2009 07:18
Husstands nr. vs husnummer - kunne det ikke bare være en svipser?
Gravatar #38 - hgul
13. apr. 2009 07:26
#37 Nej posten laver aldrig fejl :-P
Gravatar #39 - gentox
13. apr. 2009 08:29
For at præcisere det helt, da du ikke har læst det, så påstår det kære postbud at det sidste nummer er teamnummeret, og det kunne ikke være mere forkert.
Gravatar #40 - BurningShadow
13. apr. 2009 09:15

Det er nok dérfor der er så store problemer med at få posten. De aner ikke hvilket nummer der er hvad...
Gravatar #41 - Nextnx
13. apr. 2009 10:16
Jeg fik dog min sending dvd'er her i weekenden via PostDK. Men dog ikke uden tydelige mærker efter en finger lige skulle igennem hjørnet for at se om det var noget interessant.

Hans/hendes smag har vist ikke været den samme som min, da filmene var som de skulle være.
Gravatar #42 - buch
13. apr. 2009 13:44
Kunne det ikke være sjovt at sende en pakke, hvor der er noget meget interessant indhold i pakken og så med en lille skjult gps sporings anordning gemt i pakken?

Så kunne man stille og roligt buste alle de folk der får vores pakker væk, og med hjem?
Gravatar #43 - Norrah
13. apr. 2009 14:26
#42 Har du virkelig mistet så meget at du føler det er nødvendigt? Har aldrig mistet en pakke. (Hvad jeg ved af?)
Gravatar #44 - buch
13. apr. 2009 18:20
Norrah (43) skrev:
#42 Har du virkelig mistet så meget at du føler det er nødvendigt? Har aldrig mistet en pakke. (Hvad jeg ved af?)

Jeg har mistet en hel del, så jo det kunne være dejligt at få sat lidt skik på folk.
Gravatar #45 - Jakob Jakobsen
13. apr. 2009 18:37

Jeg mener at CDON.COM var oppe at miste næsten 20% af alle deres forsendelser på et tidspunkt.
Det er virkeligt meget når man tænker på hvor mange pakker de smider af sted om dagen.
Gravatar #46 - gentox
14. apr. 2009 14:25
Update på post #28

FedEx er åbenbart ikke bedre end så mange andre.
Fjolserne har udleveret min pakke til et firma, som ovenikøbet også har kvitteret for den.
Det værste er at der ikke findes nogen firmaer i den gade jeg bor i, og skal nu med FedEx hjælp have fundet ud af hvor de så har været så dygtige at aflevere min pakke.

Flot FedEx :(
Gravatar #47 - milandt
14. apr. 2009 14:36
Det dummeste jeg har været ude for med PostDK var at en pakke med mm.. erotiske artikler blev leveret forkert.

Ved et helt igennem utrolig tilfældighed blev den leveret til en gammel ven jeg ikke havde talt med i flere år som genkendte mit efternavn og kontaktede mig og spurgte om jeg savnede en pakke.

Jeg boede på Strandboulevarden 100 dengang, og han boede 40-50 husnumre derfra.. Vi har ingen sammenfald i navn og modtager var ikke til at tage fejl af mit navn og adresse var printet på en pakke label.

Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre - men et utroligt tilfælde var det at det var en jeg kendte der modtog pakken. Det kunne lige så godt have været hvem som helst ellers.
Gravatar #48 - MiniatureZeus
14. apr. 2009 15:16
milandt (47) skrev:
Det kunne lige så godt have været hvem som helst ellers.

...som en gammel veninde? :P
Gravatar #49 - Nextnx
14. apr. 2009 15:47
MiniatureZeus (48) skrev:
...som en gammel veninde? :P
...eller en del fra familien så som forældrene.

Der er ikke noget bedre samtale emne når gode gamle Mor kommer for at aflevere Expresso P Pumpe i X-large om det så er til han eller hund?
Gravatar #50 - buch
14. apr. 2009 16:01
Nextnx (49) skrev:
om det så er til han eller hund?

Folk der køber sex legetøj til deres hunde er simpelthen for perverse, hold dig venligst til topic ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login