mboost-dp1

Det handler om kommunikation....

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
27. okt. 2008 20:53
HVORDAN MAN FÅR POLITIET TIL AT KOMME, NÅR MAN HAR BRUG FOR DEM

Denne historie er fra USA men kunne som ligeså godt være herfra….

George Phillips fra Meredian, Mississippi, var ved at gå i seng på første sal i sit hus, da hans kone fortalte, at han havde glemt at slukke lyset i garagen, som hun kunne se fra soveværelsesvinduet.
George åbnede bagdøren til garagen for at slukke lyset, men så så han, at der var et par fyre, der var i gang med at stjæle ting derinde.

Han ringede til politiet, som spurgte, om der var nogen, der var kommet ind i hans hus.
Han svarede: "Nej! Politiet sagde så, at alle politibiler var optagede og rådede ham til at låse alle dørene, så skulle de sende en bil, når der blev en ledig.
George sagde: "Okay" og lagde røret på - og så talte han til 30.

Så ringede han til politiet igen.
- "Hej, det var mig, der ringede lige før, fordi der var nogle inde i min garage i færd med at stjæle.
- Nu behøver I ikke komme, for jeg har lige skudt dem,"
hvorefter han afbrød samtalen.

Inden for ganske få minutter kom der 6 politibiler, et SWAT team, en helikopter, en brandbil og 2 ambulancer. De pågreb indbrudstyvene på fersk gerning.

En af politibetjentene sagde til George:
- "Jeg synes du sagde, at du havde skudt dem."

Hvortil George svarede:
- "Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen ledige biler."
Gravatar #2 - TullejR
27. okt. 2008 20:58
Sjovt!

Desværre er jeg ret sikker på at den slags vil resultere i et bødeforlæg, med titlen "Misbrug af politiets ressourcer" (aka. "Vi blev ikke færdige med kaffen, og nu er den sikkert kold!")
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
28. okt. 2008 10:03
Skræmmende!
Btw, troede ikke at det var så slemt hvis man skød nogen over there??
Gravatar #4 - Bachy
28. okt. 2008 11:04
Det var dog utroligt som folk de hakker på Politiet. Og der værste er, i 99.99% af tilfældende, er der ikek noget at have det i, men blot blæst op af nyhederne. Selvf sker der fejl, også hos etaten, og selvf er det noget lort når det sker. Spørgsmålet er hvad man kan gøre for at minimere fejlne.

Der er ikke nogen der er villige til at betale mere i skat for at der måske kunne ansættes lidt flere betjente, så hellere sidde og hakke på systemet og brokke sig, for det koster jo heldigvis ikke noget.
Gravatar #5 - arne_v
28. okt. 2008 14:20

Der er altså "langt imellem" betjentene i Danmark.

Og danskerne betaler faktisk temmeligt meget i skat. Men pengene prioriteres tilsyneladende ikke til politiet.

Hvorvist flere penge ville hjælpe kan man imidlertid godt have lidt tvivl om. Diverse sager og politi reformens forløb kan godt give et indtryk af at der er et ledelsesmæssigt problem i toppen af politiet og i justitsministeriet.
Gravatar #6 - XERXES
28. okt. 2008 21:23
Hvis politiet ikke skulle kæmpe imod Christiania og ungdomshuset konstant, som de i øvrigt enlig ikke gider, så ville der også være flere betjente til rådighed. Men pga. at regeringen og DF vil normalisere samfundet og fjerne alle skæve eksistenser fra jordens overflade, bliver situationen ikke bedre foreløbigt. Desuden ville der heller ikke have været alle de skyderier og bandekrige, hvis man bare have ladet pusher street være. Nu er hashen spredt ud over det hele, i stedet for, at have det samlet et sted.
Gravatar #7 - Fjolle
28. okt. 2008 21:41
Så det er Dfs skyld at folk kaster brosten imod politiet?
Gravatar #8 - cyandk
28. okt. 2008 22:06
Ja .. med meget mere.
Gravatar #9 - engfeh
28. okt. 2008 22:19
Der var jo den episode med ham der lå nede på gulvet og ringede til politiet fordi der stod en og skød ind ad vinduerne, og hvor de nægtede at sende nogen fordi han ikke talte ordentligt...
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
28. okt. 2008 23:42
#0 Lol, så er man sej, men nok ikke en smart måde at gøre det på, og please, stjæler et eller andet lort i garagen.

Ang DK:
Det er sgu ikke Erlings skyld.
Jeg har mødt totalt mange tåbelige pansere, men for hver tåbelige panser har jeg sgu også mødt ti, der var cool og pisse gode til deres job. Jeg tager fucking hatten af for dem, hvis det var mig ville jeg skyde den første, der kaldte mig et eller andet. En tolerancetærskel, nogle af de mennesker har, det er for sejt.

Politikerne har totalt buttfucked politiet med den spastiske reform, der er selvfølgelig ingen panser med hjernen på plads, der stiller sig op og siger, hvor grelt det egentlig står til i kredsene. Men med seneste udspil, så håber jeg da, at vi kan komme tilbage til noget, der bare mindre om det, vi havde før.

#7 Tja, det er i hvert fald en underlig holdning fra regeringens side, at alt skal slibes til og komme i en kanon, før det passer ind i samfundet.
Ved ikke lige, hvor den der liberalisme blev af, med at ting skal regulere sig selv og ikke reguleres af staten.
Men synes nu ikke, at du kan konkludere det, ud fra hvad Extreme.Ken siger.
Men jeg vil da gerne smide en skilling i kassen:
DF og deres vælgere er en flok indskrænkede, skræmte og hadske danskere, der alle burde skydes ud af en kanon og ind i solen.

Ffs. Regeringen har bestemt, hvad der er god kultur. Wtf? Og de bitchede højt og helligt om smagsdommeri. Freaks.

Og nej, jeg synes ikke nogle af de hippier med alle deres "demo fordi kbh er ret neder, men kunne vær' feder'" er seje, de er totalt belastende. Nogle af dem vil rent faktisk ikke tale med en, hvis de finder ud af, at man har aftjent sin værnepligt. "Hvorfor nægtede du ikke?!" FORDI JEG IKKE ER EN VEGANER DEJARM BALLETDANSER OG FORDI JEG IKKE KAN SE HVORDAN MIN TILSTEDEVÆRELSE I HÆREN ER MINDRE PACIFISTISK END DINE DREADLOCKS OG -A- TEGNET PÅ DIN RYG, DIN LADE BISTANDSKLIENT.
Men tingengæld kan jeg heller ikke klare alle de fucking VU'ere eller andre ungdomspolitiske foreninger.

Tror jeg hader alle lidt. Eller i hvert fald dem, der ikke gider at se tingene med andet end "egne briller".
Det er forresten endnu en ting, regeringen har set sig sur på.
Eksperter.

Hørte den seje Peter Skaarup håne Birgitte Stampe, tror jeg det var, for hendes vurdering af, at de ikke er smart, at betegne alle terrorister som muslimer eller islamister. Hans svar?

"Det lyder til, at hun har været i udlandet eller hørt på eksperter"

Frels mig fra den idiot.

Jeg stemmer konsekvent enhedslisten, yepp, they're a bunch of assholes, men ikke større eller mere brune end de andre, men hvor der er lys skal der være mørke og hvor der er mørke skal der være lys. Så modvægt.
Hvis de dannede regeringen og DF var det lille parti ville jeg nok stemme DF. Og skyde mig selv ud af en kanon. Ind i solen.

Hold op med at tale nu? Helt sikkert.
Gravatar #11 - Fjolle
29. okt. 2008 08:23
Det lyder som om du er en meget sur ung mand :P

Tanghaar (10) skrev:
Ved ikke lige, hvor den der liberalisme blev af, med at ting skal regulere sig selv og ikke reguleres af staten.

Der har den financielle sektor jo så lige bevist godt og grundigt at ting skal reguleres i hoved og røv, ellers går det bare galt...
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
29. okt. 2008 11:57
#11 Nah, er egentlig glad og sjov, men kan bare godt lide at lukke lort ud :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login