mboost-dp1

download af lovlige mp3 filer på skoler

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
22. feb. 2009 19:13
Hejsa.

Nu har jeg gået på syddansk erhvervsskole i et år ca. og der har vi forbud om at downloade mp3 filer, fordi, noget med at dem der har lavet mp3 filerne, nu vil have rettighederne til det, eller noget i den dur - er det sådan det er?

Jeg tænker så, er det virkelig sandt, at det ikke skulle være lovligt at dowloade
eller bruge mp3 filer mere, eller er det bare vores skole der har misforstået det hele?

MVH
Simon
Gravatar #2 - JesperZ
22. feb. 2009 19:30
Ehm.. Altså mener du lovligt købte mp3 filer eller mp3 filer du har downloadet via fx Limewire?
Gravatar #3 - GormDK
22. feb. 2009 19:39
(i forlængelse af #2)
Der findes jo også mp3-filer på nettet, som både er lovlige og gratis. F.eks. via sider som myspace og last.fm :)

Og hvordan er reglerne så, hvis i vil downloade fx .aac, .wma eller .wav?
Gravatar #4 - ajust
22. feb. 2009 20:12
Jeg fatter ikke et ord. Men hvis du spørger, om det er ulovligt at downloade mp3-filer, så tillad mig at le: haha. Nej, det er ikke ulovligt at downloade mp3-filer. Det har det aldrig været, og det bliver det heller aldrig.

Hvis det overhovedet ikke var det du spurgte om, så har du da alligevel fået svar på noget.

edit:
Det er selvfølgelig ulovligt at downloade kopibeskyttede mp3-filer uden at have rettighederne til det. Men der findes jo masser af lovligt musik, som du kan downloade. Fx via tjenester som TDC Play, iTunes og Amazon Music Store. Derudover udgiver flere kunstnere gratis musik, fx Troels Abrahamsens EP.
Gravatar #5 - simonduun
23. feb. 2009 07:48
Ja sorry, fik måske forklaret mig lidt dumt.

På min skole har vi totalt forbud om at downloade eller bruge mp3 filer, ligemeget om de er ulovlige eller lovlige. Ved godt at man selvføllgelig ikke har lov til at rode med ulovlige filer på skoler...
Gravatar #6 - Magten
23. feb. 2009 08:49
Grunden til de har valgt at sige "alle mp3 filer" er højst sandsynligt at det vil være et rent helvede at holde kontrol med hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Og da mp3 filer sjældent er relaterede til skole arbejdet, så er der vel heller ingen grund til at tillade det :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login