mboost-dp1
DR er nu kristen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Her er kontrakten.
http://kum.dk/Documents/Kulturpolitik/medier/DR/pu...
http://kum.dk/Documents/Kulturpolitik/medier/DR/pu...
forresten, så har dr fået ansat en eller anden indvandre kælling til at ringe til os andre indvandrere, som prøver at tilmelde os til licens.. jeg betaler ikke licens.. hun sagde at hun ville melde mig til, hvorefter hun spurgte efter tv og computer osv.. jeg sagde at jeg ingen tv havde og jeg havde en 256kb forbindelse... så sagde hun at jeg skulle betale, medmindre min hastighed var mindre end 256kb... så sagde jeg at hun bare kunne gøre det, og jeg ville afmelde det på deres hjemmeside med det samme... hørte ikke fra hende mere...
Forleden ringede hun så til et familie medlem, hvorefter jeg fik hende i røret.. hun ville også tilmelde dem til licens, hvor jeg fortalte dem, at de ikke havde et tv mere, men hun insisterede på at tilmelde dem.. jeg sagde at vi nok skulle kontakte hende når vi fik et nyt tv... og hun spurgte til internet, men jeg sagde at vi trak fra naboens trådløs. på grund af det, så sagde hun at vi SKULLE betale, men jeg forklarede hende, at naboen betalte licens... så afsluttede jeg samtalen med hende :-)
Dog røg en af mine venner i fælden, så han kom til at betale for et år, men fik ham til at afmelde det på deres hjemmeside.
DR er blevet mere snu... de bruger indvandrerne mod os andre :-D
Forleden ringede hun så til et familie medlem, hvorefter jeg fik hende i røret.. hun ville også tilmelde dem til licens, hvor jeg fortalte dem, at de ikke havde et tv mere, men hun insisterede på at tilmelde dem.. jeg sagde at vi nok skulle kontakte hende når vi fik et nyt tv... og hun spurgte til internet, men jeg sagde at vi trak fra naboens trådløs. på grund af det, så sagde hun at vi SKULLE betale, men jeg forklarede hende, at naboen betalte licens... så afsluttede jeg samtalen med hende :-)
Dog røg en af mine venner i fælden, så han kom til at betale for et år, men fik ham til at afmelde det på deres hjemmeside.
DR er blevet mere snu... de bruger indvandrerne mod os andre :-D
Er I bare allesammen sådan nogle snylteperkere, som nyder godt af Søren Ryge uden at betale licens? Det er fandeme ikke i orden! Hende der Camilla Plum laver sgu da også etnisk mad indimellem, så der er også noget for jer hvidløgsgnaskere og kebabnegere. Jeg bliver skidegal, når jeg hører om sådan noget asocialt gurkeri. I snyder jo også med afgifterne i jeres kiosker! Og hvordan kan I egentlig køre rundt i store BMW'er, når I allesammen arbejder nede på pizzeriaet, hva'? Som om det ikke var nok, at I plyndrer venteværelset på Slagelse sygehus for rød blandet saft.
jeg vil ikke betale for noget jeg ikke bruger, og noget jeg ikke får noget dansk kultur ud af :-)
#18:
haha.. jeg var på skadestuen her for ikke ret lang tid siden.. så var det kraftedme jer kartofler der havde taget alt saften!!! De fkeste der gik frem og tilbage i venteværelset var kartofler som drak det hele.. jeg blev nød til at tage vand fra hanen :-I
Vi har infiltreret danmark, i får os ikke ud igen og vi formere os som rotter :-)
#18:
haha.. jeg var på skadestuen her for ikke ret lang tid siden.. så var det kraftedme jer kartofler der havde taget alt saften!!! De fkeste der gik frem og tilbage i venteværelset var kartofler som drak det hele.. jeg blev nød til at tage vand fra hanen :-I
Vi har infiltreret danmark, i får os ikke ud igen og vi formere os som rotter :-)
Wolla, habibi, du ska' kom' til mig, forstår du, jeg har al den saft, OK. Du skal brug rød saft, grøn saft, gul saft, jeg skaffer det hele, ikk' noget problem, forstår du? Jeg finder en god pris til dig, så gør du mig en tjeneste en anden gang, forstår du? Salam aleikum, habibi, forstår du?
Arh kom nu... Dansk kulturarv og dansk kristen kulturarv er faktisk næsten det samme. Selv om det da skurer lidt i ørene.
Kom lige til at tænke på at total vikinge power nok ikke kommer hører ind under vores kristne periode.
Ang. Licens, så får vi faktisk meget for den. Jeg så lige i avisen den anden dag at DK har mere end dobbelt så aktiv en musik scene pr. 1.000 indb. som eksempelvis Tyskland eller Frankrig.
Og før I allesammen kommer med "... Jamen, jeg ser aldrig DR1/DR2...". Så har vi allesammen skrålet med på "Team Easy-on" og lyttet til bands der kun er kun er kommet frem via DM i Rock eller P3's Karriere Kanon. Eksempler kan nævnes Kashmir, Nephew, Mew, Blue Van, Muse, Duné og mange mange flere.
Kom lige til at tænke på at total vikinge power nok ikke kommer hører ind under vores kristne periode.
Ang. Licens, så får vi faktisk meget for den. Jeg så lige i avisen den anden dag at DK har mere end dobbelt så aktiv en musik scene pr. 1.000 indb. som eksempelvis Tyskland eller Frankrig.
Og før I allesammen kommer med "... Jamen, jeg ser aldrig DR1/DR2...". Så har vi allesammen skrålet med på "Team Easy-on" og lyttet til bands der kun er kun er kommet frem via DM i Rock eller P3's Karriere Kanon. Eksempler kan nævnes Kashmir, Nephew, Mew, Blue Van, Muse, Duné og mange mange flere.
Helt sikkert. Der er kommet mange gode bands frem via P3.
P3 er dog også den eneste afdeling under DR, jeg har lyst til at støtte. Alternativt kunne de omfordele midlerne, så alle milliarderne gik til at promovere dansk musik i udlandet.. Det ville sgu nok være en overskudsforretning. Overskuddet kunne man så betale tilbage til danskerne. :D
Helt sikkert. Der er kommet mange gode bands frem via P3.
P3 er dog også den eneste afdeling under DR, jeg har lyst til at støtte. Alternativt kunne de omfordele midlerne, så alle milliarderne gik til at promovere dansk musik i udlandet.. Det ville sgu nok være en overskudsforretning. Overskuddet kunne man så betale tilbage til danskerne. :D
Jeg er licens kritisk, og din pointe har jeg selv tænkt meget over. Det svar jeg selv finder frem til, er at bare fordi VI betaler til DR via. de offentlige midler, betyder ikke at DR ville blive værre eller støtte mindre, end hvis det var privat ejet.
DR har gjort meget for den kulturelle del af Danmark, men hvornår er nok?
Jeg vil så hellere betale til DR, end jeg vil har alle de tusinder og tusinder af forskellige afgifter vi betaler..
Jeg er licens kritisk, og din pointe har jeg selv tænkt meget over. Det svar jeg selv finder frem til, er at bare fordi VI betaler til DR via. de offentlige midler, betyder ikke at DR ville blive værre eller støtte mindre, end hvis det var privat ejet.
DR har gjort meget for den kulturelle del af Danmark, men hvornår er nok?
Jeg vil så hellere betale til DR, end jeg vil har alle de tusinder og tusinder af forskellige afgifter vi betaler..
#29: DR har pengene til at støtte noget, som ikke giver overskud. Derfor er DR vigtigt. Du ser jo hverken TV3 eller SBS-net (The Voice, Kanal 5 etc.) støtte kunstnere, hvor det ikke giver overskud for dem.
DR skal gøre meget for den kulturelle del af Danmark - det står i licensbekendtgørelsen.
At licensen så stammer fra den tid, hvor det var et fåtal der havde TV og/eller radio, og at ikke alle dengang skulle betale for et fåtals underholdning er så en anden sag.
DR skal gøre meget for den kulturelle del af Danmark - det står i licensbekendtgørelsen.
At licensen så stammer fra den tid, hvor det var et fåtal der havde TV og/eller radio, og at ikke alle dengang skulle betale for et fåtals underholdning er så en anden sag.
VonDoom (25) skrev:Og før I allesammen kommer med "... Jamen, jeg ser aldrig DR1/DR2...". Så har vi allesammen skrålet med på "Team Easy-on" og lyttet til bands der kun er kun er kommet frem via DM i Rock eller P3's Karriere Kanon. Eksempler kan nævnes Kashmir, Nephew, Mew, Blue Van, Muse, Duné og mange mange flere.
Men hvis DR ikke var der, ville der være mere plads til andre initiativer.
Jeg har fået at vide at DR handler om public service. Men er det public service, det du snakker om?
Nå, men det jeg har mest imod DR-licensen er måden den er fordelt på. Kopskat er fa'me udansk, og DR-licensen endnu mere uretfærdig.
I øvrigt, lige de navne du nævner der, er alle nogen jeg ikke kan huske at have hørt om før, eller nogen jeg ikke kan holde ud at høre på. ;-)
Alrekr (30) skrev:Du ser jo hverken TV3 eller SBS-net (The Voice, Kanal 5 etc.) støtte kunstnere, hvor det ikke giver overskud for dem.
Har vi ikke noget kultur-et-eller-andet til den slags? Så vidt jeg ved giver stort set alle danske film underskud, bortset fra statstilskuddet. Er det ikke også det samme med diverse teatre?
Hvis jeg skal støtte en dansk kunstner som bare skal have en chance, fordi det er "the danish way" og jeg er dansker, så er det okay. Og hvis jeg skal give lidt mere end de fleste fordi jeg tjener lidt mere end de fleste, så er det også okay.
Men sådan er det ikke. Jeg skal betale, fordi jeg har et TV til at se Discovery og BBC på. Og en internetforbindelse som heller ikke rigtigt har noget som helst med DR's aktiviteter at gøre. Og jeg får det ekstra billigt fordi jeg har ekstra mange penge. Fucked up.
#32: Der er en public service-pulje, som alle producenter kan søge penge ved. Det har givet os fantastiske programmer som 4-stjerners middag, Danske Hollywoodfruer, Amalies Verden, Politistationen. Det er jo ikke kultur, kun fordummende underholdning. (Som jeg trods alt ser lidt af; i hvert fald det første og sidste eksempel)
At licensen rammer enormt skævt forsøgte jeg at hinte til i mit andet indlæg, men jeg skal gerne gøre det klart hvad jeg forsøgte at sige: Licensen er gammeldags, og trænger i høj grad til fornyelse.
Selv hvis DR blev brugerbetalt, så ville DRs kanaler nok være at finde i grundpakken hos alle antenneforeninger og udbydere alligevel..
At licensen rammer enormt skævt forsøgte jeg at hinte til i mit andet indlæg, men jeg skal gerne gøre det klart hvad jeg forsøgte at sige: Licensen er gammeldags, og trænger i høj grad til fornyelse.
Selv hvis DR blev brugerbetalt, så ville DRs kanaler nok være at finde i grundpakken hos alle antenneforeninger og udbydere alligevel..
myplacedk (31) skrev:Nå, men det jeg har mest imod DR-licensen er måden den er fordelt på. Kopskat er fa'me udansk, og DR-licensen endnu mere uretfærdig.
Enig, da jeg var studerende var jeg meget indigneret over at jeg skulle betale en halv SU for DR, især når min rige bedstemor fik licensnedslag. Dengang var jeg sort-seer i protest ;-)
Dansk er jo et ret lille sprog, og skal vi have danske programmer og kultur, så bliver vi bare nødt til at betale for det.
Og det skal være via licensen og ikke skatter, ellers bliver det jo en snak om TV/radio i forhold til plejehjemspladser og andet lort...
VonDoom (34) skrev:Og det skal være via licensen og ikke skatter, ellers bliver det jo en snak om TV/radio i forhold til plejehjemspladser og andet lort...
Er det ikke også fair nok?
"Vi har ikke råd til at tage os af de ældre, men DR kan producere prisvindende drama-serier". Ja hurra.
Hvorfor skal lige DR (mv.) være helligt? Så er der dælme andre ting jeg hellere vil dømme "nødvendigt". Og jeg kan ikke se hvorfor den slags ikke skulle kunne betales over skatten alligevel.
De satire programmer der var noget værd, har været sendt imens jeg boede hjemme og ikke betalte licens. Der er intet af deres satire jeg bryder mig særligt om idag.
Landskampe ser jeg på barer og betaler for det der.
Edit: Det passer faktisk ikke helt.. Jeg ser dem også på Sputnik men der betaler jeg jo så TV2 for det.
Tilgengæld hører jeg masser af P3 og betaler glædeligt min radio licens. Men 2300 kr om året er DRs tv programmer ikke værd.
Af samme grund har jeg heller ikke nogen andre tv kanaler. Jeg ser alt for lidt dansk TV til at det er det værd.
De satire programmer der var noget værd, har været sendt imens jeg boede hjemme og ikke betalte licens. Der er intet af deres satire jeg bryder mig særligt om idag.
Landskampe ser jeg på barer og betaler for det der.
Edit: Det passer faktisk ikke helt.. Jeg ser dem også på Sputnik men der betaler jeg jo så TV2 for det.
Tilgengæld hører jeg masser af P3 og betaler glædeligt min radio licens. Men 2300 kr om året er DRs tv programmer ikke værd.
Af samme grund har jeg heller ikke nogen andre tv kanaler. Jeg ser alt for lidt dansk TV til at det er det værd.
Magten (38) skrev:Af samme grund har jeg heller ikke nogen andre tv kanaler. Jeg ser alt for lidt dansk TV til at det er det værd.
Vi har pakke 2 hos glentenvejs antennelaug, men har ikke en gang et TV sat til.
TV er simpelthen noget vi ikke ser her, medmindre det er noget større (Super Bowl, Finale i VM (Håndbold)), men de nævnte eksempler kan man jo sagtens se på nettet uden problemer.
Velkommen til kedeligt TV siger jeg bare...
Der er også et sundt princip i, at DR er (Økonomisk) uafhængige af det folketing de skal kontrollere.
Tjae der vil vel altid være nogle der falder uden for kategori, sådan er det jo med mennesker og systemer.
Men jeg vil tro at 99,5 pct. af os får faktisk en del for vore licenspenge. DR har bare en opgave om at gøre dette mere tydeligt for folk...
Velkommen til kedeligt TV siger jeg bare...
Der er også et sundt princip i, at DR er (Økonomisk) uafhængige af det folketing de skal kontrollere.
Tjae der vil vel altid være nogle der falder uden for kategori, sådan er det jo med mennesker og systemer.
Men jeg vil tro at 99,5 pct. af os får faktisk en del for vore licenspenge. DR har bare en opgave om at gøre dette mere tydeligt for folk...
Indeed. DR er en god ting, det vil jeg ikke benægte.. Det er bare en forkert måde "tilmelding" bliver gjort på. Og at man så efterfølgende ryger i kategorien sortseer selvom man ikke ser det, gør ikke min sympati med større :)
Min pointe i #35 var nu også bare at min radiolicens burde dække det jeg hører i radioen. Ligegyldigt om de har været med i X-Factor eller andet som ikke ligger under radiolicensen :)
Indeed. DR er en god ting, det vil jeg ikke benægte.. Det er bare en forkert måde "tilmelding" bliver gjort på. Og at man så efterfølgende ryger i kategorien sortseer selvom man ikke ser det, gør ikke min sympati med større :)
Min pointe i #35 var nu også bare at min radiolicens burde dække det jeg hører i radioen. Ligegyldigt om de har været med i X-Factor eller andet som ikke ligger under radiolicensen :)
VonDoom (42) skrev:#41
Er radiolicensen ikke afskaffet for længst?
Jeg mener det hele hedder Medielicens, og for det får du jo muligheden for pod casts mv. på DR.dk
Folk med smartphone er underlagt medielicens, hvilket ødelægger fidusen med radiolicensen for mange unge mennesker.
VonDoom (40) skrev:Der er også et sundt princip i, at DR er (Økonomisk) uafhængige af det folketing de skal kontrollere.
Hvordan det? Er det ikke folketinget der bestemmer licensstørrelsen?
Det er vel de PRIVATE kanaler der uafhængige og ikke de der lever af støtte bestemt af STATEN? Eller er det noget jeg overser?!
VonDoom (36) skrev:Det næste du vil sige er, at du har aaaldrig moret dig over Team Easy-on, PIS eller flodhesten Dolph?
Og du ser heller aldrig landskamp?
- Helt sikkert ;o)
Var det specielt til ham, eller må jeg godt føle mig ramt?
Jeg ved ikke hvad "Team Easy-on" eller "PIS" er. Dolph har jeg aldrig set, men en overgang var jeg træt af at høre på folk der efterligner ham. Det er heldigvis næsten gået over nu.
Og nej, jeg ser ikke landskamp. Det siger mig ikke rigtigt noget at deltage i sport. At se på at andre gør det virker helt meningsløst for mig, når man ikke kender deltagerne.
VonDoom (40) skrev:Velkommen til kedeligt TV siger jeg bare...
Så du accepterer at andre vigtigere dele af samfundet bare kan få lov til at lide, så længe DR laver prinvindende drama og hjerneløs satire så du kan blive underholdt? Eller lukker du bare øjnene for samfundsproblemer som ikke vedrører dig personligt?
VonDoom (40) skrev:Der er også et sundt princip i, at DR er (Økonomisk) uafhængige af det folketing de skal kontrollere.
Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. DR er 100% økonomisk afhængig af folketinget, og der bliver allerede nu kritiseret for at folketinget har for stor indflydelse på DR's indhold. Dels pga. økonomien (et parti som ikke er tilfreds med DR's politiske budskab kan arbejde imod DR), dels fordi folketingen skriver retningslinjerne for DR's indhold.
(Det er muligt at ordet "folketinget" ikke er korrekt i ovenstående. Erstat selv med "regeringen" eller whatever.)
Jeg kan ikke se at det skulle blive anderledes af at pengene indrives på samme måde som alt andet public service.
//Flueknepperi on
//Flueknepperi off
VonDoom (36) skrev:Det næste du vil sige er, at du har aaaldrig moret dig over Team Easy-on, PIS eller flodhesten Dolph?
Og du ser heller aldrig landskamp?
- Helt sikkert ;o)
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/da/wiki/P.I.S. skrev:[PIS] blev oprindeligt vist på TV2 Zulu.
//Flueknepperi off
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.