mboost-dp1

Dsb Wildcard.

Gå til bund
Gravatar #1 - Abesovs
15. apr. 2009 21:17
Hej alle newz folk, jeg skriver lige for at spørge om jeg kan få et Dsb Wildcard, og så få 50% rabat på alle klippekort/biletter, selvom jeg går i 9 klasse?

(efter ferien teknisk skole)

venlig hilsen Abesovs :)
Gravatar #2 - Systran
15. apr. 2009 21:20
Så længe du bare er mellem 16 og 25 år gammel, så ja.

Man sparer dog kun 25 % på fredage og søndage, men ellers er det sandt nok :)

Wildcard
Gravatar #3 - XERXES
15. apr. 2009 22:29
Hvorfor får du ikke bare et Uddannelseskort? Wildcard'et er godt til enkelt rejser en gang om måneden, men hvis man pendler kan man hurtigt brugere flere penge på billetter og klippekort end hvad et månedskort koster.

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/Indland/Kor...
Gravatar #4 - buch
15. apr. 2009 22:39
Du får desuden tilskud til et pendler kort gennem din skole, du skal kun betale de første 2 zoner selv, resten får du betalt.
Gravatar #5 - amokk
15. apr. 2009 23:57
#1 hvorfor spørger du ikke DSB?
Gravatar #6 - Abesovs
16. apr. 2009 11:20
#2: Systran

ah øv, det er nemlig de to eneste dage jeg nogensinde kører med tog :P

#3: Extreme.ken

Fordi det ikke er til uddannelsen :)

#5: amokk

det syntes jeg ikke lige jeg havde tid til, og jeg har ingen penge på min telefon :P
Gravatar #7 - amokk
16. apr. 2009 12:41
#5 havde det taget længere tid for dig at skrive til DSB end at skrive her?

Misforstår mig ikke, man må da gerne spørge her, men jeg undrer mig bare over, at folk ikke som udgangspunkt spørger det sted som helt sikkert kender svaret, i dit tilfælde DSB, men i stedet spørger i et tilfældigt forum på nettet. Ligesom ham der spurgte ang. sin postpakke:
http://newz.dk/forum/tagwall/faar-jeg-min-pakke-i-...

Jeg tror ikke på at der er nogen som finder frem til newz.dk som ikke i forvejen kender til dsb.dk og post.dk
Gravatar #8 - Cloud02
16. apr. 2009 12:52
Og husk at tilmelde dig Pendler Rejsetidsgaranti nu hvor du er igang.
http://www.dsb.dk/Kundeservice/Rejsetidsgaranti/DS...
Gravatar #9 - vandfarve
16. apr. 2009 14:17
Abesovs (1) skrev:
Hej alle newz folk, jeg skriver lige for at spørge om jeg kan få et Dsb Wildcard, og så få 50% rabat på alle klippekort/biletter, selvom jeg går i 9 klasse?

(efter ferien teknisk skole)

venlig hilsen Abesovs :)

Et DSB Wildcard giver dig ret til at få op til 50% (man-tors samt lør 50% - fredag, søndag og alle andre helligdage 25%) på DSB-rejser. DSB-rejser er rejser mellem to eller flere takstsystemer. Hvis du ikke har styr på de gamle takstsystemer, så er de stort set ens med de gamle amter, hvilket betyder, at du nok skal finde et gammelt Krakskort frem, så du kan se det.

Hvis du derimod rejser i og ikke forlader et takstzonesystem, så har du ikke krav på rabatten (og bash nu ikke DSB, da det er de gamle trafiksystemers beslutning). Spørg derfor efter, hvad du ellers kan få af rabat på din lokale station, men vær meget specifik med, hvor og hvornår du skal bruge dine billetter.
Gravatar #10 - Abesovs
16. apr. 2009 18:20
#9:

Yes, god idé, thank you :)
Gravatar #11 - Nerq
16. apr. 2009 18:52
#10 - Som #9 siger så spørg DSB, jeg har selv været ude for at det var billigere for mig at bestille en billet til en station der var 15km længere væk for ca. at spare det halve. Det gav ikke meget mening, men det var uden for "amtet".

Så SPØRG inden du køber noget.
Gravatar #12 - Cloud02
16. apr. 2009 18:56
vandfarve (9) skrev:
Spørg derfor efter, hvad du ellers kan få af rabat på din lokale station, men vær meget specifik med, hvor og hvornår du skal bruge dine billetter.

Abesovs (10) skrev:
#9:

Yes, god idé, thank you :)
QUICK! Someone call Captain Obvious!
Gravatar #13 - vandfarve
17. apr. 2009 11:16
#12 Jeg forstår dit indlæg (da du fangede os på det forkerte ben), men forstå mig ret. Svaret på dine spørgsmål afhænger i høj grad om, hvor præcis du er, og hvor mange informationer du giver, ellers ender det ofte med, at du får den nemmeste (= den dyreste) løsning.

... og det kommer fra en person, der selv er meget serviceminded, men som ofte mister tålmodigheden med kunder, der ikke selv ved, hvad de vil have.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login