mboost-dp1

DVB-c modtagerboks

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
27. dec. 2009 18:49
Jeg er på udkig efter en DVB-c modtagerboks.
Den skal fungere med Yousee lige pt.
Så CAM er vidst ikke nødvendigt.

Havde kigget på samsungs H3106, men kan ikke finde nogle steder at købe den.
Nogen som har et bedre forslag?

Skal self kunne sende SPDIF over HDMI, men det antager jeg er en selvfølge.
Gravatar #2 - Ronson ⅍
27. dec. 2009 20:05
http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Kabe...
Dem har vi til 1499,-
Det med SPDIF og HDMI aner jeg ikke, der må du have fat i triax.
Gravatar #3 - Norrah
27. dec. 2009 20:10
Har du en der også understøtter MPEG4?
Gravatar #4 - Ronson ⅍
27. dec. 2009 20:48
Ja. Hvad med den triax jeg postede f.eks.?

http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Kabel.aspx?productId={0BE5BA01-931D-4C50-A38F-4481D2002954}&Tab=0 skrev:
DVB-C MPEG4 modtager med embedded Conax og AC3 lyd system.TRIAX C-HD 415 CX

* DVB-C modtager, MPEG-4 HD, H.264
Gravatar #5 - Norrah
27. dec. 2009 21:31
#4 Sry.
Læste det her nede i spec:
Den der hjemmeside du linkede til. skrev:
MPEG-2 MP@HL, H.264 MP and HP level 4.1
Gravatar #6 - Norrah
27. dec. 2009 21:55
Har lige lagt mærke til at hverken TRIAX eller Samsung's boks understøtter 1080p, det er kun 1080i :(

Hvilket lige pt ikke er det største issue da det meste vel maks er 720p, men for satan da!!?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
27. dec. 2009 23:27
Mig bekendt sender de fleste i 1080i, men DR HD sender i 720p
Gravatar #8 - siliankaas
28. dec. 2009 07:39
Noget helt andet.... og undskyld jeg blander mig.

Men findes der ikke nogle MPEG4 bokse med HDD og kortlæser.

Jeg har kastet min gamle sony HDD recorder i havn... øhhh... afleveret den på genbrugsstationen, da jeg jo ik rigtig kan bruge den til så meget - men jeg savner at kunne optage de unge mødre.. .eller TopGear mener jeg selvfølgelig! ;-)

edit: Ahh, måske denne kunne være noget: http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Terr... ???
Gravatar #9 - laspe18
28. dec. 2009 10:26

Har du læst anmeldelsen af den?

Digitalt.tv skrev:
Ifølge vores test er der tale om en vellykket model, der kan det den lover.

Brugervenligheden er i top, og generelt er det svært at finde meget at være negativ over. Skal vi pege på noget så er fjernbetjeningen efter vores mening ikke 100% optimal, og man kunne selvfølgelig også ønske sig afspilning af musik og billeder fra harddisk eller usb....

Der er visse begrænsning i forhold til manglende support for 2 samtidige optagelser. Boksen er låst til kun at kunne optage 1 kanal samtidigt, hvilket er lidt ærgeligt. Det forhindre også, at man kan sætte live tv på pause, såfremt der er en optagelse i gang.

Ellers lyder det ganske udmærket i mit hoved.
Gravatar #10 - Ronson ⅍
28. dec. 2009 12:34
#8: Der er op til flere MPEG4-bokse med harddisk eller usb-optagefunktion. Men snakker vi DVB-T eller DVB-C eller DVB-S (eller DVB-H for den sags skyld)? DVB-T er ikke noget problem, her skal man dog gå efter en MPEG4-modtager med optagefunktion og ikke en optager med MPEG4-modtager.

Traditionelle DVD/HDD-optagere med MPEG4 findes ikke rigtig, Sony var ellers på vej med en harddiskoptager med DVB-C MPEG2 men den er blevet udsat endnu en gang.
Gravatar #11 - siliankaas
28. dec. 2009 12:41
#10 Jamen det jeg godt kunen tænke mig var jo netop (via DVB-T) at kunne optage når der lige kom noget vi skulle se.

I starten bare de gratis kanaler, men på længer sigt skal vi måske have boxer, og derfor måtte den godt kunen optage krypteret signaler (hvis denne mulighed overhovedet findes...)
Gravatar #12 - Ronson ⅍
28. dec. 2009 21:26
Så vil jeg foreslå dig at bevæge dit korpus ned til nærmeste radio/tv-forhandler og finde en Boxer-godkendt box med harddisk

Det er selvfølgelig lidt sjovere hvis du tegner abonnement sammen med, men de kan også købes løst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login