mboost-dp1

eb.dk og virus

Gå til bund
Gravatar #1 - onetreehell
8. apr. 2010 16:14
Bare rolig, ekstrabladet.dk har vist ikke fået virus.
Der er derimod en artikel om en hjemmeside for en eller anden random kendt person jeg aldrig har hørt om (som der er så mange af på den hjemmeside) der angiveligt er fyldt med virus.
Det tænkte jeg da lød lidt interessant, så jeg skrev
curl www.inesromero.com | vim -
for at se hvordan en infected hjemmeside ser ud. Jeg blev ret skuffet, da det bare var en ganske almindelig og uskyldig hjemmeside med et par youtube videoer embeded.

Er det ikke bare nogen der spreder rygter, fordi de er onde? :)
Desuden er det virkelig, virkelig(!) dårlig stil af ekstrabladet at lave et link til en inficeret hjemmeside, hvis de virkelig selv tror på det.
Gravatar #2 - onetreehell
8. apr. 2010 16:16
Jeg har kigget lidt mere på hjemmesiden. Der er en del links til .doc dokumenter (lol, de kan ikke finde ud af at skrive html). Jeg har ikke kigget på under-siderne. Men hvis der skulle være virus, skulle det vel være i .doc dokumenterne?
Gravatar #3 - Fjolle
8. apr. 2010 16:23
Jeg kan ikke finde noget på den. doc dokumenterne er bare tekst tror jeg....
Gravatar #4 - Wickedmike
8. apr. 2010 16:26
Nu må de fandme spænde hjelmen, der er ikke virus i noget af det.
Gravatar #5 - onetreehell
8. apr. 2010 16:33
Jeg har skrevet en email til forfatteren til artiklen

Hej

Jeg så din artikel på ekstrabladet.dk
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article13264...
og syntes det lød interessant, så jeg gik i gang med at se hjemmesiden efter. Jeg kunne imidlertid ikke finde noget der antydede af virus. Eventuelle vira skulle ligge i .doc-dokumenterne eller .pdf-dokumentet, men det har jeg desværre ikke mulighed for at undersøge. Jeg vil gerne høre hvor de vira skulle ligge, og derudover vil jeg gerne få at vide hvad dine kilder er.
Desuden er det rigtig, rigtig dårlig stil at du har linket til en hjemmeside du formoder er "propfyldt" med vira. Folk kan jo uforvarende komme til at klikke og blive inficeret og lægge din computer ned.

venlig hilsen
$onetreehell

Det er i øvrigt grineren at de på www.inesromero.com/portfolio/index.html har kommenteret html'en ud hvor der står hendes højde og sådan noget :D
Gravatar #7 - onetreehell
8. apr. 2010 16:48
Det er sendt videre til journalisten :)

Det lyder virkelig som om de er ved at køre en lille smædekampagne eller noget. Det er dog en utroligt ringe hjemmeside. Det virker også utroværdigt med en yahoo-mail :D
Gravatar #8 - Tage
8. apr. 2010 16:48
Artiklen er jo befængt med en tyk dunst af uvidenhed fra ende til anden. Giver meget lidt mening hvorfor den overhovedet skulle frigives i første omgang.

Det er mig da en kende trist, at en af Danmarks mest besøgte sider lader indhold slippe igennem med noget der i sprog og research, mest af alt minder om materiale produceret af en 7. klasse. (Intet ondt sagt om 7. klasser)

Sådan en tekst er noget jeg ville have forventet af en tilfældig bruger der råber op på et forum; aldrig af en der er ansat til at skrive journalistisk indhold :/
Gravatar #9 - Slettet Bruger [3509715013]
8. apr. 2010 17:07
Virusen er EB artiklen.

Rigtig.. RIGTIG mange artikler er taget fra andre sider og endda direkte oversat med en translater som googles.. det burde forbydes
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
8. apr. 2010 17:13
Øh... I artiklen linker de til:
inesromeo.com - den findes slet ikke.

Siden hedder jo:
inesromero.com - som de også skriver i teksten.
Gravatar #11 - Rasmus064
8. apr. 2010 18:01
Så er deres artikel opdateret.
Det er www.lisaaybike.com som har virus.
Gravatar #12 - Fjolle
8. apr. 2010 18:08
Pas på. Jeg har virus nu :D
Gravatar #13 - arne_v
8. apr. 2010 18:10

De to navne er da også helt ens.

NOT
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
8. apr. 2010 18:37
DAMN!!!... har hun været sammen med en bokser? Hendes ansigt ser ud som om det har været banket ind en del gange.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3509715013]
8. apr. 2010 18:38
Kig lige på billedet i artiklen... Administrator? hvem fanden logger da også ind som admin? så er man selv ude om det
Gravatar #16 - onetreehell
8. apr. 2010 20:13
Han har ikke svaret min mail :(
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
8. apr. 2010 21:23

Desværre kræver rigtig mange programmer, at man kører dem som administrator.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [3509715013]
8. apr. 2010 21:42
Still, det er dumt at surfe på ukendte sider som admin :S
Gravatar #19 - Rasmus064
8. apr. 2010 22:06
SlettetBruger (18) skrev:
Still, det er dumt at surfe på ukendte sider som admin :S

Kunne også være de bare skulle have et billede til at putte på deres hjemmeside, og de for valgte en computer der alligevel skulle reinstalleres. Der efter logge på som admin da det ofte går hurtigere end at logge på med en domæne bruger?
Gravatar #20 - Wickedmike
9. apr. 2010 05:47
#16 Men i det mindste har de opdateret "nyheden".

For det andet var jo noget sludder i højeste grad.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login