mboost-dp1

Ekstremt sløve Pest Danmark!

Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2009 23:12
Jeg håber da ikke folkene hos Pest danmark er timelønnede, i hvertfald ikke så sløve som de er.
20 dage nåede min pakke fra Hong Kong at ligge i tolden, før den kom videre i systemet. Det synes jeg er ufattelig lang tid for en lommelygte, der kostede omkring 70Kr. Incl. forsendelse.

Dokumentation
Gravatar #2 - <3Thinkpads
11. dec. 2009 23:14
Du er ikke alene. Jeg har det samme problem. Bestilte 4 pakker i alt fra DealExtreme i starten af November. I dag har jeg fået 2 af dem. Den ene blev nuppet i tolden, men eftersom at DealExtreme ikke havde min wii charger på lager - så fik de ikke meget ud af at fortolde min screenprotector til 1,30$ ;)
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2009 23:19
Jeg er så heldig at det kun er min anden DX pakke der blev stoppet i tolden. Men har ikke skulle betale for en pakke endnu.
Gravatar #4 - <3Thinkpads
11. dec. 2009 23:26
Samme her. Jeg bestiller dog også altid tingene så det max ligger på en 13-4-5 USD, så kan man forhåbenligt bitche over det hvis det bliver taget i tolden. Der er vist noget med at pakker under 75kr ikke bliver fortoldet
Gravatar #5 - Ronson ⅍
11. dec. 2009 23:57
80 kr
Gravatar #6 - gentox
12. dec. 2009 01:46
Ingen tvivl om at Post Danmark burde være langt hurtigere end de 20 dage der er tale om, men har på fornemmelsen at der har været tvivl om varens reelle værdi.

http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/...

Uden at kende til deres procedurer, så kunne jeg forestille mig at alt hvor der er opgivet værdi, hurtigt bliver fortoldet, og resten bliver vurderet af den enkelte ansatte.
Hvor det med lav værdi bare ryger hurtigt videre, og det med formodet høj, i en bunke til senere vurdering.

Jeg er selv så "heldig" at have en vare hos dem på 5 dag, og ja det er irriterende.
Gravatar #7 - Azuria
12. dec. 2009 08:53
Tror det hører juletiden til, mine pakker fra DX klarer også en ekstrem sløvhed for tiden, med 20-25dage i postdk's vold.
Gravatar #8 - hgul
12. dec. 2009 08:57
En kollega havde samme problem forleden, og han fortalte lidt om, at der har været store problemer med post fra Hong Kong pga. kopivarer, så det kan vel være derfor.

Jeg kunne forestille mig, at samtlige pakker fra Hong Kong derfor bliver undersøgt, og det vil nok tage en del tid.
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
12. dec. 2009 09:35
Jeg har netop modtaget pakken og til min store forundring, har den slet ikke været åbnet.
Gravatar #10 - Azuria
12. dec. 2009 09:38
#9 Igen, velkommen i klubben... Man skulle tro de har fået noget nyt udstyr, der gør at de slipper for at åbne en pakke..
Bare en skam det tager dem 3timer per pakke at scanne og vurdere indhold så.
Gravatar #11 - smiley
12. dec. 2009 10:45
Hey er der andre der har været hjemme hele dagen for at vente på en pakke, og så næste dag ligger der en seddel fra det normale bud om at den er forsøgt afleveret?

Det er sket fire gange nu og også for en anden af mine venner.

Godt nok har pakkeposten ikke nøgler til opgangen, men han skal jo ringe på. Det har de ikke gjort.
Gravatar #12 - Niklas H
12. dec. 2009 10:55
#11 Jeg har oplevet det samme - endda i parcelhus. Jeg havde fri en dag, og jeg vidste der kom en pakke, så jeg havde sørget for at jeg vil kunne høre hvis der var nogen der ringede på eller bankede på. Oven i det, så sad jeg lige ved et vindue ved siden af døren. Men der kom ikke nogen.

Jeg kunne så i stedet senere konstatere at der lå en seddel i postkassen om at pakken var forsøgt leveret, og at jeg kunne hente den på posthuset.
Gravatar #13 - smiley
12. dec. 2009 11:00

Det er fandeme for dårligt :(

Jeg har selv arbejdet for posten og det er et lortejob næsten uanset hvor man sidder derinde, to be honest, men man skal for helvede gøre det ordentligt, ellers kan man finde sig noget andet at lave!

Øv!
Gravatar #14 - <3Thinkpads
12. dec. 2009 11:03
Ronson (5) skrev:
80 kr

potato / tomato.

Men varens reale værdi er vel det som man har betalt, uanset hvor den er købt?
Gravatar #15 - LinguaIgnota
12. dec. 2009 11:06
Jeg har oplevet, at jeg hørte postbuddet komme, hvorefter jeg spændt placerede mig med øjet for dørspionen, klar til at åbne og modtage mine langdistancegodter, bare for at se møgdyret bukke sig ned og smide en slip igennem brevsprækken. Mere almindelige mennesker havde nok sparket døren op og råbt: "WTF?!", men jeg bed det i mig, gik i fosterstilling og græd mig i søvn.

Det er bare lidt fesent, at man, når man bestiller en pakke med omdeling, alligevel skal lette sin fede røv og bevæge sig mod posthuset. Men det er desværre mere reglen end undtagelsen, der hvor jeg bor.
Gravatar #16 - myplacedk
12. dec. 2009 11:17
McNasty (14) skrev:
Men varens reale værdi er vel det som man har betalt, uanset hvor den er købt?

Måske. Men nogle gange har man betalt langt mere, end der står i dokumenterne at man har. Derfor må de nogle gange vurdere, om prisen er realistisk.

Jeg købte engang noget rigtigt billigt på eBay. På pakken stod der at det var en gave, og dermed toldfrit. Men der skal stadig opgives en værdi, og der stod under halvdelen af hvad jeg betalte.
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
12. dec. 2009 11:21

Jeg havde et kvindeligt postbud der lavede det nummer.
Jeg havde på det tidspunkt 2 hunde, der begyndte at gø så snart nogen gik ned af vores indkørsel, samtidig med at vi var 2-3 personer hjemme, så vi skulle nok høre hende.
Efter at have fået 4-5 sedler om at pakken var forsøgt afleveret, brokkede jeg mig på posthuset, men de troede mere på postbudet som påstod at hun havde hørt hundende gø da hun ringede på.
Derfor satte jeg et kamera op og filmede hende smide en seddel i postkassen, uden så meget som at bevæge sig et skridt op af indkørslen, hvorefter jeg kørte efter hende.
Da jeg så fik fat på hende påstod hun igen at hun havde ringet på, lige indtil jeg fortalte hende at jeg havde det på film.
Lige siden den dag, kom hun altid ind med pakkerne.
Gravatar #18 - myplacedk
12. dec. 2009 11:28
Jeg havde engang en fridag, hvor det lige passede med at jeg fik en pakke med nyt lejetøj. Jeg opdagede godt at nogen rodede ved postkasserne i opgangen, og jeg gik ud fra at det var reklamebudet. Men jeg gik alligevel ned (fra 3. sal) for at tjekke, og der var en seddel fra postbuddet. (Og det var ikke fordi porttelefonen ikke virkede.)

Jeg ringede for at høre hvordan og hvorledes, og det var helt umuligt at få pakken samme dag. Totalt udelukket.
Så tog jeg ned på posthuset og skældte ud. Og skældte ud. (Velformuleret, ikke noget med at afreagere.) Det endte med at postbudet kom med pakken et par timer senere. Uden at sige et eneste overflødigt ord, og uden at kigge på mig.
Gravatar #19 - Ronson ⅍
12. dec. 2009 16:36
Det med at man ikke kan hente samme dag kommer jo an på hvordan og hvornår de håndterer pakkerne.
Der står på pakkesedlerne af de kan afhentes dagens efter, men her i byen er de ca. færdige med pakkeomdelingen et sted mellem kl 13 og 15 og derefter bliver de smidt/trampet ihjel/destrueret/kastet op i den lokale superbrugs, der fungerer som postbutik.

Det er så også det eneste positive lukningen af posthuset har ført med sig. Desværre lukker selve postbutikken (og dermed afhentning af postopkrævning og anbefalede pakker) kl. 17, lige hvor jeg har fri, til gengæld kan man hente almindelige pakker til kl. 19.
Gravatar #20 - myplacedk
12. dec. 2009 18:20
Ronson (19) skrev:
men her i byen er de ca. færdige med pakkeomdelingen et sted mellem kl 13 og 15 og derefter bliver de smidt/trampet ihjel/destrueret/kastet op i den lokale superbrugs

Her bliver de i bilen natten over. Smart.
Gravatar #21 - donoe
12. dec. 2009 20:41
#18: Et godt tip: Det er sgu ulækkert at skælde ud på folk, når det ikke er deres skyld, og de alligevel ikke har mulighed for at ændre sådan du får din pakke samme dag. Det er ikke dem der bestemmer procedurerne, og de hverken kender til pakken eller postbuddet som har fucket i det.
Indgiv en klage i stedet for.

Ja, det er skide irriterende når det sker. Hvis det havde været noget virkeligt vigtigt (tidsmæssigt) ville jeg personligt bare have sendt det til arbejdspladsen. :-)

#1 Enig, det er sgu for sløvt. Der er vist rimeligt mange sælgere fra HK på ebay, så der må da forhåbentligt være en masse der køber hos dem, så der er sikkert rigeligt at se til. Men 20 dage er for meget.
Også forsendelser fra England tager helt vanvittigt lang tid med Airmail ifht. et år siden. Men det er desværre i England hunden ligger begravet.
Gravatar #22 - smiley
12. dec. 2009 20:48

Det kommer an på hvem man klager til.
Hvis det er den der sidder i kassen man brokker sig til, hjælper det lige fedt, men hvis du snakker for afdelings chefen så har han *ret* meget med det at gøre og står direkte som ansvarlig at have styr på sine folk.

Gravatar #23 - myplacedk
12. dec. 2009 21:43
donoe (21) skrev:
Det er sgu ulækkert at skælde ud på folk, når det ikke er deres skyld, og de alligevel ikke har mulighed for at ændre sådan du får din pakke samme dag. Det er ikke dem der bestemmer procedurerne, og de hverken kender til pakken eller postbuddet som har fucket i det.
Indgiv en klage i stedet for.

Nu gik jeg jo netop heller ikke hen til den første kassedame og råbte og skreg. Jeg skældte firmaet ud, ikke personen jeg snakkede til. Og han sørgede jo netop for at jeg fik pakken samme dag, osv.

Og at klage... Var det ikke præcist det jeg gjorde? Jeg opnåede i hvert fald hvad jeg ville: Jeg fik min pakke og budets chef fik at vide hvad der skete (med flere detaljer end jeg har givet her i tråden).

Hvis jeg nu klagede skriftligt, så havde jeg ikke fået pakken tidligere alligevel, og jeg ville nok ikke opnå andet end et standard svar.
Gravatar #24 - <3Thinkpads
13. dec. 2009 01:53
Modtog lige den ene pakke fra DealExtreme i dag, de har selvfølgelig glemt noget :( Ikke at det er postens skyld, men derfor hader jeg stadig alt alligevel.
Gravatar #25 - Thomsen
13. dec. 2009 22:58
myplacedk (16) skrev:

Jeg købte engang noget rigtigt billigt på eBay. På pakken stod der at det var en gave, og dermed toldfrit.

Man skal skam stadigvæk betale moms og evt. told af gaver. Bagatelgrænsen er bare på 340kr i stedet for de normale 80kr. Til gengæld accepterer Post Danmark kun noget som gave, hvis det er sendt af familie eller venner. I praksis betyder det, at hvis der står et firma som afsender, så fortolder de pakken (hvis de opdager den). Hvorimod pakker med private afsenderadresser som regel ryger lige gennem, hvis de da holder sig under de 340kr og ikke bliver udtaget til stikprøvekontrol.
Gravatar #26 - myplacedk
14. dec. 2009 08:20
Det forklarer måske hvorfor den næste pakke (fra at andet firma) var markeret "free sample".
Gravatar #27 - Ronson ⅍
14. dec. 2009 19:09
Er det ikke varens værdi og ikke om det er en "free sample" der afgører tolden?
Gravatar #28 - Jakob Jakobsen
21. dec. 2009 10:49
Jeg tror det kommer an på pakkens reelle værdi.
Hvis det er en vare til få penge, ser de nok igennem fingre med den, men du får nok svært med at overbevise dem om at det 5000kr digitalkamera der er i pakken er en "free sample".
Gravatar #29 - Kazper
21. dec. 2009 12:28
#27 - Mja. Hvis jeg har gjort et super røverkøb og fx fået et kamera der normalt koster 10.000 til 5.000 så er det de 5.000 der tæller. Men er værdien meget anderledes end de vurderer kan det godt være et hyr at bevise det med kvitteringer o.l.
Gravatar #30 - Jakob Jakobsen
21. dec. 2009 12:43
De par gange jeg har haft problemer, har en udskrift af overførslen via Paypal eller lign. været rigeligt.
Gravatar #31 - Adagio
21. dec. 2009 12:59
Jeg har selv haft problemer med Pest Danmark mange gange. Deres "ny-indførte" regel med at man først kan hente pakken dagen efter er under al kritik. Før i gamle dage kunne man da i det mindste hente dagen på posthuset samme dag, som regel fra kl. 16:00, nu skal man altid vente til dagen efter :(

Kan dog også sige at postbuddet i Tyskland heller ikke er til at stole på overhovedet. Nogle gange når der blev sendt pakker til mig da jeg boede i Tyskland, kom de aldrig frem (og nej, besked herom fik jeg heller ikke, ikke før jeg blev gjort opmærksom på det fra dem der sendte pakken at den var kommet retur)
Der er heller ikke noget som helst sikkerhed. Kan huske lige da jeg flyttede til tyskland ventede jeg på en pakke. Jeg var hjemme*, men de valgte istedet for at smide en seddel om at jeg skulle hente den på adressen (indsæt utydelig tekst). Jeg brugte så en del tid på at se om jeg kunne finde et postkontor på en adresse med nogenlunde samme længde tekst, men uden held. Efter et stykke tid kom nabo'en ind for at spørge hvorfor jeg ikke havde hentet pakken. Jeg har selv modtaget flere dyre pakker til naboerne, uden at skulle give nogen underskrift eller noget (og papiret om hvor pakken skal hentes hænger de bare på døren)

*men de kunne åbenbart ikke finde dørklokken der sad lige ved døren... de prøvede i hvert fald hverken at ringe på eller banke på
Gravatar #32 - gentox
23. dec. 2009 18:11
Fik endelig min pakke i dag ca. 17 dage efter at Post Danmark fik den.

Luftede stille min harme over at have ventet så længe på posthuset, og blev informeret om at pakken godt nok havde været på Post Danmarks lokaliteter, men at selve fortoldningen bliver udført af medarbejdere fra Told og Skat.

Så forsinkelsen skyldes tolderen der skulle behandle pakkerne, og ikke Post Danmark.

Hvilket må betyde at Told og Skat enten har fået færre toldere, eller også at de benytter nye arbejdsgange.
Uanset er det ikke tilfredsstillende, at skulle opleve forsinkelser af de størrelser som mange oplever i disse dage.
Gravatar #33 - Jakob Jakobsen
23. dec. 2009 20:03
Jeg har hørt fra pålidelig kilde at de har kørt en kampagne hvor alt fra østen bliver taget i tolden. Hvis man sammenholde dette med at der, efter hvad jeg har fået at vide, kun går 4 toldere og kontrollerer pakkerne, så kan jeg egentligt godt forstå at det tager så lang tid.
Men det er stadig en alt for dårlig service, specielt for hvad man betaler for den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login