mboost-dp1

Elbiler :)

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
27. mar. 2008 17:51
Så lige TV-avisen her til aften. Nu har "de" (hvem det så end er) endelig taget fingeren ud, og har taget initiativ til at få nogle brugbare og prisbillige elbiler sat i produktion. Dong skulle oven i købet sponsorere strøm til batterierne - eller noget.

Det er da fantastiske nyheder, ikk'?
Gravatar #2 - rackbox
27. mar. 2008 17:52
Gravatar #3 - Dreadnought
27. mar. 2008 18:29
Det er fremragende nyheder. Jeg ser dog gerne andre fabrikanter end lige Renault.

Og hvis producenterne kan blive enige om nogle få standard størrelser på batteripakker vil det blive en succes.
Gravatar #4 - rackbox
27. mar. 2008 18:32
Tror at netop EU kunne vise sin styrke på det punkt (som en af de få ting, EU kan bruges til)
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
27. mar. 2008 20:02
Buuuuuuuuuuh!

Get the fuck out. Ja, fint, producer alt lortet med el, i don't give a shit, men jeg vil fanneme have min M5 med forbrændingsmotor. Om det er benzin eller et eller andet sprit er jeg ligeglad med, bare det ikke er el.

Og ja, det er synd for planeten, men tænk på det næste gang du æder et eller andet eksotisk lort, der er transporteret 5000 kilometer, vasker tøj med et eller andet, der ikke er kompakt, spiser en tomat der ikke er firkantet, . Der er så meget andet forurenende lort, og indtil de tager fat i det, så kan de kysse min røv (men at fjerne hele vores økonomiske grundlag er de heller ikke interesserede i, men lad det gå ud over bilen, den kan enhver idiot forholde sig til, da man ser dem hver dag). Co2-trumkortet har inficeret og fjernet den lille rest af fornuft. Hykleriske idioter.
Gravatar #6 - Cloud02
27. mar. 2008 20:03
lad os håbe på at den ikke bliver dræbt af bilfabrikanterne som det skete for godt 10 år siden med El-bilerne og Californiens zero-emissions act.

Who killed the electric car?
http://imdb.com/title/tt0489037/
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
27. mar. 2008 22:05
#6 Who controls the British crown?
Who keeps the metric system down?
We do! We do.
Who leaves the Atlantis off the maps?
Who keeps the Martians under wraps?
We do! We do.
Who holds back the electric car?
Who makes Steve Guttenberg a star?
We do! We do.
Who robs cave fish of their sight?
Who rigs every Oscar night?

http://www.imdb.com/title/tt0701115/

Ja, der er mange konspirationsteorier om det der. Personligt er jeg ligeglad, så længe elbilen holder sig væk.

Godt at se at vi kan andet end Ellerten, Sondergaard er da den cooleste nyhed ever. Endelig kan vi lidt... Glæder mig til at se, hvad den kan.
http://politiken.dk/forbruger/biler/article487239....
Gravatar #8 - TullejR
27. mar. 2008 22:25
#7:

Måske skulle du finde en youtube video med elbilen der kører fra en ferrari, eller noget i den stil.. :-)
Gravatar #9 - myplacedk
27. mar. 2008 22:34
5 skrev:
men tænk på det næste gang du

Ja for så længe jeg ikke gør noget, behøver du jo heller ikke.

5 skrev:
Der er så meget andet forurenende lort, og indtil de tager fat i det, så kan de kysse min røv

De (ikke "dig", men "de") må gerne gøre noget, så længe det ikke går ud over din elskede bil. Du insisterer nemlig på at støje og stinke.

Der er andre ting end biler der forurener, derfor behøver vi ikke gøre noget ved bilerne.

Eller var det noget andet du mente?
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2008 01:46
støje og stinke? Er det dig, povl kjøller? En cykel larmer ikke og bruger nul benzin en cykel oser ikke som andre oliesvin.
Hvad støjer? Vejen? Hvad stinker? Gamle dieselspande? Gamle smadderspande (og de støjer også!), ja, men hvis skyld er det, at vejen er fyldt med gammelt lort?

Jeg mente, at alle de hypokratiske idioter, der hyler og tuder over global opvarmning, nægter at se på andre faktorer, end lige præcis bilen. Der er andre ting, der nemt kunne tages fat i, der måske bare ikke er så praktiske i forhold til den måde, hvorpå verden hænger sammen nu. Men fordi bilen er et ganske konkret begreb i modsætning til alt muligt andet, der kræver, at politikere, journalister og interesseorganisationer skal til at forklare sig med andet end "biler er dårlige fordi der kommer co2 ud af dem", så tager vi da den nemme, ja tak.

"Uhh, men fordi det ikke er bevist at det ikke er bilen, så må det være bilen" selvom der er overvældende beviser for, at det kan være lige så helvedes meget. Det er blevet konsensus i samfundet, at det er bilens skyld, på trods af, at det ikke er bevist. Diskursen er totalt fucked up. Derfor er DE hypokrater, derfor er de sandalbærende idioter med dårlig hygiejne, der kævler om en ting og lukker øjnene for alle andre muligheder, årsager og løsninger, fordi de er ligeså blændede af co2 idioti som politikere er af deres ideologier, derfor gider jeg ikke høre på deres bullshit, derfor nægter jeg at gøre noget ved bilen.

Jeg sparer på alt fra varme til strøm, køber stort set intet, der ikke er ganske økoneutralt, men derudover mener jeg, at hvad vi end gør, om vi neutraliserer al co2-udledning i morgen, så ændrer vores klima sig. Og det er sådan set ikke klimaforandringer, der er problemt, det er vores totale destruktion af miljøet og muligheden for "økomobilitet" - træer og dyreliv kan ikke flytte sig på grund af infrastruktur og bebyggelse, tough shit, når temperaturen ændrer sig. Vi er sygdommen, ikke co2. Så lad os nyde det, indtil vi forsvinder, giv skidtet et par hundredetusinde år, og voila, vi starter forfra. Hvilket er passende, i min mening. Vi fortjener ikke at være her.

Men ja, jeg elsker biler og at være kontrær.

At lave en sportsvogn med elmotor er så super stupidt, at det slet ikke kan udtrykkes. Hvad har folk brug for: At komme frem og tilbage på arbejde, den kan en elbil sagtens klare - no problem, de fleste har ikke specielt langt. Men hvem fanden tager sin ferrari/lambo etc etc hver dag? Ingen, for de er sgu da ikke sjovt og sidde i trafik og glo i sådan en øse. Man har brug for den når man har tid til den, ikke når man skal lulle afsted med 25km/t, men når man bare skal køre. Og så vil man ikke køre og så gå i stå efter 250km, når der skal skiftes Duracell i fire, fem, seks, syv, otte, timer?
Dem, der køber Teslaen, bliver de samme, der har købt Prius. En flok lalleglade, idiotiske, tomhjernede hollywoodstjerner.

En hurtig bil har en motor, en lyd.
Om alle Suzukier eller Kiaer eller Fiat' eller whatever får elmotorer rager mig en hat. Don't care. De er knap nok biler i forvejen.
Gravatar #11 - myplacedk
28. mar. 2008 05:52
10 skrev:
Jeg sparer på alt fra varme til strøm, køber stort set intet, der ikke er ganske økoneutralt,

Men bilen skal ingen pille ved, fordi der er nogle "sandalbærende idioter med dårlig hygiejne" der er dumme at høre på.

Gotcha, jeg tror jeg ved hvad du mener nu. :)
Gravatar #12 - reefermadness2
28. mar. 2008 07:57
#10 - Hvad har du imod elbiler? du lyder selv som lidt af en øko hystade, så det burde da være noget for dig.. Jo mindre du skal have en v8 motor til at ryste dine nosser før du kan få jern på/have det godt med dig selv ?

El biler er geniale, lige nu er teknologien lidt ung, men med tiden vil du se økonomiske, billige el-biler i alle klasser lige fra sportsvognen der snildt kan klare 200km/t til bedstemor bilen..

De larmer mindre, kører på verdens mest udbredte energi kilde har større motortræk end den gennemsnitlige sportsvogn osv, osv...
Gravatar #13 - rackbox
28. mar. 2008 09:20
#12 ...og vejer mindre = skader ikke vejene så meget, kræver ikke så meget energi at accelerere
Gravatar #14 - reefermadness2
28. mar. 2008 09:38
#13 - Man kunne fylde adskillige A4 sider ved fordelene ved elbiler... desværre er kapaciteten på dem ikke i top, men det skal nok ændre sig her de næste par år med de nye typer kondensatorer og bedre lithium batterier...
Gravatar #15 - Cloud02
28. mar. 2008 11:20
Du bør se dokumentaren fremfor at vise din uvidenhed.
Gravatar #16 - DiZaster
28. mar. 2008 11:57
http://www.fiskerautomotive.com/ <-- Flere af dem her tak... Så er jeg ret ligeglad med hvad de kører på.
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2008 12:14
#15 Jeg er ligeglad, håber de dræber den igen. Uvidenhed? EN dokumentar? Yes, then it must be true, you blithering idiot.'

HAr en dokumentar der beviser, at vores regerings politik er baseret på en skizofren, parnoid tosses idéer, der i bund og grund lyder, at alle mennesker er egoistiske sataner, og sådan køres det offentlige system også. Vil du se den og tro på det? pfff.

Jeg hader konsensuskoret. Jo flere af jer, jo mere hitler på magten. Se hvor skide sure I bliver, så snart en eller anden mener det modsattet af "det rigtige at mene". Jesus, hvor deprimerende.

#12 Uhm, nej en V10, faktisk og det er endnu mere deprimerende at du antager, at jeg kan finde den slags bare mildt irriterende eller provokerende. Fordi du har potensproblemer rammer det altså ikke alle andre. Nogle gange er et bare fordi man ikke har fundet den rette eller det rette køn.
Gravatar #18 - reefermadness2
28. mar. 2008 12:29
#17 - Jeg antog ikke at du ville blive provokeret, men jeg antog at du højst sansynligt har problemer med dit ego siden du:

1. SKAL have en bil der larmer, det er ligesom med folk der kører harley davidson, det giver dem en tilfredsstillelse, men det er nok grundet i usikkerhed må det være socialt eller sexuelt!

2. Du prøver på at starte en flamewar på en tråd vedrørende et emne du i bund og grund er hamrende ligeglad med.. Endnu er det jo indicier på at du har et behov for at være i midten hele tiden...

- Jeg følte mig desuden heller ikke provokeret af dine homosexuelle hentydninger... du kan gøre hvad du vil, bare det ikke er mit røvhul det går ud over! Desuden er du nok ikke min type ;-)
Gravatar #19 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2008 12:42
Look, enhver der prøver at forsvare bilkøb med fornuft er en lallende idiot. Biler er dyre, dyre at reparere, dyre at køre (ikke kun brændstof, slid også videre), dyre at forsikre, upraktiske, farlige, en form for transport, der er vanvittig, når alle skal tæve rundt i deres egen kasse og skabe trafikkaos, når man med en fornuftig offentligt transport kunne eleminere behovet for privatbilisme.
Men det ændrer ikke på, at jeg holder af lyde af en række 6, der accelerer, jeg holder af lyden af en v10, jeg holder af mekanikken.
Jeg kan se fornuften, men jeg vælger at ignorere den, fordi de her tingester er noget, der giver mig glæde.
Yderligere er jeg enormt provokeret af, at det er bilen, der tager al skyts som miljøsynder, når der er så himmelråbende mange andre svinende faktorer at tage i betragtning, data, der tyder på, at jorden har en naturlig klimaudvikling, svingende klimaer, som vi ikke kan gøre en skid ved, alt det, der sker nu, er sket før, der er bare inge der fatter hvorfor. Det provokerer mig enormt, at alle politikere og miljøforkæmpere totalt ignorere det her, men stadig har modet til at lade det gå ud over bilen.
Ja, jeg er enig, der sker noget, og vi har forstyrret et naturligt kredsløb, men entydig at gå ud og sige, hvad og hvordan er sindssygt, der mangler datagrundlag, men ok, det er ikke det, politkere er kendt for at reagerer på.

Biler er fucked up, ikke fornuftige på et eneste plan, men det ændrer ikke på at jeg elsker dem.

#18 Nice retort .P
Gravatar #20 - buch
28. mar. 2008 13:05
Gravatar #21 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2008 13:11
#20 Droooool.
1.018 hestekræfter og et moment på 1.060 :S
Men ok, 30millioner... He, men ok, så er man også grøn...
Gravatar #22 - reefermadness2
28. mar. 2008 13:22
#19 - Du har fuldstændig ret i meget af det du siger!

Jeg forsvarer heller ikke el-bilen fordi jeg er CO2 fanatiker..

Det burde jo snart være slået fast med syv tommer søm at det er kosmisk stråling der betyder mest for klimet, menneske udledt CO2 er jo kun en brøkdel af alt co2 der bliver udledt..

Og bilerne udgør en brøkdel i forhold til f.eks skibs transport..

Jeg forsvarer det fordi at oliepriserne snart bliver så høje at det slet ikke kan betale sig, at bruge det til noget som helst. heller ikke offentlig transport..
Så er elektricitet en billigere og mere pålidelig energi kilde!

Og så synes jeg generelt at biler i storby miljøer er af det onde, det er sku sundere at sidde inde og ryge 40 røde cecil end det er at gå en tur i Berlin eller Beijing..
Gravatar #23 - Drakhan
28. mar. 2008 15:12
Jeg vil gerne have en elbil hvis den er billigere i drift. Jeg vil skide på at jeg ikke får en "brum brum" lyd.

Bilen er et transportmiddel, som skal bringe mig fra A til B, og det vil jeg gerne gøre så billigt og så miljørigtigt som muligt.

Jo før jeg kan slippe for at være afhængig af olien fra mellemøsten jo bedre.
Gravatar #24 - myplacedk
28. mar. 2008 15:54
19 skrev:
Look, enhver der prøver at forsvare bilkøb med fornuft er en lallende idiot.
[...]
Jeg kan se fornuften, men jeg vælger at ignorere den

Så kan jeg more mig lidt over at du på samme tid kan kalde dig selv en lallende idiot, og indrømme at du ignorerer fornuften. :)

Medmindre du mener at det der gør folk til lallende idioter er, at de følger fornuften. I så fald er det MIG der kalder dig en lallende idiot. ;-)

(Og det er ikke fordi du køber den bil du har lyst til, det er på grund af de ting du siger.)

19 skrev:
når alle skal tæve rundt i deres egen kasse og skabe trafikkaos, når man med en fornuftig offentligt transport kunne eleminere behovet for privatbilisme.

Hvorfor skælder du bilisterne ud over det? Det er sgu da ikke deres skyld at vi ikke har en brugbar offentlig transport.
Du mener måske jeg skal sælge bilen, sige jobbet op, sælge huset, og bo på kollegie på kontanthjælp indtil den offentlige transport kan dække mit behov?
Eller må jeg godt sidde i min kasse i trafikkaoset mens jeg venter på en bedre løsning?

19 skrev:
Yderligere er jeg enormt provokeret af, at det er bilen, der tager al skyts som miljøsynder

Jeg troede det var tobakken, det siger rygerne. Men du holder så åbenbart mere af bilen end smøgerne.

Ja, gu' fanden bliver bilen skældt ud over at den forurener på adskillige måder. Det kan godt være at både fly og skibe forurener mere, men de får deres egen skældud, og det er jo heller ikke deres skyld at luften er dårlig inde i byerne.

19 skrev:
når der er så himmelråbende mange andre svinende faktorer at tage i betragtning

Du kan simpelt hen ikke argumentere dig fra at biler sviner. Selv hvis klima-forandringerne intet har med forurening at gøre, så sviner biler stadig. Og ja, der er der mange andre ting der også gør. Og hvis vi bliver ved på den måde, så vil det gå ud over det globale miljø før eller siden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login