mboost-dp1

En "kørsel 75"

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
18. mar. 2009 19:11
Nogen der ved hvad en "kørsel 75" eller en "75'er" eller en "75'er kørsel" er i forbindelse med det offentlige? Noget der efter sigende skulle kunne kunne foretages på en person i forbindelse med personoplysninger.

Er det et internt udtryk? Er det et udtryk der overhoved findes? Hvad dækker det over?

Pft
Dennis
Gravatar #2 - Dreadnought
18. mar. 2009 19:27
Neej, er du kommet på den offentlige liste over folk med en IQ på 75 eller mindre og skal køres?
Gravatar #3 - Ronson ⅍
18. mar. 2009 19:34
Lyder som enten en kørsel (transport) eller en procedure? Når du siger offentlige, hvilken offentlig instans er det så lige? Har du leget med politiscanner? :)
Gravatar #4 - vandfarve
18. mar. 2009 19:48
#1 Kunne sikkert være det offentliges analogi for vores fejl 40?
Gravatar #5 - Systran
18. mar. 2009 19:48
Jeg har et bud.

Når man skal på særlige vilkår* ifht. SU som studerende på ungdomsuddannelser, skal ens forældre som minimum bo enten 20 km fra ens uddannelsesinstitution eller 75 minutter. 20 km er rimelig nemt at måle, men hvis man påstår at man bor mere end 75 minutter væk, skal en fra det offentlige (SU-styrelsen) køre turen for at be- eller afkræfte det.

* = en forhøjet SU, hvis man bor særligt langt væk eller har vilkår der gør at man ikke kan bo derhjemme og har brug for ekstra økonomisk støtte.

Jeg ved ikke om det er dét, "kørsel 75" dækker over, men det lyder da både logisk og sandsynligt. :) Jeg har ikke hørt begrebet blevet brugt før.
Gravatar #6 - mooboo
24. mar. 2009 09:58
Måske en R75 du tænker på?
Gravatar #7 - milandt
24. mar. 2009 10:20
Jeg tror det er meget muligt du har ret. Det virker i al fald mere sandsynligt end at SU styrelsen tager en 20 minutters køretur på 75 minutter :)

Tak skal du ha
Gravatar #8 - Systran
24. mar. 2009 15:41
Sandsynligt? Det gør de :) At det så muligvis ikke hedder en kørsel 75, er noget andet, men det er ikke destro mindre sandt.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
24. mar. 2009 15:44
Så vidt jeg ved, så kører de den med offentlig trafik.
Gravatar #10 - Cloud02
24. mar. 2009 16:57
MiniatureZeus (9) skrev:
Så vidt jeg ved, så kører de den med offentlig trafik.
og så er det at man spørger om de ikke har hørt om rejseplanen...
Gravatar #11 - milandt
24. mar. 2009 17:43
Man kan jo cykle 20 km på 75 minutter.. uden at få sved på panden endda.
Gravatar #12 - Systran
24. mar. 2009 17:52
Ja, men det 20 km ELLER 75 minutter. :)

Hvis visse omstændigheder gør, at transporten tager over 75 min., men er under 20 km væk (hvis man bor på en ø f.eks.), kan man ansøge om særlige vilkår.

Disse vilkår med evt. svær transport gør det jo også logisk nok grund til at flytte tættere på sin uddannelsesinstitution, og et økonomisk større er kapital kan blive nødvendigt der :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login