mboost-dp1

En million mails (DR)

Gå til bund
Gravatar #1 - Benjamin Krogh
20. dec. 2007 10:35
Læs: http://ing.dk/artikel/84251

Er jeg den eneste der tænker at det er planlagt af aber? Hvem er det fjols der tænkte: "Vi har et projekt til 3 mia, lad os droppe at tvinge folk kontraktmæssigt til noget som helst..."?

At folk ikke har lyst til at udtale sig kan jeg godt forstå (de blev jo trods alt fyret.), men hvorfor laver man ikke en kontrakt der siger at de bagefter SKAL lade sig interviewe/andet hvis det er nødvendigt, så de kunne dømmes for at nægte. (Vi snakker trods alt en ekstraregning på 1,7 mia til licensbetalerne her)

Er det fordi det er underkvalificerede politikere der delvist står bag?

Ingeniøren skrev:
KMPG's undersøgelse koster flere millioner kroner og er finansieret af licensbetalerne

Håber at nogle kan forklare mig hvorfor jeg tager helt fejl?
Gravatar #2 - myplacedk
20. dec. 2007 11:08
Har du så sendt en million mails til DR om at du er sur, eller hvad?
Gravatar #3 - Benjamin Krogh
20. dec. 2007 11:20
#2 Næh, det kunne man gøre, men ville nu bare opfordre til debat. :)
Gravatar #4 - rackbox
20. dec. 2007 11:31
#3 Jamen, debat skal du få :)

Jeg er egentlig ret forstyrret af det faktum, at en budgetoverskridelse på 1,7 mia kr. skal resultere i en merudgift på flere millioner for at finde ud af, hvorfor det skete. Jeg tænker...:

Hvad bliver det konkrete resultat af undersøgelsen? Jeg mener ikke her, om der bliver fundet de ansvarlige og hvem disse end er, men om der kommer noget brugbart fremtidsrelevant resultat.

Vil vi tilbagetjene de mange millioner, som undersøgelsen kommer til at koste, ved at finde "synderne"? Vil vi få fundet flere "magiske" finanser til at dække noget af budgetoverskridelsen? Vil vi forhindre at sådan noget skulle ske igen? Hvad får vi konkret ud af undersøgelsen i kroner og ører?

Jeg er klar over, at vi i samfundet har en pligt til at finde og ansvarliggøre personer, der forbryder sig imod love og regler - koste, hvad det vil. Men jeg er sådan lidt uklar på, om det nu også er rimeligt at bruge licensfinansiering til et formål, der i sidste ende bare koster flere penge. Og jeg tvivler på, at de ansvarlige kommer til at betale differencen.

Så i sidste ende mener jeg, at det rimelige spørgsmål er: "Hvad kan vi så lære af det?"
Gravatar #5 - myplacedk
20. dec. 2007 11:39
Næh, det kunne man gøre, men ville nu bare opfordre til debat. :)

Dvs. du mener ikke noget med overskriften, og kunne lige så godt have skrevet "Nøgne kvinder (DR)"?
Gravatar #6 - themuss
20. dec. 2007 11:48
#5 Har du læst artiklen? Den handler om gendannelse af en million mails.... Det er vel denne million overskriften på tråden her henviser til.
Gravatar #7 - myplacedk
20. dec. 2007 11:50
Næh. Jeg overså faktisk at der var link til en artikel, og kunne ikke se sammenhæng mellem overskrift og indlæg.
Gravatar #8 - themuss
20. dec. 2007 11:58
Hehe, fair nok, så kan jeg godt forstå forvirringen.
Gravatar #9 - Benjamin Krogh
20. dec. 2007 13:10
#7, faktisk havde jeg quotet artiklen med 1 mio mails, men slettede det igen da jeg ikke fik det til at passe ind. Glemte nok lidt sammenhængen med titlen. Beklager misforståelsen. :)

#4 Interessante betragtninger/overvejelser. Det skulle bare være ulovligt at lave projekter i den størrelse der ikke er dokumenteret ordentligt fra starten.

Synes dette er meget mærkeligt:
Han blev fyret i september 2006 med et gyldent håndtryk på 2,5 millioner.

Han får 2,5 millioner for ikke at komme på arbejde mere, for at fralægge sig ethvert ansvar etc. I det mindste kunne man have øremærket dem: "Hvis du fortsat gør xxx, får du 2.5 millioner".

#6 korrekt, det var præcis den sammenhæng.

#5 "Nøgne kvinder (DR)" -> Håber at kunne bruge den engang om et "interessant" tilfælde på DR :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login