mboost-dp1

Ensomhed får os til at fryse

Gå til bund
Gravatar #1 - doh09
30. nov. 2009 15:57
læs følgende:

http://politiken.dk/videnskab/article575532.ece

burde man ikke teknisk set kunne med en acceptabel nøjagtighed kunne genkende mennesker der føler sig ensomme nemmere med denne viden?
Gravatar #2 - johanmw
30. nov. 2009 17:05
Nu er forsøg med 65 og 52 forsøgspersoner ikke lige de mest omfattende eksperimenter.

Udover det, så er der jo ikke noget der kan måle hvor koldt folk føler de har det, og derfor ser jeg ikke lige nogen umiddelbar brugbarhed i forsøget.
Gravatar #3 - doh09
30. nov. 2009 17:10
#2 hvordan vil du måle hvor koldt folk FØLER de har det??
Gravatar #4 - johanmw
30. nov. 2009 17:13
#3 lige præcis det jeg mener, det kan man ikke.
Gravatar #5 - doh09
30. nov. 2009 17:18
#4 så fordi man ikke kan måle at du fryser kan du ikke fryse :P?
Gravatar #6 - myplacedk
30. nov. 2009 17:28
Jo. Men man kan ikke måle det. Get it?
Gravatar #7 - doh09
30. nov. 2009 17:30
#6 ja, men beviserne i artiklen er lige så gode som hans ;)?
Gravatar #8 - milandt
30. nov. 2009 17:31
Det skulle vel nok kunne måles om folk fryser.

F.eks. vil jeg også påstå at man kan måle om folk føler smerte.. eller føler sig bange.. Der må være nogle signaler der kan registreres på disse følelser.
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
30. nov. 2009 17:35
Det er netop blevet muligt at måle smerter direkte, så mon ikke det også skulle være muligt at måle om man fryser.
Gravatar #10 - myplacedk
30. nov. 2009 17:54
Doh09 (7) skrev:
#6 ja, men beviserne i artiklen er lige så gode som hans ;)?

Artiklen er ret interessant. Din kommentar til artiklen i #1 er også interessant.

Ressten du har sagt i denne tråd giver ingen mening. Prøv lige at tage den helt fra starten igen, hvad du så end prøver at sige. :)
Gravatar #11 - myplacedk
30. nov. 2009 18:07
Doh09 (1) skrev:
burde man ikke teknisk set kunne med en acceptabel nøjagtighed kunne genkende mennesker der føler sig ensomme nemmere med denne viden?

Hmm. Der er mange faktorer. Når jeg kigger rundt på min arbejdsplads, er der da ting at bemærke.

Nogle har generelt mere tøj på end de fleste andre. Da jeg startede på min nuværende abejdsplads havde jeg altid masser af tøj på. Fordi jeg ikke kendte nogen? Eller fordi jeg boede i en lejlig der var 4-5 grader varmere end kontoret?

Nogle har nærmest altid en varm drik stående. Er de så kolde og ensomme? Eller har de brug for koffein? Måske bare glad for varm chokolade?

Det bedste man kan kigge efter er nok forandringer. Hvis en "normal" person pludselig skilder sig ud på disse måder, kan det være et tegn på at personen er begyndt at føle sig ensom. Eller har fået isoleret huset. Eller arbejder rigeligt meget over. Eller slankekuren er slut.

Nå, men det er i hvert fald altid en god ide at holde øje med om folk forandrer sig. Og hvis man snakker med dem om private ting, men man ikke hører om nogen mulig årsag, er det i øvrigt forbløffende tit en eller anden form for stress. Enten over en privat situation man ikke har lyst til at snakke om, eller måske "rigtig" stress som vedkommende ikke er bevidst om endnu.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login