mboost-dp1
Ensomhed får os til at fryse
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
læs følgende:
http://politiken.dk/videnskab/article575532.ece
burde man ikke teknisk set kunne med en acceptabel nøjagtighed kunne genkende mennesker der føler sig ensomme nemmere med denne viden?
http://politiken.dk/videnskab/article575532.ece
burde man ikke teknisk set kunne med en acceptabel nøjagtighed kunne genkende mennesker der føler sig ensomme nemmere med denne viden?
Det er netop blevet muligt at måle smerter direkte, så mon ikke det også skulle være muligt at måle om man fryser.
Det er netop blevet muligt at måle smerter direkte, så mon ikke det også skulle være muligt at måle om man fryser.
Doh09 (1) skrev:burde man ikke teknisk set kunne med en acceptabel nøjagtighed kunne genkende mennesker der føler sig ensomme nemmere med denne viden?
Hmm. Der er mange faktorer. Når jeg kigger rundt på min arbejdsplads, er der da ting at bemærke.
Nogle har generelt mere tøj på end de fleste andre. Da jeg startede på min nuværende abejdsplads havde jeg altid masser af tøj på. Fordi jeg ikke kendte nogen? Eller fordi jeg boede i en lejlig der var 4-5 grader varmere end kontoret?
Nogle har nærmest altid en varm drik stående. Er de så kolde og ensomme? Eller har de brug for koffein? Måske bare glad for varm chokolade?
Det bedste man kan kigge efter er nok forandringer. Hvis en "normal" person pludselig skilder sig ud på disse måder, kan det være et tegn på at personen er begyndt at føle sig ensom. Eller har fået isoleret huset. Eller arbejder rigeligt meget over. Eller slankekuren er slut.
Nå, men det er i hvert fald altid en god ide at holde øje med om folk forandrer sig. Og hvis man snakker med dem om private ting, men man ikke hører om nogen mulig årsag, er det i øvrigt forbløffende tit en eller anden form for stress. Enten over en privat situation man ikke har lyst til at snakke om, eller måske "rigtig" stress som vedkommende ikke er bevidst om endnu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.