mboost-dp1

Erfaring med Livescribe Smartpen

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
3. jan. 2011 13:59
Hep,

Er der nogle herinde der har erfaring med Livescribe Smartpen i dagli' dagen?

Jeg tænker specielt på studiebrug.

Jeg overvejer nemlig at købe sådan en fætter (echo modellen, den ser mest ergonomisk ud) til brug når jeg skal tage noter.

Som jeg ser det, så er den super smart og brugbar, specielt hos mig, da jeg helst vil skrive noter i hånden (da vores undervisere brugere mange tegninger etc), men får smidt mine noter væk, så nu skriver jeg på computer, men det er ikke så nemt at få det så dynamisk som jeg gerne vil have det til at være (f.eks. med tegninger, diagrammer og pile frem og tilbage). Jeg har prøvet at bruge en wacom digitizer, men det var alt for bulky dels pga. manglende understøttelse i word og pages (og faktisk også evernote) og dels fordi at den var alt for lille (lidt under A5) når man skriver.
Derfor virker Smartpen'en som smart og billig (ca. 1500 kr. hos amazon, 1900 kr. i dk med en pro pakke) løsning, i forhold til at skulle investere i en tablet computer.

Men, hvad er jeres erfaringer, hvis i har nogen?
Gravatar #2 - Kris
3. jan. 2011 14:21
Den ser da temmelig fancy ud og den er helt klart smart som audierecorder, mens man tager notater.

Men vil du ikke få samme problem som med de almindelige noter? At de bliver væk for dig? Så vidt jeg kan se, så er det bare en notesbog han sidder og skriver i - ret magen til dem man bruger til at skrive helt almindelige noter i.
Hvad gør man når der ikke er flere stykker papir i den bog man har købt? Den er jo anderledes end andre notesbøger eftersom den har de der små fancy knapper forneden.

Jeg synes måske det virker lidt besværgeligt i forhold til at skrive sine notater i hånden og derefter scanne dem ind på sin computer. - Men så får man selvfølgelig ikke audioen med. :)
Gravatar #3 - MiniatureZeus
3. jan. 2011 14:30
Kris (2) skrev:
Den ser da temmelig fancy ud og den er helt klart smart som audierecorder, mens man tager notater.

Men vil du ikke få samme problem som med de almindelige noter? At de bliver væk for dig? Så vidt jeg kan se, så er det bare en notesbog han sidder og skriver i - ret magen til dem man bruger til at skrive helt almindelige noter i.
Hvad gør man når der ikke er flere stykker papir i den bog man har købt? Den er jo anderledes end andre notesbøger eftersom den har de der små fancy knapper forneden.

Jeg synes måske det virker lidt besværgeligt i forhold til at skrive sine notater i hånden og derefter scanne dem ind på sin computer. - Men så får man selvfølgelig ikke audioen med. :)

Den gemmer alt det du skriver, og når du så sætter den computeren, så kan du se alle dine noter, uden du har scannet dem ind.

På HTX brugte, eller prøvede på at bruge, metoden med at scanne ind, men jeg fik ikke gjort det og når jeg endelig fik taget mig sammen, så tog det evigheder at få det organiseret ordentligt.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
3. jan. 2011 14:32
Kris (2) skrev:

Du kan enten printe dem selv (med en laserjet printer med 600dpi) eller købe en ny notesbog (koster ca. 50 kr. per styk, hvilket er lidt dyrt)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login